Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:18

Wauw lekkere sneer.
Niet gezond zijn en daardoor moe zijn is toch wel heel wat anders dan 'moe' zijn van de dag. Want dat bedoel ik heus niet, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:20

En wat dan nog als iemand moe is van de dag en daardoor geen zin meer heeft? Geeft dat jou het recht om te lachen om die reden? Als zijn/haar partner dat reden genoeg vindt is toch prima? Jij hoeft er toch niet mee te leven?
Prima dat jij dat niet leuk zou vinden als jouw partner dat doet. Maar moet dat op zo'n denigrerende manier?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:21

Maar dan nog; als een stel er tevreden mee is en beide moe als terechte argument accepteren en daardoor weinig/geen sex hebben, is dat toch prima.

Las eerder: hoe meer sex hoe gelukkiger je wordt/bent.
Maar dat is heel persoonlijk en aan het koppel om te bepalen hoe vaak voor hun normaal is.
Of dat nu 1x per dag is of 1x per jaar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:22

Je zei het dan ook behoorlijk denigrerend. Kan mij voorstellen dat Ayasha dan zo reageert.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:22

Varekaj schreef:
Mijn libido daalt door de pil maar helaas, een tijdje zonder geprobeerd en dan lig ik vaak zo kreupel van de buikpijn dat het toch ook niet echt "zin in meer" geeft. Al werkt seks dan weer pijnstillend. En bij een verkoudheid ben je zo van je drupneus af als je aan de slag gaat :j

In de les gynaeco geleerd dat je voor een kind best om de dag seks hebt, dan heb je meeste "trefzekerheid" zoals de prof dat zo mooi kon verwoorden.

Dat er jonge kinderen meelezen... er wordt toch niet echt in detail gegaan? Vind het net goed dat ze kunnen meelezen en zien dat die gemiddelden echt geen maatstaf hoeven te zijn, dat iedereen het erover eens is dat je het doet omdat het leuk is, met wederzijds respect en vertrouwen en dat een lager libido ook helemaal geen ramp hoeft te zijn.

Ik had juist met de pil een stuk minder libido. Ik had met de pil zelfs ernstige baarmoeder krampen als er ook maar een vorm van opwinding was :Y) zit nu sinds vorig jaar zonder pil en heb me in jaren niet zo goed gevoeld. Ongesteld zijn is een stuk minder pijnlijk, geen baarmoederkrampen meer en een prima libido. Zat 6 a 7 jaar aan de pil.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:24

Jans schreef:
Wij gaan ook altijd tegelijk naar bed :j gewoon omdat we dat fijner vinden. Als hij nog wil gamen dan pak ik een boek en ga ik lekker bij hem op de bank liggen :j tegelijk naar bed gaan is denk ik wel bevordelijker voor je sexleven :j

Vast wel. Maar feit is dat ik dan om 10 uur op de bank lig te slapen of dat mijn man nog een uur of 3 in bed ligt te draaien omdat hij niet kan slapen.

050206051012

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:25

We zijn beide ongelofelijk gelukkig als we in bed liggen, dat we meestal alleen maar aan slapen kunnen denken :D Het Nederlands gemiddelde halen wij in elk geval niet.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:25

RedPassion schreef:
Santos_05 schreef:
het verschil is, als je samenwoont dat is het 'normaal' dat je in hetzelfde bed slaapt. Ieder heeft zijn eigen leven, hobbies en ritme, dus je stemt niet alles op elkaar af. Als je nog niet samenwoont en nog afspreekt welke avonden je samen bent, dan heb je ook alle tijd en aandacht voor elkaar :oo

Het is maar wat je er zelf van maakt natuurlijk. Tijd en aandacht voor elkaar hoeven/zouden niet moeten stoppen bij samenwonen/kinderen krijgen/drukke banen etc. Wij hebben totaal verschillende levens, maar we gaan elke avond tegelijkertijd naar bed, eten altijd samen enzovoort. Tijd kan je maken. :)

Wat ik bedoel is dat het niet zo gek is dat als je niet samenwoont een hoger gemiddelde hebt dan als je wel samenwoont. Maar zoals je al kan lezen zijn er genoeg die wel samenwonen met een hoog gemiddelde, maar ook genoeg met een heel laag gemiddelde. Als je namelijk niet die tijd voor elkaar maakt en samen (tegelijk en op tijd) naar bed gaat, dan is het heel makkelijk om het gemiddelde omlaag te halen. Dus ben het helemaal met je eens dat het goed te doen is als je een beetje je best doet :+

@Brainless, nee, dat las je verkeerd. Niet hoe meer sex hoe gelukkiger, maar wel dat sex kan helpen (je maakt bepaalde geluksstofjes aan (Dopamine)) gelukkiger te zijn.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:26

Zijn er eigenlijk meer mensen die veranderingen opmerken in het libido n.a.v. de pil (positief dan wel negatief)?

Ik heb er zo eigenlijk niet bij stilgestaan maar nu bedenk ik me dus dat ik bij mijn huidige pil idd meer zin heb dan met mijn vorige pil...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:29

Ach dat gezeur. Degene die het minder doen insinueren constant dat de frequenten dan vast minder goede seks hebben en minder knuffelen. Wie de schoen past trekke hem aan hoor :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:30

Dat is ook fout. :+ Net zoals het fout is te insinueren dat geen seks betekent dat je geen tijd voor mekaar maakt. :)
Ik ga er van uit als je vaak seks hebt dat je ook vaak knuffelt. :D En als je vaak seks hebt zal ie ook niet minder goed zijn want dan zou het niet zo vaak zijn. :+
Maar dat je minder vaak seks hebt zegt ook niets over de kwaliteit of het tijd maken of aandacht hebben voor mekaar. Beide zeggen imo enkel iets over de kwaniteit van de seks. Niet over de kwaliteit van het liefdesleven in zijn totaliteit.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:32

Ayasha schreef:
En wat dan nog als iemand moe is van de dag en daardoor geen zin meer heeft? Geeft dat jou het recht om te lachen om die reden? Als zijn/haar partner dat reden genoeg vindt is toch prima? Jij hoeft er toch niet mee te leven?
Prima dat jij dat niet leuk zou vinden als jouw partner dat doet. Maar moet dat op zo'n denigrerende manier?

Ja, ik heb het recht om te lachen en te reageren hoe en wanneer ik wil.
Ik vind het namelijk wel grappig dat die smoes vaak wordt gebruikt. Meestal is er een andere reden maar is dit gewoon makkelijk gezegd. Dat is ook best algemeen bekend volgens mij.
En nee ik doel niet op zieke mensen, natuurlijk.
Iedereen moet doen wat ie zelf wilt, ik heb er geen last van. Maar dat betekent niet dat ik maar nergens op mag reageren als ik misschien ergens ander over denk, en dus alleen reageer om mensen naar de mond te praten en het er mee eens te zijn. Sorry zo ben ik niet. Je moet het niet zo lelijk en persoonlijk opvatten want zo was het niet bedoeld

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:34

Goed, wellicht heb ik die vraag verkeerd gesteld. Ik zal het anders stellen:
Vind je het fatsoenlijk/eerlijk om zo lacherig en denigrerend te reageren daar op?

Ieders behoefte is anders. Als je niet zo'n hoog libido hebt én je bent moe, zal dat argument sneller doorslaggevend zijn. Wanneer je seks helemaal geweldig vindt dan niet. Gewoon een persoonlijk verschil zoals koppig of niet koppig en extravert of intravert. :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:36

moet er een smoes zijn dan? Als je gewoon moe bent, dan ben je moe. seks is toch niet iets dat MOET? Ik zie niet waarom moe zijn een smoes is?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:36

Nou eh laten we niet verzanden in aanvallen/je aangevallen voelen. Dat haalt de aardigheid uit het topic

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:38

Ayasha schreef:
Dat is ook fout. :+ Net zoals het fout is te insinueren dat geen seks betekent dat je geen tijd voor mekaar maakt. :)
Ik ga er van uit als je vaak seks hebt dat je ook vaak knuffelt. :D En als je vaak seks hebt zal ie ook niet minder goed zijn want dan zou het niet zo vaak zijn. :+
Maar dat je minder vaak seks hebt zegt ook niets over de kwaliteit of het tijd maken of aandacht hebben voor mekaar. Beide zeggen imo enkel iets over de kwaniteit van de seks. Niet over de kwaliteit van het liefdesleven in zijn totaliteit.

Inderdaad het gaat volledig over kwantiteit :j Misschien leren we ooit nog om anderen niet verhuld te veroordelen omdat we onzeker over onszelf zijn :D
En misschien vind het ene koppel vluggertjes wel fantastisch wat kwaliteit betreft! Zelfs daar kun je niets zinnigs over zeggen, dat is volledig persoonlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:41

phormicola schreef:
Ayasha schreef:

Inderdaad het gaat volledig over kwantiteit :j Misschien leren we ooit nog om anderen niet verhuld te veroordelen omdat we onzeker over onszelf zijn :D
En misschien vind het ene koppel vluggertjes wel fantastisch wat kwaliteit betreft! Zelfs daar kun je niets zinnigs over zeggen, dat is volledig persoonlijk.

Inderdaad! :D
Ik persoonlijk heb niks met vluggertjes maar goed, ook dat is weer heel persoonlijk. Als je dan maar een partner hebt die dat ook niet mist/er niks mee heeft is dat prima. :+ Maar als Josefien en jantje graag ergens een toilet in duiken om daar elkaar te bevredigen, dan vind'k dat helemaal geweldig voor Josefien en Jantje. Ze kunnen der maar plezier van hebben! :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:44

Qimm schreef:
Nou eh laten we niet verzanden in aanvallen/je aangevallen voelen. Dat haalt de aardigheid uit het topic

Haha inderdaad. En als je nog eens leest zie je 'vaak' en 'meestal' staan dus het is niet over 1 kam scherend en dat het voor 1 persoon niet geldt betekend niet dat het voor heel de wereld niet geldt

Ayasha, ik zie niet wat er mis mee is. Lacherig ja, denigrerend, nee. Verschil moet er wezen he. Ik vind slechts wat moe zijn een niet waardig excuus maar zoals ik al zei, verschil moet er wezen. Daarom past ook op ieder potje een deksel. Gelukkg.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:51

Oh als ik echt moe ben, dan werkt mijn lichaam helemaal niet mee, zelfs als mijn hoofd wel wil. Als je echt moe bent is dat wat mij betreft een prima excuus, meestal is het echter een smoesje voor 'geen zin' ipv echt moe zijn. Net als de welbekende 'maar vanavond, heb ik hoofdpijjjjjn'

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:53

Ja dat bedoel ik idd, of ik moet poepen oid.
Zal er nu maar geen smiley bij zetten voor als het weer verkeerd valt *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:56

Allereerst, wat is "moe"? Verveeld op de bank naar tv zitten gapen? Of echt in slaap vallen van zodra je even gaat zitten?

Als je je partner aan het opwarmen bent en je hoort na amper 5 minuten al een luide snurk, dan is dat gewoon écht doodmoe zijn. Dat hebben we beiden al gehad, gelukkig kunnen we er mee lachen. Integendeel, vaak is hetgene wat hij doet zoooo ontspannend dat ik net nog sneller in dromenland zit :') (maar ik val ook in slaap als de kapper mijn haar wast bijvoorbeeld).

Hoofdpijn is hier geen excuus, we weten beiden dat seks daar net heel goed tegen werkt als pijnstiller :p

Poepen in België is seks hebben trouwens. "sorry schat nu even niet want ik moet poepen" :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:01

Ayasha schreef:
Pil en spiraal voorkomen volgens mij je eisprong niet... Die voorkomen dat het kan innestelen. (maken het baarmoederslijmlies vrucht-onvriendelijk)

Het "oude" spiraal zonder hormonen voorkomt inderdaad alleen innesteling, maar alle hormoonpreparaten, dus zowel pil, staafje, spiraal, spuitjes, pleisters en weet ik veel wat je tegenwoordig nog allemaal hebt, voorkomen de eisprong net wél, en tegelijkertijd, als "extra bijwerking" wordt ook je baarmoederslijmvlies niet optimaal opgebouwd. Innesteling kan overigens wel degelijk, al daalt de kans iets. Als er op een of andere manier toch nog een eitje rijp wordt tenminste :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:01

Moe is bij ons wel echt knock out zijn voordat je hoofd het kussen raakt dus echt moe. En met de migraine hoofdpijnen van mijn man is hoofdpijn ook een heel geldig excuus hier in huis.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:03

Ach wij hebben beiden weleens dat we gewoon moe zijn. Wij zijn heel eerlijk tegen elkaar hoor en zeggen het gewoon als we niet zoveel zin hebben omdat we moe zijn ;) :+ Dat kan toch?
Wij hebben het beiden gewoon druk, werken veel e.d. Wij maken echt tijd voor elkaar vrij hoor. Bespreken zelfs dagelijks onze dag met elkaar. Wat ik er mee wil zeggen is dat tijd voor elkaar maken niet perse hoeft te betekenen dat je dan seks met elkaar hebt :')

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:23

SAKKIA schreef:
Ach wij hebben beiden weleens dat we gewoon moe zijn. Wij zijn heel eerlijk tegen elkaar hoor en zeggen het gewoon als we niet zoveel zin hebben omdat we moe zijn ;) :+ Dat kan toch?
Wij hebben het beiden gewoon druk, werken veel e.d. Wij maken echt tijd voor elkaar vrij hoor. Bespreken zelfs dagelijks onze dag met elkaar. Wat ik er mee wil zeggen is dat tijd voor elkaar maken niet perse hoeft te betekenen dat je dan seks met elkaar hebt :')

Haha, nee, zou wat zijn... *nogal beeldende fantasie* Dagje op stap, lekker samen naar het strand, uit eten.... Wel tijd voor elkaar, maar verder.... :+