onenigheid in de familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:19

Wat een rare ontwikkeling weer en nare opmerkingen....pffff, familie. ....
Wel erg fijn dat je moede in ieder geval fijn woont en leuk contact heeft met haar buren, zo jammer
dat het contact met haar zoon en familie op deze manier verpest wordt.
Het blijft natuurlijk altijd haar kind en op welke leeftijd dan ook doet dit pijn.
Hopelijk zien ze hun gedrag nog eens in voor het te laat is, in ieder geval maar weer sterkte met de situatie.......

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 17:03

Het is inderdaad een hele opluchting dat ze het er zo naar haar zin heeft!
Ik ben blij dat ik me aan mijn woord heb gehouden wat beloftes betreft, ook dat ik altijd eerlijk ben en blijf naar mijn moeder toe. Ze weet gewoon dat ik niet uit mijn nek klets als ik iets zeg en dat is een fijn gevoel. Aankomend weekend komt ze logeren bij ons en dan breng ik haar samen met mijn zus in de nacht van zondag op maandag naar Schiphol. Ze gaat voor 3 weken met mijn zus mee naar Suriname. Mijn zus is daar een half jaar geleden naar toe geëmigreerd. Ze is de afgelopen 2 weken hier geweest wat erg leuk was. Het was dan ook een hele grote verrassing voor haar dat ze mee gaat voor 3 weken. Dat zal een hele fijne afleiding voor haar zijn.

Maflinger_S

Re: onenigheid in de familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:29

O gaaf, dat je moeder mee gaat met je zus. Weet ze tenminste waar je zus het over heeft als ze over haar nieuwe leefomgeving praat.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:54

Leuk dat ze deze reis gaat maken, is ze er even tussen uit en ook wel mooi om te kunnen zien
hoe haar andere dochter daar woont....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 08:59

Ja ze was eerst erg stil en toen kwam de waterval aan woorden, mijn zus en ik hadden dit in december al geregeld en ik heb het stil gehouden al die tijd. Moeders wilde al aan haar tuintje gaan beginnen en nog wat dingetjes en ik maar zeggen: ach moeders dat komt wel, nog even en dan is het veel beter weer om buiten bezig te zijn enzovoorts.... Had al een keertje gevraagd hoe ze dat nu deed met zomer- en winterkleding, omdat het mooie weer er bijna aan kwam, nou dat was geen probleem, de kleren lagen voorop de zolder, die kon ze zo pakken <<) Nu snapte ze waarom ik dat allemaal zei, kreeg meteen een wijzende vinger met een lach erbij en de woorden jij ondeugd.
Mijn zus en ik vinden het inderdaad belangrijk dat ze er geweest is , ze kan beter nu gaan nu ze nog goed kan ipv over een paar jaar als ze veel minder kan en daardoor iedereen er veel minder aan heeft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:08

Ach wat lief van jullie! <3

En die broer... mooi laten stikken. :n

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:12

Mooi geregeld......en idd beter nu ze zich goed voelt en uit de voeten kan als wachten en te laat zijn....
Hopelijk heeft ze een goede reis en veel plezier, lijkt mij als je er nog nooit geweest bent een hele belevenis....vertel je later nog hoe ze het er gehad heeft.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 09:23

Ja doe ik! En nu ga ik aan de gang, stalletjes mesten en buiten bezig nu het nog droog is!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 09:24

MarlindeRooz schreef:

Ach dat gaat vanzelf MarlindeRooz!
Ja wat betreft mijn broer, je hebt gelijk maar ik wil aan de ene kant nog wel wat dingen tegen hem zeggen...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:33

meggiemeg schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ach dat gaat vanzelf MarlindeRooz!
Ja wat betreft mijn broer, je hebt gelijk maar ik wil aan de ene kant nog wel wat dingen tegen hem zeggen...

Schrijf een brief waarin je je grieven zet.. Stuur deze op en klaar is Klara.. Als je dit persoonlijk gaat melden raak je gefrustreerd door de reactie.. Been there done that..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 16:11

Nou ze is geweest, afscheid op Schiphol was vreemd voor haar omdat het allemaal zo vlug ging buiten bij de auto, ze kreeg waterlanders en toen ik zei kom op moeders, je gaat maar 3 weken op vakantie, zie je daarna weer! Ze heeft het er erg naar haar zin gehad, mooi land, lekker eten. Ze vindt het erg leuk om te weten waar mijn zus en zwager terecht zijn gekomen, ze kan nu er ook iets bij bedenken als ze het ergens over hebben. Ze wil er alleen nooit meer naar toe, de warmte is haar erg tegen gevallen. Iets wat ik wel verwacht had, ze kan daar slecht tegen. Ze is helemaal alleen terug gevlogen. En dat op haar 80ste! Ik heb een geheugenkaart met allerlei foto's er op dus daar ga ik nog een fotoalbum van maken voor haar, heeft ze een tastbaar aandenken. Bij thuiskomst was haar huisje al lekker warm, had ;s ochtends om 06.00 uur de hond al naar haar huisje gebracht en de verwarming aangedaan. Bos bloemen op tafel en de koelkast gevuld zodat ze er niet direct op uit moest en lekker even bij kon komen. Je krijgt tenslotte wel 5 uur tijdsverschil voor je kiezen en een hele nacht niet geslapen vanwege de nachtvlucht.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:23

Ach wat leuk dat haar reis zo goed en prettig is verlopen en wat je zegt een foto boek zal voor je
moeder een mooi aandenken zijn omdat het tastbaar is.
Kranig hoor als je zo weinig zulke reizen gemaakt hebt om het toch maar even te doen, en
over het tijdverschil zeggen ze altijd elk uur is een dag om weer om te schakelen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:14

Nou dat klinkt allemaal superlief hoor +:)+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 09:01

Ze was echt blij weer thuis te zijn. Haar eigen huisje. Ze werd ook weer fijn verwelkomd door haar buren, dus dat zit daar wel goed in dat buurtje. Mijn broer heeft eigenlijk niet meer naar haar omgekeken. Moederdag was voor hem op de zaterdag ervoor er even 10 minuten heen en verder niet. Drukte kan het niet zijn want hij heeft geen werk op dit moment. Iedereen ziet hem in zijn gewone kleren overdag de hond uitlaten. Met moederdag is ze bij ons geweest, we hebben haar in de loop van de middag opgehaald, lekker gewandeld in het bos, spelletjes gedaan en lekker gegeten. 's Avonds met haar moederdagkado weer naar huis gebracht. Soms denk ik wel eens dat het beter/makkelijker was geweest als ze bij ons in het dorp was komen wonen....

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:34

Tja, daar, is wat voor te zeggen maar een ouder persoon weghalen uit haar buurtje is ook niet altijd alles...in ieder geval toch leuk dat ze het al zo naar haar zin heeft daar en ook met de
andere buurtjes....
Wat je broer betreft...is denk het spreekwoord ....horen,zien en zwijgen het best...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 15:24

Ik ben er ook heel blij mee dat ze al zo snel haar draai daar heeft gevonden. Ze heeft tenslotte 34 jaar in het andere huis gewoond en de buurtjes kende ze natuurlijk heel goed, zij is degene die er het kortst heeft gewoond. Voor een hoop dingen was het gewoon heel makkelijk als ze in de buurt woonde maar ach de afstand is het uiteindelijk ook weer niet. Ik vind het erg jammer voor haar dat mijn broer haar zo laat vallen, eerst hemel en aarde bewegen dat ze daar gaat wonen en dan laat hij haar barsten. Ze is er de laatste tijd vrij nuchter onder dat hij zo doet. Ik hoop ook dat ze dat echt zo voelt en niet een masker op zet wat dat betreft.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 03:56

Idd wat je broer betreft naar zijn familie toe is vreemd, hij zal misschien misschien
naar zijn idee het huis hebben willen doen op zijn manier en dat is niet zo gegaan en
daardoor afstand genomen hebben hoe raar ook.....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 17:21

Dat zou heel goed kunnen Kally wat je daar schrijft.
Alleen zegt dat heel voor over hem als dit het is. Je kunt nu eenmaal niet alles doen zoals je het wilt, ja als het voor jezelf is heb je de regie compleet in handen als je niet afhankelijk bent. Punt is wel dat mijn moeder niet alles zelf meer kan op die leeftijd en in dingen afhankelijk begint te worden, iets wat haar totaal niet aanstaat maar ze accepteerd het wel steeds beter gelukkig. Dat merk ik goed als ik met haar over dat soort dingen praat. Ze wil nog zo veel maar beseft dat alles niet haalbaar meer is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:29

Toen je topic gevolgd en nu kom ik het weer tegen. Eigenlijk had ik dit van je broer en schoonzus wel verwacht, ervaring mee helaas. Maar wat fijn dat je mam het goed naar haar zin heeft, realistisch is en ook afstand van je broer kan nemen en hem nu kan zien zoals hij werkelijk is. Dat maakt het voor jou alleen maar makkelijker.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 18:58

Ik had het ook niet anders verwacht hoor bigone. Hij is altijd zo geweest en nu blijkt nog steeds zo. Ik ben aan de ene kant ook wel blij dat ze inziet waarom ik zo heb gereageerd op en naar mijn broer toe. Ze heeft het nu zelf meegemaakt. Ik vind het voor haar erg jammer dat juist diegene die zo vlakbij woont zich zo opstelt naar haar toe. Maar het is nu eenmaal zo. Ze kan gelukkig zonder extra kosten bellen naar het buitenland naar mijn zus, dus dat is wel prettig voor haar. En daar maakt ze ook dankbaar gebruik van!
Ja ik ben ook heel blij dat moeders het zo goed naar haar zin heeft.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 16:45

Een update:
Vanmorgen bracht ik mijn moeder thuis nadat we samen de honden naar de trimster hadden gebracht en daarna boodschappen hadden gedaan. Toen we de straat in reden kwam mijn schoonzus er ook net aan op de fiets.
Ze was net van plan om een bakkie koffie te doen maar dat deed ze nu maar even niet zei ze tegen mijn moeder en knikte daarbij naar mij >;) .
Dus ik gaf aan dat ze voor mij niet weg hoefde te blijven dat ik weer door moest en alleen maar even de boodschappen naar binnen bracht.
Nou binnen begon mijn schoonzus: of ik eindelijk mijn zin had, dat ik alles had verpest en verziekt en dat hoe het nu ging allemaal mijn schuld was. Ik ben er pas op ingegaan nadat mijn moeder binnen was, ik had zoiets van prima, je wilt je gal kwijt maar dan wel waar iedereen bij is.
Ik had alles verdraaid, ik loog alles bij elkaar, maakte overal een wedstrijd van (bij ons moest alles altijd beter/groter/sneller ga zo maar door). Op een gegeven moment begon ze zich zelf tegen te spreken dus ik gaf aan dat ze met 2 maten meet en dat dat de boel niet echt duidelijker maakt. Toen begon ze tegen mijn moeder uit te vallen, en ja die stond volgens haar natuurlijk aan mijn kant want ja ik was er bij en 2 tegen 1 was wel lekker makkelijk. Ze eiste respect en vond dat ze zelf ook respectvol was. Ik heb een 1½ uur drama aan zitten horen met zo nu en dan een opmerking van mijn kant af en mijn moeder probeerde ze de grond in te trappen door opmerkingen te plaatsen en haar te verwarren met opmerkingen. Mijn moeder was het op een gegeven moment zat en zei dat ze beter kon vertrekken omdat dit niets op ging lossen en zeker niet omdat mijn broer er niet bij was. Dat er pas verder werd gepraat als we met zijn allen waren en anders niet. Toen begon mijn schoonzus mijn moeder onder druk te zetten met de woorden: dus je wilt dat ik ga? prima maar dan kom ik nooit meer terug. Zeg het maar... Dat bleef ze maar herhalen. Uiteindelijk ben ik weg gegaan, moest mijn auto nog leeghalen met mijn boodschappen en moest de honden ook weer ophalen. De rest hoor ik nog van mijn moeder vanavond als ik haar even bel, door dit gedoe was ik zoveel uur onnodig kwijt dat ik echt door naar huis moest. Het is goed dat de lucht op een bepaalde manier geklaard is en dat er bepaalde dingen zijn gezegd. Alleen erg jammer dat mijn broer er niet bij was.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:18

Wauw wat een wending neemt dit zeg. Ongeloofelijk toch ? Volgens mij heeft ze het echt wel geroken zoals ze hier bij ons zeggen

Fijn dat je zo een goede band hebt met je moeder zodat jullie elkaar van al dat drama gedoe kunnen afleiden. Waarom was die heisa nodig ? Goed dat je het kunt relativeren en niet meteen op je paard zat. Nuchter blijven en laten uitrazen. Dan leert ze het wel af. Ongewenst gedrag geen aandacht geven hé :=

Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:48

die foto, helemaal geweldig! dank je wel!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:16

Hahaha, wat een drama inderdaad. Je schoonzus maakt zich goed belachelijk, ik hoop alleen dat jij en je moeder zich niet te druk maken om dat miepje.

Wat respect betreft, dat is net een reiningwedstrijd. Je begint met 70 punten en afhankelijk van hoe je het doet eindig je met meer of minder punten ...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 07:51

Ik ben blij dat zowel mijn moeder als ik erg rustig bleven, we zagen het allebei aankomen. Ik had me ook voorgenomen na de eerste keer dat mijn schoonzus dit bij mij deed het goed te onthouden en er niet meer zo op te reageren als toen. Je kon ook goed merken dat je haar er daar mee had, ze werd steeds nijdiger en vinnig in haar houding, hoe ze bewoog met haar handen en alles.
Mijn moeder had nog het idee dat mijn broer gisteravond wel op de stoep zou staan maar ik heb niets meer van haar gehoord.
Ik kan het heel goed van me afzetten Maflinger_S, gelukkig wel. Komt mede ook omdat ik nooit echt een band met hun heb gehad. Voor mijn moeder is het natuurlijk wel anders. Een dochter verloren vorig jaar, een dochter die ernstig ziek is en is gaan emigreren, dan een zoon die zo vlakbij woont en daar is het contact dan zo mee.