Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:27

Oei Angeliquee18 wel je ex de woning over kunnen laten nemen?
Hopelijk wordt het wat met de nieuwe woning morgen, duim voor je!

Tess2411 spannend hoor, ook voor jou wordt er geduimd. Waar ga je kijken?

Anouk, vaak krijg je ook nog veel bij de housewarming. Je kan een lijstje maken van wat je wilt of bv vragen om cadeaubonnen van Hema/Ikea/Intratuin enz. Deed ik ook altijd met verjaardagen en dat soort gelegenheden, kan je zelf uitzoeken wat je mooi vind.
Handdoeken ed zijn vaak spaaracties van (toevallig nu bij C1000).

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:31

Dankjewel MarliesV! Ik ga naar een kamer in Wageningen kijken. Mijn paard staat daar ook namelijk en heb binnenkort geen auto meer :+ Dus het moet voor mij op fietsafstand zijn. Heb echt heel erg veel mazzel gehad met dat ik deze kamer tegen ben gekomen. Hopelijk is het wat en wordt ik uitgekozen :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:08

Is het zo'n visiteren kamer? Waarbij dus meerdere mensen komen en dan iemand wordt uitgekozen?
Zou super zijn zo te horen, spannend joh. Kan me voorstellen dat het echt fijn is om en dicht bij je paard te zitten en een kamer te hebben. Nu duimen dat je er door komt.

Iemand trouwens nog ergens van die magnetische horgordijnen gezien om voor de deur te hangen?
Vorig jaar werd je er mee dood gegooid bij wijze van en kan ze nu niet vinden, Blokker, Big Bazar en Action iig niet hier in het dorp.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:11

MarliesV schreef:
IIemand trouwens nog ergens van die magnetische horgordijnen gezien om voor de deur te hangen?
Vorig jaar werd je er mee dood gegooid bij wijze van en kan ze nu niet vinden, Blokker, Big Bazar en Action iig niet hier in het dorp.

Bij ons waren ze overlaatst te koop in den Aldi :) (maar heb jij niet veel aan denk ik? :+ )
Laatst bijgewerkt door zwieke op 27-05-14 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:11

De Lidl had laatst wel hordeuren, maar dat waren geen magnetische en zijn nu ook alweer weg volgensmij :P

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:16

MarliesV schreef:
Is het zo'n visiteren kamer? Waarbij dus meerdere mensen komen en dan iemand wordt uitgekozen?
Zou super zijn zo te horen, spannend joh. Kan me voorstellen dat het echt fijn is om en dicht bij je paard te zitten en een kamer te hebben. Nu duimen dat je er door komt.

Iemand trouwens nog ergens van die magnetische horgordijnen gezien om voor de deur te hangen?

Nee dat niet gelukkig. Ik ben als het goed is de enige die tot nu toe gereageerd heeft op de advertentie en heb wat mail contact gehad met 1 van de meiden. Zijn er totaal 3 waarmee ik een klik moet hebben als ik de kamer zou willen ;) Tot nu toe lijkt het te klikken via de mail, dus ik hoop dat dat straks ook zo is in persoon.
( zag net toevallig dat de advertentie van de kamer al wel verwijderd is)

De magnetische horgordijnen zag ik laatst bij marskramer liggen! misschien dat je daar nog even kan kijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:15

Aldi en Lidl ben ik ook al geweest. Marskramer zit hier niet in het dorp, misschien morgen even naar een dorp verderop fietsen, altijd het proberen waard.

Zwieke, is de Aldi in BE hetzelfde als in NL eigenlijk?

Klinkt goed Tess dat je de enigste bent, nu hopen dat het klikt. Zo per internet lijk je me niet de moeilijkste dus moet goedkomen!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:20

MarliesV schreef:
Zwieke, is de Aldi in BE hetzelfde als in NL eigenlijk?

Hetzelfde wel denk ik, maar of hun acties hetzelfde lopen is natuurlijk een andere vraag....

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:52

De acties van de Aldi in BE en in NL zijn totaal verschillend heb ik gemerkt. Verkopen ook aardig wat andere producten :O

hihi dankjewel Marlies! Ik hoop het ook. Zal jullie op de hoogte houden!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:58

MarliesV schreef:
Anouk, vaak krijg je ook nog veel bij de housewarming. Je kan een lijstje maken van wat je wilt of bv vragen om cadeaubonnen van Hema/Ikea/Intratuin enz. Deed ik ook altijd met verjaardagen en dat soort gelegenheden, kan je zelf uitzoeken wat je mooi vind.
Handdoeken ed zijn vaak spaaracties van (toevallig nu bij C1000).

Ja, ik heb sowieso al een lijstje van alles wat we nodig hebben. 'Grote' dingen zoals salontafel bank kasten enz zoek ik nu op marktplaats en dergelijke en dat lijkt goed te lukken. Bonnen vragen is altijd een goed idee ja :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:00

:wave: Mag ik ook meedoen? Ik heb een huis gekocht! Het is een grote wooncontainer, maarja, ik ben 22 en heb een afbetaald huis, vrijstaand, op het platteland. *D Ik moet alleen nog een vergunning van de gemeente aanvragen en dan kan ik verhuizen. Heb het op een veiling gekocht dus kon dat niet eerder regelen.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:56

antje_vip schreef:
:wave: Mag ik ook meedoen? Ik heb een huis gekocht! Het is een grote wooncontainer, maarja, ik ben 22 en heb een afbetaald huis, vrijstaand, op het platteland. *D Ik moet alleen nog een vergunning van de gemeente aanvragen en dan kan ik verhuizen. Heb het op een veiling gekocht dus kon dat niet eerder regelen.

Hoe werkt zoiets/ hoe ziet het eruit? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:14

antje_vip schreef:

Ga je bij je ouders op het terrein staan als het mag? :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 18:43

antje_vip schreef:

Dan zitten wij ongeveer in dezelfde situatie! Wat leuk :D

Niet echt een standaard manier om op jezelf te gaan, maar wel erg leuk :j

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:02

zwieke schreef:
Ik heb in de week nog wat leuke dingen gekocht om thuis op te hangen/plakken :) Dat ze nu maar snel binnen zijn! :))

Als ze hangen/plakken zal ik foto's laten zien! :D

Bij deze de beloofde foto's! :) Ik ben er eigenlijk enorm content mee! :))

1. de gang : http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/20140527_165355_zps3107154a.jpg
detail : http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/20140527_165348_zps09928884.jpg

2. de living/eetkamer : http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/20140527_170800_zpsd6d1587a.jpg
detail : http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/20140527_170713_zpsce37398f.jpg

3. de trap : http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/20140527_165415_zps2ebebd1b.jpg
detail : http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/20140527_165424_zpsf8623bc6.jpg

4. de slaapkamer : http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/20140527_173929_zps4bb5130d.jpg

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:12

Kimberleij schreef:
Hoe werkt zoiets/ hoe ziet het eruit? :)

Euh. Wat wil je weten? :D Het zijn 6 gekoppelde containers wat 1 woning vormt. Je kan ze weer uit elkaar halen voor transport en dan zet je ze op plaats van bestemming weer in elkaar. Het lijkt op een soort bungalow maar dan van ander materiaal. Wij hebben er betonplaten onder zodat ie niet in de grond zakt :D Naja en verder zit alles erin; er kan gewoon een douche/wc/wasmachine in enzo.

vuurneon schreef:
Ga je bij je ouders op het terrein staan als het mag? :)

Ik heb een stukkie grond gekregen van mijn lieve papa, niet bij mijn ouders' huis maar op een stuk grond wat ons eigendom is, 7 km verderop :D

Mijn paardjes kunnen ook mee :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:21

Ik kan mij helemaal niks voorstellen bij het wonen in een wooncontainer. Vriendin van mij zit in 1 in Groningen, maar het is er altijd bloedheet in de zomer...

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:25

antje_vip, heb je foto's? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zoiets er nou uit ziet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:11

Winged schreef:
Ik kan mij helemaal niks voorstellen bij het wonen in een wooncontainer. Vriendin van mij zit in 1 in Groningen, maar het is er altijd bloedheet in de zomer...

En die hebben ook nog eens airco := anders is het helemaal afschuwelijk.

Maar antje_vip; wat een lieve papa :D hoe zit het met riool etc?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:05

meer mensen moeite met sociale huurwoningen?
bij ons staat er overal dat onze kans "hoog" is om de woning te krijgen maar we eindigen telkens ergens rond plek 40.
Ook aan het kijken naar particulier, maar wel onder de 690,-(nog wat), om huursubsidie te kunnen krijgen.. maar dat is hier ook onmogelijk.. tenzij we in Den Haag of Rotterdam ga wonen, maar dan blijf ik liever thuis wonen :o dan moet overigens wel m'n schoonvader garant willen staan voor ons. Aangezien we nooit voldoen aan de eisen die particulieren verhuurder stellen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:06

Nanno: in welke plaats zoek je? En hoe lang sta je al ingeschreven?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:13

middenholland.. gouda, waddinxveen etc. willen eigenlijk alleen in waddinxveen.
Inschrijfduur haalt niet uit hier..
Het gaat om je leeftijd als starter of het aantal jaren dat je al in een woning zit.
Economische afhankelijkheid en nog wat zaken geloof ik.
Mijn vriend is 26 dus dat zijn puntjes voor de leeftijd als starter en bovendien heeft hij een eigen zaak in Waddinxveen dus zijn we heel erg economisch afhankelijk.. maarja!:-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:29

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:35

ja klopt die heb ik inderdaad gezien. alleen bij die prijs zit nog geen service kosten.. en dan zul je denk ik niet onder dat bedrag blijven om huursubsidie te krijgen.
Die appartementen spreken mij trouwens wel erg aan(super dicht bij m'n paardje :o )
Heb nu net op woningnet nog gereageerd op 2 huisjes.. bij één is onze kans "zeer hoog" (staan nu al op plek 25) en de andere "hoog" (plek 75) -O-

Misschien een idee om te vragen wat de service kosten zijn.. naar mijn idee staan die appartementen al zeker een half jaar op internet, misschien willen ze voor ons wel zorgen dat het onder de 690 blijft. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:39

Huurtoeslag gaat toch alleen over de kale huur? (ik kom er zelf niet voor in aanmerking)