En ik vind dat mijn mening toch aardig belachelijk gemaakt wordt nu, in plaats van het er niet mee eens zijn
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Celiien schreef:jullie snappen heus wel wat ik bedoelen volgens mij.. Van die oude *uhge wilde nog wat anders zeggen* mensen waarvan je zíet dat ze allang niet meer werken en met hun rollatortje overal heen sjokken![]()
Maar goed, jammer dat mijn éerlijke mening niet gewaardeerd wordt
(want het is gewoon leeftijdsdiscriminatie)
).
Want ik vind het altijd zo sneu als je mensen zit pielen met een kinderwagen in de trein/bus te krijgen en niemand steekt ook maar 1 vinger uit terwijl het wel vol is. Celiien schreef:Dus omdat zij jarenlang hebben gewerkt hebben ze automatisch meer rechten? Zeker net als bij de winkels, oudjes die vooraan naar de rij sluipen omdat ze zo hard gewerkt hebben vroeger. Dikke vinger, die oudjes van nu hebben echt niet meer die mentaliteit van vragen, eerder dwingen
En ik vind dat mijn mening toch aardig belachelijk gemaakt wordt nu, in plaats van het er niet mee eens zijn
Electra63 schreef:Celiien schreef:Dus omdat zij jarenlang hebben gewerkt hebben ze automatisch meer rechten? Zeker net als bij de winkels, oudjes die vooraan naar de rij sluipen omdat ze zo hard gewerkt hebben vroeger. Dikke vinger, die oudjes van nu hebben echt niet meer die mentaliteit van vragen, eerder dwingen
Jouw mening wordt niet belachelijk gemaakt, maar is belachelijk.
Voordringen in winkels heeft niets met het onderwerp te maken. Jij wilt gewoon je gelijk halen.
De vraag is: sta je in het OV op voor iemand die slecht ter been is? Daar wordt dan ook mee bedoeld, zwangeren/ouderen/gehandicapten enz. Gewoon voor iedereen die zich moeilijk staande kan houden. Naar mijn mening sta je daar voor op! De leeftijd doet niet ter zake. Het tijdstip van de reis ook niet. Niemand reist voor zijn lol in de spits, ook iemand die beperkt is niet.
Jij hebt gewoon weinig inlevingsvermogen, hopelijk krijg je dat nog eens, maar ik betwijfel dat.
Celiien schreef:ik snap je punt dat ik niet kan ruiken dat die oudjes geen afspraken/werk oid hebben. Maar ik snap nog steeds niet waarom er zoveel ouderen het ov nemen tijdens de spits om 'gezellig' ergens heen te gaan...
ik werk met 'oudjes' en zeer weinig vinden het echt een feest om in de enorme drukte te zijn.
want het is dan zo gezellig
maar goed ik heb gewoon niks met ouderen (net zoals sommige niks met kinderen hebben), dus misschien dat het daar aan ligt
tuurlijk, zal ze altijd met respect behandelen tijdens werkt, etc etc. Maar ik heb er gewoon niks mee (kan ook aan mn eigen oma liggen uiteraard)..

Celiien schreef:ik snap je punt dat ik niet kan ruiken dat die oudjes geen afspraken/werk oid hebben. Maar ik snap nog steeds niet waarom er zoveel ouderen het ov nemen tijdens de spits om 'gezellig' ergens heen te gaan...
en is het dan een keer niet druk 'goh wat is t hier stil'
Yontheke schreef:Eerlijk? Nee, ik sta niet op. (Heb al minstens 6 jaar niet meer in een bus gezeten) Ik betaal evengoed voor een zitplaats en als het druk is, weet je dat je kans hebt dat je niet kan gaan zitten. Ik zou met krukken ten eerste al helemaal niet met de bus willen gaan maar een andere oplossing zoeken. Ik vind niet dat je er maar vanuit moet gaan dat er wel iemand voor je opstaat.
Er zeggen wel heel veel mensen dat ze het doen, maar de praktijk wijst toch heel vaak anders uit.
Silvia schreef:Of op drukke tijden (bijv. aan het eind van de dag) postzegels gaan halen bij het postkantoor en dan nog uitgebreid gaan overleggen welke serie ze willen hebben….![]()
Dan sta ik daar met mijn aangetekende brief van het werk. Dan denk ik hetzelfde als Celiien: Mens, je bent met pensioen, je hebt de hele dag de tijd, moet je dan net nu persé die nieuwe serie halen?
En ja, er zijn genoeg ouderen die drukte gezellig vinden en daarom bewust op drukke tijden gaan winkelen of reizen.
. Ik heb dat bij de Appie, na het werk nog even wat boodschapjes doen, mag je gezellig manoeuvreren tussen de scootmobiels, rollators en wandelstokken. Echt heerlijk. Dan denk ik ook, ben je de hele dag vrij, ga je tussen vijf en zeven boodschappen doen. Serieus
.
... 
_San87_ schreef:Silvia schreef:Of op drukke tijden (bijv. aan het eind van de dag) postzegels gaan halen bij het postkantoor en dan nog uitgebreid gaan overleggen welke serie ze willen hebben….![]()
Dan sta ik daar met mijn aangetekende brief van het werk. Dan denk ik hetzelfde als Celiien: Mens, je bent met pensioen, je hebt de hele dag de tijd, moet je dan net nu persé die nieuwe serie halen?
En ja, er zijn genoeg ouderen die drukte gezellig vinden en daarom bewust op drukke tijden gaan winkelen of reizen.
Deze ergernis snap ik wel. Ik heb dat bij de Appie, na het werk nog even wat boodschapjes doen, mag je gezellig manoeuvreren tussen de scootmobiels, rollators en wandelstokken. Echt heerlijk. Dan denk ik ook, ben je de hele dag vrij, ga je tussen vijf en zeven boodschappen doen. Serieus
.
. Oudere mensen weten hoe zwaar het is, dat werken om Nederland beter te maken in de toekomst, dus een beetje begrip en respect en dus niet met je slome slakkengang gaan winkelen tijdens de spitsuren
.
.
het 'ouderen-en overige eenzame-mensen-lok-hoekje"
.
.
.
Want ja, ik schat soms mensen 70 die dan 55 blijken te zijn (vooral vrouwen
) dus daar waag ik me niet graag meer aan. Celiien schreef:Sterker, Ken er meerdere die het doen zelfs. Oa mijn eigen oma, zie een eerder geplaatst berichtwant het is dan zo gezellig
maar goed ik heb gewoon niks met ouderen (net zoals sommige niks met kinderen hebben), dus misschien dat het daar aan ligt
tuurlijk, zal ze altijd met respect behandelen tijdens werkt, etc etc. Maar ik heb er gewoon niks mee (kan ook aan mn eigen oma liggen uiteraard)..