Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Maartje schreef:Weer even een megaschop omhoogmeer mensen hier die naar Schiedam of taptoe Groningen gaan in november?
Noeps schreef:Oefenen is voor talentlozen
corine1981 schreef:Nou ik oefen inderdaad vooral voor de embouchure, in aanloop naar grote concerten met veel solo/ solistisch spel.
Ik ben niet zo'n hoog blazer en mijn hoorn speelt ook nog eens lastig aan in de hoogte dus wil ik niet op een simpele E2 blijven hangen zal ik wat dat betreft wel moeten
Noeps schreef:Niemand kreeg de sarcastische ondertoon mee?
Ik studeer niet dagelijks meer, zeker niet nu ik na 15 jaar ben gestopt met les. Maar in aanloop naar concours en concerten ontkom ik er niet aan om vooral heel veel toonladders en loopjes te studeren.
corine1981 schreef:Noeps schreef:Niemand kreeg de sarcastische ondertoon mee?
Ik studeer niet dagelijks meer, zeker niet nu ik na 15 jaar ben gestopt met les. Maar in aanloop naar concours en concerten ontkom ik er niet aan om vooral heel veel toonladders en loopjes te studeren.
Ja ha ha, jawel. Ik ben het er eigenlijk best mee eens. Ik erger me dood aan elke week dezelfde mensen die eruit gehaald worden om hetzelfde loopje te oefenen. En dan wordt het voor gekauwd spelen ze nog een verkeerd ritme... kansloos.
Warboel schreef:Ohhh ja de irritatie als steeds dezelfde mensen er elke week uitgepikt wordengeeft niet als je het moeilijk vind, maar oefen dan gewoon... wij hebben mensen in de vereniging die gewoon élke week precies dezelfde fouten maken en er dan ook niks bijschrijven, zo irritant
corine1981 schreef:Pfff... wat een schijtavond...
Onze dirigent kwam vorige ineens met de vraag hoe we als hoornisten eigenlijk op de 1e rij belandt zijn.
Nu zitten ze al 50 jaar zo in ons orkest blijkt, maar hij had het ineens liever anders.
Afijn, vanavond had ik me al met enige tegenzin naar de repetitie gesleept, maar zag ook dat we inderdaad een rij opgeschoven waren
Nu is dat een "normale" plek kennelijk maar wij hebben geen fatsoenlijke trombones en trompetten. Da's meestal heel vals, lelijk en liefst loeihard. En ik zit er het meest dichtbij. Heb nu al een suizend oor, en er zat nog geen complete sectie, heb echt geen zin in al die herrie.
Ik heb echt een tweestrijd eigenlijk, ben al ff aan het dubben of ik niet een niveau hoger wil gaan blazen en ik wil eens proberen of ik een symfonieorkest leuk vindt...
Maar ja, ik zit in het bestuur van deze club en de 3e helft is meestal wel gezellig, maar om daar nu alleen voor te blijven?
Ik kijk volgende week maar of ik het weer zo verschrikkelijk vind (bedoel als gewoontedier weet ik nu wat me te wachten staat).
LadyMadonna schreef:Uit interesse, welke stukken spelen jullie zoal?
corine1981 schreef:Pfff... wat een schijtavond...
Onze dirigent kwam vorige ineens met de vraag hoe we als hoornisten eigenlijk op de 1e rij belandt zijn.
Nu zitten ze al 50 jaar zo in ons orkest blijkt, maar hij had het ineens liever anders.
Afijn, vanavond had ik me al met enige tegenzin naar de repetitie gesleept, maar zag ook dat we inderdaad een rij opgeschoven waren
Nu is dat een "normale" plek kennelijk maar wij hebben geen fatsoenlijke trombones en trompetten. Da's meestal heel vals, lelijk en liefst loeihard. En ik zit er het meest dichtbij. Heb nu al een suizend oor, en er zat nog geen complete sectie, heb echt geen zin in al die herrie.
Ik heb echt een tweestrijd eigenlijk, ben al ff aan het dubben of ik niet een niveau hoger wil gaan blazen en ik wil eens proberen of ik een symfonieorkest leuk vindt...
Maar ja, ik zit in het bestuur van deze club en de 3e helft is meestal wel gezellig, maar om daar nu alleen voor te blijven?
Ik kijk volgende week maar of ik het weer zo verschrikkelijk vind (bedoel als gewoontedier weet ik nu wat me te wachten staat).