Iemand in mijn klas zit helemaal onder, alleen z'n gezicht niet.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik in het begin niet blij was dat ik met hem moest samenwerken.
Maar was een superaardige jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik heb niks tegen tatoeages, maar wanneer ik iemand tegen kom met een grote keizerschorpioen op zijn wang, dan slik ik toch wel even en zal ik eerder doorlopen dan een praatje gaan maken.
Zo bekrompen ben ik.
_San87_ schreef:Ik heb niks tegen tatoeages, maar wanneer ik iemand tegen kom met een grote keizerschorpioen op zijn wang, dan slik ik toch wel even en zal ik eerder doorlopen dan een praatje gaan maken.
Zo bekrompen ben ik.
Electra63 schreef:_San87_ schreef:Ik heb niks tegen tatoeages, maar wanneer ik iemand tegen kom met een grote keizerschorpioen op zijn wang, dan slik ik toch wel even en zal ik eerder doorlopen dan een praatje gaan maken.
Zo bekrompen ben ik.
Ik snap dat soort dingen echt niet.![]()
Wij waren vorige week onderweg met de trailer en we stopten op een grote parkeerplaats om even naar de toilet te gaan. Daar stond een hele grote groep motorrijders uit Engeland te rusten. Allemaal grote, stoere kerels met een leer clubjack, bandana's, sommigen met grote baarden en piercings en ik zag ook wat tatoeages. Eén van hen begon een gesprek met wat voor paard er in de trailer stond en wat we gingen doen. Zijn moeder had ook paarden. Dit was gewoon een heel leuk gesprek met een getatoeëerde man van een Engelse motorclub. Hij wenste ons een heel leuk weekend en wij werden uitgezwaaid door een groep motorrijders toen we weer verder gingen.
Juist dit soort ontmoetingen vind ik leuk.
Nikass schreef:_San87_ schreef:Ik heb niks tegen tatoeages, maar wanneer ik iemand tegen kom met een grote keizerschorpioen op zijn wang, dan slik ik toch wel even en zal ik eerder doorlopen dan een praatje gaan maken.
Zo bekrompen ben ik.
Je mag best even schrikken/slikken, maar daar kun je je dan toch wel overheen zetten? Juist reden voor een praatje: "wow wat een tattoo, ik schrok er even van..."
liedje89 schreef:Als je alle hoogopgeleiden op een hoop gooit kom je uiteraard gewoon op een percentage tussen de 13 en 18% afhankelijk van de verhouding WOers en HBOers? Dit komt het beeld van "mensen met tatoeages zijn niet dom" natuurlijk niet echt ten goede![]()
8nnemiek schreef:Ik heb het dan over beroepen zoals in de column.. Verpleegster/chirurg/ziekenhuispersoneel, tandarts, zorgverleners, bejaardenzorg.. En ook als verkoper van bv vleeswaren vind ik speciale kleding op zijn plaats. Eigenlijk overal waar hygiëne belangrijk is en je met patiënten of klanten werkt. Ik werk in een wasserij, en wij dragen ook witte werkkleding.
Nic schreef:Nikass schreef:Ik zie alleen een onderscheid tussen mensen met een open mind en bekrompen geesten. En dat heeft echt niets met de opleiding te maken.
Het valt me alleen op dat hoger opgeleiden bijna meteen hun opleiding erbij pakken om iets te bewijzen ofzo? Dat er niets mis is met ze? Dat ze ondanks, of dankzij? hun hoge opleiding verstandige keuzes kunnen maken.
Een inzicht die blijkbaar? ontbreekt bij lager opgeleiden?
mick75 schreef:Het KAN natuurlijk ook zo zijn dat diegenen die lager opgeleid zijn weten dat ze met hun opleidingsnivo/ richting nooit een echt luxe baan zullen krijgen, en het moeten doen met baantjes waar een zichtbare tattoo een stuk minder uitmaakt... En daar dus ook een stuk minder rekening mee (hoeven te) houden.
mick75 schreef:Het ging mij erom dat iemand boven mij zei dat hoog opgeleide mensen intelligenter zijn omdat ze meer nadenken over waar ze een tattoo plaatsen. Ik breng daar alleen tegenin dat een lager opgeleide vaak ook die noodzaak niet zo heeft omdat het voor veel laagopgeleide functies niet zoveel uitmaakt of iemand een (zichtbare) tattoo heeft of niet.
De klanten van een bank willen de schoonmaker an sich al niet zien of ie nou tattoo's heeft of niet, die werkt dus vaak al buiten de openingstijden van de bank.
Natuurlijk gaat het om uiterlijke kenmerken. De caissiere zal ook beter moeten nadenken over waar ze haar tattoo's zet dan de bouwvakker, de servicemonteur moet er beter over nadenken dan de magazijnknecht. Maar dan nog zal een zichtbare tattoo bij de servicemonteur eerder geaccepteerd worden dan bij de arts of de bankdirecteur, net zoals een zichtbare tattoo bij de directeur van een groot aannemersbedrijf eerder geaccepteerd word dan bij een makelaar of zo.
Maar als we het dan eventjes lekker kortzichtig op hoogopgeleid/ laagopgeleid houden, dan heeft de laagopgeleide persoon gemiddeld genomen minder noodzaak een tattoo te verbergen/ op een discrete plek te laten zetten dan een hoogopgeleid persoon en zal het dus snel lijken alsof laagopgeleide personen vaker tattoo's hebben.
sevke schreef:@mick75 : ik ben bankdirecteur, en mijn man leidt een aannemersbedrijf. We hebben beiden tattoos. In de zomer kun je mijn kleintje zien op mijn bovenarm. Nog geen enkele klant heeft er problemen mee gehad, zelfs integendeel. De hogere directie daarentegen![]()
Al weet ik zeker van sommige van hen dat ze ook tattoos hebben![]()
Van hypocrisie gesproken ...