Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:28

Raponsje schreef:
Nu wil ik altijd uitgaan van de goedheid in de mensen, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit heel vaak gebeurt.

Dat denk ik inderdaad ook.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:30

Wat een brutaliteit! Even komen vragen om 'vindersloon'.

Nu vind ik dat vindersloon al helemaal iets raars.

Zo zaten wij een keer in de kantine van een tennisclub. toen vond ik een portomonnee op de bank waar ik zat. Meteen aan degene achter de bar gegeven om te vragen of zij misschien wist van die was.
Gelukkig wel dus,want die beste man z'n hele dagopbrengst zat erin.
We hebben een rondje drinken gekregen.
Je hoopt altijd dat een ander hetzelfde doet als jij je portomonnee (of iets anders) vindt.
idd wat hierboven wordt gezegd : je gaat uit van de goedheid van de mensen (al is die tegenwoordig wel ver te zoeken :( )

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:30

Silvia schreef:
Britta31 schreef:
Als ik dit zo lees breng ik een portemonee wel naar het gemeentehuis.Geen gedonder dan.En kinderen die willen,krijgen voor hun billen.

Was dat niet bij Rambambam (powned) dat ze een (zogenaamd) gevonden portemonee naar het gemeentehuis brachten (met geld erin natuurlijk) en toen ze die enige tijd later als eigenaar op kwamen halen het geld eruit verdwenen was?

Ja dat is deze http://bit.ly/1g6OJWV :j :') _/-\o_

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:37

Op de taxicentrale waar ik werkte hebben we een keer een goldcard gevonden, zo'n creditcard met heel hoog saldo! Maatschappij gebeld en eigenaar achterhaald en wij zaten al te hopen opwat lekkers in de nachtdienst maar niks nada noppes!
Vind dit wel heel aso hoor en hij had van.mij niks gekregen!

Needje

Re: Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:39

Heb soms het idee dat de mensen die zelf het minst hebben het gulst zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:39

Misschien stond-ie wel ernstig rood op z'n gold card!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:16

Geen idee of dat kan :+ ben gelukkig niet thuis in die dingen maar we hadden al zogenaamd hele plannen gemaakt natuurlijk want je krijgt als simpele centraliste geen goldcard maar we hebben wel schik gehad.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:36

Robynn schreef:

Met veel plezier gekeken, tjonge jonge....verbaast over het verdwijn gedrag en dan die agente aan de telefoon die hem er zo ophangt.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:39

Van mij had hij niets meer gekregen. Hoe bedoel je brutaal! _-:(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:48

Robynn schreef:
Silvia schreef:

Was dat niet bij Rambambam (powned) dat ze een (zogenaamd) gevonden portemonee naar het gemeentehuis brachten (met geld erin natuurlijk) en toen ze die enige tijd later als eigenaar op kwamen halen het geld eruit verdwenen was?

Ik vind dit eigenlijk best schokkend. Sowieso dat iets als een portemonnee kwijt raakt bij de gemeente.... Maar dat er gewoon geld uit gestolen wordt, poeh...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:00

Robynn schreef:
Silvia schreef:

En ik maar denken dat Rambam van Powned was maar is dus van de Vara. :+
Dank je wel voor het opzoeken!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:21

Geen probleem haha!
Geweldige show was dat :))
Zo zie je maar dat zelfs sommige van de politie en de ambtenaren niet heilig zijn. Heel slecht natuurlijk, maar wel leuk om te zien.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:52

En? :D
Nog langs geweest?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:06

Wat een lef van die man.
Het gedicht vind ik geniaal.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:08

Ben benieuwd of je nog langs bent geweest eigenlijk :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:36

Ben erg benieuwd of je z'n "beloning" met bijbehorend gedicht nog hebt afgeleverd

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 03:21

Het zal me niets verbazen als deze eerlijke vinder ookdegene is die de knip heeft leeggehaald

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 03:37

ik geef nooit cash. Heb het een keer gehad met mijn hele tas. Die had ik op het dak laten staan van mijn auto. Kreeg via mijn zorgverzekering het bericht dat mijn pas terecht was. Ik opgehaald in een voetbalkantine, en vroeg of ze wisten wie hem gevonden hadden. Kreeg een naam en adres.

Ik geef nooit geld, maakt mensen inhalig, wel heb ik een leuke vvv bon gekocht en in de kaart gestopt die ik verstuurd heb.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:48

Mijn man is busmonteur en vond met de rubber mat aan de kant doen bij het motorluik iets van een soort smartphone, maar dan zo'n ding waar je spellen en muziek op speelt.
Heet weer anders, kost in de winkel ongeveer van dat merk 175 euro en was vrij nieuw.
Het was een schoolbus dus hij heeft dat doorgegeven bij de chauffeur dat hij dat ding gevonden had.
Meld zich een of ander puberaal gabbertje dat t ding van hem was en dat ie m terug wilde.
Tuurlijk krijg je m terug anders had hij het niet gemeld duhhh.
Hij kon m niet komen halen en dan wilde mijn man hem een stuk tegenmoet rijden, wilde hij ook niet.
Mijn man moest een oplossing zoeken daar kwam het op neer en dank je wel, ho maar.
Uiteindelijk heeft mijn man gezegd ik gooi m weer op de bus bij de chauffeur, dat wilde hij ook niet want dan pakte iemand anders m misschien.
Tja, zei mijn man graag of niet!!
Zo is het ook gegaan, nooit niks meer van gehoord.
Na dit gedoe had mijn man er liever een keer op gaan staan en in de prullenbak gegooid.
Je hoeft niks te krijgen, maar dank je wel is toch wel het minste.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:30

Van de andere kant; iets vinden waar veel in zit en weinig krijgen is gewoon zuur. Je krijgt een beetje het 'criminaliteit loont' idee. Toen ik zo rond de tien was vond ik eens een portemonnee, die echt heel vol zat. Het was in een supermarkt in Duitsland en ik zag zo meerdere briefjes van honderd Mark. Ze hebben de vrouw opgetrommeld, zo'n opgedofte madam waarvan je zou denken dat ze veel geld heeft. Toen kreeg ik als dank dus een verrassings-ei. Ik voelde me toen heel ondankbaar maar ik was toch écht wel een beetje teleurgesteld.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:41

Wat een onzin om een beloning te verwachten voor iets wat doodnormaal zou moeten zijn..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:43

sallandval schreef:
Van de andere kant; iets vinden waar veel in zit en weinig krijgen is gewoon zuur. Je krijgt een beetje het 'criminaliteit loont' idee. Toen ik zo rond de tien was vond ik eens een portemonnee, die echt heel vol zat. Het was in een supermarkt in Duitsland en ik zag zo meerdere briefjes van honderd Mark. Ze hebben de vrouw opgetrommeld, zo'n opgedofte madam waarvan je zou denken dat ze veel geld heeft. Toen kreeg ik als dank dus een verrassings-ei. Ik voelde me toen heel ondankbaar maar ik was toch écht wel een beetje teleurgesteld.

Oh grappig, iemand die met veel contanten op zak loopt moet wel rijk zijn. Dahaag, mooi niet hé.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:47

Ik begrijp ook niet goed waarom je er een beloning voor zou willen, en waarom het zuur is als je weinig krijgt. De meeste mensen met veel geld in hun portemonnee hebben daar ook hard voor gewerkt en het is hun geld, niet mijn geld. Ook niet als ik het vind. Geen haar op m'n hoofd die zou overwegen het niet met inhoud en al terug te geven, wel of geen beloning.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:48

Kimbers schreef:
Wat een onzin om een beloning te verwachten voor iets wat doodnormaal zou moeten zijn..

Ja dat verbaast mij ook. Het is een doodnormale zaak om iets terug te geven, waarom zou je er dan vanuit gaan dat je iets ontvangt als beloning? Dat zou geloof ik niet in mijn hoofd opkomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:49

sallandval schreef:

Ik vind dat idd heel eeg ondankbaar. Het zou echt niet in me opkomen iets van het geld te verwachten als je iemand z'n eigendom teruggeeft. Weet niet eens of ik t aan zou nemen. Het is toch vanzelfsprekend het terug te geven?
Tuurlijk loont criminaliteit niet, mag toch hopen dat je geweten dan eeuwig aan je knaagt :\ als je hierdoor de gedachte krijgt van criminaliteit loont ga ik toch ernstig twijfelen aan de gemiddelde goedheid van de mensen. Waarom moet alles beloond worden, sommige dingen DOE je gewoon voor je medemens en dat geeft me meer voldoening dan t geld wat je ervoor zou kunnen krijgen.