Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. ikke schreef:Axel_Valerie schreef:Is er dan niemand die het gewoon heel irritant vind om heel sloom te rijden op een grote weg? Ik ben serieus gewoon blij dat ik 130 mag. Zo simpel is het. Het maakt mij echt geen jota uit of ik drie minuten eerder ben. Ik heb een hele zuinige auto en ik vind het leuk om 130 te rijden, omdat het kan en is toegestaan.
Weleens een uur lang 120km/h gereden in een Land Rover series? Praten we daarna verder......
Thioro schreef:Dan rijd jij toch gewoon aan 100 dat traject. Maar blijf dan wel op de rechterrijstrook aub. En niet huilen als je een boze Fransman in je koffer hebt.
Ik rijd het aan 130, of sneller. Omdat het kan, ook gewoon mag (de 130 dan), het voor de auto niet uitmaakt en ik het fijner rijden vind.
En hé, ik win 20 minuten, is dat nu niet mooi meegenomen. Al waren het er 5, indien je nog eens herberekend.
Thioro schreef:Dan rijd jij toch gewoon aan 100 dat traject. Maar blijf dan wel op de rechterrijstrook aub. En niet huilen als je een boze Fransman in je koffer hebt.
Ik rijd het aan 130, of sneller. Omdat het kan, ook gewoon mag (de 130 dan), het voor de auto niet uitmaakt en ik het fijner rijden vind.
En hé, ik win 20 minuten, is dat nu niet mooi meegenomen. Al waren het er 5, indien je nog eens herberekend.

lucifertje schreef:ikke schreef:Weleens een uur lang 120km/h gereden in een Land Rover series? Praten we daarna verder......
Nee maar wel ruim 170 km/h met wintersport bagage oa een koffer op het dak... Heerlijk!
Verder moet je niet teveel klagen als je zo'n auto kan betalen. Beetje raar als ik een Ferrari koop en voor de deur neer zet omdat ik geen geld meer voor mijn benzine heb.
Het gaat echt niet om de tijdswinst, deze is zo minimaal, maar het gaat om de verschillende snelheden die er gereden worden. Dat is zwaar vervelend en een van de veroorzakers van files/ongelukken. Nogmaals, ieder moet rijden wat die wilt maar houd dan zoveel mogelijk rechts.
Vanmiddag ook weer zo'n ellendeling op de A2. Mooie 4baans weg, ruimte zat om naar rechts te gaan maar ze blijven gewoon stug doorrijden op de middelste banen. Ik vraag mij dan echt af waarom iemand niet aan de kant gaat?
Axel_Valerie schreef:Is er dan niemand die het gewoon heel irritant vind om heel sloom te rijden op een grote weg? Ik ben serieus gewoon blij dat ik 130 mag. Zo simpel is het. Het maakt mij echt geen jota uit of ik drie minuten eerder ben. Ik heb een hele zuinige auto en ik vind het leuk om 130 te rijden, omdat het kan en is toegestaan.
Hoe harder hoe leuker ik het vind
Zijn twee heel verschillende dingen.
(En meer mopperen wanneer het niet kan.) Dus waar die conclusie vandaan komt weet ik niet.Captain schreef:sflj schreef:Ik zie trouwens dat ik een rekenfout heb gemaakt.het verschil is nog minder: 20 minuten! Op een rit van 4 uur! Nounou!
Da's knap.. Want als ik 150km naar mijn vriend rijd scheelt het al 20 minuten of ik 100 rijd of 130.. Weet niet..
maar meer ook niet
bliver schreef:lucifertje schreef:Altijd 130 waar het mag of 150 om 11 uur ' avonds als de A2 zo goed als leeg is ik heb er een bloedhekel aan als mensen voor je niet de snelheid rijden die mag.
Ik begrijp heel goed het brandstof verbruik, maar blijf dan aub op de meest rechterbanen en laat de mensen die de snelheid rijden die toegestaan is op de meest linkerbanen. Ik heb het nu over het traject A2 den bosch-utrecht.
Verder rijd ik dagelijks 140km en op LPG dus mij boeit het verbruik niet zo
Ik begrijp precies wat jij bedoeld. Als er 5 banen zijn denken mensen ineens er is ruimte zat dus ik hoef geen rechtsa te houden. Bloedirritant is dat. Dan rij je 130 op de rechterbaan, dan moet helemaal naar links en dan weer naar echts. Ik kies meestal de makkelijkste weg, dan haal ik gewoon rechts in.
KimD schreef:Ik maak er altijd een sport van om er minuten af te rijden op de TomTom. Vermaak tijdens de meestal lange ritten. En als ik er geen kan afrijden probeer ik hem gelijk te houden.
Daar let ik ook vaak op. 2 a 3 min op een afstand van 100km is eerder regel dan uitzondering (en ja, dat zegt meer over onze Truus dan over het rijgedrag).
Hier in nederland weet onze navigatie meestal wel de goede tijd weer te geven, maar probeer maar es in oostenrijk of op de binnenwegen van duitsland de tomtom-tijd te halen.. onmogelijk
al die bergpasjes, we hebben vorig jaar 12 uur gereden naar oostenrijk ipv 10 uur