jasz schreef:iedereen doet maar lekker waar ie zich het beste bij voelt. Voor mij is dat geen enkel dier eten, alleen eieren van eigen kippen en zoveel mogelijk biologisch. Dit werkt prima zo en al gaan mensen zeuren dat mijn schoenen van leer zijn, prima, maar ik heb ook genoeg dingen waar ik zo iemand dan op aan kan spreken, qua vlees-eet gedrag.
Dat inderdaad.. iedereen trekt zijn eigen grens: dit doe ik nog wel maar dat doe ik niet. Jij en ik eten geen
vlees maar dragen wel leren schoenen.
Ik eet gerust een kom tomatensoep waar balletjes in gezeten hebben. En ja, dan zal er wel eens een ieniemienie korreltje gehakt in mn maag belanden. Nou en? Ik wil niet dat mensen op verjaardagen e.d., waar vaak kippensoep en groenten- of tomatensoep met balletjes wordt gegeten, moeilijk moeten gaan doen omdat ik kom.
Andere vegetariërs besluiten dat ze écht geen soep willen eten waar balletjes in gezeten hebben. Sommige vegetariërs eten zelfs geen rode M&M's, omdat de rode kleurstof van geplette luizen is gemaakt. Dat is immers ook een dood dier. Het is maar net waar je zelf vindt dat de grens hoort te liggen. Zolang je die voor jezelf duidelijk hebt, is het goed.
. Zitten er spekjes in dan laat ik het staan
. Dat durf ik niet aan. Ik heb al zo lang geen vlees gegeten dat ik toch een beetje bang ben dat mijn maag overstuur raakt.
. Als het bouillon van bot getrokken betreft, eet ik het liever ook niet. De meeste mensen om mij heen houden en inderdaad ook superlief rekening mee.