stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:17

anneliesdj schreef:
Gisteravond de laatste gehad, nog niet weer gerookt.
Hopelijk kan ik het volhouden, heb op 't moment wel veel aan mijn hoofd, gisteravond nog ruzie gemaakt :s

Hier hetzelfde.
Maar: nog niet gerookt en ik heb er ook geen zin in,. Heb de afgelopen dagen zoveel gerookt dat ik er een beetje benauwd van ben zelfs. Het gekke is dat als ik hier nu peuken zou hebben dat ik dwangmatig zou roken. Niet omdat ik er zin in heb maar alleen maar omdat ze voorhanden zijn. Maf eigenlijk...

jepsica

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:31

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:17

Yes! Dag 2 gelukt :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:21

Ladybird schreef:
Nou ik heb het idee dat je de enige bent :P

Succes iig!!

Nee hoor, ik ben aangemeld door mijn vriendin, maar heb toch besloten het serieus aan te pakken. In het weekend was ik al rookvrij maar nu ga ik proberen om de rest van mijn leven dat ook te doen.

Je leest zoveel reacties van personen die binnen 24 uur al ontwenningsverschijnselen hebben, dat vind ik persoonlijk overdreven want deze krijg je normaal gesproken pas na 48-72 uur.

In elk geval, ik ben 48 rookvrij en ga voor de overige 26 dagen (en verder ;) ) met de nodige ondersteuning, bereidheid en moedwilligheid gaan we een eind komen!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:56

Eerste dag rookvrij gelukt. Ik heb wel degelijk al ontwenningsverschijnselen. Ben eerder gestopt geweest en de eerste 3 tot 5 dagen zijn het moeilijkst qua lichamelijke verslaving. Dus hoezo begint dat pas na 48 uur??

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:59

Na 3 dagen is toch na 72 uur? Je spreekt jezelf een beetje tegen. :P

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:03

Hoezo?? Jij zegt dat je pas na 48 tot 72 uur ontwenningsverschijnselen krijgt! Dat is gewoon niet waar, ik heb ze nu al, heb net de eerste stopdag gehad.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:10

Eerst geef je aan dat het pas moeilijk wordt in de 3 tot 5 dagen na het stoppen, daarna Hoezo na 48 uur?

Maar relax, niet jezelf opfokken. :+

Daarbij geef ik aan, normaal gesproken. Je kan ook abnormaal zijn natuurlijk. :+

Wat voor type roker was je? Ik zelf zat denk ik aan drie kwart pakje per dag. Dus zo'n 14/15 sigaretten gemiddeld.
Laatst bijgewerkt door Quad op 02-10-14 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 23:11

Quad schreef:
Ladybird schreef:
Nou ik heb het idee dat je de enige bent :P

Succes iig!!

Nee hoor, ik ben aangemeld door mijn vriendin, maar heb toch besloten het serieus aan te pakken. In het weekend was ik al rookvrij maar nu ga ik proberen om de rest van mijn leven dat ook te doen.

Je leest zoveel reacties van personen die binnen 24 uur al ontwenningsverschijnselen hebben, dat vind ik persoonlijk overdreven want deze krijg je normaal gesproken pas na 48-72 uur.

In elk geval, ik ben 48 rookvrij en ga voor de overige 26 dagen (en verder ;) ) met de nodige ondersteuning, bereidheid en moedwilligheid gaan we een eind komen!

Nicotine in je lichaam begint al te minderen 20 minuten nadat je je laatste trekje hebt genomen. Hierdoor willen veel mensen na een uurtje alweer een sigaret omdat er dan 'ontwenningsverschijnselen' (lichte welliswaar) beginnen op te treden. Dat is ook logisch want als dat niet zo zou zijn waren mensen niet verslaafd
Dus kortom naa een klein half uurtje treden de eerste ontwenningsverschijnselen al op en die worden, hoe langer je niet rookt, steeds wat heftiger.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:15

Maar er zit natuurlijk een behoorlijk mentaal aspect aan. Het tussen de oren wat zegt dat je een sigaret moet nemen. Het meeste wat binnen 24 uur als lichamelijke ontwenningsverschijnselen wordt gezien is vaak door jezelf aangepraat. Je lichaam die fysiek erom vraagt is pas na 48 tot 72 uur merkbaar, bij de een veel en bij de ander minder.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:27

Quad schreef:
Citaat:

Eerst geef je aan dat het pas moeilijk wordt in de 3 tot 5 dagen na het stoppen, daarna Hoezo na 48 uur?

Maar relax, niet jezelf opfokken. :+

Daarbij geef ik aan, normaal gesproken. Je kan ook abnormaal zijn natuurlijk. :+

Wat voor type roker was je? Ik zelf zat denk ik aan drie kwart pakje per dag. Dus zo'n 14/15 sigaretten gemiddeld.

OK ik zal het nog 1 keer proberen:
Ik reageer op JOUW bewering, namelijk: je krijgt pas na 48 tot 72 uur last van ontwenningsverschijnselen.

Citaat:

Waarop IK reageer dat dat dus niet waar is! Omdat IK pas 1 dag ben gestopt en wel degelijk ontwenningsverschijnselen heb. ik weet ook, door eerdere stoppogingen, dat de ergste ontwenningsverschijnselen na een dag of 3 tot 5 minder gaan worden. Ofwel: na 3 tot 5 dagen is het ergste (lichamelijk althans) voorbij.

Jij beweert dat je pas na 48 tot 72 uur pas ontwenningsverschijnselen krijgt, ik zeg dus dat dat niet klopt.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:41

'normaal gesproken' maar ieder mens is anders. Nu relaxen anders schiet je in de stress. :*

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 01:18

Ik ga ook een poging wagen. Heb de app gedownload en een collega wil misschien ook met me mee doen.
Ik ben ooit eerder gestopt dus ik weet dat ik het kan.

Quad, de vorige keer dat ik stopte was de 1e dag super zwaar en stond ik op het punt sigaretten te halen. Toen ik me daar overheen gezet had was het goed. En die 1e ontwennings verschijnselen kwamen al na een paar uur en niet pas na een paar dagen.

Helaas door alcohol weer begonnen de vorige keer.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:54

Dag 2 is alweer half om *\o/* *\o/*

Wat kun je eigenlijk met die app?

Ik hoop een beetje houvast te krijgen en te kunnen klagen dmv dit topic als ik het moeilijk heb. Ik was ook helemaal niet van plan te stoppen eigenlijk. Of nee dat is niet waar, ik was al heel lang van plan te stoppen maar kon mezelf er niet toe zetten.
Toen las ik dit topic weer en dacht: waarom ook niet? Het moet toch een keer.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:34

De app geeft aan hoelang je al bezig bent, je krijgt medailles en beloningen, je ziet hoeveel geld je spaart en je hebt een noodknop voor als je bijna zwicht. Vind t wel fijn !

Vandaag viel me erg zwaar.. bah voel me echt leeg zonder sigaret 8)7

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:57

maikeltje schreef:
Waarop IK reageer dat dat dus niet waar is! Omdat IK pas 1 dag ben gestopt en wel degelijk ontwenningsverschijnselen heb. ik weet ook, door eerdere stoppogingen, dat de ergste ontwenningsverschijnselen na een dag of 3 tot 5 minder gaan worden. Ofwel: na 3 tot 5 dagen is het ergste (lichamelijk althans) voorbij.

Jij beweert dat je pas na 48 tot 72 uur pas ontwenningsverschijnselen krijgt, ik zeg dus dat dat niet klopt.

Je hebt gelijk Maikeltje, je bent al aardig prikkelbaar... :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:05

Hou op schei uit! :')

Maar ik ga er vanuit dat het allemaal makkelijker wordt naarmate de tijd verstrijkt... Ik vraag me af of er ooit een moment gaat komen dag ik niet aan die peuk hoef te denken -O-

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:21

Gewoon niet doen. Zorgen dat je andere dingen kan doen waarbij je niet zo snel wordt afgeleid aan het feit dat je aan het stoppen bent.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:45

oliebol.. vanavond eters gehad, die allemaal gingen roken na het eten.. en ik ben gezwicht.. heb een halve sigaret gerookt..
En nu baal ik verschrikkelijk van mezelf.

Maar goed.. een dipje.. overwinnen en weer verder gaan..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:26

Geeft niet, gewoon weer lekker verder gaan.

Maar dat is wel de reden dat ik mij sociaal ga isoleren de komende weken :')

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:50

De enige reden dat ik vandaag niet heb gerookt is geloof ik omdat niemand me er aan kon helpen ;$ Al ben ik nu wel trots dat ik niet gerookt heb :). Oja dat pesthumeur ken ik ook maar al te goed!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:52

:D

Ik heb die stoptober app maar eens gedownload.
Zijn jullie allemaal zonder hulp gestopt? Of gebruik je pleisters, de E sigaret of andere hulpmiddelen?
Ik gebruik niks, pats boem gestopt.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:54

ik gebruik niks! Gewoon pats boem!
Zit nu voor 3 maanden in Hongarije, dus een goed moment om de gewoonte te doorbreken! Ben benieuwd of het nog lastig word als ik in november terug naar huis ga....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:32

Weer een dag overwonnen *\o/*

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:54

jeeeej! *\%/*