Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:50

Kuggur schreef:
elainelouise schreef:
Waarom is de mensheid ooit begonnen met het bakken/braden van vlees.. En hóé zijn ze er in hemelsnaam op gekomen :')

Dat heb ik nou meer met kaassoufle.

Dat is volgens mij uitgevonden door iemand die het fijn vond om zijn tong te branden, compleet idiote snack :?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:51

Ik heb soms ook weleens dat ik overdag half lig te slapen en de tijd dan ineens héél langzaam lijkt te
gaan. Zeg 1 minuut voelt als minstens 5, dan kijk ik op de klok en ben ik steeds weer verbaasd dat
er maar zo weinig tijd is verstreken. Heerlijke momenten zijn dat. Andersom heb ik het helaas ook wel
eens. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:53

Kwanyin schreef:
Er is inderdaad nooit een echt betrouwbaar onderzoek geweest. De man die vroeger dit zogenaamd "bewezen" heeft was ook heel erg partijdig en wou niets liever dan het bewijs, de meetinstrumenten zouden ook allesbehalve nauwkeurig zijn geweest. Voorlopig heeft men dit nog altijd niet kunnen bewijzen dus blijft je ziel voorlopig nog gewichtloos :P .

Er zijn wél betrouwbare onderzoeken geweest. En die toonden aan dat er geen mysterieus gewichtsverlies rond het tijdstip van overlijden is.
De uitspraak "dus je ziel blijft voorlopig gewichtsloos" gaat trouwens voorbij aan de waarschijnlijker hyothese "je ziel is non -existent"

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 23:58

De meeste meetwaarden gaan tot 100 of per 10, maar waarom wordt de tijd dan gemeten met zulke onlogische getallen, zoals 60 seconden/minuten en 24 uur?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:14

antje_vip schreef:
De meeste meetwaarden gaan tot 100 of per 10, maar waarom wordt de tijd dan gemeten met zulke onlogische getallen, zoals 60 seconden/minuten en 24 uur?

Die getallen zijn niet zo onlogisch als je denkt.
Neem 60 minuten in een uur; deelbaar door twee halve uren van dertig minuten, door vier kwartieren, door drie perioden van 20 minuten. Voor de vierentwintig (en twaalf) uur geldt hetzelfde; deelbaar door twee drie en vier.
Een stuk praktischer dan een 100 minuten uur, en een tien uren dag (dit is ooit eens ergens geprobeerd meen ik me te herinneren, weet echter niet meer waar of wanneer, heb een vage associatie met communisme...)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:17

Ik vraag me af waarom er op scholen niet word geleerd waar je bvb op moet letten als je een rekening wilt openen, of hoe je een huis moet kopen, een lening wilt afsluiten, efficient boodschappen doet etc etc.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:19

Stephaniiee_ schreef:
Ik vraag me af waarom er op scholen niet word geleerd waar je bvb op moet letten als je een rekening wilt openen, of hoe je een huis moet kopen, een lening wilt afsluiten, efficient boodschappen doet etc etc.

Ik heb dit toch echt geleerd met economie :=

Stephaniiee_

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:23

Ow :') dan heb ik gewoon een rare school gehad denk ik haha

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:42

Stephaniiee_ schreef:
Ow :') dan heb ik gewoon een rare school gehad denk ik haha

Maar of het is blijven hangen is een ander verhaal :') :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 01:16

Ik heb nog niet alles gelezen.
Was tot pagina 5, en weet dus niet of die al voorbij gekomen is, maar ik vraag me af hoe de wekker gaat van iemand die doof is....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 01:39

HTM schreef:
Was tot pagina 5, en weet dus niet of die al voorbij gekomen is, maar ik vraag me af hoe de wekker gaat van iemand die doof is....

Net als iedere andere wekker, maar hij wordt er dus niet wakker van.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 02:09

Ik vroeg me al een poosje af, waarom een cocktail, cocktail heet.... Op internet lees ik dat kruising paarden Cocktailed genoemd werden en het drankje ook een mix is en daarom maar Cocktail.

Maar dan vraag ik me nogsteeds af waarom ze die paarden Cocktailed noemden :+

(Heb dit topic niet helemaal gelezen, dus hoop dat ik niet in de herhaling val. Zal vast wel :') )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 02:36

SindyKaya schreef:
Waarom deze smiley '' _O- '' deze code heeft _O -
En deze smiley '' _/-\o_ '' deze code heeft _/-\o _

Bij die smiley is 1 hand maar anders, waarom is het dan niet _O _ ? Ofzo iets :')

Is het je opgevallen dat _/-\o _ dit een persoon is, vanaf de zijkant gezien, die dus doet wat de smilie doet? :)

De ene is dus gezien vanaf de voorkant en de andere vanaf de zijkant.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 02:48

Oh wow daar had ik nou nog nooit zo naar gekeken, moest ook even 3 keer nadenken maar wat grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 05:18

Daphne__ schreef:
Ik vroeg me al een poosje af, waarom een cocktail, cocktail heet.... Op internet lees ik dat kruising paarden Cocktailed genoemd werden en het drankje ook een mix is en daarom maar Cocktail.

Maar dan vraag ik me nogsteeds af waarom ze die paarden Cocktailed noemden :+

(Heb dit topic niet helemaal gelezen, dus hoop dat ik niet in de herhaling val. Zal vast wel :') )

The term "cocktail" is exactly what it sounds like: a cock's tail. Why is it called that?

No clear etymology exists for the word, but here's a famous story:
A long time ago, an English sailor asked a young Mexican boy stirring alcohol in a glass what the name of the liquor was...
The boy thought he was asking about the name of the stirring stick so he answered, "cola de gallo"; a cock's tail feather.
And this is said to have spread the name of mixed drinks in general. Isn't that interesting? But who knows what's true?

Ik vind deze heel leuk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 06:35

xLeoniee schreef:
xBeauuu schreef:
Ik vind het altijd zo raar wanneer je in slaap valt, dat je dan gewoon 'weg' bent zegmaar.
Want als je half slaapt dan kan je nog wel een beetje nadenken of je omdraaien, maar als je 's morgens wakker wordt lijkt het zo vanuit het niets te komen :+

Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen -O-

Heb je ook wel eens dat je bewust probeert om het proces van het in slaap vallen te volgen? Ik heb zo vaak dat ik denk oh eens kijken hoe dat gaat en dan ineens de volgende ochtend wakker worden :')

Je kunt het doen trouwens, maar het is makkelijker om te volgen met een middagdutje. Wat ik zelf nodig heb is muziek om op te concentreren, eentonige trance muziek. :+

Zorg dat je muziek aan is, stel een alarm in voor ongeveer 25-28 minuten later. Ga liggen, stil liggen. Op een gegeven moment voel je een kriebel ergens in je lichaam. DIE NEGEREN. Daarna worden je ogen zwaar, ook negeren. Terwijl je dit allemaal doet blijven denken aan iets wat niet met slaap te maken heeft. Het gaat erom dat je je bewustzijn houdt, dus bijvoorbeeld denken aan wat er die dag is gebeurt de hele tijd. Als je maar aan iets denkt.

Als het goed is ben je nu aan het dromen, maar iedere beweging die je maakt zal je wakker maken. Als je dit vol houdt kunnen 2 dingen gebeuren: of je krijgt een signaaltje dat je wakker moet worden na die tijd, of je gaat in een diepere slaap als je echt moe bent. Daar is die wekker voor, anders vergeet je alles weer. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 06:52

Ik merk vaak ook dat ik in slaap val , alles wordt zwaar en hoor bepaald geluid dan ga ik slapen. Als ik soms wakker wordt slaap ik nog en droom ik door tot ik wat hoor. .

Vond narcose raarder , je wordt zo raar wakker

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 06:55

HTM schreef:

Ik ken iemand die erg slecht hoort. Die heeft een wekker onder zijn kussen die volgens mij enorme herrie maakt en begint te trillen. Is z'n vrouw erg gelukkig mee :') Het zal misschien ook wel met licht oid kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 06:57

Ik neem inderdaad aan met licht, wat dacht je van bv de Philips wakeup lights? Ik heb er zelf een en die maakt me wakker zonder geluid, alleen met licht. :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:08

HTM schreef:

Ik dacht dat dit met lichtflitsen gaat. Net als dat er bvb telefoons zijn met lichtflitsen omdat je hem niet hoort (in bvb drukke ruimtes als een horeca of discotheek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:28

Leuk topic!

Vroeger had ik als klein kind ook een vraag. Hopelijk val ik niet in herhaling want ik heb niet het hele topic gelezen :o

Iedereen weet wat de kleur blauw is. Maar ziet ook iedereen dezelfde blauw? Omdat de kleuren ons is aangeleerd vroeger. Dus dat ik leerde: 'die deur is bruin' 'de bank is blauw' 'dat gras is groen'..
Snappen jullie mij nog? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:31

Stephaniiee_ schreef:
HTM schreef:

Ik dacht dat dit met lichtflitsen gaat. Net als dat er bvb telefoons zijn met lichtflitsen omdat je hem niet hoort (in bvb drukke ruimtes als een horeca of discotheek)

Jup, wekkers met lichtflitsen en/of trilsignaal :) weet niet precies hoe dat laatste werkt, maar dan trilt er iets waardoor je wakker word :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:33

Joaltijd schreef:
Leuk topic!

Vroeger had ik als klein kind ook een vraag. Hopelijk val ik niet in herhaling want ik heb niet het hele topic gelezen :o

Iedereen weet wat de kleur blauw is. Maar ziet ook iedereen dezelfde blauw? Omdat de kleuren ons is aangeleerd vroeger. Dus dat ik leerde: 'die deur is bruin' 'de bank is blauw' 'dat gras is groen'..

Ergens in het topic heeft iemand een link naar een duco geplaatst over kleuren en hoe mensen die zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:35

Finliox schreef:
Joaltijd schreef:
Leuk topic!

Ergens in het topic heeft iemand een link naar een duco geplaatst over kleuren en hoe mensen die zien :)

:+
Ik ga dan even zoeken hoor! Dankje!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:08

Je hebt speciale trilplaten die je onder je kussen kunt neerleggen. Die kan als wekker fungeren, maar je hebt ze bijvoorbeeld ook aangesloten op de rookmelders