Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:00

VivaLaVida schreef:
Ik heb echt een schijthekel aan andere klanten die de cassiere niet groeten en dan bijv alleen "pinnen" zeggen.vooral van die kids van n jaar of10. Dan denk ik heefr je moeder je dat nou niet geleerd??? En moet ik op mn tong bijten om nikste zeggen.

Toen ik zo jong was, was ik te verlegen om meer uit te brengen dan noodzakelijk :o Vond het al een onwijze overwinning dat ik zelf boodschappen durfde te doen!
Bedenk ook dat niet iedereen de etiquette vergeet uit desinteresse maar er ook meer achter kan zitten. Ik krijg ook niet altijd een reactie terug op mijn werk als ik iemand begroet en ach... t kan mij weinig schelen. Ik ben iig klantvriendelijk :)
Zolang ze maar niet onbeschoft worden :Y) al blijf ik dan alsnog in mijn rol.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:05

billionache schreef:
Wat een heeeeerlijk topic :D

Bij ons op school is het bij aanvang van het schooljaar altijd vreselijke chaos in de cursusshop. Wachttijden tot een uur aan de kassa's omdat veel mensen boeken willen bijbestellen (dit moet ingegeven worden op een computer, factuur opgesteld enzovoort). Daarom hebben ze dit jaar een derde kassa - een snelkassa - ingesteld, waar je niet kan bijbestellen maar gewoon je boeken laat afrekenen en klaar.

Ik wou tijdens een pauze van een kwartier dus boeken gaan kopen. Stond niet bijster veel volk aan de snelkassa dus dacht dat dit zeker ging lukken. Bleek er een achterlijke **** te zijn die er toch was in geslaagd om enkele bijbestellingen te plaatsen. En omdat de man achter de kassa een stagiaire was duurde dit nog 5x zo lang (ipv de jongen naar de JUISTE kassa te sturen???). Na een halfuur pas kunnen afrekenen en een uitbrander omdat ik weer te laat in de les was. Tuurlijk 8)7

Gewoon in de supermarkt kan ik het echt niet hebben als cassières vriendelijk zijn, maar je écht merkt dat het niet gemeend is. 'Goeiemiddag' op het meest onenthousiaste toontje, een glimlach kan er niet eens vanaf en 0,0 oogcontact. Wees wat vrolijker tegen de klanten of ga vakken vullen :Y)

Want als vakkenvuller heb je geen contact met klanten? :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:12

Jennifuur schreef:
kimberly1995 schreef:
Moeten cassieres bij de AH, jumbo, c1000 en dergelijke een bepaalde snelheid hebben?

Bij de Albert Heijn niet! Ik dacht bij de Jumbo wel, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.

Ik werk bij de Jumbo en daar hoef je geen bepaalde snelheid te hebben!

Wat ik net ook las is dat moment dat een moeder/vader een vol gekwijld product uit kindliefs mond haalt en vervolgens fijn aan jou geeft.
Verschrikkelijk :brr: :brr:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:15

-Wat ik vervelend vind is klanten achter mij die aan mijn boodschappen komen (dingen verplaatsen of aan de kant duwen omdat het hen beter uitkomt)
-Ook naar zijn van die rekken met snoep en beltegoed kaarten bij de AH, die de caissières aan de kant kunnen duwen om bij hun kassa te komen, maar nooit weer terug duwen zodat alle balkjes met groot geduld tevoorschijn gepeuterd moeten worden.
-Ook overmatig beleefd gedrag (vooral tegen mensen met n handicap) kan mij ontzettend storen. Van de week stond ik in de rij achter iemand in een scootmobiel. "Goedemiddag meneer, is alles goed met meneer? Lekker boodschappen gedaan meneer? Ilse hier komt u even helpen met de boodschapjes meneer!" om vervolgens tegen mij geen woord te zeggen.
- Kletsen met je mede caissières vind ik irritant. Wacht tot je pauze hebt, tot het rustig is, tot je klaar bent met werken of tot je een klets-zieke klant krijgt, maar mij negeren om over kussentjes en tafelkleedjes te praten vind ik vervelend.

En laatst was ik bij de jumbo, waar ik 2 pakjes van mijn favo toetje op datum vond, jippie! Daarvoor moet je al naar de service balie. Prima. Sta ik daar, en dat meisje zegt "ik zal ze even voor u uitscannen". Prima. Op het moment dat ze dat zegt gaat de telefoon, die ze opneemt, waarna ze een heel gesprek begint over de geldautomaat, dat ding uitgebreid gaat staan inspecteren etc. Sorry, ik dacht dat je mij aan het helpen was?

kohtje

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:22

Jeetje ik verbaas me over waar mensen zich aan ergeren! Er zijn zo veel belangrijke dingen in het leven.
Als een winkel je niet aan staat ga je er toch niet meer heen als het zo erg is.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:26

Wat ik altijd vervelend vind, is dat ik het bonnetje altijd moet controleren, omdat ze vergeten zijn dat er een aanbieding was ofzo en dat ik dan meer moet betalen . Ik weet alleen niet of dat door de kassa komt of door de caissière ?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:29

Ik erger me dood aan de Jumbo bij m'n werk. Was vijfde in de rij, collegaatje vierde. Kreeg alleen de vierde in de rij z'n boodschappen gratis. Jaaa dag! Zo werkt dat dus niet..

Ook verkeerd gescande producten die je gratis hoort te krijgen, waar ze dan moeilijk over doen. Of bij de servicebalie uitgebreid de telefoon opnemen terwijl ze mij aan het helpen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:35

Liesjeex schreef:
Wat ik altijd vervelend vind, is dat ik het bonnetje altijd moet controleren, omdat ze vergeten zijn dat er een aanbieding was ofzo en dat ik dan meer moet betalen . Ik weet alleen niet of dat door de kassa komt of door de caissière ?

Bij moderne supermarkten kunnen de caissières dat helaas niet helpen. Zou wat zijn als ik de hele bonusfolder uit mijn hoofd moest leren voor die 8 uurtjes per week werken. Soms gaat er gewoon iets fout in het systeem waardoor de acties niet goed doorkomen en dan moet het met de hand aangeslagen worden. Soms kan dat bij de kassa nog opgelost worden, soms dan moet dat echt bij de counter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:44

Emmaa_ schreef:
Liesjeex schreef:

Bij moderne supermarkten kunnen de caissières dat helaas niet helpen. Zou wat zijn als ik de hele bonusfolder uit mijn hoofd moest leren voor die 8 uurtjes per week werken. Soms gaat er gewoon iets fout in het systeem waardoor de acties niet goed doorkomen en dan moet het met de hand aangeslagen worden. Soms kan dat bij de kassa nog opgelost worden, soms dan moet dat echt bij de counter.

Bij mij vergeten ze regelmatig de kortingstickers te verrekenen aan de kassa.
Dit moet nl wel direct aan de kassa te gebeuren.

Ze zijn dan zo niet aan het opletten dat ze de (duidelijke) sticker niet zien zitten.
En ik achteraf weer naar de klantenservice moet om daar de betreffende boodschappen op te duikelen uit 1 van mijn 4 a 5 tassen om te bewijzen dat de sticker er wel op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:48

Brainless schreef:
Emmaa_ schreef:

Ze zijn dan zo niet aan het opletten dat ze de (duidelijke) sticker niet zien zitten.
En ik achteraf weer naar de klantenservice moet om daar de betreffende boodschappen op te duikelen uit 1 van mijn 4 a 5 tassen om te bewijzen dat de sticker er wel op zit.

Tsja, het kan een keer gebeuren. Ik ben ook wel eens met een klant in gesprek en dan zie ik niet dat er een sticker op zit. Ik let er overigens wel altijd heel goed op, vooral bij vleeswaren en dergelijke kijk ik altijd even extra goed of er niet een sticker op zit. Wat helpt is de boodschappen met de sticker naar boven leggen, dan valt hij wat sneller op!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:50

Of alle stickers bij elkaar leggen en zeggen dat je dat gedaan hebt, helpt de cassiere echt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:58

suus_pepper schreef:
Of alle stickers bij elkaar leggen en zeggen dat je dat gedaan hebt, helpt de cassiere echt!

Natuurlijk kan het een x gebeuren, maar het is heel vervelend als het regelmatig gebeurd en ik blij verrast ben dat het wel een x goed gaat.

Als ik in mijn eentje 4 a 5 tassen aan boodschappen heb, heb ik geen ruimte in mijn kar over om een apart stapeltje te maken.
Ook omdat ik veel heb (meer dan 1 band vol) zijn ze al aan het scannen terwijl ik nog aan het uitladen ben.
Daarnaast meldt ik het tegenwoordig aan de cassiere dat ik meerdere spullen heb met een sticker en ik leg altijd de boodschappen zo neer dat het echt direct zichtbaar is.

Er is er 1 die al zei: nou mevrouw, u bent zeker bewust opzoek naar spullen met een sticker; normale klanten hebben er nooit zoveel.

Ehhh ja dat doe ik wel bewust ja, zeker met vlees wat ik toch direct in de vriezer stop.
Scheelt aan het einde van de rit veel geld.

edit:
Tegenwoordig probeer ik wel de spullen bij het inpakken in 1 tas te krijgen, dan hoef ik niet meer bij de service balie alle tassen te doorzoeken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:16

Als ik boodschappen doe, irriteer ik me soms niet aan het personeel. Maar aan de klanten, die de hele band voor zichzelf nemen, enorme ruimte's tussen de boodschappen laat, waardoor je soms voor 1 halve boodschappen wagen een hele band kwijt bent.

Maar misschien komt dit, omdat ik zelf alles zo krap mogelijk bij elkaar leg, zodat mensen achter mij ook ruimte hebben. Ik vind dit ook meer als normaal.

---
Ongemotiveerd personeel.
Ik kom wel eens bij winkels, waarbij je een caissière treft met een enorm chagrijnige smoel.
Kort door de bocht is, en je eigenlijk niet eens wilt helpen.

---

Winkels die geen service verlenen? kom ik gewoon niet weer.

Ik had paracetamols gekocht, en dit bleken zetpillen te zijn.
Vol schaamte belde ik de supermarkt of dit geruild kon worden.
"Heeft u een bonnetje?" nee, maar wel de precieze tijd, toen ik het vanochtend kocht.
"Gaan probleem, zoeken wij het bonnetje. Ik ga er vanuit, met dit bericht van u, dat u het product nog niet gebruikt hebt." (Hoorde een klein grinnikje, waardoor ik ook moest lachen) Nee, geen denken aan!
"Dan zien wij u vanavond! Uw naam was?"

Top geregeld... En voor mij een reden om vaker te komen.
--

Niet terug kunnen tellen van geld, en geen extra geld aannemen.
Heel jammer, dat hoofdrekenen te weinig terug komt. Want het is heel handig.

(Als caissière, kan ik dit wel, aangezien ik dit verplicht werd gesteld op mijn voormalige werk. Je moest het leren, want het is belangrijk. Nu pluk ik de vruchten er van.)

---
Als caissière sta ik vaak lekker spontaan aan de kassa, met de motto: Ik behandel mensen, zoals ik wens behandeld te worden door de mensen.

Soms staan actie's incorrect in het systeem, waardoor er dus een fout ontstaat. Zeer vervelend, voor zowel klant als ikzelf. Altijd haal ik de chef erbij, om dit op te lossen. Want dan heb ik zo min mogelijk fout kunnen doen.

In het verleden, kwamen er ook spontane acties voorbij, zoals plantjes. Hier werd ik dan niet van op de hoogte gesteld, en tref je boze klanten. Niet leuk...
Tegenwoordig vraag ik direct: Zijn er nog wijzigingen?
Mocht er dan iets mis gaan? Dan is mijn chef aansprakelijk.

Ongeduldige klanten, vooral op zaterdag, die komen bij mij de spuigaten ook wel uit.
Hier geld, 4 in de rij, kassa er bij.
En als ze met 3 al staan te zuchten, denk ik "Wat kun je, je druk maken!"

Klanten die het systeem beter denken te kennen, als wijzelf.
Dat het systeem vastloopt, en zij wel weten hoe het opgelost moet worden.
Dan zet ik mijn chef er weer voor, en laat ik hem dat oplossen.

Klanten die de "helft" willen bieden. Of het "Dan is het gratis" roepen.
Om eerlijk te zijn? Verschrikkelijk! Als klant kun je het zelf ook wel na gaan toch?
Waarop ik spontaan zeg "Helaas, die vlieger gaat niet op! Ik haal mijn chef erbij"

Ja... ik haal mijn chef er veel bij. Dit is ook de afspraak die ik met hem maak.
Waarom?
Als de klant dan tekeer gaat? Kan ik niet veel fout doen. En is mijn chef aansprakelijk.
Tegen mijn chef, durven ze ook niet zo snel. Op een of andere manier, krijgt hij gewoon veel respect.
Mijn jongere collega's die later in zijn voetspoor mogen treden, worden soms wel op een asociale manier afgekaffert door sommige klanten.

Maar achter de kassa staan heeft me wel het een en ander geleerd over beleefdheid en respect.
En al helemaal als jijzelf klant bent, en jou caissière voor je het niet lukt.
Aangezien je weet hoe lastig het kan zijn, geef je rust en beheersing over naar de caissière, en ik kan merken, dat caissière's dit erg waarderen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:21

dat de cassieres altijd zo chagerijnig zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:39

Emmaa_ schreef:
Tsja, het kan een keer gebeuren. Ik ben ook wel eens met een klant in gesprek en dan zie ik niet dat er een sticker op zit.

Maar het hangt ook erg af van de sfeer van het bedrijf en waar de managers op letten. Ik denk niet dat er iemand openlijk gaat toegeven dat ze aangemoedigd worden de stickers te vergeten, maar als je als manager aangeeft dat je snelheid belangrijker vindt en dat ze met zo'n sticker altijd nog naar de balie kunnen, geef je wel een signaal.

Bovendien zijn er bedrijven waar er volgens mij wel wat erg regelmatig dingen fout in het systeem staan. Je kunt niet bewijzen dat het opzet is, en de cassieres kunnen er weinig aan doen... maar het levert volgens mij best wat op voor het bedrijf als je al die niet doorgevoerde kortingen bij elkaar optelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:41

Shadow0 schreef:
Emmaa_ schreef:
Tsja, het kan een keer gebeuren. Ik ben ook wel eens met een klant in gesprek en dan zie ik niet dat er een sticker op zit.

Maar het hangt ook erg af van de sfeer van het bedrijf en waar de managers op letten. Ik denk niet dat er iemand openlijk gaat toegeven dat ze aangemoedigd worden de stickers te vergeten, maar als je als manager aangeeft dat je snelheid belangrijker vindt en dat ze met zo'n sticker altijd nog naar de balie kunnen, geef je wel een signaal.

Bovendien zijn er bedrijven waar er volgens mij wel wat erg regelmatig dingen fout in het systeem staan. Je kunt niet bewijzen dat het opzet is, en de cassieres kunnen er weinig aan doen... maar het levert volgens mij best wat op voor het bedrijf als je al die niet doorgevoerde kortingen bij elkaar optelt.

Ik heb er geen flauw idee van of dit bewust of onbewust gebeurd. Ik heb mijn teamleiders nog nooit horen zeggen dat de stickers niet zo belangrijk zijn. Over het algemeen controleren klanten best goed of de korting er wel af is gehaald en dan gaan ze alsnog naar de counter of de teamleider om het op te laten lossen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:44

Tink89 schreef:
Ik erger me dood aan de Jumbo bij m'n werk. Was vijfde in de rij, collegaatje vierde. Kreeg alleen de vierde in de rij z'n boodschappen gratis. Jaaa dag! Zo werkt dat dus niet..

Ook verkeerd gescande producten die je gratis hoort te krijgen, waar ze dan moeilijk over doen. Of bij de servicebalie uitgebreid de telefoon opnemen terwijl ze mij aan het helpen zijn.

In den haag zetten ze bij de jumbo als ze tr weinig cassieres hebben een bordje defect op de kassa's die ze niet kunnen bemannen. Dan hebben ze namelijk een reden om de kassa niet te hoeven openen. Echt idioot...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:50

Bhriseis schreef:
Blauwe besjes zijn daar veel te kwetsbaar voor; een keer iets te hard aanraken en ze zijn gekneusd en naar de vaantjes.

Ik vind dat het als klant echt je eigen verantwoordelijkheid is om je spullen zelf te sorteren voor je ze laat inscannen. Ik zet breekbaars altijd netjes apart, maar ik kreeg de kriebels van opmerkingen als 'Geef me eens die zes flessen cola eerst aan' - die helemaal achteraan op de band staan. Zet ze dan zelf vooraan, mens :')

Ook bij het eerst scannen van de zwaardere dingen (en ja ik sorteer dat idd zelf) komt daarna iets kwetsbaars en dan liefst rang! tussenschot vast opzij voor de volgende klant. Ik kan niet alles al ingepakt hebben tegelijk met dat het gescand wordt, zeker omdat ik de volgende klant ook niet wil laten wachten omdat ik aan het inpakken ben terwijl ik nog moet betalen. Ik vind dat de caissière de kwetsbare dingen op het stuk kan zetten waar de band niet is. Sommige doen dat ook en ik doe het zelf als dat op tijd lukt. Maar als ik net op zoek ben naar een tasje, die weer eens op zijn, dan ben ik daar soms te laat voor. Het is fijn als de caissière dan zelf ook een beetje meedenkt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:53

Wat ik ook vreselijk vind is als mensen 15 melkpakken van 2 liter op de band gooien, ipv dat je er een op zet en zegt ik heb er in totaal 15..
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 28-09-14 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Dat zijn dus de dingen waarom ik niet altijd geloof in de oprechtheid van supermarkten. Beleid en instelling van de leiding kan echt veel verschil maken. Er zit wat dat betreft hier ook veel verschil tussen supermarkten, al zijn de meeste hier wel ok. Maar je merkt bij 1 supermarkt bv heel duidelijk hoe die de nadruk legt op kwaliteit en voldoende kassa's - geen Jumbo, gewoon haar eigen beleid.

Wat dat betreft kun je behoorlijk je stempel zetten op de sfeer van een winkel. (Hangt uiteraard ook wel af van het soort klanten - dit is een vergelijking tussen supermarkten vlak bij elkaar in de buurt en met min of meer dezelfde soort klanten.)

Solmyrkvi

Brainless schreef:
Emmaa_ schreef:

Als ik ze vergat hadden de stickeraars ze weereens naast de barcode geplakt. Ja, die kant van het product ligt van mij af, dus daar kijk ik niet naar. Gelukkig zijn er dan nette klanten die even vragen of ik de sticker heb gezien, of even melden dat ik die vergeten ben. Geen probleem, lossen we op! Maar klanten die meteen uit hun slof vliegen vind ik ook weer overdreven :P

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:14

secricible schreef:
Tink89 schreef:

In den haag zetten ze bij de jumbo als ze tr weinig cassieres hebben een bordje defect op de kassa's die ze niet kunnen bemannen. Dan hebben ze namelijk een reden om de kassa niet te hoeven openen. Echt idioot...

Bij ons gebeurd dit dus niet.
4e/5e/6e etc wachtende? Dan krijg je gewoon je boodschappen gratis.
Ligt denk ik echt maar net aan welke Jumbo je treft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:18

Ik werk in een hele grote supermarkt, echt een gigantische. Als ik 6 uur lang achter de kassa zit zie ik letterlijk honderden klanten. Eerder werkte ik in een wat kleinere buurtsupermarkt en daar gaat het er een heel stuk anders aan toe :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:25

Ik werk in een tankstation en vindt het zo irritant als mensen al zijn begonnen aan hun eten/drinken/koek etc. Vaak zijn koffiekoeken en warme happen al half of volledig opgegeten tijdens hun rondje door de winkel. Dan grijnzen sommige nog eens als ze hun flesje cola af rekenen met een zinnetje: Nou, dat was niet lekker, moet ik dat nu nog betalen?

Of het opeten en doen alsof ze van niets weten. Ik ben niet blind en zie het heus wel.
Zeker met open blikjes drank krijg ik het. Je ziet het niet altijd en dan ligt het gewoon overal. De kassa is vaak ook een vuilbak. Ze doen de papiertjes eraf en gooien het gewoon naar jou met een: Jij hebt toch een vuilbak? erbij.

Sommige klanten vinden het blijkbaar ook leuk om hun producten zelf te proberen scannen of hun bon zelf te nemen. Ja, hier veel irritaties. Mensen hebben geen geduld maar in een tankstation (snelweg) lijkt het nog erger te zijn. Een goeie dag van de klanten terug krijgen is een wonder.

Zit dicht bij de grens dus veel verschillende talen. Heb al regelmatig gehad dat een conversatie er zo aan toe gaat: Goeiemiddag meneer/mevrouw. -Geen antwoord. Is dat alles? -Geen antwoord. Dat is dan €..,... -Geen antwoord en gapen u aan. Spreekt u Nederlands/Frans/Engels in bijhorende taal. -Ja, wat denkt u nou zelf! Tja... Reageer dan ook gewoon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:34

Ik irriteer me altijd als mensen niet kijken wat iets kost, en bij mij zeuren dat het te duur is. (Werk bij een buffet)