Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:10

TammyVN schreef:
Sanned, ik mocht ook niet tussentijds opzeggen, tenzij ik zelf een andere huurder kon aanleveren. Heeft hij je deze optie niet gegeven? (Alsnog geen aanrader want ik vond pas een huurder 2 dagen voordat ik mijn huur zou opzeggen, dus ik zat bijna tegen dubbele huur aan te kijken).

1234, snap ik, snap ik. Ik vond Den Haag dan weer niet zo leuk :o. Tilburg en Arnhem lijken me ook te klein? Maar ik hoor wel dat Tilburg heel leuk is. Ga daar binnenkort nog een keer heen omdat een vriendinnetje van me daar op kamers woont :).

Den Haag zal denk ik ook anders zijn als je er op kamers woont dan als je er permanent woont xD Ik woon zelf in scheveningen, dus niet in het centrum. Dat is al een heel verschil. Zijn ook veel toeristen, vooral in de zomer.
En indd Tilburg en Arnhem zijn ook klein :) maar ik vind dat fijner, kan je niet zo snel verdwalen :') Tis niet zo immens druk.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:27

Ik zie dat er twee mensen in Diemen woonden, mijn paard staat in Diemen :D

Ik vind Utrecht wel een leuke stad ja, een soort Amsterdam in het klein. De sfeer is in elk geval vergelijkbaar. En ik vind het heerlijk dat er geen toeristen zijn :P Maar mijn hart is voor altijd verpand aan de Amsterdamse grachten ;)

Graag Fira, ik stuur je wel even een pb!

Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd naar de huisbaas van die kamer dat ik de kamer graag zou willen hebben, maar dat ik wel graag de huisgenoten eerst een keer ontmoet. De huisbaas heeft geen enkele mogelijkheid aangegeven voor tussentijds opzeggen, maar als het echt moet is er denk ik wel iets te regelen. Zelf een andere huurder regelen is denk ik geen optie, hij zei nog dat hij graag zelf bepaalde wie er in zijn huis woont. Een goede vriendin van me woont op een paar honder meter afstand, dat heeft me over de streep getrokken. Maar eerst maar eens zien of de kamer nog beschikbaar is.

Anoniem

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:33

Haha ja, jij bent Sanne van Sofie toch? :D Ik woonde naast metro-/treinstation Diemen Zuid, op die campus :P

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:39

1234, een vriend van mij woonde in Den Haag op kamers dus ben hier wel eens geweest, ook uit geweest enzo. Heb naar een school gekeken in Den Haag. Maar de stad spreekt mij niet aan.. Niet om te wonen in ieder geval :).

Same Sanned! Ik moet alleen heel vaak naar Rotterdam voor school (wij hadden daar een opdracht lopen). En sindsdien ben ik Rotterdam ook meer gaan waarderen. Stiekem haha :D. Dus daar zie ik mij ook nog wel wonen, in het laatste jaar hoeven wij minder naar school omdat wij veel op locatie werken. Dan zou ik best kunnen verhuizen naar Rotterdam :j.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:42

Eulogy schreef:
Haha ja, jij bent Sanne van Sofie toch? :D Ik woonde naast metro-/treinstation Diemen Zuid, op die campus :P

Haha, ja! :D
Volgens mij is het best fijn wonen daar, of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:47

Hm... vond het op zich fijn om alles voor mezelf te hebben terwijl er toch genoeg te doen was, en dat de Albert Heijn en sportschool en zo gewoon beneden zaten. En het was fijn dat je op zich heel makkelijk zo in de stad zat (metro naast de deur, nachtbus stopt ook onder die soort brug daar). Maar ik kreeg echt elke maand buikpijn als m'n huur werd afgeschreven (en ik kon het best betalen, vond het gewoon een beetje een belachelijk bedrag, haha), ze hebben een aantal hele stomme regeltjes, dingen werden soms slecht geregeld en vind het nu toch wel fijner om wel huisgenootjes te hebben :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:54

Ik meld me hier ook :), ben sinds juli echt op kamers, hiervoor wel 2 jaar een kamer gehuurd bij kennissen, maar dat is toch anders.
Ik zit in Groesbeek, naast Nijmegen, bewust voor gekozen zodat ik wat dichter bij mn paard woon. Daarbij ben ik niet zo'n uitgaanspersoon dus midden in de stad was voor mij ook niet nodig.
We wonen met zn 6en in een groot vrijstaand huis, delen een keuken,wc en badkamer. Ik zit wel midden in het centrum van Groesbeek, dus ik heb echt vanalles om de hoek (supermarkten, etos,kruidvat, blokker, bushalte, noem het maar op).
Ik vind het heel fijn dat ik alles zelf kan beslissen, maar ik irriteer me wel aan de rotzooi die mijn huisgenoten maken :o , en ik raak een beetje het ritme kwijt... ik moet er echt op letten dat ik optijd ga avondeten, anders sla ik het vrij snel over. Koken voor mezelf is sowieso niet echt mijn ding ;)
Daarom ga ik eigenlijk toch wel elk weekend terug naar Eindhoven, beetje fatsoenlijk voedsel en toch wel fijn om iedereen weer te zien.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:32

TammyVN schreef:
1234, een vriend van mij woonde in Den Haag op kamers dus ben hier wel eens geweest, ook uit geweest enzo. Heb naar een school gekeken in Den Haag. Maar de stad spreekt mij niet aan.. Niet om te wonen in ieder geval :).

Same Sanned! Ik moet alleen heel vaak naar Rotterdam voor school (wij hadden daar een opdracht lopen). En sindsdien ben ik Rotterdam ook meer gaan waarderen. Stiekem haha :D. Dus daar zie ik mij ook nog wel wonen, in het laatste jaar hoeven wij minder naar school omdat wij veel op locatie werken. Dan zou ik best kunnen verhuizen naar Rotterdam :j.

Ja dat kan, iedereen vindt weer wat anders leuk/fijn qua woonplaats enzo :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:45

Ik vind het zelf eten maken juist fijn... Nooit meer iets wat ik niet lust, en altijd op de tijd die ik zelf wil :D ik eet hier beter dan thuis durf ik te zeggen! :)

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:50

LauraSaskia schreef:
Ik had in het begin ook best wel heimwee, maar nu (een week later :+ ) blijf ik liever in het weekend ook hier. Ook al mis ik al mijn vrienden die ik heb achtergelaten, maar ik sleep ze gewoon vaak mee hier naar toe en doe veel met m'n collega's. Misschien zou je even met je huisgenoten kunnen overleggen, en vertellen dat je je niet heel erg thuis voelt, en of ze zich misschien aan de afspraken kunnen houden. En anders op zoek naar een andere kamer :)

Hmm ja zou ik kunnen proberen. Het vervelende is dat ze er niet op reageren. Ja ze zeggen wel ja, maar dan de dag erna is het alweer mis. Het is inderdaad een idee om op zoek te gaan naar een andere kamer, maar dan denk ik dan, zou je het daar dan niet hebben?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:50

Magrathea schreef:
Olivia: in Nederland is studeren dan ook een stuk duurder! Also: is je pony in een andere stad gaan studeren? :+

Haha dat weet ik :P hier slaat het studiegeld volgend jaar ook op naar een kleine 1000 euro :+

En nee, mijn pony staat ergens onder adoptiecontract in de buurt van waar oorspronkelijk woon.
Ik ben nu wel hier iets aan het zoeken, maar ik vind niet onmiddellijk iets geschikt.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:49

Wat gaaf Eulogy! Hoe kom je in Birmingham, een soort stage ofzo?

TessaS, als je bij een andere kamer gaat kijken kun je gewoon aangeven dat het houden aan regels een prioriteit voor je is, en van te voren kijkt of je bij die huisgenoten past (of misschien vind je wel wat zelfstandigs). Kijken naar andere kamers betekent niet dat je moét verhuizen natuurlijk :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:46

Ik ben vanuit Drenthe naar Amsterdam gegaan en moest eerst best wennen aan de grootte, maar wil nu echt niets anders meer.. Ik ben me aan het oriënteren op een master en stiekem merk ik al dat ik absoluut niet weg wil hier :oo

Sanned, ik woonde op de Rode Kruislaan, lekker wonen ook wel. Helemaal omdat ik voor mijn studie naar het Science Park moet :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:57

En nu kom ik me officieel melden: ik heb een kamer!! :D
Dan wel een tijdelijke... Maar ik ga een maand op kamers, haha!

Heb van 13 november t/m 2 februari stage, met kerstvakantie vrij. Heb van 14 november t/m 15 december een kamer in Haarlem gevonden en ga na de kerstvakantie hopelijk met de auto naar stage.
De kamer zelf is lekker ruim, zo'n 17m². Alles staat er al in (2persoons bed, bureau, kast) en hoef alleen m'n kleding en beddengoed mee te nemen. Betaal 250,- voor die ene maand en deel het appartement met 1 werkend huisgenootje. :) Ben er super blij mee, half uurtje van stage vandaan en 10 minuten van m'n vriend vandaan! :D (wat normaal allebei 1,5 uur is...)

Zonet 3 dagen p/w bijrijdster voor m'n paard geregeld, vind 't wel moeilijk hoor, om dat los te laten! :P Maar ga lekker in het weekend en wanneer ik doordeweeks tijd heb zelf rijden.

Pfoe, wat voelt dit opgelucht zeg! Zag al heel erg op tegen het 5:30 opstaan voor stage... En nu kan ik lekker alles rustiger aan doen. :)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:44

Oh wat heerlijk zeg xLoki, kan me voorstellen dat dat een behoorlijke opluchting is! Wat voor studie doe je en wat voor stage ga je doen? :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:10

Margoooo schreef:
Oh wat heerlijk zeg xLoki, kan me voorstellen dat dat een behoorlijke opluchting is! Wat voor studie doe je en wat voor stage ga je doen? :)

Ja het is echt een gigantische opluchting! Toen ik er vanavond heen ging dacht ik: ik wil niet, ik ga het toch niet doen, ik wil thuisblijven. Maar toen ik er eenmaal was en de voordelen begon in te zien ging ik flink twijfelen, en in de trein naar huis heb ik haar geappt dat ik het deed. :+

Ik studeer Verpleegkunde aan de Hogeschool van Amsterdam, duaal richting GGZ (psychiatrie). Ik ga 10 weken stage lopen in het VU.mc op de afdeling ouderenpsychiatrie :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:05

Wat fijn xLoki! Ga je daarna weer thuiswonen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:09

Nope, ik werk nu hier! Haha, het is een vijfjarig programma dus voorlopig zit ik hier nog wel even. Vind ik helemaal niet erg :D

Wat fijn Loki! Top zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:25

Sanned schreef:
Ik heb een kamer aangeboden gekregen in Utrecht. Fijne kamer op een leuke plek voor niet belachelijk veel. Enige punt is dat de bezichtiging met de huisbaas was en ik de toekomstige huisgenoten dus niet ken. Daar komt bij dat het huurcontract voor een jaar vast is, je kan het eerste jaar dat je er woont dus niet opzeggen. Nu twijfel ik heel erg. Wat nou als het totaal niet klikt met de huisgenoten? Dan kan ik niet zomaar weg. Of als ik een leukere kamer vind?
Wat denken jullie?

Ik wil hier nog even op reageren hoor. Aan de ene kant natuurlijk poedersuiker. Maar aan de andere kant kan je bij zo'n bezichtiging wel redelijk goed inschatten of het huis een beetje netjes is en dus ook of je huisgenoten netjes zijn. Als het dan niet klikt dan hoef je natuurlijk ook niet met ze om te gaan. Genoeg mensen (ook hier in het topic) die in Utrecht wonen en die je op weg helpen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:20

Wat heb je uiteindelijk gedaan Sanned? :)

Ik heb eindelijk internet op mijn kamer!! *\o/*

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:06

Nice!!
Ik alleen nog als m'n laptop aan de kabel zit.. :') En af en toe vangt ie een open netwerk op.. Maar werkt wel goed tijdens studeren geen internet (tafel zit te ver van internetaansluiting dus heb dan geen internet). :))

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:34

Ik heb de huisbaas een berichtje gestuurd dat ik de kamer wel wilde hebben, maar heb vervolgens niks meer gehoord...

Oh lioony, dat heb ik ook een hele tijd gehad :') Maar ik ging daardoor elke keer gigantisch over m'n internetbundel op m'n mobieltje heen (in bed nog even facebook/bokken/etc), dus ik heb uiteindelijk toch maar een router gekocht.

Ik heb ook eindelijk mijn fiets weer van t slot gekregen, de fietsenmaker in Utrecht wilde het slot niet doorknippen. Uiteindelijk heb ik mijn fiets maar meegenomen in de trein met slot en al, en de fietsenmaker op het station in Amsterdam heeft hem zo voor me doorgezaagd. Toch wel grappig dat niemand je aanspreekt als je met een fiets met een groot kettingslot er om op je schouder door Utrecht Centraal loopt :')

Ook leuk, ik had gisteren een practicum met varkens (studeer diergeneeskunde). Varkens stinken ontzettend, na het practicum ik dus ook. Dat was erg leuk in de trein naar huis, het was druk, zo druk dat er mensen moesten staan. Maar naast mij zat niemand. Een vrouw heeft het geprobeerd, maar na een paar keer sniffen is ze weer opgestaan :') Voelde me toch een beetje schuldig.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 19:12

Hahaha ik ga voortaan ook fietsen jatten in Utrecht :')
Wat naar lijkt me dat joh, met je varkenslucht in de trein :+ Kon je daar niet douchen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:18

Nadeel van op kamers wonen: iedereen in huis hoort alles :')
Ik kan in de ochtend echt niets doen zowat. Nu ook weer, ik spoel 1 bordje af, komt huisgenoot weer: kan je dat een andere keer doen?
-.- ik was ook nog half slaperig en als je dan alles zonder geluid moet doen, wordt best lastig. Alles maakt geluid wat je doet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:24

Dan nog, een bordje afspoelen :=
Ik werd me net een partij verbaasd aangekeken door mijn huisgenootje toen ik aangekleed en wel ontbijt stond te maken in de keuken := dat zegt misschien wel iets over hoe vaak ik vroeg opsta...