Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:52

Kuggur schreef:
LisaFaded schreef:
Dat is het altijd, mensen moeten altijd bewijs hebben willen ze iets geloven.

Helpt wel voorkomen dat mensen je allerlei onzin proberen wijs te maken; ik kan een sceptische attitude van harte aanbevelen.
En lees dit topic eens door, weinig positiefs over dit geloven in geesten, veel angstgevoelens; waarom zou je hier in "willen" geloven?

Ik volg dit topic dus heb het al doorgelezen :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:25

gohya schreef:
Een ziel is géén Fenomeen,althans niet voor mij.Een ziel is een mens die zijn/haar lichaam is kwijt geraakt en daardoor niet meer op de aarde kan overleven als mens.

Zoek de definitie van het woord fenomeen eens op zou ik zeggen.
Overigens zeg ik óók niet dat de ziel een fenomeen is (ik ben het met je eens dat de ziel geen fenomeen is, maar om héél andere redenen; nl omdat de ziel imo niet bestaat).
Er zijn fenomenen die door sommige mensen met zielen of geesten worden verklaard.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:57

Een fenomeem is een verschijnsel,ik he het idd. opgezocht Kuggur. ;)
Dat de ziel niet bestaat,daar zijn veel meningen over.Hier zijn ook geen harde bewijzen van.ook hiervan is het maar net wat je wel en niet gelooft.Hetzelfde als iemand gelooft in God,nooit iemand die hem gezien heeft,maar toch geloven er veel mensen in.Of hij echt bestaat? geen idee.

Anoniem

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:14

Een fenomeen is gewoon een opvallende gebeurtenis gohya.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:16

Via Google.
Een fenomeen of verschijnsel is een observeerbare gebeurtenis.
Ze noemen het ook wel verschijnsel. ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 23:40

Tja iedereen gelooft ergens anders in. De een in Allah, de ander ik god, die weer in paranormale gaven, die in geesten, die gelooft in vrijdag de 13e en die gelooft in zwarte katten. Ik zeg maar wat. Tja iedereen is anders dus iedere mening is anders

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:45

Nee, niet iedereen gelooft in dat soort zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 04:26

Ik heb net het hele topic doorgelezen (ik verveelde me en kon niet slapen), maar ieder persoon gelooft ergens in, of dit nu god, Allah, duivel, geesten, of jezelf is, geloof is er altijd.
Zo en nu gaan de oogjes eindelijk toe, dank voor het slaapmutsje.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 11:09

Haha ja dat klopt. Nouja dit gaat over geesten en paranormale dingen. Ik geloof er allabei in alleen met paranormale gaven de mensen als Derek daar denk ik wel van dat het doorgestoken kaart is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:38

Voor diegene die dus geloven in geesten, ze ook zien.
Geloven jullie ook in God? Aangezien de bijbel het bestaan van geesten niet ontkend, hoe staan jullie tegen over dat gene wat er over geesten geschreven staat?

Volgens de bijbel heb je onreine geesten die idd bezit van je kunnen nemen.
Zij hebben het niet goed met je voor.
Overigens is de ziel iets anders dan de geest zo heb ik begrepen van uit de bijbel.
De ziel van dieren zit volgens de bijbel in het bloed.

Voor diegene die dus geesten zien, wat ervaar je daarbij?
Ik bedoel wordt je er nu zo blij van?

Mijn schoonzusje neemt ook een geest waar in haar huis. Ik geloof dat die daar ook zit.
Ik heb echter er geen last van aangezien ik ook geloof dat ik niets te vrezen heb.
Niet omdat de geest vredeliefend is want dat is die duidelijk niet.
Hij kwelt haar en zij is vaak bang.
Ik geloof echter in God en weet dat Jezus macht heeft over geesten.
Ik weet dat ik in de autoriteit mag staan van Jezus en hem mag weg sturen.
Hoe sturen jullie de geesten weg? En hoe weten jullie zeker dat die weg is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:40

Ik ben niet gelovig en zie deze dingen dan ook compleet los van zgn. god of jezus. Niet vervelend bedoeld maar echt echt als vraag; je gelooft dus wel dat jezus die geesten "bestuurt" en je zus dus lastig blijven vallen. Waarom zou ie zoiets vervelends doen?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:47

Ik doelde dus ook eigenlijk meer op het feit dat iedereen ergens in moet geloven, maakt niet uit wat dat is.
Zodra de een de ander gaat proberen te overtuigen dat zijn/haar geloofsovertuiging (and again, dit kan godsdienst, duivelsaanhanging, hekserij, geesten, of zo overtuigd zijn van je zelf en eigen gelijk zijn), dan gaat het al gelijk de verkeerde kant op, want het heet niet voor niets ergens in geloven; Er zijn geen bewijzen, dat het een absolute waarheid bevat.

Dus zolang de "gelovigen" en "ongelovigen" elkaar nou eens niet altijd maar blijven proberen te overtuigen van hun eigen gelijk, kun je hier een leuke discussie over blijven houden.

En ik moet zeggen; Ik ben zowaar onder de indruk, dat dit na 11 pagina's nog lang niet in een welles / nietes spelletje is uitgemond... _/-\o_

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 11:51

Mij boeit het niet. Het klopt wat sommigen zeggen niet alles is een geest. Probeer logische verklaringen te vinden. Als die er niet zijn en je het echt niet kunt vinden kun je zachtjes er vanuit gaan dat het een geest kan zijn. Als het vaker gebeurt is de kans al groter dat het een geest is. Ik zeg ook dingen uit mijn ervaring dus iemand anders kan dit weer heel anders zien en anderen vinden dit onzin. Het is allemaal een mening en als je niet gelooft prima maar denk er aan dat je niet gaat overtuigen dat geesten of wat dan ook niet bestaat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:52

OsMo schreef:
Voor diegene die dus geloven in geesten, ze ook zien.
Geloven jullie ook in God? Aangezien de bijbel het bestaan van geesten niet ontkend, hoe staan jullie tegen over dat gene wat er over geesten geschreven staat?

Volgens de bijbel heb je onreine geesten die idd bezit van je kunnen nemen.
Zij hebben het niet goed met je voor.

Voor diegene die dus geesten zien, wat ervaar je daarbij?
Ik bedoel wordt je er nu zo blij van?

Ik geloof echter in God en weet dat Jezus macht heeft over geesten.
Ik weet dat ik in de autoriteit mag staan van Jezus en hem mag weg sturen.
Hoe sturen jullie de geesten weg? En hoe weten jullie zeker dat die weg is?

Ik geloof niet in god, niet eens een klein beetje.
Ik geloof ook niet in geesten, ik wil er ook niet in geloven, maar ik heb wel een oude vrouw in huis :+
Wat ik ervaar? Niks, ze is er soms, that's it. Waarom zou ik er blij van worden? Ik ervaar ook geen andere emoties, ze is er, ze valt me niet lastig. Prima.
Mijns inziens zit er echt niet van een afstandje een jezus mijn oude vrouw aan te sturen.
Wegsturen heb ik niet gedaan of geprobeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:56

Jezus heeft macht over ze maar stuurt ze niet aan.
Jezus staat boven alles.
Ze zijn bang voor Jezus en kennen hem ook.
De bijbel staat vol van gebeurtenissen waarbij mensen gebukt gingen onder de last van een geest. Soms zelfs meerdere
Als Jezus dan kwam dan werden de mensen soms tegen de grond geworpen door een geest waarop Jezus ze beveelde weg te gaan.
Jezus heeft dus de macht om ze weg te sturen maar hij stuurt ze niet aan.
Diegene die ze aanstuurd is de gevallen Engel Lucifer.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:00

OsMo schreef:
Jezus heeft macht over ze maar stuurt ze niet aan.
Jezus staat boven alles.
Ze zijn bang voor Jezus en kennen hem ook.
De bijbel staat vol van gebeurtenissen waarbij mensen gebukt gingen onder de last van een geest. Soms zelfs meerdere
Als Jezus dan kwam dan werden de mensen soms tegen de grond geworpen door een geest waarop Jezus ze beveelde weg te gaan.
Jezus heeft dus de macht om ze weg te sturen maar hij stuurt ze niet aan.
Diegene die ze aanstuurd is de gevallen Engel Lucifer.

:=
laat ik daar nou net over aan het lezen zijn dat ie alweer geen gevallen engel meer is :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:39

Dat Jezus bestaan heeft geloof ik zeker wel.Jezus was een gewoon mens,net als jij en ik,maar Jezus had ook Gave's.Hij kon ook mensen genezen en meerdere dingen die alleen mensen met een gave kunnen doen.Maar dat Maria onbevlekt zwanger werd,dat geloof ik dan weer niet.Ook geloof ik niet dat 'God' de vader is van Jezus,want ik geloof dat Jozef de vader is.Als dat niet zo zou zijn,dan is Maria in princiepe 'vreemd gegaan'.
Dat er een natuurlijke bovenaardse macht is geloof ik ook.Ik geloof dat Moeder Natuur die God is die alles gemaakt heeft.Hoe ze eruit ziet? heb geen flauw idee,ik denk dat ze iets onaantastbaars is en onzichtbaar.

W.b.t. de Bijbel,er staan dingen in die waar zijn,maar ook een heleboel die niet waar zijn,volgens mij dan he.

Die Engelen en de Duivel? is voor mij onzin,net als dat geesten voor anderen weer onzin is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:30

ohjajoh6 schreef:
Ik heb net het hele topic doorgelezen (ik verveelde me en kon niet slapen), maar ieder persoon gelooft ergens in, of dit nu god, Allah, duivel, geesten, of jezelf is, geloof is er altijd.

Ik hoor dit zo vaak. En het is niet waar.
Leg me nou eens uit waarom mensen die in irrationele zaken geloven, deze eigenschap zo graag aan iedereen willen toedichten.

En die "ja maar je gelooft toch in jezelf" is een typisch drogargument, atheisten geloven niet meer of minder in zichzelf dan religieuze mensen.
"Jezelf" is niet vergelijkbaar met niet aantoonbare zaken als goden, leven na de dood, geesten, elfjes of eenhoorns.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:42

OsMo schreef:
.

Yup. Toen kende men epilepsie en andere ziekten nog niet. Goede verklaring ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:45

Kuggur schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ik hoor dit zo vaak. En het is niet waar.
Leg me nou eens uit waarom mensen die in irrationele zaken geloven, deze eigenschap zo graag aan iedereen willen toedichten.

En die "ja maar je gelooft toch in jezelf" is een typisch drogargument, atheisten geloven niet meer of minder in zichzelf dan religieuze mensen.
"Jezelf" is niet vergelijkbaar met niet aantoonbare zaken als goden, leven na de dood, geesten, elfjes of eenhoorns.

Maar jij bent toch niet de enige die alle waarheden/wijsheden in pacht heeft?
Want jij als zeg maar "ongelovige" doet uiteindelijk precies hetzelfde met het proberen te overtuigen van jouw waarheid.
Want je weet dus helemaal niet waar ik persoonlijk in geloof of niet, dus of het irrationeel is of niet.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:50

Ik heb nu even geen tijd om alles door te nemen, maar dat zal ik later doen en door dit berichtje heb ik even een stipje in het topic.

Ik doe aan Ghost Hunten. Sta zelf erg nuchter erin, geloof dat er mee is, maar wil wel zelf keiharde bewijzen en het ook daadwerkelijk zelf meemaken. Ik doe het Ghost Hunten met ons team, Haunting Ghost Nederland. Op FB kan je ons ook vinden... En we hebben ook een groep Paranormaal is normaal. Hier kan je ook allerlei vragen in stellen.

Ik kom er later op terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:00

Goof schreef:
OsMo schreef:
.

Yup. Toen kende men epilepsie en andere ziekten nog niet. Goede verklaring ;)

Precies. En ik denk dat dat ook verklaart waarom de bijbel überhaupt ooit is geschreven. Immers kon men toen bepaalde dingen niet verklaren, maar het probleem is dat een mens zo is geprogrammeerd dat hij alles wil kunnen verklaren. Kijk naar de verhalen van de oude Grieken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:28

ohjajoh6 schreef:
Maar jij bent toch niet de enige die alle waarheden/wijsheden in pacht heeft?

Nee, integendeel.
En ik zie dat je mijn vraag ontwijkt. Maar dat komt niet echt onverwacht.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:16

Als je in niks gelooft geloof je ook ergens in hoor. Je gelooft dat er niets is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:27

drawerlover schreef:
Als je in niks gelooft geloof je ook ergens in hoor. Je gelooft dat er niets is.

Ik wijs jou graag op mijn onderschrift...
"als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby."

Als je geen hobby hebt, dan is geen hobby hebben niet je hobby. Als je geen religie/geloof hebt, is niet geloven niet je religie/geloof.