de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 01:46

Ik heb niet het hele topic gelezen maar wil toch even reageren :-)...
Waar bemoei jij je mee, Ts? Jij komt erbij in dit gezin en je wilt het direct naar je hand zetten? Wat jouw man met zijn kinderen aanvangt is zijn probleem, jij hoeft ze nu echt niet meer (her)op te voeden.
Als mijn moeder (of vader maar da's bij mij nu niet van toepassing) een serieuze relatie zou beginnen met iemand van grofweg mijn leeftijd (of eigenlijk van welke leeftijd dan ook) dan zou diegene zich vooral niet moeten moeien met wat er tussen mij en mijn moeder gebeurt. En doet diegene dat wel dan zou er hem ook het een en ander te wachten staan ;-) ...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 05:47

Zolang de kinderen klein zijn horen ze in zo'n situatie op nummer een te staan maar kom op zeg! Vader is 14 jaar! geleden gescheiden van moeder, dochters zijn volwassen dus mag vader een nieuwe liefde?!
Ik snap dat TS best jong is en dat dat moeilijk is maar verwachten ze dan dat hun vader hun hele leven zijn oren naar hun laat hangen?
Ik weet natuurlijk niet wat er hiervoor allemaal voorgevallen is maar ik had, als ik TS was geweest, nog eens achter mijn oren gekrabd voor ik in dit huwelijk wad gestapt. Ik vind trouwens dat de vader en moeder van de dochters al veel eerder hun dochters een trap onder hun kont hadden moeten geven want het geld blijft ze in hun verdere leven ook niet aanwaaien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:01

lieveli schreef:
Als ik 1 van die dochters was had ik je toch zo'n ongelooflijke roei terugverkocht. Je gebruikt geweld, je zit tussen hen en de vader in op financieel gebied en je snapt niet dat ze niet normaal tegen je doen?

Een echte vent zet zijn dochters op 1, heel jammer dat het zo'n slappe zak is. Jullie passen blijkbaar goed bij elkaar.

Als ik jouw was zou ik nog eens het verhaal lezen voor je zo'n stevige post uitdeelt.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:28

wiebke schreef:
een kind staat ook niet bovenaan het lijstje :)

in een ander topic laat je toch wat anders lezen..

Ayasha
Blogger

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:05

Andere topics doen er niet toe. Het gaat om DIT topic. Dingen veranderen. De situatie met de 'kinderen' heeft misschien e.e.a veranderd. Als die volwassenen zich gedragen als een stel snotapen zou ik ook geen kind bij willen maken.

Na 14!!!! Jaar is 'ze voelen zich treurig om de scheiding' geen uitvlucht meer imo. Het zijn volwassenen en ze zouden zich er naar moeten gedragen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:11

Ayasha schreef:
. Het zijn volwassenen en ze zouden zich er naar moeten gedragen.

Idem voor TS en haar man.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:12

Guess_NH schreef:
Ik schrik ervan dat er word gezeurd om het leeftijdsverschil tussen TS en haar man. Ze hebben voor elkaar gekozen en dat moet ieder ander accepteren

Maar dit is waarschijnlijk wel èèn van de aanleidingen voor het hele probleem. Ik denk dat niemand het tof vind dat A je ouders gaan scheiden en B je vader met een 'stiefmoeder' komt aanzetten die door kan gaan voor je zus.
Ik denk dat je man eens met zijn dochters, apart van elkaar, een goed gesprek aan moet gaan.
Zo te zien fokken de dames elkaar behoorlijk op namelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:18

Ts, heb je het idee van een mediator al overwogen en besproken met je man? :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:25

Probleem wordt gelegd bij de kinderen, maar het probleem is je man - de vader.

Hij had duidelijk moeten communiceren en grenzen stellen.
Zowel de kinderen als de ts zijn imo over grenzen gegaan. Zo had de ts niet met de geldzaken moeten bemoeien en hadden de kinderen gecorrigeerd moeten worden bij de eerste grote mond - en vooraf uitleg nodig gehad dat de ts bij hem in zou trekken. Kinderen worden om ook zeer respectloos behandeld door te weinig communicatie. Logisch dat ze niet mee werken. Voor volwassenen is het al moeilijk om je volwassen te gedragen, van deze jong volwassenen kun je dat imo ook niet verwachten. Ze schreeuwen om liefde ipv geld.

Wat mij het beste lijkt is afstand nemen.
Als de kinderen komen de ts weg.
Relatietherapie voor vader en kinderen.
leren communiceren. Zeker voor kinderen is het belangrijk om dingen te horen die bijv een vader als vanzelfsprekend vind.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:30

TS, er is al een paar maal gevraagd hoe jullie het financieel geregeld hebben nu jullile getrouwd zijn. Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd of anders?

Ik denk dat iedereen hier "schuld" heeft :j Alleen TS is ver haar boekje te buiten gegaan door fysiek te worden. Kun je nu heel veel spijt van hebben, maar dat is niet meer terug te draaien. Die schade is er nu eenmaal. Ik kan me voorstellen dat ze je excuses niet aanneemt. Praat met je man en heb het er met hem over. Ik denk dat het voor wat betreft de dochters beter is als jij gewoon even afstand neemt en je er niet mee bemoeid.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:32

Pfoe wat een verhaal en wat een reacties. Jammer dat niet elke bokker even netjes reageert en dat er daardoor af en toe wat beschuldigingen in het rond vliegen die in mijn ogen nergens op gebaseerd zijn. Ik wil verder geen advies geven, want dat heb ik niet, maar TS, ik wil je wel graag even een hart onder de riem steken. Laat je niet gek maken :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:34

Goof schreef:
Ayasha schreef:
. Het zijn volwassenen en ze zouden zich er naar moeten gedragen.

Nee wat de bokkers eisen is dat TS en haar man die arme lieve kindertjes niet langer meer kwellen en zich aanpassen.... Dat heeft niks met volwassenheid te maken.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:38

Ik lees hier meerdere malen dat Ts er 'opeens' zou zijn. Mar uit haar Posts maak ik op dat ze al 7 jaar bij elkaar zijn?

Volgens mij klopt het plaatje dat Ts er ineens is dan ook niet helemaal. Het ineens samenwonen misschien nog wel. Maar als je vader en zijn vriendin al enige tijd bij elkaar zijn dan is dat samenwonen toch ook wel een keer te verwachten?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:39

Ook ik ben van mening dat kinderen altijd op nr 1 horen te staan, ongeacht hoe oud.
De vader is een slappe l#l dat hij tolereert dat ts fysiek met een dochter wordt.
Helaas horen we maar 1 kant van het verhaal
(al denk ik als ik ook de kant van de vader en dochters zou horen ik nog meer partij voor dochter zou trekken)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:40

Lastige situatie hoor!

Jij hebt er vooral ook moeite mee dat de dochters 'op de zak' van jouw man leven.

Zit daar ook een aandeel van jouw inkomsten in?
Werk je zelf en beng jij geld in, waarvan je niet wilt dat dat bij zijn dochters komt?

Want ik meen me te herinneren uit een ander topic over traditionele rolverdeling dat jij niet werkt maar studeert, terwijl je man fulltime werkt. En hij jou ook nog helpt in het huishouden.

Denk dat voor de beeldvorming wel belangrijk is dat jij ook duidelijk vertelt wat jouw inbreng in dit nieuwe gezin is, zeker ook financieel omdat daar veel van jouw bezwaren zitten!
Laatst bijgewerkt door simodi op 11-09-14 08:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:41

Ik sta op 1 bij mijn vader (samen met mijn broer dan natuurlijk) maar zo zou ik me niet moeten gedragen tegen mijn stiefmoeder.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:43

Ayasha schreef:
Goof schreef:

Nee wat de bokkers eisen is dat TS en haar man die arme lieve kindertjes niet langer meer kwellen en zich aanpassen.... Dat heeft niks met volwassenheid te maken.

Zowel de kinderen ALS TS en haar man moeten zich volwassen gaan gedragen.
Het gedrag van de laatste twee getuigt daar namelijk totaal niet van. TS gebruikt fysiek geweld tegen de dochters en de vader...... laat TS maar telefoneren omdat hij dat zelf niet wil.
Kom op zeg, grow up. Allemaal.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:45

Ayasha schreef:
Ik sta op 1 bij mijn vader (samen met mijn broer dan natuurlijk) maar zo zou ik me niet moeten gedragen tegen mijn stiefmoeder.

tuurlijk heb je hier gelijk in, maar ik stoor me vooral het het geld-verhaal terwijl ts compleet op de centen van haar man leeft. (zij wel, maar als pa geld voor een jas voor dochter geeft is dat niet goed)
Verder is de vader daar om de dochters aan te spreken op hun grof taalgebruik, gebrek aan respect.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:46

Kinderen?
Waar hebben we het in godsnaam over - het zijn volwassenen. En dan nog eens vooral volwassenen die zich als respectloze verongelijkte kleuters gedragen.

Citaat:
Ook ik ben van mening dat kinderen altijd op nr 1 horen te staan, ongeacht hoe oud

Oh ja..? Dus als ze 30/34 of 40/44 zijn is hun gedrag nog steeds okay?
Belachelijk!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:48

Jannepauli schreef:
Kinderen?
Waar hebben we het in godsnaam over - het zijn volwassenen. En dan nog eens vooral volwassenen die zich als respectloze verongelijkte kleuters gedragen.

Citaat:
Ook ik ben van mening dat kinderen altijd op nr 1 horen te staan, ongeacht hoe oud

Oh ja..? Dus als ze 30/34 of 40/44 zijn is hun gedrag nog steeds okay?
Belachelijk!

hun gedrag is niet ok, dat wordt ook nergens beweerd.
De vader moet hun dit duidelijk maken.
Maar in mijn ogen zou een vader t nooit mogen accepteren dat zijn nieuwe vrouw slaags raakt met zijn kinderen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:48

Goof schreef:
Het gedrag van de laatste twee getuigt daar namelijk totaal niet van. TS gebruikt fysiek geweld tegen de dochters en de vader...... laat TS maar telefoneren omdat hij dat zelf niet wil.

Niet kan. Zie het kinderachtige daar niet van. Ik bel ook voor mijn man in zo'n gevallen. :? Hij zet ook mijn weidepalen omdat ik daar niet zo goed in ben. Is dat dan ook kinderachtig van mij? :+

enjoy: dat ben ik met je eens in die mate dat het wel een beetje redelijk moet blijven, 130 euro voor een gsm-rekening... Wat doe je dan in vredesnaam, daar kom ik met mijn telefoon met moeite op jaarbasis aan.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:48

ik heb er geen moeite mee dat ze 'op zijn zak teren' , zoals al vaker gezegd door mij. Als ze echt iets nodig hebben is het logisch dat vader steunt! Ik heb er moeite met de manier WAAROP dit gebeurd. Hij ziet of hoort zijn meiden niet, behalve als er iets nodig is. Komt er dan een nee van zijn kant uit word hij gechanteerd met: ' zo raak je me echt kwijt!' Met andere woorden: vader is vader als hij geld geeft maar geen vader meer als hij dit niet doet?

We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, mijn man is ZZP'er waardoor er soms ook gewoon geen inkomsten zijn. Mijn stagevergoeding is inderdaad niet veel

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:49

ik ben ook gewoon bang dat zijn dochters hem voor het blok gaan zetten, dat hij moet kiezen. Dat is echt het laatste wat ik wil!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:52

Ayasha schreef:
Goof schreef:

Niet kan. Zie het kinderachtige daar niet van. Ik bel ook voor mijn man in zo'n gevallen. :? Hij zet ook mijn weidepalen omdat ik daar niet zo goed in ben. Is dat dan ook kinderachtig van mij? :+

enjoy: dat ben ik met je eens in die mate dat het wel een beetje redelijk moet blijven, 130 euro voor een gsm-rekening... Wat doe je dan in vredesnaam, daar kom ik met mijn telefoon met moeite op jaarbasis aan.

dat klopt, mijn ouders zouden dat ook niet voor mij betalen, maar als dit altijd gedaan is (zonder enigcommentaar) dan kan ts niet verwachten dit ff af te schaffen, tuurlijk stuit je dan op onvrede.
vooral omdat zij wel op haar man teert en de kinderen ineens dingen moeten inleveren. de vader moet beter communiceren, regels stellen (zowel naar kinderen als naar ts toe)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:52

Citaat:
Maar in mijn ogen zou een vader t nooit mogen accepteren dat zijn nieuwe vrouw slaags raakt met zijn kinderen

In mijn ogen zou een vader niet moeten accepteren dat zijn 'kinderen' zich tegenover een nieuwe partner ( en tegenover hem zelf) zich misdragen.