Een leven zonder vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Een leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:54

Kimmysan, daar heb je gelijk in. Jouw laatste zin, dat zeg ik ook altijd haha :+
Moet het ook waarderen dát ik wordt meegevraagd, zou me namelijk gepasseerd voelen als die groep ging zonder mij te vragen zeg maar.

Oh leuk Loiz, ik ga even kijken!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:00

Zo ik wring me hier ook ff tussen hihi.

Mijn mening vrienden zijn bijna altijd op 1 hand te tellen dat is vrij normaal heb ik het idee. Ik zou er ook helemaal geen tijd voor hebben om er meerdere te hebben! Maarja nu spreek ik over mezelf natuurlijk is voor iedereen anders!

Zelf heb ik een zusje (21) broertje (22) en zus (34) maar heb alleen met mijn zus een band en die spreek of zie ik 1 x per maand. Heb ook een schoonzusje van 22 en dat is ook een hele lieve meid niks mis mee maar daar doe ik ook weinig apart mee. Ik heb 1 echte vriendin en de rest is gewoon voor de leuk waar ik het ook gewoon heel gezellig mee kan hebben. Ik noem niet snel iemand een vriend(in) namelijk, merk dat snel mensen iemand een vriend noemen waarbij ik denk nou als ik dan over vrienden moet spreken heb ik er wel 30. Vriendinnen groepjes heb ik het niet zo op ervaring mee dat leuker lijkt dan dat het is (stoken, roddelen)

Bij mij is het dus een bewuste keuze om niet al te veel vrienden te hebben omdat ik blijkbaar te hoge verwachtingen heb voor ze die stempel vriend of vriendin krijgen :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:31

Zo, ik ga hier toch maar eens reageren. :))

Herken heel veel van jullie verhalen, ben zelf erg onzeker (door privé omstandigheden is dat weer erger geworden) en merk dat ik daardoor mensen vaak op afstand houd.
Heb wel een paar vriendinnen, maar heb bij sommige meestal toch het gevoel dat ik me anders voor moet doen dan ik ben om ze niet kwijt te raken.
En over het algemeen komt het contact ook maar van één kant en op een gegeven moment ben je daar toch een beetje klaar mee...

Vind het wel jammer, ik ben vaak van het spontaan afspreken en dat soort dingen en dat mis ik de laatste tijd best wel. :)
Had het voorheen ook altijd te druk om echt meer contacten op te bouwen, maar nu ik een stuk minder uur werk in de week (van 36 naar +- 10 uur) begint het toch wel een beetje stil te worden.
Ben ook nog eens iemand die heel graag onder de mensen is en graag dingen onderneem, maar ja in je eentje is ook maar in je eentje... :P Doe ik wel, regelmatig zelfs, maar soms ga je gewoon liever met meer mensen en als er dan niemand is (of in mijn geval misschien meer van toepassing, niemand met dezelfde interesses) dan is dat best vervelend.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:25

Ik merk dat ik heel veel herken in jullie verhalen, fijn om gevoel te hebben niet de enige te zijn. Ben nooit iemand geweest met veel vrienden, maar altijd wel okay gevonden omdat ik prettiger vind om één op één contact te hebben. Maar merk dat nu vrienden in een andere fase komen dan ik, ze hebben allemaal een vriend en gaan samenwonen.
Nu heeft een (goede) vriendin van mij als het ware heeft laten vallen sinds ze samenwoont. Ik zag dit al aankomen, als ze het druk heeft hoor ik gewoon niks meer van haar. Ik heb meerdere malen met haar goed gesprek over heb gehad dat ik me soms gewoon eenzaam voel als ze niks van zich laten horen omdat ze het 'druk' heeft. Ze begreep het en wilde het absoluut niet dat we geen vrienden meer zouden zijn etc. etc. Nu is de behoefte van mij niet meer om erachter aan te rennen 'bedelen' om aandacht. Ik wil me niet vastklampen aan haar terwijl zei er blijkbaar dus geen behoefte aan heeft zoals ik.
Ik merk dat dit me ontzettend dwars zit, spontaan keer uit eten gaan of gevraagd worden van ''ey heb je dit weekend zin om wat te doen?'' zit er niet in bij mij. Ondanks dat ik werk, en mijn familie wel heb voel me ik me wel erg eenzaam maar weet niet goed wat ik er concreet mee kan doen. Vereniging? Vrienden-zoek sites/apps?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:00

Waar woon je in de buurt? Anders wil ik best wel een keer wat doen.

Ik merk tegenwoordig veel dat mensen geen zin hebben om wat te doen, dab moet je echt een heel rondje langs iedereen om te vragen of die zin hebben om wat te doen.
Ik vind het af en toe wel jammer dat ik geen vaste vriendengroep heb, waarbij er altijd wel iemand wat wilt doen.

Nu met 2e kerstdag ga ik uit met 2 meiden, maar dan is het al lastiger om mensen erbij te vragen omdat het niet altijd klikt tussen iedereen.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:08

:) Lief aanbod kelliiee1993
Dat lijkt me ook wel lastig ja, om eerst iedereen te vragen en dan steeds afwijzing te krijgen.