Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:54

Mensen gebruikrn make up omdat ze dat mooi vinden. En over wat mooi is, verschillen de meningen. Dit is mijn conclusie :D leven en latenleven.

Raineri

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:09

Lekker boeiend. We zijn allemaal jong geweest en hebben allemaal ouder willen lijken op een bepaalde leeftijd. Nog steeds trouwens, word wel erg jong geschat :Y)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:34

Kinderen/Pubers zijn makkelijk beïnvloed door mensen waar ze tegen opkijken of aanbidden (heb even geen ander woord er voor).
De meisjes rond de 14/15/16 zien nu allemaal perfecte meisjes op internet (via Facebook, Intagram enz), dat willen ze ook. Ze zijn opgeroeid met het internet. Ze ervaren het anders...

Zelf begrijp ik zelf niet zo goed, dit is een harde zin maar waar ging het mis ?
Ik ben blij dat ik van een andere generatie afkom, heb gelukkig een klein beetje van het ''internet'' mee gekregen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 03:32

0152141488 schreef:
Kinderen/Pubers zijn makkelijk beïnvloed door mensen waar ze tegen opkijken of aanbidden (heb even geen ander woord er voor).
De meisjes rond de 14/15/16 zien nu allemaal perfecte meisjes op internet (via Facebook, Intagram enz), dat willen ze ook. Ze zijn opgeroeid met het internet. Ze ervaren het anders...

Zelf begrijp ik zelf niet zo goed, dit is een harde zin maar waar ging het mis ?
Ik ben blij dat ik van een andere generatie afkom, heb gelukkig een klein beetje van het ''internet'' mee gekregen.

Jij bent jonger dan ik. En ik ben opgegroeid met internet...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 03:46

Ik ben ook jonger dan jou lieveli, maar echt ermee opgegroeid? Nopes... ik was 7/8 jaar toen ik zelf een beetje achter de computer mocht & 11 ofzoiets toen ik af en toe achter internet mocht...
Verder speelde ik buiten. Bestond er nog geen facebook en hyves en instagram... ik had pas een telefoon toen ik naar de middelbare ging. Maar geen mooie luxe telefoon.

Dus de term jonger dan... gaat in dit geval niet op Lieveli

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 04:32

Ik droeg als 13 jarige geen make up. Volgens mij begon ik pas rond mijn 14,5 a 15e met make up en dan een beetje mascara en lipgloss :) Ik draag nu als 25 jarige standaart foundation en vaak mascara en ook sinds een half jaar met regelmaat lippenstift (felrode) wat ik er erg classy uit vind zien. Krijg daar ook vaak complimenten over. Maar er zullen ook vast mensen zijn die het niks vinden :P

Als 12 jarige veel make up dragen vind ik persoonlijk een beetje vroeg. Mascara ala, maar een hele lading foundation, oogschaduw, lippenstift, wenkbrauwtekening etc is wel een beetje te naar mijn mening,

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 04:37

KarmaWitch schreef:
Ik ben ook jonger dan jou lieveli, maar echt ermee opgegroeid? Nopes... ik was 7/8 jaar toen ik zelf een beetje achter de computer mocht & 11 ofzoiets toen ik af en toe achter internet mocht...
Verder speelde ik buiten. Bestond er nog geen facebook en hyves en instagram... ik had pas een telefoon toen ik naar de middelbare ging. Maar geen mooie luxe telefoon.

hyves bestond toen wel geloof ik hoor :+ ik had iig rond mijn 14e een hyves acount haha.
Ik ben trouwens echt niet opgegroeid met internet gezien het er nog niet was toen ik geboren was :') iig niet zoals wij het nu kennen haha. Ik kwam wel als kind op de computer om spelletjes te spelen als "redcat" :P erg leuk. Verder hadden wij wel als 1 van de eerste in de omgeving internet over de telefoonlijn, maar daar maakte ik echt nog geen gebruik van. Het was nog "onbelangrijk". mijn eerste telefoon was uiteraard de Nokia 3310 en ik was toen 14 :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 05:02

Veel meiden van die leeftijd, zijn onzeker over zichzelf. En het laatste wat ze willen, is gepest worden, of er niet bij horen.

Toen ik 12 was, droeg ik alleen mascara. Nu draag ik ook mascara, en een klein laagje foundation. Dit omdat ik het gewoon mooi vind, en voor mijn gevoel zie ik er wat frisser, en verzorgder uit, dan als ik geen make-up draag.

Dit terzijde, schrik ik wel van sommige reacties hoor. Slet dit, slet dat. Sorry, maar kom op zeg, iemand voor slet uitmaken vanwege de make-up die iemand draagt? Natuurlijk zitten er meiden tussen die veel make-up op hebben, en je niet altijd even vriendelijk aankijken, om het zo maar te zeggen. Maar om dit te denken, over elk jong meisje met make-up. Vind ik wel erg kort door de bocht.

Laat mensen in hun eigen waarde, ongeacht wat je er van vind.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 05:29

ik moet eigenlijk best wel lachen om dit topic, tiener zijn en eruit willen zien als 20er.

ik word september dit jaar 30,
helaas als ik alcoholische drank wil halen, moet ik mn ID/paspoort nog laten zien.

ze schatten me nog steeds 24. :oo _O- _O- _O- _O- _O-

heb trouwens praktisch nooit make-up op.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 05:43

Wow Ketaki, ik zou me heel gecomplimenteerd voelen als ik jou was.xD

Het ging hier trouwens ergens nog over dat de kinderen tegenwoordig niet meer buitenspelen, ik vraag me af waar dat eigenlijk vandaan komt? Like, heeft iemand daar ooit een research naar gedaan? Het zal vast wel kloppen, dat kinderen minder buiten komen, maar dat is hun fout niet. Voor ouders is het vaak een makkelijkere oplossing om hun kind een gsm, laptop of andere elektronica te geven waar ze zich mee bezig houden dan dat ze hun kinderen buiten op straat moeten gaan zoeken.

Ikzelf heb vroeger genoeg buiten gespeeld en ik ben nog maar 15, dus ja, ik ben van de internetverslaafde jeugd van tegenwoordig. Maar ik heb vroeger als kind ook genoeg achter de laptop gezeten omdat buiten gaan geen optie was of gewoon omdat ik daar zin in had.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:17

Ketaki schreef:
ik moet eigenlijk best wel lachen om dit topic, tiener zijn en eruit willen zien als 20er.

ik word september dit jaar 30,
helaas als ik alcoholische drank wil halen, moet ik mn ID/paspoort nog laten zien.

ze schatten me nog steeds 24. :oo _O- _O- _O- _O- _O-

heb trouwens praktisch nooit make-up op.

Haha, bij mij PRECIES hetzelfde verhaal. Al word ik in april 28...
Ik word vaak 20 geschat.. :') ....
Ach.... een paar jaar terug vond ik het vreselijk, tegenwoordig vind ik het niet meer zo erg.

En wat betreft het onderwerp...
Mijn mening?
Die doet er helemaal niet toe..
Leven en laten leven..
Mensen dragen make-up om zich mooier te voelen, mooier te maken, zekerder te voelen, etc.
Smaken verschillen en iedereen vindt iets anders mooi.

Ik draag vrijwel nooit make-up, alleen als ik naar feestjes of bijzondere gelegenheden ga draag ik mascara, oogpotlood en lippenstift.

Wat ik van anderen vind is verder niet zo belangrijk, zolang ze zich er zelf maar prettig bij voelen toch?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:00

Ik zit vol verbazing het topic door te lezen. Waarom doen mensen toch moeilijk over iets wat helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Laat iedereen lekker in zijn waarde om HAAR PERSOONLIJKE uiterlijk. Wil jij makeup op dan is dat geen probleem al smeer je er 600 lagen op, jouw leven. Wil je geen makeup op doe je dat niet, ook dat is jouw leven. Dat jij iets niet mooi vind ligt bij jou en niet bij diegene met/zonder makeup. En dat ik ook al lees dat iemand niet eens in contact zou gaan met iemand met teveel makeup.. daar kan ik alleen maar op zeggen : dat is de reden waarom er zoveel meiden worden buitengesloten. Er zijn meiden die het voor de jongens dragen, er zijn ook meiden die het dragen omdat ze het zelf mooi vinden. Er wordt in deze wereld al zoveel veroordeeld.. Laat iedereen lekker in zijn waarde :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:10

KarmaWitch schreef:

Al die dingen gelden ook voor mij, toch is dat opgroeien met het internet. Het werd er vanaf het middelbaar "in gestoken". :)
Verder; leven en laten leven, als die meiden zich graag zo willen opmaken, laat ze dan gewoon.
en dat gezeik op viavialover na 8 pagina's, ze zei toch al sorry. Djiez.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:48

Hmm ik vind dit niet echt zo..
Iedereen heeft de leeftijd gehad dat ze volwassener willen zijn. Ook jij ts.
Het punt is, dat, dat steeds eerder begint en zich op een andere manier uit..
Toen ik 13 was, was het erg stoer om Björn Borg onderbroeken te dragen, paar Nikes eronder en een beetje mascara.
Nu zal dat veranderd zijn in lang stijl haar, knalrode lippen en een laag plamuur.

Tja over een aantal jaar is t weer anders..
Niet te druk om maken, er zijn ergere dingen hoor ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:04

Ach,wat de natuur je niet geeft.Moet je uit een potje halen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:21

Britta31 schreef:

Wel stom dat ik van moeder natuur geen mooie ooglook met mascara, eyeliner en oogschaduw heb gekregen :(. Sindsdien rebeleer ik tegen haar door dagelijks mn okselhaar te scheren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:26

Ik vind het vooral grappig wanneer dat soort meiden (zusje van mij + haar vriendinnen zitten in de fase) als een zebra door het leven gaan met veel te veel make-up. _O_
Ze denken dat ze er mooi uit zien maar eigenlijk vind niemand het mooi. Maar ze zullen nooit tegen elkaar zeggen van goh je hebt allemaal strepen en je wenkbrauwen moet je niet zwart maken wanneer ze blond zijn. :')

Als ze elkaar nou eens aan zouden spreken dan zou het al veel minder zijn maar dat durven ze gewoon niet.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:30

Maar volgensmij hoort dat een beetje bij die fase. Ik had ook een vriendinnetje die foundation 3 tinten te donker had en zwarte getekende wenkbrouwen en mascara waarmee je iemand omver zou kunnen knipperen. Die gaf mij ook telkens advies als "koop je foundation 3 tinten te donker, dan zie je hem tenminste" of "je moet echt een zwart wenkbrauwpotlood gebruiken". En ik zei dus dat die stijl gewoon niet zo mijn ding is maar ze was er dus echt van overtuigd dat het zo moest. Ik denk dat er gewoon ergens iets mis was gegaan :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:34

Oh wat vreselijk haha, wanneer ik er wat van zeg dan ontploft de boel joh. :')

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:41

Ik zelf ben 13 en draag sinds een jaartje mascara en lipgloss. Gewoon omdat ik dat mooi vind. Maar sommige meiden hebben zoveel make up op omdat ze onzeker zijn, of aandacht willen. Dat is zeker niet bij allemaal zo, maar ik heb een aantal vriendinnen die volledig geplamuurd zijn. Dat doen ze uit onzekerheid. Niet iedereen wil ouder lijken :)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:21

muntdrop schreef:
Britta31 schreef:

Wel stom dat ik van moeder natuur geen mooie ooglook met mascara, eyeliner en oogschaduw heb gekregen :(. Sindsdien rebeleer ik tegen haar door dagelijks mn okselhaar te scheren.

Held :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:36

Ook een gruwel.Moeders op het schoolplein in hemdjes en een bos zweethaar onder de oksel.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:39

Britta31 schreef:
Ook een gruwel.Moeders op het schoolplein in hemdjes en een bos zweethaar onder de oksel.

Wat zeg je eigenlijk van mannen met een 'bos zweethaar'? :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:41

Britta31 schreef:

Stop it. :(

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:42

muntdrop schreef:
Ik draag wel make up.

Zo, krijg ik nu een taart? Of is dat alleen voor de mensen die geen make up dragen? ;)

Nou inderdaad. _O-
Iedereen moet hier even noemen alsof het een statement is dat ze geen make-up dragen, nou gefeliciteerd hoor. :')
Ik draag wél make-up, en ja ik draag foundation (plastic huid?), wenkbrauw potlood (zwarte streepjes?), epileer mijn wenkbrauwen (immer verbaasde blik?) en voor de rest mascara en vaak ook eyeliner en oogschaduw. Oja en bronzer, blush en lipstick/gloss. Volgens velen uit dit topic zou ik er onnatuurlijk uitzien, maar heb nog nooit negatieve opmerkingen gehad. :) Volgensmij baseren heel veel mensen uit dit topic die zo'n negatieve mening over make-up hebben hun mening op hoe zij zelf de kwast weten te hanteren, niet zo goed dus (wat logisch is als je haast geen make-up draagt). Of op mensen waarop je overduidelijk ziet dat ze make-up gebruiken en dus degenen die het niet goed aanbrengen of verkeerde kleuren kiezen. Laatst bijvoorbeeld ging ik make-uploos naar mijn werk en een collega vond me er zo anders en bleek uitzien maar wát er nou precies anders was wist ze niet. Nou geen make-up dus. :')
Vind het een beetje jammer dat er meteen zo denigrerend wordt gedaan over make-updragers, ik vind (persoonlijke mening :D ) iedereen mooier en frisser eruit zien (mits goed aangebracht hè :D ) met een beetje make-up.
Ik denk wel dat make-up, net zo goed als geen make-up, te maken kan hebben onzekerheid dus je verstoppen achter make-up. Maar ik denk net zo goed dat geen make-up dragen een manier kan zijn om niet op te vallen. :)