Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:52

23mb is voor ons helaas niks goeds aan, wat heb jij voor snelheid?

Wij hebben gas en elektriciteit van essent.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:17

Inboedel fbto en internet/tv bij upc. Nuon energie:)
Gene idee waar op gebasseerd

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:27

Telfort staat erg slecht omschreven overal, dat zou wel mijn laatste keuze zijn, samen met ziggo trouwens daar heb ik zelf trauma's aan overgehouden. Rot service en internet dat constant wegvalt.
Unive is puur praktische keuze. Daar hebben we ook de wa verzekering staan, dus de inboedel erbij verzekeren, is net zo makkelijk. Unive staat over het algemeen goed omschreven en de dekking is heel helder en in mijn eigen prima (en betaalbaar)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:09

KPN wilt mn vriend voor het internet etc, heeft hij momenteel thuis ook en dat bevalt uitstekend. Daarbij hebben we beide ook een mobiel abbonement bij hi(dus KPN eigenlijk) dit is daardoor wat voordeliger. Verdubbeling van de mb's en belminuten.

Stroom etc hebben we van de Nuon meende ik.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:46

Hier ook goede ervaring met KPN! :j
Verzekering; Univé en OVM Twente goede ervaring mee. :)
En hadden energie bij Essent.

Telfort hoor ik ook absoluut geen goede ervaringen over. :=

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 07:41

Voor huren onder een leeftijd van23 moet je niet onder een grens huren. Maar als het je wel lukt krijg je huurtoeslag en anders niet :)

Ik denk dat wij ook voor unive gaan en tv van upc of missxhien kpn :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:03

Verzekeringen echt totaal nog niet mee bezig. :D

Wat gaaf Kaitlyn, een huisje bekeken! *\o/*

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:42

Hier ook nog niet bezig met verzekeringen / g-w-l etc.

Vanmorgen bij een huis wezen kijken, zag er erg netjes uit en voor ons beide wel een optie. Vriendlief gaat nog een keer terug met zijn vader die bouwkundige is en dan zien we wel verder. :):)
Voor nu vermaak ik me prima op pinterest/tumblr etc. om interieur inspiratie op te doen... :P

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:59

Gaaf dat jullie enthousiast zijn over het huis!! Leuk hè Pinterest etc.! Ik kan er ook echt uuuuren op ronddwalen :')

Het huis waar we een paar dagen terug langs waren gereden en waar we het sindsdien non-stop over hadden, staat nu als 'verkocht onder voorbehoud' op de site van de makelaar... Nou ja, dat de nieuwe bewoners er maar heel veel plezier van mogen hebben :D -O- _-:(

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:12

Over leuke sites gesproken: welke.nl, staan veel leuke ideeën op!

Boemklatsch, hopen dat het wat wordt met het huisje! Fijn dat jullie beide enthousiast zijn :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:28

Ja ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen... Was eigenlijk niet de planning zo snel al samen te gaan wonen, maar vriend wil gewoon graag weg waar hij nu woont (appartement met 2 vrienden, heel gezellig maar op een gegeven moment wil je toch je eigen plek... :+ ) en heeft het inkomen er naar om te gaan kopen. En aangezien wij vrijwel de hele week samen zijn is het toch wel logisch om dan maar direct samen er in te trekken.

Ja heerlijk! Vriend is daar wat nuchterder in, die heeft zoiets van eerst maar kopen etc. maar ik kan nu echt al flink los gaan met al die inspiratie sites... :o Ga meteen even op welke.nl kijken, bedankt Yesterday!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:15

Mijn ouders zijn net opgestapt op Energie direct. Was veel goedkoper en heel transparant vonden ze. Fijne mensen.

Pakket wordt voor ons denk ik ook een upcpakket. Wij hebben glasvezelaansluiting :3

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:43

Welke.nl is inderdaad een leuke website!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:57

Nog een jaar zulk internet.. Moet te overleven zijn.. Pff

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:12

Iemand had het hier over 10.000 euro spaargeld. Daar kom je best ver mee denk ik.

Gisteren was er een kijkdag op de bouwplaats. We mochten even naar boven, naar ons eigen appartement om een kijkje te nemen. We hebben een leuke hoek, een beetje afgezonderd van de rest van de appartementen. Het is klein, maar fijn. De binnenmuren zitten er nog niet in waardoor het appartement best klein oogt. De oplevering vindt waarschijnlijk plaats in week 13/14. :D Ik kan bijna niet wachten!!! *\o/*

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:42

Leuk gaaf hoor! Zag hier op fb dat morgen de uitnodiging in de bus valt voor onze eerste kijkdag, de dag waarop de eerste paaal wordt geslagen!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 08:12

Heb de eerste paar paginas doorgelezen, ga later de rest even bijlezen :D Leuk topic dit! Ik wil volgend jaar mijn ouderlijk huis verlaten en mijn vriend wilt dit ook, alleen ik zit thuis zo goed met mijn eigen mini appartement dat ik dus als ik ga wel liefst meteen koop en dus een normaal huis heb inclusief tuin e.d. Mijn vriend en ik werken beiden parttime, ik 30 uur en hij helaas nog maar 20 uur en al lang rond aan het kijken voor iets anders maar best lastig. Samen kopen zal dus eigenlijk wel 'moeten' en vind dit best een grote stap dan. Maar je gaat natuurlijk niet samenwonen om daarbij te denken; wat als het mis gaat.
Zijn op dit moment pas 3 maanden samen maar kennen elkaar 1,5 jaar nu waarin we veel met elkaar zijn opgetrokken dus over een half jaartje zien we verder.

Wonen in zuidlimburg en willen daar ook lekker blijven. Welk dorp enzo weten we nog niet specifiek.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:16

Wij krijgen helaas geen huur toeslag met onze huur van 445 euro exclusief en 23/19 jaar.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:45

Seni schreef:
Leuk gaaf hoor! Zag hier op fb dat morgen de uitnodiging in de bus valt voor onze eerste kijkdag, de dag waarop de eerste paaal wordt geslagen!

Leuk! Spannend. Het is leuk om te zien hoe je huis wordt opgebouwd vanaf de grond. :j

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:09

Dat lijkt me inderdaad erg gaaf! Kennissen hebben hun nieuwbouwhuis zelf mogen 'ontwerpen': steen kiezen, geveltje etc. Echt super leuk!

Vandaag mijn 'kerstpakket' gekregen, een boekje waaruit je mag kiezen. Ik ga denk ik voor de V&D cadeaukaart. Die komt dan vast wel van pas voor de uiuitzet :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:51

Ik was het topic kwijt.. hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, geen idee.

Maar ik meld mij weer. De laatste keer dat ik mij gemeld had, had ik niet veel tijd om uitgebreid te vertellen.

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar samenwonen. Hij heeft een huis gekocht, die momenteel gebouwd wordt. We moeten nog uitgebreid bespreken hoe wij het met de kosten gaan doen, omdat hij een veel groter inkomen heeft dan ik. Voor mij is het elke maand ook weer verschillend hoeveel ik verdient heb (0-uren contract...)
Wat verzekeringen en abonnementen betreft, weten wij ook nog niet. Daar hebben we nog tijd genoeg voor.

Wij komen straks in een schakelwoning, waarbij de huizen met de garages aan elkaar zitten. Wij hebben daarvan een tussenwoning. Zoals het op de tekening lijkt, erg leuk. Momenteel zijn ze bezig met de fundering. Keuken en badkamer zijn ook al uitgezocht. Pannen gespaard bij de plus en nu zijn de wijnglazen van de AH aan de beurt. Verder ook al inboedelspulletjes aan het verzamelen.
Zag hier ook Pinterest voorbij komen; daar kan ik mij ook uren mee vermaken.

Ik heb alles wel gelezen, maar begin nu met bijlezen en reageren. Anders wordt het nog te lang denk ik :+

Cadeaukaarten van de V&D zijn altijd leuk! Veel shopplezier alvast haha :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:07

Hier druk bezig met oude huis de laatste dingen, maar nog best veel werk, alle schroeven uit de muur, hoop dat volgende bewoners vloer willen houden en rolgordijnen, dat bespaart weer hoop werk, maar alle gaatjes in muren dicht maken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:08

Bonnyyyyyy schreef:
Wij krijgen helaas geen huur toeslag met onze huur van 445 euro exclusief en 23/19 jaar.

Hoe kan dat?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:26

Omdat je onder een bepaalde huurgrens moet zitten om huurtoeslag te krijgen. Onder de 23 jaar zit die grens erg laag, zeker als je een huisje met z'n 2en wil zit je erg snel over die grens heen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:01

Wij zijn vanochtend nog even bij ons huis wezen kijken. Jeeeeemig wat een zooi :wow: Alles om de twee huizen er naast af te maken is in die van ons gedumpt.