Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:38

Ankie2011 schreef:
Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast :') .

Ja en? miss. is die man wel terminaal en heeft stoppen allang geen zin meer.
Wie zijn wij om daarover te oordelen? Genoeg terminale longkanker patiënten die in een speciale kamer van het ziekenhuis mogen roken hoor.Dat is een soort van laatste wens voor zulke mensen.Klinkt voor ons miss. raar,maar voor deze mensen is het een genoegdoening.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:39

Nee en heb er ook geen behoefte :Y)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:39

Ankie2011 schreef:
Ik zag een keer iemand bij de ingang van het ziekenhuis met zuurstofslangetjes bij zijn neus en een enorme zuurstoftank en in zijn andere hand had hij een brandende sigaret vast :') .

Potentieeltje Darwin Award.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:41

gohya schreef:
Ankie2011 schreef:

Wie zijn wij om daarover te oordelen? Genoeg terminale longkanker patiënten die in een speciale kamer van het ziekenhuis mogen roken hoor.Dat is een soort van laatste wens voor zulke mensen.Klinkt voor ons miss. raar,maar voor deze mensen is het een genoegdoening.

Ja en? Zuurstof is hartstikke licht ontvlambaar :'). Dat is net een bom als daar een vonkje bij komt, met een beetje pech is niet alleen meneer weg, maar ook een deel van de gevel van het ziekenhuis.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:45

gohya schreef:
Ankie2011 schreef:

Helemaal met je eens, maar ik zou wel even het zuurstof uitzetten dan ;)

Maar misschien stond dat ook wel uit, wie weet :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:47

Ik heb ruim 20 jaar gerookt.
Elke dag 30 sigaretten.
Nu sinds 15-5-14 radicaal gestopt.
Geen behoefte meer aan.
Wel inmiddels 10 kilo aangekomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:30

assileM schreef:
Nee, ik vind roken belachelijk.
De enige reden die ik kan vinden om te beginnen met roken, is om stoer te doen. Want een eerste sigaret is nooit meteen lekker.

Hoe weet je dat?

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:58

Jorienn schreef:
assileM schreef:
Nee, ik vind roken belachelijk.
De enige reden die ik kan vinden om te beginnen met roken, is om stoer te doen. Want een eerste sigaret is nooit meteen lekker.

Hoe weet je dat?

Van mensen die gerookt hebben... >;)

MarlindeRooz

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:42

Dat kan ik ook bevestigen... Roken omdat "iedereen het doet".

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:01

Waarom zou je anders gaan roken?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:39

Omdat je nieuwsgierig bent? En eentje toch geen kwaad kan.

Ik vond de eerste niet vies, maar ik ben niet actief doorgegaan met roken. :D Wel in mijn eentje daarna nog weleens gerookt, want het was veel lekkerder dan gedacht. :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:39

Ik heb roken nooit vies gevonden hoor. Maar het is het gewoon niet waard.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:42

Nee, ik heb andere gebreken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:21

_San87_ schreef:
Ja en? Zuurstof is hartstikke licht ontvlambaar :'). Dat is net een bom als daar een vonkje bij komt, met een beetje pech is niet alleen meneer weg, maar ook een deel van de gevel van het ziekenhuis.

Die man zal de zuurstof echt wel even uit gehad hebben,daar zal ook de verpleging wel voor gezorgd hebben.

Ik ben idd. gaan roken omdat het toen stoer was,Marlboro, met die cowboy en zijn paard in de reclame's.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:36

Ja ik rook , gelukkig niet meer zoveel als voorheen ( ruim een pakje per dag nu 2 pakjes in de week als ik dat al red ) 1 keer een jaar gestopt geweest , was niet goed voor me lijn :) Uit frustratie weer begonnen maar wel gestopt met in huis roken ( jeetje merkte na een paar weken dat dat echt fijn was in huis ) .
En nu ben ik aan het overwegen welke manier ik ga gebruiken om weer te stoppen... Want ja ik wil graag stoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:32

assileM schreef:
Jorienn schreef:
Hoe weet je dat?

Van mensen die gerookt hebben... >;)

Haha, dus dan vind gelijk iedereen zijn eerste sigaret niet lekker :7 Ik vond mijj eerste sigaret al lekker (naast dat ik niet ben begonnen om stoer te doen maar om het te proberen) dus dat is al onzin.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:46

Kahawa schreef:
Omdat je nieuwsgierig bent? En eentje toch geen kwaad kan.

Ik vond de eerste niet vies, maar ik ben niet actief doorgegaan met roken. :D Wel in mijn eentje daarna nog weleens gerookt, want het was veel lekkerder dan gedacht. :o

Nieuwsgierig omdat de rest het doet. Hoeveel mensen zijn wel door die eerste sigaret uit nieuwsgierigheid zijn doorroken hun leven lang? Dus totaal niet kwaad, nah :+

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:08

Nee en nog nooit gedaan.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:11

Nee, om alle redenen die al genoemd zijn die tegen pleiten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:13

gohya schreef:
_San87_ schreef:

Die man zal de zuurstof echt wel even uit gehad hebben,daar zal ook de verpleging wel voor gezorgd hebben.
.

Het zal je verbazen :=
Op mijn werk ook wel de combi zuurstoftank en peuk gehad; ja... Beide aan. Kan je zeggen dat het niet lekker zit :n Om die reden ook rustig bewust sigaretten weggehaald bij iemand en alleen roken onder toezicht, komt de familie eraan en geeft moeder lekker een peukje, mét zuurstof aan nog. Echt ge-wel-dig.
In die gevallen is roken écht levensgevaarlijk voor de hele omgeving :=

(Gelukkig nooit fout gegaan, roken in bed heeft voor meer ellende gezorgd wat dat betreft. Al bleef dat altijd ook tot lokale verwondingen)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:29

Weet je wat ik dan weer opvallend vind? Dat mensen hier oordelen over rokers hebben en zelfs lacherig doen over deze verslaving.. En wanneer ik dan in profielen kijken zie ik mensen met overgewicht. Eten kan ook een verslaving zijn, iedereen heeft zijn eigen "tic"/verslaving/slechte eigenschappen etc etc

Waarom oordelen over een ander zijn "gebrek" terwijl je zelf ook niet perfect bent? Ik heb jarenlang gerookt en nu toevallig gestopt, maar ik oordeel of veroordeel mensen die roken niet. Ook mensen die elke dag alcohol drinken of te veel eten veroordeel ik niet. Vaak zit er een reden achter die mensen niet altijd weten..

Zo was roken voor mij een middel die mijn pijn verzachte, die mij rustig maakte. Sja, had ook op Yoga kunnen gaan.. Natuurlijk. Maar ik koos op dat moment voor nicotine. Het heeft mij geholpen door een zware tijd en nu ik uit die zware tijd ben, heb ik de "kracht" gevonden om te stoppen.

Dus stop eens met het gedrag om lacherig over sommige dingen/mensen te doen waar je niets van af weet.

En mensen die zeggen dat rokers er voor zorgen dat de verzekeringen zo duur zijn? Weet je hoeveel accijns er op een pakje sigaretten zit? Zo veel betaalt iemand met een eetverslaving en een maatje meer niet hoor.. En die zijn ook duur voor de verzekering ;) Zucht.. Houd toch eens op met naar een ander wijzen en kijk eens naar jezelf :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:35

Nee ik rook niet.
Heb altijd vrienden gehad die rookten, maar nooit de behoefte gehad om zelf te beginnen.
Nooit geprobeerd zelfs, alleen al vanwege de stank.

Heb verder geen moeite met rokers ofzo hoor, ik ga er gerust bij staan en een praatje houden.
Wat ik dan wel smerig vind is, als ik zit te eten (ergens op een terrasje ofzo) dat iemand die bij mij in de buurt zit gaat roken. Dat hoeft van mij dan weer niet.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:55

Ik vind het toch raar dat je ervoor kiest om je gezondheid te verslechteren. Ik ken zoveel mensen in mn omgeving die zonder roken ook al kanker hebben gekregen, en als je dat van dichtbij meemaakt snap ik echt niet dat je ervoor kiest om je kans op deze vreselijke ziekte nog meer te vergroten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:59

Yv_ schreef:
Instelling veranderen Emerald :j. Niet denken "ojee, het gaat niet lukken", maar denken "i can do it". Dan gaat het je een stuk gemakkelijker af :). Zolang die ojee erin blijft, sta je er niet volledig achter en slaagt de stoppoging niet.

Nicotine verslaving is nl. met 48 uur weg. De moeilijke momentjes zitten gewoon in het hoofd.
Bij mij was het in de verloren uurtjes, ik wist niet wat ik met mijn handen aan moest.

Ik ben weer gaan roken door een te gezellig verjaardagsfeestje met teveel wijntjes, toen zat ik ineens aan de sigaren .En sindsdien zelf nog niet genoeg achter een nieuwe poging gestaan. De lichamelijke verslaving is niet het moeilijkst, het is meer de gewenning.

Stoppen met roken is geen kwestie van wilskracht. Het is één van de moeilijkste verslavingen om vanaf te komen. Het (langdurig) roken tast het deel van je hersenen aan dat er voor zorgt dat je controle hebt over je handelen. Doordat dit deel beschadigd is hebben rokers -ook als ze veel wilskracht hebben - letterlijk de controle over hun rookgedrag (deels) verloren.
Ik heb vroeger ook altijd gedacht "duh als je wil stoppen dan doe je dat toch gewoon", maar zo simpel is het absoluut niet.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:04

Ik ben begonnen met roken toen ik twintig was. Eerder wel geprobeerd 'om stoer te doen' maar vond het toen vies. Toen ik begon was het vooral als afleiding. Denk ik. In die periode had ik het nodig. Rookte wel bizar veel, een pakje of meer per dag.

Nu al 5 jaar gestopt. Maar ik mis het nog steeds. Ben echt soms aan het overwegen om weer eens een pakje te kopen.