En daar geloof ik echt in, ik zal waarschijnlijk wel eerst proberen te vergeven. Maar vergeten kan niemand denk ik
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Echt?
Geen behoefte hebben aan een ander = trouw. Geen behoefte hebben aan een ander uit liefde (wat nessah zegt) = trouw uit liefde. Waarop jij zegt dat dat eerder als verliefdheid klinkt.
Verder las ik ooit 'if you have the feeling you have to choose between two men, choose the second one, if you really loved the first, you wouldn't have fallen for the second one.'
Never judge someone until you've walked a mile in her shoes.
Ayasha schreef:Je bent er toch wel van op de hoogte dat België ook een Limburg heeft he Callisto?
De gehandicapten parking volgens Filippe geubels.
. Ik had niet gehoord dat het een heel trage nou was haha. Je brengt mij in de war, dat begint al goed. In Antwerpen afspreken dan maar.
ik zit te lang op bokt Callisto, dat moet je me maar vergeven. Ik veronderstel dat jij van Antwerpen bent? Schaam je je niet dat die trage Limburger je in de war kon brengen? 
imo is dat liefde... Zou ik scheiden als hij vreemd ging? Mijn hart roept nee maar mijn verstand vraagt 'kan je dat genoeg loslaten dat de relatie leefbaar blijft?'
maar het zou me wel kapot maken en ik heb ook begrip voor mensen die zeggen 'dan houdt het op'. Zelfs bewondering, want ik vraag me af of ik die kracht zou hebben. spoekie schreef:Ik denk dat het ook heel erg van de relatie af hangt.
Heb je al kinderen, een huis en besloten om oud met elkaar te worden en er wordt een fout gemaakt of ben je net twee maanden bij elkaar en heb je nog niets echt samen?
Toen ik 17 was, zei ik ook als je vreemd gaat dan kun je gaan.
Nu ben ik al wat langer samen en woon ik samen, dan wordt het al wat lastiger. De liefde is echt het houden van en gehecht zijn aan. Hij is echt oprecht de belangrijkste persoon in mijn leven en dat terwijl ik mezelf toch echt als een ontzettend zelfstandige vrouw zie. Maar ook nu zou ik het waarschijnlijk toch eindigen.
Maar als wij dadelijk echt 20 jaar samen zijn en die band nog sterker is? Beëindig je alles wat je met elkaar hebt vanwege één fout? Ik durf het oprecht niet te zeggen.
Daarnaast wordt er heel gemakkelijk gezegd dat er iets mis zit in je relatie wanneer je vreemd gaat.
Voor een deel is dit waar, maar dit betekent niet dat de liefde over is en dat je niet bij die persoon wil blijven. Er zijn tal van situaties te bedenken die ontzettend moeilijk zijn en heel veel druk op je relatie en op jou zetten zonder dat de liefde minder is. Het is nooit zo zwart-wit en zo gemakkelijk als gedacht wordt.
Maar dat leren de meesten wel als ze met iemand samen zijn waar ze oud mee willen worden en niet die veredelde f*ckbuddy relaties als je een tiener bent. Als je een échte relatie krijgt.
Ayasha schreef:Echt?
Geen behoefte hebben aan een ander = trouw. Geen behoefte hebben aan een ander uit liefde (wat nessah zegt) = trouw uit liefde. Waarop jij zegt dat dat eerder als verliefdheid klinkt.
Verder las ik ooit 'if you have the feeling you have to choose between two men, choose the second one, if you really loved the first, you wouldn't have fallen for the second one.'
dus daarom dat ik neig naar 'is persoonlijk' gezien ik niet geloof dat mensen die vreemd gaan of willen gaan per definitie niet van hun partner houden. Ze hebben gewoon een andere ingesteldheid maar voor MIJ betekent verleiding dat er iets niet goed zit bij mijn gevoelens.
. Ayasha schreef:Daar kan ik niet op antwoorden, niemand denk ik. Niemand kan voor een ander bepalen wat liefde is. Gevoelens zijn persoonlijk en de ervaring van jouw gevoelens is niet 'deelbaar' zoals bv een smaak van eten dat wel is. Je kan een ander jouw gevoelens niet laten voelen.
Vermoedelijk is liefde een boel hormonale stofjes maar de invloed van die stofjes op jouw lichaam en persoon kan niemand bepalen/beoordelen.
Voor mij is liefde wat ik nu voel, niet wat ik met mijn ex had. Ik heb mooie tijden gehad met mijn ex maar geen zo heerlijk intens als nu met mijn man. Veel simpelere momenten en gebaren hebben nu veel meer effect op me dan mijn ex die graag groots uit pakte.