NatasjavE schreef:Ik denk dat de meeste hier als ze de ware Jacob tegen komen ook de minder essentiële eisen ook heus laten varen.
Maar je kan maar beter wel zaken die echt belangrijk blijken te zijn, zeker als er kinderen komen, maar duidelijk voor jezelf geformuleerd hebben. En dat zal meestal niet over oppervlakkigheden gaan.
Dit inderdaad
Een relatie moet ook energie opleveren en dat je elkaar aan kan vullen en het beste uit elkaar kan halen. Ik wil mijzelf niet tekort doen, door op voor mij zeer essentiële punten maar te denken 'mwah.... Persoonlijke hygiene is misschien toch overgewaardeerd'. Mijn verloofde heeft ook zijn punten, die hij belangrijk vindt en waar hij ook geen consessies op wil doen. Geloof is inderdaad een goed voorbeeld: als hij zeer devoot was, werkte het absoluut niet. Ik ben afvallige, maar vind religie wel belangrijk. Iemand die geloof afkeurt zou het bij mij niet redden omdat ik bv onze toekomstige kinderen wel op een christelijke school wil hebben om toch dat stukje vorming mee te krijgen. Mijn normen en waarden wil ik niet veel bijstellen en ik zoek iemand wier normen en waarden dichtbij die van mij liggen. En dat heb ik ook gevonden.