"Wij doneren niet"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:45

Of zo'n sticker van de gemeente net als voor reclame maar dan hiervoor :+ .

Inwonderland

Re: "Wij doneren niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:12

Omdat ik linksom of rechtsom geen stickers op mijn deur / deurpost wil? Geen voor en geen tegen stickers. Of wat voor stickers dan ook.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:31

_Hedwig_ schreef:
Omdat ik linksom of rechtsom geen stickers op mijn deur / deurpost wil? Geen voor en geen tegen stickers. Of wat voor stickers dan ook.

Hoe wil je het dan regelen? Telepatisch???

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:36

Nee gewoon iedereen in zijn waarde laten, de collectanten, de mensen die geven en de zittenblijvers / wegwuivers.

Ik vind het onzin om overal stickers voor op mijn deur te moeten plakken, dan heb ik er straks voor ja ik wil folders, ja ik doneer, nee ik koop niets aan de deur, huisdieren binnen, ik heb al kinderpostzegels, heitje voor een karweitje is ook langs geweest en als je van Greenpeace ben mag je doorlopen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:00

O bedoel je dat... ik dacht dat je vond dat ze niet aan mochten bellen..... :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:08

Ayasha schreef:
Yonker schreef:
Ontwikkelingshulp en goede doelen in eigen land is wat anders ;)
Maar waarom plak je dan geen sticker? :+

Omdat op mijn stoel blijven zitten makkelijker is. En eerlijk gezegd, de collector die dat persoonlijk opvat. Tsja, die doet het zichzelf aan hoor. :+ 'kben al bij al geen slecht mens (denk ik.) ik help waar ik kan, ben ook de eerste om hulp aan te bieden als ik zie dat iemand in nood zit en ik probeer te leven op een manier die anderen zo min mogelijk last bezorgd zonder mezelf al te veel te kort te doen. (ik laat ook niet over me heen lopen dus). Ik probeer mijn vooroordelen zoveel mogelijk te beperken of iig open te staan voor verandering (gezien je als mens niets kan doen aan initiële vooroordelen, je hersenen hebben die nodig om dingen te categoriseren in onze drukke wereld.)
Maar ik vind niet dat ik dingen moet gaan doen (hoe klein ook, zoals collectanten volgens mij uit principe collecteren is dit voor mij een beetje een principes-kwestie) om gewoon met rust gelaten te worden in mijn eigen huis. Je kan niet door een stad wandelen zonder dat ze je (de ene keer al beleefder dan de andere) aanklampen voor HIV onderzoek, voor Afrika, voor Artsen zonder grenzen voor.... Sjézus... En dan ben je na zo'n uitje dat bedoelt is om je gedachten verzetten en uitdraaide in hongersnood, aids, oorlog en alle andere kwaad van de wereld éindelijk thuis, wil je rustig eten... DINGDONG "goedeavond mevrouw zou u willen doneren voor hartpatiëntjes?" ja kom op zeg... Dan kan ik niet anders dan DENKEN (ik spreek het niet uit) "Flikker toch in godsnaam op en laat me met rust!"
En omdat ik op een kwade dag wil voorkomen dat ik zo iemand -die ook niet weet wat voor dag ik gehad heb- tóch een keer af snauw of zelfs opzadel met mijn rotdag blijf ik dan inderdaad liever rustig in mijn zetel zitten denkende "ik wil gewoon even tijd voor mezelf! Ga een ander lastig vallen!"
Want ja, dat voelt als lastig vallen op zo'n moment. :)

Ik vind het behoorlijk sociaal :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:10

Ayasha schreef:
Fiffill schreef:
Mij gaat het niet zozeer om het blijven zitten, maar om de manier waarop. Dat is een groot verschil.

Zitten is zitten toch.... ? :?

Ik ga me niet blijven herhalen, heb hier al vaker uitleg over gegeven.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:41

Iedereen zeurt maar over gebeld worden.... Geef je op bij het 'bel met niet' register en je bent er voor altijd van af. En nog een betere: neem een geheim nummer. Nergens meer last van :D Dat dan voor de mensen die het kennelijk zo'n inbreuk vinden op hun privacy (zeg niet dat ik het zo doe). Een geheim nummer is in 3 tellen geregeld en je echte vrienden weten je nummer toch wel.

En dat ze altijd rond etenstijd langskomen lijkt me logisch: dan is de trefkans het grootst _/-\o_ Zou ik ook doen als ik moest collecteren... Maar al eerder gezegd: wat is etenstijd. Voor de een 5 uur voor de ander 7 uur of zelfs 8 uur en alles daar tussenin. Dus dat is ook niet een universeel iets, wat collectanten kunnen weten toch? Ikzelf eet nooit voor 7 uur, dus als ze rond een uur of 6 half 7 langskomen, vind ik dat prima: kan best even van mijn pannetjes weglopen hoor. En ja: ik werk de hele dag en ook hard, maar ben altijd blij dat er mensen zijn die zich nog zo willen inzetten voor goede doelen. De meest mensen willen die ene euro al niet geven, laat staan daadwerkelijk iets doen. Asociaal, sociaal: komen we toch nooit uit. Maar zoals ik al eerder zei: het is beter te geven dan te nemen. Of: wat je uitstraalt krijg je terug (en hoe waar is dat !).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:55

Kleine tip voor de mensen met een sticker: zorg dat we de sticker ook daadwerkelijk kunnen zíén. Had vandaag een mevrouw die boos werd omdat ik had aangebeld, ware het niet dat er geen buitenlamp brandde en ik de deurbel eerst niet eens kon vinden _O-

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:27

Netje schreef:
Iedereen zeurt maar over gebeld worden.... Geef je op bij het 'bel met niet' register en je bent er voor altijd van af. En nog een betere: neem een geheim nummer. Nergens meer last van :D Dat dan voor de mensen die het kennelijk zo'n inbreuk vinden op hun privacy (zeg niet dat ik het zo doe). Een geheim nummer is in 3 tellen geregeld en je echte vrienden weten je nummer toch wel.

En dat ze altijd rond etenstijd langskomen lijkt me logisch: dan is de trefkans het grootst _/-\o_ Zou ik ook doen als ik moest collecteren... Maar al eerder gezegd: wat is etenstijd. Voor de een 5 uur voor de ander 7 uur of zelfs 8 uur en alles daar tussenin. Dus dat is ook niet een universeel iets, wat collectanten kunnen weten toch? Ikzelf eet nooit voor 7 uur, dus als ze rond een uur of 6 half 7 langskomen, vind ik dat prima: kan best even van mijn pannetjes weglopen hoor. En ja: ik werk de hele dag en ook hard, maar ben altijd blij dat er mensen zijn die zich nog zo willen inzetten voor goede doelen. De meest mensen willen die ene euro al niet geven, laat staan daadwerkelijk iets doen. Asociaal, sociaal: komen we toch nooit uit. Maar zoals ik al eerder zei: het is beter te geven dan te nemen. Of: wat je uitstraalt krijg je terug (en hoe waar is dat !).

Heb me al 3 keer aangemeld bij bel me niet register en het maakt weinig uit. Toegegeven, het is minder, maar wordt nog steeds zo nu en dan gebeld hoor.

Etenstijd is een ruim begrip, bij mijn oude huis kwamen ze altijd rond 6 uur. Erg irritant. Nee ik kan niet altijd bij mijn pannen weglopen en wat helemaal zwaar irritant is, is als de eerste hap net binnen is de bel gaat. Ik ben dan al vaak blij dat ik ff rustig kan zitten eten maar zelfs dat kan dan al niet. Dus ja, ik raak daar geirriteerd van gezien ik al honderden euro's geef aan goede doelen per jaar. Er zijn tegenwoordig ook zat mensen die het niet breed hebben dus ik kan wel begrijpen dat veel mensen die ene euro al niet willen geven. Ik moet ook opletten en kan dus niet altijd geven en dat geldt voor veel mensen. Ben het absoluut eens dat het beter is om te geven dan te nemen, maar er zijn grenzen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:40

Mee eens, soms heb je geen geld om zelf de maand rond te komen. Dan is het ook confronterend als iemand je om geld komt vragen. En kun je het gewoon niet missen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:48

Zijn stickers voor bij de gemeente/ op internet "geen colportage".

Ik geef ook niks en werd laatst wederom met de nek aangekeken door een collectant. Terwijl ze de reden niet eens weten. Lekker dom, denk ik dan. :evaw:
Sommige zijn inderdaad heel bijdehand en willen je zowat dwingen te doneren :')

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:18

Ik woon in een dorp waarvan ze er schijnbaar vanuit gaan dat men erg vrijgevig is met goede doelen of zo; nogal gelovig hier in principe. Ik doe er op mijn eigen manier aan mee voor doelen die ik echt goed vind. Ik heb in meerdere plaatsen gewoond maar in de collecteperiode heb je er elke dag wel minstens 1 aan de deur. Niet open doen durf ik ook niet, maar ik ben er wel behoorlijk klaar mee aangezien ik mijn voordeur niet open kan doen i.v.m. mijn katten die er rondlopen en die mogen niet naar buiten. Ik moet dus via de achterdeur omlopen naar voren om te zeggen dat ik niks doneer. Laatst hetzelfde verhaal, het was 19.00, net thuis van mijn werk en aan het eten aan tafel, komt er een collectie die me prima aan tafel ziet zitten eten maar die belt toch aan.

Tijdje terug had ik gezegd dat ik geen contant geld in huis had. Toen werd ik heel raar aangekeken. Ik ben zeker de enige in het dorp..

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:28

Het zal ook wel een kwestie zijn van waar je woont. Wij hebben zelden verkopers, collectanten o.i.d. aan de deur.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:07

Bellen net aan van de nierstichting.

Wilt u de deur open doen?

Ik woon in een flat, dus ik zei nee, dat doe ik niet.
Ik vind het asociaal dat ze vraagt of ik de buitendeur wil opendoen. Waarom niet gewoon vragen wilt u doneren?
Blijkbaar ving ze dus ook al bot bij de andere buren, want ik sta niet als eerst op de bellijst :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:18

Terecht dat je niet open doet. Jij kunt vanaf je intercom niet zien of die persoon echt van de nierstichting is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:20

Zo, zojuist een sticker besteld:
Afbeelding
Denk dat ik morgen de betalingsbevestiging krijg en dan zal zaterdag of begin volgende week de sticker wel binnen zijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:29

Haha ja de contant smoes gaat al niet meer op hier. Had iemand van de simavi aan de deur toen ik dat zei en die gaf me een kaartje met een smscode "kan je het nu gelijk even doneren!?". Uh nee.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:36

Shiloh schreef:
Ik heb sinds kort deze aan de deur http://nietaandedeur.nl/form.php

Vind het wel handig.

Daar had ik ook zo'n sticker besteld (tegen deur-aan deur verkopers) maar dat was een piepklein stickertje, nauwelijks groter dan 2 postzegels boven elkaar... zien de mensen heel makkelijk over het hoofd, dus het is mij tegengevallen.