Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ZeSteigert schreef:Koper schreef:Ik ben liever eerlijk dan sociaal
Ik niet
Wat hierboven mij wordt gezegd vind ik heeeeel iets anders.
Iemand anders' paard is gewoon iemand zijn 'eigendom' om het even cru te zeggen..
Daar kan hij of zij heel erg veel last van hebben.
Maar iemand laten meereizen kost jou niets.
Ik zou dat niet met elkaar gaan vergelijken.
Magrathea schreef:Dus ja. Dan kies ik liever voor het comfort van de trein (die trein rijdt wel, daar hoef ik niet voor op de weg te letten, dus kan ik gezellig kletsen met degene met wie ik ben), dan dat ik dat stuk met de auto zou doen voor een dagje uit... Kan ik ook nog een biertje nemen op een terrasje
Zwerte schreef:Koper schreef:Ik ben liever eerlijk dan sociaal
Kost mij wel degelijk wat. Iemand voor mij zei het al mooi: integriteit! Ik zou moeten liegen tegen een conducteur, want feitelijk gezien reist die persoon niet met mij mee, we stappen niet samen bij A in de trein en bij B er weer uit. Liegen is voor mij echt bijna onmogelijk, ik doe dat niet. Dat anderen het niet zo nauw nemen met regels wanneer ze er zelf voordeel uit kunnen halen, hoeft niet te betekenen dat ik mijn normen en waarden maar aan moet passen om een ander illegale korting te gunnen.
zwerte schreef:Kost mij wel degelijk wat. Iemand voor mij zei het al mooi: integriteit! Ik zou moeten liegen tegen een conducteur, want feitelijk gezien reist die persoon niet met mij mee, we stappen niet samen bij A in de trein en bij B er weer uit. Liegen is voor mij echt bijna onmogelijk, ik doe dat niet. Dat anderen het niet zo nauw nemen met regels wanneer ze er zelf voordeel uit kunnen halen, hoeft niet te betekenen dat ik mijn normen en waarden maar aan moet passen om een ander illegale korting te gunnen.
ZeSteigert schreef:Die conducteur ligt daar echt niet wakker van hoor. Maar ach, als jij nee wilt zeggen moet je dat vooral doen. Er zijn gelukkig nog wel mensen die je mee laten reizen op hun gratis OV.
het gewone kortings abbo, daar betaal je voor, maar als student betaal je ook net zo goed voor je OV, tenzij je binnen 10 jaar je diploma haalt. Waar haal jij vandaan dat het gratis is?Molfre schreef:ZeSteigert schreef:Die conducteur ligt daar echt niet wakker van hoor. Maar ach, als jij nee wilt zeggen moet je dat vooral doen. Er zijn gelukkig nog wel mensen die je mee laten reizen op hun gratis OV.
Je doet alsof het een recht is met iemand mee te mogen reizen voor korting.
En die OV is echt niet gratis hoorhet gewone kortings abbo, daar betaal je voor, maar als student betaal je ook net zo goed voor je OV, tenzij je binnen 10 jaar je diploma haalt. Waar haal jij vandaan dat het gratis is?
Ik moet er voor werken, dan doe jij dat ook maar. Daarnaast vind ik het gewoon geen stijl, je ben bewust bezig met liegen. Ik geef ook niet zomaar korting aan iedereen die met de boot wil (werk bij P&O), 'omdat het me niks kost', je moet er zelf maar wat voor doen, en dat is of een goede vriend/vriendin worden, of er zelf voor werken.
Sammie schreef:Je kostenpost klopt niet helemaal. Je mist afschrijving auto en vaste lasten zoals rijtuigen belasting. Je bent dus met die ene rit wel meer kwijt dan alleen 11 euro

ZeSteigert schreef:Koper schreef:Ik ben liever eerlijk dan sociaal
Ik niet
Wat hierboven mij wordt gezegd vind ik heeeeel iets anders.
Iemand anders' paard is gewoon iemand zijn 'eigendom' om het even cru te zeggen..
Daar kan hij of zij heel erg veel last van hebben.
Maar iemand laten meereizen kost jou niets.
Ik zou dat niet met elkaar gaan vergelijken.
Niemand anders die recht heeft om op mijn persoonlijke OV te reizen.biancatjuh27 schreef:Ik zit nu in de trein en heb net controle gehad. Tegen over mij zit een meisje dat dus idd een kaartje met korting heeft gekocht zonder dat zr daar recht op heeft, zegt ze doodleuk dat ze met mij meereist. Ik ken dat hele kind niet, over asociaal gesproken.
Wat brutaal! biancatjuh27 schreef:Ik zit nu in de trein en heb net controle gehad. Tegen over mij zit een meisje dat dus idd een kaartje met korting heeft gekocht zonder dat zr daar recht op heeft, zegt ze doodleuk dat ze met mij meereist. Ik ken dat hele kind niet, over asociaal gesproken.
LoveUggs schreef:Koper schreef:Ik ben liever eerlijk dan sociaal
Ik heb een PERSOONLIJK OV. Is toch ook MIJN eigendom.Niemand anders die recht heeft om op mijn persoonlijke OV te reizen.
Dus eigenlijk, is het toch een behoorlijke vergelijking.
kimberly1995 schreef:biancatjuh27 schreef:Ik zit nu in de trein en heb net controle gehad. Tegen over mij zit een meisje dat dus idd een kaartje met korting heeft gekocht zonder dat zr daar recht op heeft, zegt ze doodleuk dat ze met mij meereist. Ik ken dat hele kind niet, over asociaal gesproken.
En jij zei niet: jij reist helemaal niet met mij, domme doos?Wat brutaal!
ZeSteigert schreef:Absoluut niet, dit kun je niet met elkaar vergelijken.
Je vergelijkt een paard met een OV? Een paard is een levend wezen. Als iemand die je niet kent vraagt of hij op je paard mag rijden zeg je hoogswaarschijnlijk nee. Die ander kan je training verpesten, je paard, eraf vallen en dan ben jij verantwoordelijk. Maar een OV, het kost jou niets. Het kost jou niets om te zeggen ''Ja, wij reizen samen.'' Een paard en een OV kun je echt niet met elkaar gaan vergelijken.
Jennyj01 schreef:Men kan ook zelf een kortingkaart kopen. Kost je €50 per jaar. Snap niet zo goed waarom je daar andere mensen voor lastig moet vallen tijdens het reizen.

Emita schreef:Sowieso ben je medeplichtig, ALS ze erachter komen dat er iemand die eigenlijk dus niet met jou meereist, toch wel met jou meereist.