Nog meer mensen met een spannend beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:27

Ik heb wel ondergoed in de bestekbak gevonden, maar dat had een collega gedaan. Die wou er een vaatdoek inleggen en had er een stapel onderbroeken op het bestek gelegd :')
Toen keek ik wel heeeeeel raar op toen ik bestek wou pakken en het ondergoed uit de lade viste :')

Koekjes die in servetjes worden gedaan en in de bh gestopt is ook een grote favoriet :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-08-14 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:28

Wauw interessante banen komen hier langs zeg. :j

Ik had denk ik wel de minst interessante baan van jullie allemaal.. Maar heb daar wel 1 van de mijn spannendste werkdagen meegemaakt.. :') Ik heb vorig jaar zomer achter de kassa gezeten in een grote winkel die allerlei elektrische apparatuur verkocht. Dit was gewoon een bijbaan overigens. Anyway, ik heb toen op mijn eerste werkdag een vrouw achter de kassa gehad met 2 slagersmessen. Wij verkochten alleen geen slagersmessen.. :7 Goed afgelopen gelukkig!

Maar, wauw, heb daar hele 'interessante' klanten gehad. Meerdere malen de beveiliging nodig gehad ivm agressieve klanten.. Een keer ook vals geld gevonden en toen moest zelfs de politie erbij komen. 1 keer lastig gevallen door een jongen die mijn 06 nummer wilde hebben, die weigerde ik te geven, en vervolgens moest hij echt de winkel uitgewerkt worden. Draaide helemaal door.. Die heeft toen een winkelverbod gekregen.

Ik heb hier overigens maar 2.5 maand gewerkt. Winkel zat niet in de beste wijk van Nederland :P.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:59

Aaaah wat komen hier vet toffe banen voorbij!
Was ik nu al maar klaar met school -O-

Ik ga nu naar het 2e jaar van de opleiding Forensisch Onderzoek (heel interessant, ben echt benieuwd naar het komende jaar!)
Het wordt wel echt totáál onderschat, het is aardig pittig en je leert er een boel; van verkeersongevallenanalyse tot aan bloedspat patronen, van biologie tot mechanica.
Hierna wil ik denk ik iets richting de psychologie studeren. Het liefst studeer ik zo 12 jaar door, wat een boel leuke opleidingen!
Maar dat ik alles leuk vind, is ook erg vervelend. Werken bij de marechaussee lijkt mij ook erg vet! Bij de politie lijkt mij natuurlijk ook echt heel tof! Hopelijk zie ik mezelf daar over een aantal jaar rondlopen :))

Sababber

Re: Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:04

Tja.. ik had vandaag Corry Konings in de bloemenwinkel :')

Verder is er weinig spannends aan :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:09

vroeger toen ik in de dierenwinkel werkte vloog een oliebollenkraam in de hens.. vuur ging al na de gevel van de winkel naast ons.. wij en enkele klanten keken vanachter de deur na het vuur. ik ging gewoon maar achter weer verder.. tot er een er agenten ons de winkel uitstuurden.. mochten zelfs de hond niet ophalen.. logisch ook achteraf want voor het zelfde geld vliegt alles in de brand.. gelukkig is het bij de gevel gebleven.

en nu het spannends is als er een paard gestrest losrond rent overal door heen of een kwaaie klant die zijn paard perse mee wil nemen zonder te betalen met een stel pottige kerels..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:09

Sababber schreef:
Tja.. ik had vandaag Corry Konings in de bloemenwinkel :')

Verder is er weinig spannends aan :')

Brrrrrr :roll: :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:32

:))

Op zn eigen manier best spannend :=

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:44

vuurneon schreef:
Ik heb wel ondergoed in de bestekbak gevonden, maar dat had een collega gedaan. Die wou er een vaatdoek inleggen en had er een stapel onderbroeken op het bestek gelegd :')
Toen keek ik wel heeeeeel raar op toen ik bestek wou pakken en het ondergoed uit de lade viste :')

Koekjes die in servetjes worden gedaan en in de bh gestopt is ook een grote favoriet :D

En wat dacht je van elkaars kunstgebitten, :)) dat was op mijn stage adress in de pg echt de favoriet onder de dames haha

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:59

Ik ben ook hoofdagent (in opleiding). Ik heb het echt heel erg naar mijn zin en zou geen ander beroep meer willen.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:59

Ik werk regelmatig op de spoedeisende hulp in een ziekenhuis en ben dan ook bij de traumaopvang. Kan erg spannend zijn. Maar ook het werken met patiënten die onder invloed zijn van van alles en nog wat, zorgt nog al eens voor spanning.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:30

Allemaal spannende beroepen hier! Mijn beroep is dan echt zo spannend niet :P

Ik werk bij een machinebouwer, ik bereken voor de verkopers in ons bedrijf hoeveel de machine(s) kosten die ze willen verkopen en wat we eraan overhouden. Varieert van inschatten van een bedrag van een paar ton tot miljoenen in soms slechts een paar uurtjes.

Als ik 2 trappen naar beneden loop staat de fabriek vol met machines met schattig lassende robotjes 8-) Blijft leuk om te zien! En toch ook niet zo doorsnee voor iedereen denk ik :D

We leveren voornamelijk aan de automotive. Nog meer die met automotive te maken hebben? :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:46

Ik heb geen spannend beroep maar wel iets meegemaakt dat heel spannend was.
Ben juf van groep 1-2.
Er was een jongetje met wat kleine problemen.

Daar wilde .ik het met de ouders over hebben.

Het gesprek was nog niet begonnen en de vader flipte volledig. Ben met de dood bedreigd.

Bleek vader alcohol en drugsproblemen te hebben.

Er is hulp gekomen en uiteindelijk is het contact goed geworden en gaat het met die jongen ook veel beter.
Maar het was wel even heftig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:49

Bienotje schreef:
Allemaal spannende beroepen hier! Mijn beroep is dan echt zo spannend niet :P

Ik werk bij een machinebouwer, ik bereken voor de verkopers in ons bedrijf hoeveel de machine(s) kosten die ze willen verkopen en wat we eraan overhouden. Varieert van inschatten van een bedrag van een paar ton tot miljoenen in soms slechts een paar uurtjes.

Als ik 2 trappen naar beneden loop staat de fabriek vol met machines met schattig lassende robotjes 8-) Blijft leuk om te zien! En toch ook niet zo doorsnee voor iedereen denk ik :D

We leveren voornamelijk aan de automotive. Nog meer die met automotive te maken hebben? :)

:j :j
wij produceren de "brandstof" voor o.a. de Nissan Leaf :D :D :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:46

Ik werk als verpleegkundige op een intensive care (acute opname) - afdeling in de psychiatrie. Heel heftig, heel hard werken en zeker spannend. Veel psychotische en/of manische mensen die tegen hun zin zijn opgenomen en (meestal daardoor) ook behoorlijk wat agressie. Ook heb ik regelmatig met seksueel ontremde mensen te maken. Je moet er tegen kunnen... En je moet het vooral leuk vinden, anders hou je het niet vol. Gelukkig hou ik van m'n werk ;)

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:03

wat een interessante banen allemaal!
ik werk zelf in de gehandicaptenzorg op een groep met moeilijk verstaanbaar gedrag(dagelijks klappen vangen hoort er helaas bij, maar het heeft wel iets)

Mijn moeder werkt in het mortuarium van een ziekenhuis, ze krijgt soms nog wel eens lijken binnen van een politie onderzoek, babys, of bijv mensen die voor de trein zijn gesprongen.. Ze staat er dan bij als de arts het lichaam weer "bij elkaar raapt".
Aantal jaar geleden kwam er een meisje bij haar binnen die slachtoffer was van loberboy praktijken, ze is die nacht schreeuwend mn kamer binnen gekomen dat ik het nooit in mn hoofd moest halen met zo'n persoon om te gaan, dan zou ze me zelf wel wat aandoen.. Dat was nog in het begin van haar carriere en had dus een erg grote impact op haar..
Ben wel een keer meegegaan en haar geholpen met afleggen, heel interessant werk!
De baby kistjes of eigenlijk broodmandjes maakte wel veel indruk op me.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:53

Ik maak bekabeling (kabelbomen) voor vliegtuigen. Niet echt spannend, maar ook geen allerdaags beroep.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:37

Wat een super leuke en spannende beroepen hebben veel van jullie!

Mijn werk kan best spannend zijn maar over het algemeen valt het wel mee. Ik werk als doktersassistent in het ziekenhuis. Af en toe patiënten die flauwvallen of de boel onder kotsen (spannend omdat ik hoop dat ik zelf niet mee ga doen :+), neusbloedingen die niet stoppen en boze/agressieve patiënten zijn er ook wel eens.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:42

Pasamba schreef:
Wat een super leuke en spannende beroepen hebben veel van jullie!

Mijn werk kan best spannend zijn maar over het algemeen valt het wel mee. Ik werk als doktersassistent in het ziekenhuis. Af en toe patiënten die flauwvallen of de boel onder kotsen (spannend omdat ik hoop dat ik zelf niet mee ga doen :+), neusbloedingen die niet stoppen en boze/agressieve patiënten zijn er ook wel eens.

Dat had ik laatst, wat zijn die neustampons een ondingen zeg. *rilt nog na :brr: :brr: :brr: *

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:42

Ik werk ook bij de politie! Gaaf beroep waarbij je van tevoren nooit weet wat er gebeuren gaat!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:49

Behalve als je dan je verslag achter je pc moet maken :D

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:02

Ja, dat is de mindere spannende kant van het werk :'-)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:21

ikke schreef:
mick75 schreef:
Als jij de hele tijd met leerlingen in de weer bent gaat er wel eens wat fout. Is ook niet erg, daarvoor ben je leerlingbegeleider, om de fouten er bijtijds uit te halen, voordat er ongelukken plaats vinden. Maar dan is de fout er wel geweest. Het is alleen geen probleem geworden. De mooiste was met een engelse werkervaringsstudent. Die had wat dingen niet goed vertaald gekregen vermoed ik. Die had overal waar dtopcontacten moesten komen schakelaars gemonteerd en andersom. Hij vond het ook wel aparte plaatsen voor beiden, maar dat de bedrading niet eens uitkwam weet hij aan die domme nederlandse engineers.

En iedereen kan wel eens iets (groepnummers of zo) verkeerd verstaan en een groep aanzetten waar jij of een collega net aan werkt. Ik heb zelf die fout 2 x gemaakt en weet dat wie zegt dat nooit gehad te hebben of nooit een andere fout gemaakt te hebbenwaarbij een ander een klapper kreeg hoogstwaarschijnlijk liegt. Al zulle er 4 of 5 rondlopen die dat nooit is overkomen.

Dat is heel simpel: als die fout bij ons gemaakt wordt, vallen er doden (en ja, dat is enige tijd geleden ook bijna gebeurt)

Wat ik mis in je betoog is dat je ALTIJD moet controleren of datgene wat je verwacht ook daadwerkelijk gebeurt is. Groep uit, meten, constateren dat het goed is, verder gaan.

Die fout wordt inderdaad weleens gemaakt, maar de klapper hoeft niet te vallen als je je aan je basisveiligheidsregels houdt. Juist leerlingen peper je dat in, goedschiks en desnoods kwaadschiks.

wat ik merk op veiligheidsvlak qua prik in de petrochemie is dat 9/10 keer als er iets "bijna" fout gaat de (lo-to) procedures en dus werkvergunning niet gevolgd zijn. Wat jij ook zegt Ikke, zelf iets controleren of het ook echt is uitgevoerd en niet zomaar je handtekening zetten... tijdsdruk, luiheid of "ja maar Jantje heeft dat veiliggesteld- die ken ik al 10 jaar, die heeft dat wel goed gedaan...."

Of natuurlijk schema's die niet op orde zijn, stuurspanning die van een andere voeding komt... wel de lade getrokken van de pomp zelf maar of schema's niet nagekeken of niet "as-built" gemaakt.

en wat heel vaak voorkomt, aan de verkeerde apparatuur willen beginnen werken pomp J6902A ipv B of zo. De incidenten verslagen die ik al heb moeten maken hierdoor ;(

Zo ging het vorig jaar ook fout met als gevolg 2 dodelijke slachtoffers (niet met spanning maar met het opspuiten van een box- bij een lekkende leiding of afsluiter kun je soms niet inblokken om deze te herstellen maar wordt er een box over gezet die ingespoten wordt met een soort pasta die het lek dicht)

Deze mensen hadden een vergunning om een box op te spuiten, helaas kozen ze de verkeerde...de explosie die volgde hebben ze niet meegekregen, maar de 2 jongens van beide 29 jaar waren op slag dood.

Een week later, was niet de meest spannende dag, maar wel voor mij de meest emotionele dag die ik ooit op mijn werk heb meegemaakt (en ik heb al meerdere dodelijke ongevallen meegemaakt) toen de nabestaanden de plek wilde zien waar de jongens omgekomen waren. We hebben een altaar met wit laken, foto's en bloemen midden in de fabriek gezet op die plek.
Dat was erger dan nog resten van die jongens vinden in de dagen na de explosie.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:40

Wat een geweldig topic! Ik ben vorig jaar gestopt met mijn (saaie) studie, en ben nu dus flink aan het nadenken over wat ik wil gaan doen. Ik was er al wel over uit dat het een stuk meer spanning en praktijk moet hebben als mijn vorige studie, en zat erg richting politie te denken. Door dit topic toch weer een hoop ideeën erbij, heel gaaf!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:22

Ik werk bij het openbaar ministerie als officier van justitie, elke dag weer alsof je een spannend boek leest of een film kijkt.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:12

Jij gaat verder waar het voor ons stopt AmonRe ;-)