Vegetariër, maar wel vis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:30

jasz schreef:
iedereen doet maar lekker waar ie zich het beste bij voelt. Voor mij is dat geen enkel dier eten, alleen eieren van eigen kippen en zoveel mogelijk biologisch. Dit werkt prima zo en al gaan mensen zeuren dat mijn schoenen van leer zijn, prima, maar ik heb ook genoeg dingen waar ik zo iemand dan op aan kan spreken, qua vlees-eet gedrag.

Dat inderdaad.. iedereen trekt zijn eigen grens: dit doe ik nog wel maar dat doe ik niet. Jij en ik eten geen
vlees maar dragen wel leren schoenen.
Ik eet gerust een kom tomatensoep waar balletjes in gezeten hebben. En ja, dan zal er wel eens een ieniemienie korreltje gehakt in mn maag belanden. Nou en? Ik wil niet dat mensen op verjaardagen e.d., waar vaak kippensoep en groenten- of tomatensoep met balletjes wordt gegeten, moeilijk moeten gaan doen omdat ik kom.
Andere vegetariërs besluiten dat ze écht geen soep willen eten waar balletjes in gezeten hebben. Sommige vegetariërs eten zelfs geen rode M&M's, omdat de rode kleurstof van geplette luizen is gemaakt. Dat is immers ook een dood dier. Het is maar net waar je zelf vindt dat de grens hoort te liggen. Zolang je die voor jezelf duidelijk hebt, is het goed.

Sees

Re: Vegetariër, maar wel vis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:02

Dorine, ik vis ook gewoon de ballen er uit inderdaad :j. Zitten er spekjes in dan laat ik het staan :o. Dat durf ik niet aan. Ik heb al zo lang geen vlees gegeten dat ik toch een beetje bang ben dat mijn maag overstuur raakt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:10

Soep waar vlees in gezeten heeft eet ik dan weet niet. Dat idee vindt ik echt niet fijn. Ik wil vlees ook niet aanraken, alleen in verpakking. Gelatine e probeer ik te vermijden, alleen droptoffees zijn zo lekker.. Dat lukt me niet altijd. Mijn eten wordt nooit in een pan gebakken waar vlees in zat en als we frituren gaat mijn groentekroket meestal eerst. Mijn ouders vinden het niet erg en anders maak ik het zelf even. Op verjaardagen weet ook iedereen dat ik geen vlees eet en iedereen is zo lief om wat vegetarisch voor mij te hebben. Vlees bakken doe ik ook liever niet, meestal vraag ik gewoon aan mn vriend of hij dat zelf kan doen. Ik ben het ook gewend zo, het kost mij geen moeite om vlees nooit te eten.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:19

Ik bak/kook/grill wel vlees voor mijn man. Vroeger bakte ik ook gerust mijn vis of vegaspul in dezelfde pan. Dat doe ik tegenwoordig niet meer ;). Als het bouillon van bot getrokken betreft, eet ik het liever ook niet. De meeste mensen om mij heen houden en inderdaad ook superlief rekening mee.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:29

Ik heb zelfs in een snackbar gewerkt :j
Soms had ik klanten die, als ik naar de bestelling vroeg, zeiden: "Doe maar wat jij lekker vindt"
"Nou dan wordt het een groentekroket meneer" :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:43

LiiNd_Y schreef:
Opgepropt?! Pardon?! In de nieuwe stallen staan de koeien totaal niet opgepropt en zijn de koeien liever binnen dan buiten!

In de nieuwe stallen misschien, maar niet alle koeien staan in nieuwe stallen.
En alsnog hebben ze vaak niet de keuze om naar buiten te gaan als ze dat willen.