Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:51

hilarisch dat je die auto hebt laten weg slepen.. ik had ook nog even voor het raam staan zwaaien als die mensen er aan kwamen lopen met een vriendelijke lachje.. O:) }:) en zien dat hun auto weg is

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:02

Jans schreef:
En gewoon 'niet doorhebben' dat die auto daar staat en je voordeur openduwen.. oeps deukje.. :=

Doe ik de laatste tijd wel gewoon aangezien ik 5/7 dagen in de week mijn huis in moet klimmen omdat er een auto voor de deur staat. Iets zeggen helpt niet. Tja.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:03

Afbeelding

:')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:15

ik had ook weer pech vandaag: alles vol voor de deur, ik tel zo al 5 auto's die er of niet thuishoren, of bij portieken verderop horen...... als ze nu de regel eens zouden hanteren: wie 's morgens het eerst weg moet, ag voor het trappenhuis staan (dan hoef je maar de halve auto te krabben :)* ) zou ik al een stuk gelukkiger zijn, want ik moet altijd als eerste weg..... (en ben als laatste thuis)........
En dan lachen die jonge jochies me nog uit ook als ik een ding voor de voorruit doe, zodat ik die tenminste niet hoef te krabben..... het vriest niet, roepen ze dan.... nee, als zij hun nest uitkomen, niet meer ... 8)7 |o

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:52

Even weer een schop geven aan dit topic! Ik ben sinds kort ook lid van de Facebook groep; Parkeervak Foutparkeerders. Posten dagelijks foto's van asociale parkeerders.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:45

De oudere van tegenwoordig kunnen er ook wat van >;)
Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:16

Bij ons in de straat hebben we van die "havens" waar je in principe met 2 normale auto's makkelijk in past. Maar we hebben een paar grapjassen in de straat, welke zo parkeren;
Afbeelding

Afbeelding

Dus dan kan ik hem meteen in een straat verderop parkeren, omdat er geen plek meer is... |(

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:03

Bij mij was er een keer iemand zo dichtbij gaan staan dat ik niet meer via de bestuurders-kant m'n auto in kon. Dat terwijl ik vrij dun ben en die vakken daar breder dan gemiddeld zijn én er stond ook nog eens niemand aan de andere kant van haar. Dus ik moest vervolgens, terwijl het ook nog eens regende, via de bijrijders-kant en dan doorschuiven naar de andere kant om eindelijk weg te kunnen.. Zat ik net, kwam mevrouw doodleuk aanzetten. Het is dat het keihard regende (en ik mn deur niet kon openen :') ) anders had ik er wel even wat van gezegd.

Shadow0

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:05

iirrssjjee, als ik die foto's zo zie is het inderdaad vrij jammer. -O-
Maar ik zag hier ook wel situaties die leken op de bovenste, verbaasde me erover, tot ik zag dat ze dan regelmatig met 3 kleine autootjes op 2 vakken stonden en er dus een iemand extra z'n auto kwijt kon. De middelste was dan gewoon de laatste die weg ging. Soms ligt het dus anders. Maar niet altijd...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:08

Shadow0 schreef:
iirrssjjee, als ik die foto's zo zie is het inderdaad vrij jammer. -O-
Maar ik zag hier ook wel situaties die leken op de bovenste, verbaasde me erover, tot ik zag dat ze dan regelmatig met 3 kleine autootjes op 2 vakken stonden en er dus een iemand extra z'n auto kwijt kon. De middelste was dan gewoon de laatste die weg ging. Soms ligt het dus anders. Maar niet altijd...

In het oude huis (bij mijn ouders) was dat ook het geval ja, waren 3 redelijk grote plekken, waar dus 4 kleine autootjes pasten. Maar hier past er nu gewoon echt maar 1 (achter die blauwe na 4x steken waarschijnlijk ook nog wel 1...)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:35

Achter die blauwe heb je met de gemiddelde auto normaal geen vier keer steken nodig. :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:38

Ayasha schreef:
Achter die blauwe heb je met de gemiddelde auto normaal geen vier keer steken nodig. :=

Denk je?

Afbeelding

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:43

Ik heb een keer gehad dat iemand zijn auto zo gruwelijk dicht langs de mijne had gezet dat ik gewoon mijn auto niet in kon _-:( _-:(

met moeite lukte het via de bijrijders kant om er in te komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:44

Ja hoor. :) En zo goed ben ik niet eens in file parkeren. :) Maar dat is hier langs de rijksweg een "ruime plek" :+ (zeker met de gemiddelde auto. Ik heb een kleine SUV, maar zelfs die krijg ik daar nog wel achter. Mijn man zijn Fiat ducato gaat niet lukken. :') )

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:46

Ayasha schreef:
Ja hoor. :) En zo goed ben ik niet eens in file parkeren. :) Maar dat is hier langs de rijksweg een "ruime plek" :+ (zeker met de gemiddelde auto. Ik heb een kleine SUV, maar zelfs die krijg ik daar nog wel achter. Mijn man zijn Fiat ducato gaat niet lukken. :') )

Dan heb je wel een hele kleine SUV want de Opel Corsa van mijn vriend paste er niet achter. Maar goed, dat zal wel aan onze parkeerkunsten liggen dan...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:48

Een korando. :D Niet groot, ook niet heel klein. Om heel eerlijk te zijn, de opel corsa, als het de versie van rond 2011 is, net als de Astra parkeert die auto niet fijn. :) Krijg m'n korando in kleinere plekken dan de astra die ik gehad heb terwijl de astra kleiner is. Heb ook met de corsa gereden (vervangwagen) van rond die tijd (nog een versie terug denk ik, da's dan de H versie geloof ik) en die parkeerde ook echt niet fijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:50

Ayasha schreef:
Een korando. :D Niet groot, ook niet heel klein. Om heel eerlijk te zijn, de opel corsa, als het de versie van rond 2011 is, net als de Astra parkeert die auto niet fijn. :) Krijg m'n korando in kleinere plekken dan de astra die ik gehad heb terwijl de astra kleiner is. Heb ook met de corsa gereden (vervangwagen) van rond die tijd (nog een versie terug denk ik, da's dan de H versie geloof ik) en die parkeerde ook echt niet fijn.

Ja inderdaad die versie haha! Het maakt ook niet uit. Feit blijft dat ze m makkelijk een meter naar voren had kunnen zetten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:51

Ja, dat maakt ineens een hoop duidelijk. :') Ik weet niet wat het is met die auto's (astra heeft dat ook heel erg) maar je ziet er geen **** in en ze parkeren voor geen meter. :) :o Dat had ik zelf pas door toen ik met mijn huidige begon te rijden. Jéétje wat een verademing... := Zo op de baan hele fijne auto's die astra's en corsa's maar parkeren.... :n

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:39

Ik heb geen problemen met parkeren met de Corsa....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:24

Bij ons in lombok (dichtbij Utrecht centrum en station) heet zo'n plek ruim parkeren joh. Die mensen draaien dikke bmw's in een keer in plekken waar ik nog geen Toyota aygo in krijg met 10x steken.:')

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:07

Ik vind de nieuwe Toyota Yaris lastiger met parkeren dan mijn Corsa uit 2001, die raampjes lijken wel veel kleiner. Met die Corsa zet ik m er zo in, bij die Yaris moet ik echt heel goed kijken en de camera gebruiken. De auto's zijn verder even groot.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:32

Ik moest laatst met de kinderen naar de tandarts die midden in het centrum zit met piepkleine en smalle parkeerplaatsen (welgeteld 3) met tussen vak 1+2 en naast vak 3 ieder een betonnen paal die precies ter hoogte van de achterbank uitkomt (ook zo lekker handig). De 'wegdraai'-ruimte laat ook niet echt te wensen over daar. Anyways, ik was al zo bijdehand geweest om niet mijn Ssangyong Rexton mee te nemen maar de Volvo V40 van mijn man. Kom ik daar aan rijd er net een vrouwtje in een Polootje voor mij het hofje bij de tandarts op en parkeert dat Polotje pontificaal breed en schuin over vak 2+3 -O- Gelukkig voor mij was vak 1 ook nog vrij maar ik vergat wel even die paal dus ik moest mijn (bijna) 3 jarige zoon via de kant van mijn dochter uit zijn zitje pullikken >;)

Een andere asociale actie heb ik jaren geleden eens hier thuis meegemaakt.
Wij wonen op het (Duitse platte)land met een eigen oprit van 200 meter ofzo. Vooraan zitten buren en dan heb je gelijk de dijk en rondom een heleboel grasland. Eens in de zoveel tijd komt een vast groepje jagers hier door de weilanden geslopen maar die parkeren altijd netjes vooraan op de dijk.
Ik was die dag thuis met mijn dochter van 6 maanden en ik zie dat er een voor mij onbekende auto op onze plaats bij huis staat geparkeerd. Met dat ik naar buiten ga zie ik een onbekende jongeman met een geweer door het weiland naast ons huis lopen richting het bosje (waar veel hazen en hertjes zitten). Ik roep hem 2 keer. Bij de 2e keer kijkt hij om, ziet mij staan, draait zich om en loopt weer verder. Ik roep hem nogmaals en hetzelfde riedeltje, kijkt om en loopt weer verder :o Ik heb hem toen nog na geroepen dat hij niet zo asociaal moet doen en gewoon op mijn geroep moet reageren en ik weet allemaal nog niet wat meer -:(- -:(-
Nou dan heb je mij pissed he? Ik heb mijn autosleutels gepakt en heb mijn auto (destijds een Opel Omega) zo op onze oprit neergezet dat hij er niet langs kwam. Na een uur ofzo kwam hij terug maar durfde blijkbaar niet aan te bellen om te vragen of ik mijn auto weg kon halen }:) Nog een uur later kwam mijn man thuis van werk en diens weg werd natuurlijk ook geblokkeerd :P
Hij werd aangesproken door de jongeman en begon al te raden wat er gebeurd was. Mijn man is vervolgens naar binnen gegaan en heeft mijn kant van het verhaal gehoord. Vervolgens weer met de jongeman gesproken en gezegd dat ik pislink was omdat hij mij genegeerd had en zonder toestemming bij ons op het erf had geparkeerd. Dat hij best wel bij ons mocht parkeren maar dit wel vantevoren diende te vragen. Gek genoeg hebben we de jongeman nooit meer terug gezien O:) (we hebben zijn nummerbord ook nog doorgegeven aan een van de vaste jagers die hier wel mogen komen. Bleek dus ook nog eens een stroper te zijn...)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:48

zo dat is brutaal en dan ook nog stropen..

ik heb hier een aso gehad die precies midden op de dam ging parkeren... goh wat heb ik gemopperd. had net zware boodschappen ook koel en diepvries diegene was het bos in.... was plek zat als ze gewoon de dam opwas gereden of wat meer opzij zoals de anderen deden. (gelukkig geen 200 meter lange oprit)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:19

Owja en nog een leuke over kerkgaande mensen en aso-parkeren:

Wij pachten bij een (oude) boer een stukje verderop een weide. Onze paarden staan daar in de zomerperiode 24/7 buiten. So far so good. Knollies halen we meestal begin/midden oktober weer op ene keer ohz en/of aan de hand, andere keer met de trailer.
Deze keer haalden we ze met de trailer op maar op de terugweg waren we vergeten dat het Ernte-Dank-Fest bij de kerk was. En wij moeten precies voor langs de kerk om bij ons op de dijk te komen. Maar ze zijn hier ook nogal van het geloof dus het stond bomvol. Meestal laten ze wel genoeg ruimte vrij dat je min. met een tractor door kan (tja, het blijft het platteland he :D ) maar deze keer had iemand anderhalf-dubbel geparkeerd waardoor wij er dus niet meer langs kwamen met de trailer. Achteruit rijden was ook geen optie meer i.v.m. alle auto's die er stonden. Hubby is toen uitgestapt en op zoek gegaan naar de man die altijd de tuin, etc. van de kerk onderhield. Die keek naar de auto en zegt "Oh, ik weet wel wie dat is!", liep naar binnen en kwam 5 minuten later met de eigenaar weer terug. De eigenaar van de auto was flink chagrijnig en mopperde tegen mijn man "Wat doen jullie dan ook hier met de trailer?" waarop mijn man heel droog antwoordde: "Wij wonen hier in de straat." :')
Maar goed, sindsdien rijd ik in de herfst maar meestal via een omweg naar huis als ik de trailer erbij heb :=

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:04

er is al een tijdje niet gereageerd in dit topic maar ik vind deze toch te mooi om niet te delen.
heerlijk weertje vanmiddag dus ik zet m'n ramen op, zie ik dit staan. :')

Afbeelding