Vriend verzint kanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:16

bigone schreef:
Niet het hele topic gelezen maar misschien is dan nu wel het moment om zijn familie berichten te sturen met felicitaties dat hun zoon de "longkanker" heeft overwonnen }>

+1

Wel erg vervelend, maar gelukkig zijn jullie erachter en gelukkig heeft hij niet echt kanker!!
Verder zou ik toch echt kijken hoe hij verder geholpen kan worden, want dit is natuurlijk verre van goed!! -O- maar kan me ook goed voorstellen dat je daar de kracht niet voor hebt nu!!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 23:22

bigone schreef:
Niet het hele topic gelezen maar misschien is dan nu wel het moment om zijn familie berichten te sturen met felicitaties dat hun zoon de "longkanker" heeft overwonnen }>

Volgensmij spel je verzonnen verkeerd :Y)

Ik denk dat morgenavond interessant gaat worden als ik hem tegen kom in de kroeg. Ik beloof jullie plechtig dat ik live verslag uit zal brengen hoe "nuchter" ik ook zal zijn.

fourseasons

Re: Vriend verzint kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:57

Ben benieuwd! Vind het wel erg lachwekkend nu dat hij een datum aangaf waarop die genezen zou zijn. Dan ben je dus dom en zielig in een.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:08

Dat zo iemand zelf niet doorheeft dat hij niet geloofwaardig is hè?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:02

Nou, in ieder geval houdt hij het niet tot in den treure vol, die mensen heb je ook nog.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:06

wat ik nog steeds niet begrijp: als hij liegt, waarom zou hij dat doen? Een normaal denkend mens zou het niet in zijn hoofd halen. Iemand die het verzint, heeft toch in ieder geval psychische hulp nodig?!?!?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:13

Maar je moet er wel trek in hebben om zo iemand daarmee te helpen. Ik zou het bijvoorbeeld niet doen, ik heb al dat extra drama echt niet nodig in m'n leven :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:37

sillysoul schreef:
wat ik nog steeds niet begrijp: als hij liegt, waarom zou hij dat doen? Een normaal denkend mens zou het niet in zijn hoofd halen. Iemand die het verzint, heeft toch in ieder geval psychische hulp nodig?!?!?

Zou je denken. Toch bestaan er daadwerkelijk mensen die gewoon aandachtsgeil zijn, zie mijn verhaal bijvoorbeeld. Daar was psychisch niks 'mis' mee. Voor zover dat getest kon worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:07

Wat San zegt. Ik zou niet meteen uitgaan van een psychische aandoening. Zeker wanneer hij dit nog niet eerder heeft gedaan in welke mate dan ook.
TS, ik zou hem gewoon even helemaal links laten lagen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:14

Het is vast "gewoon" *kuch* een beetje een slecht gekozen verzonnen aandoening :=

Gozer doet een militaire opleiding, krijgt een blessure waardoor hij met de opleiding stopt, vindt die blessure niet imposant genoeg als reden om met zijn opleiding te stoppen en verzint dan maar wat ergers.

Is natuurlijk belachelijk dat hij dat doet, maar blijkbaar is hij wat onzeker / schaamt zich een beetje voor de daadwerkelijke blessure.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:11

sillysoul schreef:

Dat dacht ik in eerste instantie ook over die collega waar ik het over had. Toen ik eenmaal doorhad dat ze iedere keer als ze ziek was het gewoon verzon, dacht ik ook; die spoort niet helemaal, die moet eens praten met een psychiater.
Maar al snel bleek, opmakende uit haar opmerkingen, dat ze dit heel bewust deed en met maar een reden; niet naar dr werk te hoeven. Ergste is ook nog; ze werkt maar 2 uur per dag !! Echt serieus 2 uurtjes per dag en daar is ze nog te lui voor -O-
Dus niks geen psychische oorzaak, gewoon luiheid.

Dat die jongen ineens het probeert terug te draaien door nu te beweren dat het zh een foute diagnose had gemaakt (en dat 10 min na het bericht dat hij begin aug genezen zal zijn) lijkt er ook op te duiden dat het ook bij hem niet psychisch is, maar aandacht trekkerij.
Immers met een psychische storing had hij niet eens doorgehad dat ts hem niet meer geloofd en had hij de facade gewoon door laten gaan.
Maar dat is mijn mening ofc.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:39

Ik zou dus wel zijn ouders inlichten. Niet eens om wraak te nemen maar omdat er echt wel iets aan de hand is als iemand zo'n verhaal ophangt. Of dat nu een psychische stoornis is of aandachttrekkerij of schaamte voor de werkelijke blessure, normaal is het zeker niet en ik kan me voorstellen dat zijn ouders dit graag zouden willen weten.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:06

Dat zou ik inderdaad ook doen ts, evt samen met de rest van de vriendengroep. Dit is geen normaal gedrag

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:45

Hmm xxCYNxx, daar heb je een punt ja. Vraag mij af of hij nog steeds die kanker heeft volgehouden als ik nog steeds meelevend reageerde. Het leuke is ook, dat direct nadat hij mij stuurde dat de kanker toch geen kanker was, dat hij die vriendin ook meteen appte (hij weet dat wij veel met elkaar bespreken). En opeens besef ik, dat ik hem ook heb gesproken nadat uitkwam volgens hem dat hij geen kanker heeft. Ach ja.. zo kunnen we even doorgaan.

Wauw... da's echt een heel erg niet werkwillig persoon zeg! Schande, zijn zoveel mensen die graag aan de slag willen.. Maarja je hebt ze er tussen helaas.

Wat betreft psyschische ziekte, ja zou maar zo kunnen dit verzinnen is niet erg gezond. En ook nog denken dat wij zo stom zijn. Hij geloofde wel dusver in zijn eigen leugen dat hij een keer huilend heeft bij ons gestaan. Maar het zusje van mijn ex die was echt heel erg hierin, die verzon zoveel leugens waar ze zelf keihard in geloofde. Haar dochtertje zou zijn van haar eigen vader (ze zou verkracht zijn), ze zou doodgaan, ze heeft een keer een brace gestolen en gezegd dat haar been was gebroken. Ze heeft 1,5 jaar gelogen over dat ze bij de McDonald's werkte (waar ze wel was en hoe ze aan geld kwam is nog steeds onbekend) Denk dat hij het in een mindere gradatie heeft dan.

Ik sta er nu even wat ''relaxter'' in dan gisteren. Ik weet nog niet of ik met zijn ouders ga bespreken, sta er heel gemengd in. Ben er ook weer nog niet compleet helemaal nuchter over en ik denk dat ik daarin niet de enige ben. Eerst even alles een beetje laten zakken. Ga dit denk ik wel even met mijn eigen ouders bespreken. Met de vriendengroep vind ik een goede suggestie.

En inderdaad, die termijn die hij aangaf. Toen dacht had ik zelf ook zoiets van.. moet ik nou huilen of keihard lachen? Maargoed, ti's dieptriest natuurlijk.. Absoluut niet iets om mee te spotten. Wil hem ook niet compleet als zwart schaap afschilderen, het is verder wel een goede jongen. Kon vaak bij hem terecht, bracht iedereen thuis, hoe ver ook. Fiets kapot? Hij haalde hem met de auto wel op. Zonde van zo'n jong..

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:35

Sommige mensen geloven in hun eigen leugens en zien dan niet het verschil tussen de werkelijkheid en hun fantasie. Ik denk dan altijd dat je het die persoon niet kwalijk kan nemen, want ''gezonde'' mensen verzinnen dit niet. Natuurlijk wel heel lastig om met zo iemand om te gaan..
Ik zeg niet dat je vriend dit heeft hoor, maar misschien kun je hem zo ''helpen/berijpen''
Google maar is op pathologische leugenaar.
http://plazilla.com/page/4295034838/wat ... ken-je-die

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:58

Wat ik me dan erg afvraag is waarom hij het verzonnen heeft? Aandachtsgeil is al meerdere keren aangehaald, maar de bewuste persoon heeft het toch enkel tegen jullie verteld van zijn 'longkanker'?
En hij sprak er toch juist weinig over en ontweek toch juist het gesprek over zijn zogenaamde longkanker?
Dat vind ik zo vreemd, want je zou verwachten dat als het aandacht zou zijn hij het juist vaak over 'zijn ziekte' zou hebben?

Ik ben echt benieuwd of hij nog met een verklaring komt of dat hij vol blijft houden dat het ziekenhuis een fout gemaakt heeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:40

Dus hij weet dat jullie weten dat het verzonnen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:01

SaBiNa_S schreef:
Sommige mensen geloven in hun eigen leugens en zien dan niet het verschil tussen de werkelijkheid en hun fantasie. Ik denk dan altijd dat je het die persoon niet kwalijk kan nemen, want ''gezonde'' mensen verzinnen dit niet. Natuurlijk wel heel lastig om met zo iemand om te gaan..
Ik zeg niet dat je vriend dit heeft hoor, maar misschien kun je hem zo ''helpen/berijpen''

Waarom zou je het hem niet kwalijk mogen nemen? Waarom hier begrip voor hebben? Waarom nou direct weer met diagnoses gaan gooien

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:28

antje_vip schreef:
SaBiNa_S schreef:

Waarom zou je het hem niet kwalijk mogen nemen? Waarom hier begrip voor hebben? Waarom nou direct weer met diagnoses gaan gooien

Ik heb er bijgezet: ik zeg niet hij dat dit of evt. wat anders heeft, maar het zou wel kunnen. Als hij wel iets zou hebben, kan hij er vrij weinig aan doen en daarom vind ik dat je er een beetje begrip voor moet tonen. Ik keur het niet goed, maar voor die persoon zelf is het ook niet leuk als je zoiets hebt, en vaak zit er ook een reden achter. .
En waarom ik met diagnoses ga gooien zoals jij dat zegt, ''normale'' mensen die verzinnen dit soort dingen niet, er zit dan wel wat achter, dit hoeft niet gelijk zoiets te zijn als pathologische leugenaar, maar onzekerheid kan ook een reden zijn en dat soort mensen hebben hulp nodig, en geen boze reacties die ze vaak wel krijgen.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:47

antje_vip schreef:
SaBiNa_S schreef:

Wij als meelezers kennen maar één kant van het verhaal. Het is (nog) niet bekend waarom deze jongen in eerste instantie de leugen verteld heeft. In mijn ogen is het dan te vroeg welk oordeel dan ook te trekken over de jongen die deze leugen de in eerste instantie verteld heeft.

Ik vind dat wel dat je al vast kunt gaan denken wat de reden geweest zou kunnen zijn. Of dat iets te maken heeft met diagnoses of niet. En ik vind dat hier voor deze jongen best begrip zou mogen zijn, jij weet namelijk niet in welke situatie hij zit. Misschien zit hij in een hele moeilijke situatie waarin hij steun nodig heeft, en bedenkt hij daarom iets om die steun te krijgen zonder zijn eigen verhaal te hoeven doen..

Niemand praat het hier goed dat deze leugen verteld is, maar ik zou als vriendin van iemand wél kijken naar het waarom. En als daar een ziekte/stoornis bij komt kijken dan kun je hem de leugen niet meer ten volle kwalijk nemen vind ik.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:08

Oké, ik heb het topic wél (voor 80% ;) ) doorgelezen en ik ben ergens wel blij dat het gelogen was. Hij gaat niet dood en jullie hoeven je geen zorgen meer te maken. Ik vraag me wel af of zijn ouders wérkelijk overtuigd waren dat hij ziek was. Het kán namelijk wél. De ex van een kennis van mij heeft ook kanker verzonnen, niemand hoefde mee naar het ziekenhuis en ze had zelfs een soort bacterievrije tent op zolder gebouwd waar ze in lag. Iedereen stuurde bloemen en maakte zich veel zorgen. Haar eigen man heeft het heel, heel lang niet door gehad....

Ook ik heb zelf ervaring met iemand die van alles verzon. Eerst baarmoederhalskanker. Heeft ze lang volgehouden. Haar vriend was nooit bij de behandelingen, hoefde ook niet mee. Toen het uit ging, verzon ze dat ze zwanger van hem was. Niet bijster origineel :+ en ook niet erg geloofwaardig met zo'n ernstige ziekte precies dáár. Toen er niet rap genoeg gereageerd werd (als in "ik kom meteen bij je terug"), begon ze over abortus. Dat was op een gegeven moment gebeurd, meldde ze heel serieus. Tussendoor lag ze nog in het ziekenhuis met een maagbloeding. Langs komen hoefde natuurlijk niet...
Vervolgens had ze toch geen abortus laten uitvoeren en was ze nog/weer zwanger :? Toen dat állemaal niet gewerkt had, zette ze haar zwaarste troef in: ze ging dood. Jawel :') En nogal vlot ook: binnen een half jaar.
Hoe het nu is weet ik niet, er is geen contact meer. Maar ik heb destijds bevestigd gekregen dat ze borderline had, en niet te zuinig. Ik had al een vermoeden, maar ja, wat heb je eraan he... Heb ook de sporen in huis gezien van agressie: kapotgeslagen spullen, gordijnen van de muur.... Fijne meid :\

En over "het iemand minder kwalijk nemen als er een stoornis in het spel is": Kan, maar ik denk wel dat je serieus moet nadenken of je zo iemand nog in je vriendenkring wilt en of je hem/haar ooit nog durft te vertrouwen. Want vaak is het niet alleen die ene leugen.... maar nog meer (kleinere) leugens, manipuleren, dingen verdraaien....

Ik wens je in ieder geval heel veel wijsheid toe.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:25

Jeetje, dat zo iets bestaat, echt heel vreemd dat mensen zulke dingen zeggen :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:33

Pfoe, als je al zoveel 'bewijzen' hebt zou ik hem er even heel goed mee confronteren, tevens zijn ouders en die het dan met hem laten uitzoeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:35

Elles schreef:
En over "het iemand minder kwalijk nemen als er een stoornis in het spel is": Kan, maar ik denk wel dat je serieus moet nadenken of je zo iemand nog in je vriendenkring wilt en of je hem/haar ooit nog durft te vertrouwen. Want vaak is het niet alleen die ene leugen.... maar nog meer (kleinere) leugens, manipuleren, dingen verdraaien....

Als iedereen zo denkt houd die persoon natuurlijk geen vrienden/familie over.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:39

Ik zeg niet "laat vallen als een baksteen", toch? Maar "denk erover na of je nog vertrouwen kunt hebben". Je moet soms jezelf in bescherming nemen. En dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.