Vriend controleerd alles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:01

Ayasha schreef:
Bepaalde hobby's trekken toch meer bepaalde karakters aan. De gemiddelde ballerina zal een ander type zijn dan de gemiddelde ruiter/bergbeklimster.

Karakters ja. De gemiddelde serieuze ballerina is ook veel tijd kwijt aan haar hobby (de ballerina's die ik ken trainen toch zeker 7 tot 10 uur per week). De mate van behoefte aan vrijheid heeft daar toch verder niks mee te maken, dunkt me.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:03

_San87_ schreef:
NatasjavE schreef:
Klinkt als een man die niet geschikt is voor een paardenmeisje.

Paardenmeisjes hebben mijn inziens meer vrijheid nodig dan een gemiddelde vrouw. Want laten we wel wezen,....paardenhobby kost veel tijd.

Sorry, maar dit slaat echt nergens op :)). Hoeveel vrijheid je nodig hebt is echt niet afhankelijk van je hobby, maar van je karakter :').

Gedeeltelijk mee eens.

Maar geef toe. Paardrijden is een tijdrovende zaak.
En als je werkt en kinderen hebt komt het er toch vaak op neer dat je in de avond uren weg bent.

En niet net als veel andere vrouwen gezellig een kopje thee zet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:04

NatasjavE schreef:
_San87_ schreef:

Sorry, maar dit slaat echt nergens op :)). Hoeveel vrijheid je nodig hebt is echt niet afhankelijk van je hobby, maar van je karakter :').

Gedeeltelijk mee eens.

Maar geef toe. Paardrijden is een tijdrovende zaak.
En als je werkt en kinderen hebt komt het er toch vaak op neer dat je in de avond uren weg bent.

En niet net als veel andere vrouwen gezellig een kopje thee zet.

Paardrijden is zeker een tijdrovende zaak :). Maar een tijdrovende hobby zegt niks over de mate van vrijheid die je nodig hebt in een relatie. Je kunt namelijk heel makkelijk je vriend meenemen naar stal, bijvoorbeeld (deed ik vaak, vonden ze leuk).

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:06

Dat is zeker waar, en bij ons is het nog zo dat wel zelf moeten mesten en dat betekent sowieso elke dag de drollen.. als je dan ook nog wil rijden..
Ben na het eten opgestaan man en zoonlief gedag gezoend en kom net weer terug van de paarden.. Dus denk dat het idd wel wat meer tijd kost als idd bijvoorbeeld ballet.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:06

Hahaha, ik heb nu een beeld van een jongen die braaf in een buggy zit te wachten :')

Citaat:
Paardrijden is zeker een tijdrovende zaak :). Maar een tijdrovende hobby zegt niks over de mate van vrijheid die je nodig hebt in een relatie. Je kunt namelijk heel makkelijk je vriend meenemen naar stal, bijvoorbeeld (deed ik vaak, vonden ze leuk).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:09

Als je kinderen hebt kan je man/vriend niet mee. Die moet dan op de kids passen.

En de meeste mannen vinden er echt geen bal aan om op de manege te wachten totdat je klaar bent.

En ik heb er echt een paar goed getest.

Ja tijdelijk. Maar als het nieuwtje ervan af is.

Mwoh nee.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:09

WowAmigo schreef:
Hahaha, ik heb nu een beeld van een jongen die braaf in een buggy zit te wachten :')

Citaat:

Nou, mijn vriend hielp gewoon met mesten en binnenzetten, hoor :)). Maar in een buggy had het er ook wel komisch uit gezien.

Patries90 schreef:
Dat is zeker waar, en bij ons is het nog zo dat wel zelf moeten mesten en dat betekent sowieso elke dag de drollen.. als je dan ook nog wil rijden..
Ben na het eten opgestaan man en zoonlief gedag gezoend en kom net weer terug van de paarden.. Dus denk dat het idd wel wat meer tijd kost als idd bijvoorbeeld ballet.

Maar betekent dat ook dat je meer behoefte hebt aan vrijheid in je relatie? Of puur dat je je tijd meer moet managen omdat je ook graag bij je vriend wilt zijn? Zoals ik zei, vrijheid en tijd zijn geen synoniem van elkaar.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:12

NatasjavE schreef:
Als je kinderen hebt kan je man/vriend niet mee. Die moet dan op de kids passen.

En de meeste mannen vinden er echt geen bal aan om op de manege te wachten totdat je klaar bent.

En ik heb er echt een paar goed getest.

Ja tijdelijk. Maar als het nieuwtje ervan af is.

Mwoh nee.

Nou goed, het was maar een voorbeeld. Ik weet niet wat jij onder vrijheid verstaat, maar ik versta onder vrijheid in een relatie de momenten die ik voor mezelf nodig heb, zonder die persoon om me heen. Mijn hobby heeft daar niks mee van doen. Dat die hobby het ideale moment is om mijn vrijheid te pakken, bon.

NatasjavE

Re: Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:16

Wat ik onder vrijheid versta....

In ieder geval niet een man die van mij eist dat ik s'avonds thuis is,...en al helemaal niet omdat hij denkt dat ik misschien minder eerbare dingen aan het doen ben.

Vrijheid vind ik dat als ik naar mijn paard wil, en het ook kan...want laten we wel zijn...mijn man heeft ook wel eens iets zonder mij, dat ik dan ook kan gaan zonder dat hij mij wantrouwt.
En dat hij mij mijn moment met mijn paard gunt.

En me zeker niet controleert.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:18

Ik denk dat dat voor iedereen wel geldt en dat dit dus niet enkel aan paardenmeisjes of meer aan paardenmeisjes voorbehouden is. De een heeft gewoon meer behoefte aan me time zonder vriend, de ander heeft juist meer behoefte aan quality-time met vriend.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:18

Nou het is denk ik zeker een kwestie van beiden.. nu onze zoon er is is het een kwestie van managen, maar heb die tijd voor mezelf ook zeker nodig... paardrijden is echt mijn uitlaatklep word er een vriendelijker en relaxter mens van :+

Toch aan de andere kant is mijn gezin ook alles en heb ik soms helemaal geen behoefte aan die tijd voor mezelf en stel ik het als het kan een dag uit en wil ik ook niet aan de paarden denken en ben ik lekker met hun. Hangt ook een beetje van de stemming en wat er verder afspeelt in onze omgeving. Met de relatie zelf heeft dat niet te maken

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:21

Maar met je hobby ook niet, lijkt me. Als je hobby bergbeklimmen was geweest, dan was bergbeklimmen je uitlaatklep. Het is puur wat in je behoeftes zit (dus je karakter) dat bepaalt hoeveel tijd je voor jezelf nodig hebt zonder je geliefden, niet de hobby die je beoefent.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:22

Heb je helemaal gelijk in. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:25

_San87_ schreef:
Ik denk dat dat voor iedereen wel geldt en dat dit dus niet enkel aan paardenmeisjes of meer aan paardenmeisjes voorbehouden is. De een heeft gewoon meer behoefte aan me time zonder vriend, de ander heeft juist meer behoefte aan quality-time met vriend.

Ik heb zeker behoefte aan quality-time met mijn man.

Maar ik geloof niet dat je iedere avond,...de hele avond, quality-time met je vent kan hebben.

Ja in het begin....maar dan leer je elkaar nog kennen.

Maar na 12 jaar maken wij het op een aantal avonden gezellig met elkaar. TV uit, muziek aan, openhaard aan...en...gewoon echt met elkaar praten.

Dat doe je niet iedere avond. Samen gezellig TV kijken noem ik geen quality-time.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 10:26

Stiekem.toch gelezen, mijn vriend helpt niet op stal, die slennert rond en wil me constant aanraken, die presteerde het zelfs nog om met het opzadelen en het aansnoeren me te omhelzen. Hij heeft geen hobby's. Hij komt thuis van werk en heeft dan niks te doen en verwacht dat ik hem dan maar vermaak.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:31

Maar waarom wil je nog wel bij hem blijven? Alles wat je over hem schrijft is negatief.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:29

TS jij bent zijn hobby :D snapt dat dan, alleen ben je nu het lijdend voorwerp en daar hou je niet van :')

Mensen die geen hobby's hebben, leven niet, die worden geleefd en zijn doodsaai in de omgang.
Kunnen wel lief zijn maar meer hebberig lief .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:29

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zijn er nog plannen om samen te gaan wonen? Want zoals je over hem schrijft lijkt me eerder dat je hem liever kwijt bent.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:44

Cayenne schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zijn er nog plannen om samen te gaan wonen? Want zoals je over hem schrijft lijkt me eerder dat je hem liever kwijt bent.

Samen wonen zit er niet meer in ben ik bang. Tenzij hij drastisch verandert in zijn gedrag. Dan valt het nog te overwegen, maar alsnog dan zal het nog jaren duren.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:44

conclusie van deze 11 pagina's lang ..... uit maken -:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:02

Suusje92 schreef:
Cayenne schreef:

Samen wonen zit er niet meer in ben ik bang. Tenzij hij drastisch verandert in zijn gedrag. Dan valt het nog te overwegen, maar alsnog dan zal het nog jaren duren.

Weet hij zelf ook al dat je samenwonen niet meer ziet zitten? Want dat kan voor hem een mooie reden zijn om zijn gedrag te veranderen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 14:28

Cayenne schreef:
Suusje92 schreef:

Weet hij zelf ook al dat je samenwonen niet meer ziet zitten? Want dat kan voor hem een mooie reden zijn om zijn gedrag te veranderen.

Dit weet hij ook, waarom ik het niet wil, maar blijkbaar dringt dit niet tot hem door, aangezien hij nog steeds over het huis praat alsof het van ons is. Bijvoorbeeld heb mooie verf gekocht voor in onze slaapkamer of huiskamer en heb een keuken gekocht voor onze keuken. Dus het dringt niet door.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:30

Je kent 'm 6 maanden en baalt er al 4 maanden van...
Je irriteert je aan zijn houding en gedrag...

10 hobbies of helemaal niks te doen in je leven, dan nog zit je niet op zo'n stakker te wachten. Bij de mededeling dat je 'm dumpt zou ik ook even duidelijk maken dat je daarna geen gezeik van 'm wil.

En vanaf nu altijd eerlijk zijn tegen jezelf, je hoeft het leven van een ander niet te compenseren. Als zijn gedrag buiten jouw persoonlijke normen en waarden valt knikker je hem buiten. Ongeacht wat de omgeving er van vindt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:30

Hmm dat zou ik dan weer juist appreciëren, is toch een teken dat je daar welkom bent?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:33

Stop er nou gewoon mee... je vind hem niet leuk genoeg... dus maak het uit.