Raponsje schreef:Nu wil ik altijd uitgaan van de goedheid in de mensen, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit heel vaak gebeurt.
Dat denk ik inderdaad ook.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Silvia schreef:Britta31 schreef:Als ik dit zo lees breng ik een portemonee wel naar het gemeentehuis.Geen gedonder dan.En kinderen die willen,krijgen voor hun billen.
Was dat niet bij Rambambam (powned) dat ze een (zogenaamd) gevonden portemonee naar het gemeentehuis brachten (met geld erin natuurlijk) en toen ze die enige tijd later als eigenaar op kwamen halen het geld eruit verdwenen was?
Robynn schreef:Silvia schreef:
Was dat niet bij Rambambam (powned) dat ze een (zogenaamd) gevonden portemonee naar het gemeentehuis brachten (met geld erin natuurlijk) en toen ze die enige tijd later als eigenaar op kwamen halen het geld eruit verdwenen was?
Ja dat is deze http://bit.ly/1g6OJWV![]()
![]()

Robynn schreef:Silvia schreef:
Ja dat is deze http://bit.ly/1g6OJWV![]()
![]()

sallandval schreef:Van de andere kant; iets vinden waar veel in zit en weinig krijgen is gewoon zuur. Je krijgt een beetje het 'criminaliteit loont' idee. Toen ik zo rond de tien was vond ik eens een portemonnee, die echt heel vol zat. Het was in een supermarkt in Duitsland en ik zag zo meerdere briefjes van honderd Mark. Ze hebben de vrouw opgetrommeld, zo'n opgedofte madam waarvan je zou denken dat ze veel geld heeft. Toen kreeg ik als dank dus een verrassings-ei. Ik voelde me toen heel ondankbaar maar ik was toch écht wel een beetje teleurgesteld.
sallandval schreef:Van de andere kant; iets vinden waar veel in zit en weinig krijgen is gewoon zuur. Je krijgt een beetje het 'criminaliteit loont' idee. Toen ik zo rond de tien was vond ik eens een portemonnee, die echt heel vol zat. Het was in een supermarkt in Duitsland en ik zag zo meerdere briefjes van honderd Mark. Ze hebben de vrouw opgetrommeld, zo'n opgedofte madam waarvan je zou denken dat ze veel geld heeft. Toen kreeg ik als dank dus een verrassings-ei. Ik voelde me toen heel ondankbaar maar ik was toch écht wel een beetje teleurgesteld.
als je hierdoor de gedachte krijgt van criminaliteit loont ga ik toch ernstig twijfelen aan de gemiddelde goedheid van de mensen. Waarom moet alles beloond worden, sommige dingen DOE je gewoon voor je medemens en dat geeft me meer voldoening dan t geld wat je ervoor zou kunnen krijgen.