Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:46

Levita30 schreef:
Het is natuurlijk wel een verschil of je man al militair is wanneer je een relatie begint of wanneer hij er plotseling 1 wil worden. Heel wat collega's van mijn man die kiezen toch een ander beroep zodra er kinderen komen, daar kan ik mij wel in vinden.

Wij hebben geen kinderwens, dat maakt wel verschil vindt ik. Ik vind het heerlijk af en toe alleen thuis te zijn. Meneer zit nu met gescheurde enkelbanden al 2 maand thuis pffff..... jullie weten vast ook dat thuis zitten en niet kunnen sporten niet de favoriete bezigheid is van een militair..... haha! Voordeel is dat ik thuis niets hoef te doen!

Haha, ik wens je veel sterkte. Relatietest noemen ze zoiets :-)

Anoniem

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:48

En die gaan de meeste hier niet doorstaan Homiafortuna, zo aan hun geklaag te zien ;)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:51

Nikki schreef:
En die gaan de meeste hier niet doorstaan Homiafortuna, zo aan hun geklaag te zien ;)

Daar kon je wel eens gelijk in krijgen. Maar soms is het wel eens lekker om je hart te luchten bij mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Laatst bijgewerkt door Homiafortuna op 07-04-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:51

Nikki schreef:

als jij je zo kapot ergert aan iedereen die ff hun hart wil luchten hier kan je maar beter vetrekken uit dit forum denk ik... sorry je blaft iedereen af hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:53

sloffiee schreef:
als jij je zo kapot ergert aan iedereen die ff hun hart wil luchten hier kan je maar beter vetrekken uit dit forum denk ik... sorry je blaft iedereen af hier..

Als een enkeling gewoon stopt met klagen, en gewoon geniet van "hun" militair, zou de wereld een stuk vrolijker zijn!

Dingen bespreken is altijd mogelijk...

maar STOP met klagen *\o/*

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:18

@nikki tot nu toe kende ik alleen maar sterke vrouwen van millitairen die mekaar steunen waar nodig omdat elke vrouw weet dat er moeilijke momenten zijn waarbij het heel menselijk is om te klagen. Vind het erg bijzonder hoe jij erover denkt en hoe jij elke keer reageerd. Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat je de anderen vrouwen zo belachelijk maakt terwijl het juist de bedoeling is dat we mekaar steunen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:19

Jeetje zeg, dus als je je hart lucht over dingen die soms lastig zijn kun je maar beter meteen je relatie aan de wilgen hangen? Als je klaagt over dingen die nou eenmaal bij het leven horen ipv alleen maar overal van geniet, zullen we dan ook maar uit het raam springen?

Wat een onzin zeg. In elke relatie loop je tegen lastige dingen aan, dat kun je toch gewoon bespreken met mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Als je dat liever niet doet, dan doe je dat lekker niet maar laat iedereen in zijn waarde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:22

Urona447 + Allegra, ik denk dat jullie over mijn zin "dingen bespreken is altijd mogelijk" heen lezen.

Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. En hoop oprecht dat mensen goed nadenken voor ze gaan klagen!
Je bent met een militair, deal er mee. Punt.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:28

Waar ligt voor jou dan de grens tussen klagen en dingen bespreken? Ik denk dat dat voor veel mensen hier onduidelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:38

Definitie van klagen: Ongenoegen uiten
Definitie van dingen bespreekbaar maken: Onderwerpen die ter discussie gesteld kunnen worden.
En natuurlijk dat er hierbij tips etc wordt gevraagd.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:44

Dus, je hart luchten is wel hetzelfde als klagen? Weet je, ook als je geen tips vraagt kan het soms ontzettend helpen om je gewoon even gehoord te voelen en te weten dat anderen het ook zo ervaren. Persoonlijk kan ik juist daardoor die dingen weer loslaten en focussen op de leuke dingen. Hulp zit hem dus niet altijd in de letterlijke vraag om hulp of tips.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:46

Ik ben het met Allegra eens, het zijn hele normale menselijke gevoelens die juist partners van vaak begrijpen. Even de herkenning kan vaak al veel doen en daarnaast hebben sommige vrouwen juist ook goede tips. Opmerking als dat klagen nergens op slaat hebben echt geen enkele toegevoegde waarde.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:00

ik denk dat het belangrijk is dat een ieder ook de positieve kanten er van in ziet en die zie je niet als je enkel steeds de negatieve kanten aanhaalt . ik denk dat dat is wat Nikki bedoeld.........zo niet corrigeer me maar hihi.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:03

Ja daar kan ik me wel in vinden idd. Maar ik vond dat nog wel meevallen hier eigenlijk en de reactie was meteen zo heftig... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:14

Jiperdepip, je verwoord elk bericht heel goed wat ik bedoel!

Spoiler:
*Ik ben nooit goed geweest in dingen verwoorden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:17

Allegra schreef:
Ja daar kan ik me wel in vinden idd. Maar ik vond dat nog wel meevallen hier eigenlijk en de reactie was meteen zo heftig... :)

Heftig is maar net hoe je het leest.
1 leest het "verkeerd", en zo volgt iedereen.

Ik vind het gewoon zo enorm jammer dat bepaalde, voor velen herkenbare dingen, imo enorm egoistisch word omschreven.
Want o wat zijn we zielig.

Ik zie dat niet zo. Bekijk het positief. Je bent er zelf in gestapt of mee verder gegaan.
Doe dan ook je best om dit vol te houden. En niet alles als negatief zien of er om gaan zitten "klagen".

Vandaar dat ik aankaart dat je bepaalde situaties best bespreekbaar kan maken.
Maar ga vooral niet zitten klagen, egoistisch zitten doen of enorme zelfmedelijden zitten maken.
Daar maak je het echt niet beter mee.

Nog steeds niet goed verwoord denk ik zo hahahaha

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:29

Nou, ondertussen wel iets duidelijker en genuanceerder ;)

Ik vind mezelf ook echt niet zielig, ik heb tenslotte een keus, ik kan er ook mee stoppen. Aan de andere kant ervaar ik het ook weer niet alsof ik er van te voren geel bewust voor heb gekozen. Je weet pas waar je aan begonnen bent als je er middenin zit. Ik heb er niet bewust voor gekozen verliefd te worden, maar ik kies er wel bewust voor dat het het ondanks wat nadelen absoluut allemaal waard is. In die zin voel ik me ook absoluut geen 'slachtoffer' van de situatie.

Geloof dat ik je wel snap nu, sommige 'kijk mij zielig zijn' reacties werken mij soms ook op de zenuwen hoor.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:31

@Nikki: Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Je kan zo slecht tegen negatief gedoe kennelijk, en ik vind persoonlijk jouw reacties de sfeer in dit topic erg naar beneden halen. Er was hier helemaal niks aan de hand, mensen delen hun ervaringen, waaronder de negatieve kanten die je hier, in ieder geval voor mijn gevoel als op geen andere plek kan delen met mensen die ze waarschijnlijk ook echt begrijpen. Ik geloof dat inmiddels was vastgesteld dat de gemiddelde militaire vrouw/man/vriend(in) best op onbegrip stuit van de omgeving, en hoe fijn is het dan dat je dingen kan bespreken met mensen die in een vergelijkbaar schuitje zitten? Ik vind dat in ieder geval erg prettig, en ook al reageer ik niet altijd, ik lees wel altijd mee en voel me hierdoor gesterkt.

Hoewel de openingspost die ik eerder citeerde voornamelijk inging op de nadelen, en de vraag wie zich hierin herkende, althans de bedoeling achter dit topic was dus niet: laten we even alle positieve dingen benoemen van onze militaire partners, betekent dat mi niet dat er geen positieve dingen kunnen worden bespreken. Dus snijd gerust een positief sub-onderwerp aan, vraag mensen naar wat ze juist als voordelen ervaren aan het hebben van een militair als partner, en daar zou ik ook zeker op ingaan, want dat ik hier dingen bespreek die ik als nadeel ervaar, betekent niet dat ik vind dat er alleen maar nadelen zijn (en dat ik mijn relatie maar zou moeten beëindigen ofzo, lekker oordelen als je maar zo'n klein kijkje krijgt in iemands persoonlijke situatie afhankelijk van het onderwerp wat wordt besproken). Dus nogmaals, snijd lekker een positief sub-onderwerp aan in plaats van mensen af te blaffen en zo verschrikkelijk kort door de bocht te doen. Er werden hier tot nu toe volgens mij nog nooit persoonlijke aanvallen geuit, en ik vind het echt enorm jammer dat dit nu door jouw bericht(en) anders is. Ik zou zeggen open een topic: 'de voordelen van militaire partners, enkel positiviteit toegestaan'

Volgens mij valt er overigens aan 'wat een egoïsme en arrogantie zeg! Bah!!!!!' weinig verkeerd te begrijpen? Tenzij je er eigenlijk mee bedoelde dat je begrip hebt ook voor beide kanten, maar vanuit mijn positie vallen dit soort zinnen maar op 1 manier op te vatten.

Dus als je vanaf nu lekker zelf alleen positief doet, in plaats van mensen hier af te zeiken die naast dat ze heus hartstikke veel van hun partner houden, anders zouden ze er geen relatie mee hebben neem ik aan, graag met lotgenootjes ook de lastigere dingen willen bespreken, dan zou dat wat mij betreft het hier nu alweer een stuk gezelliger maken.

Om mijn rant nog even af te sluiten (want sorry, ik word hier echt een beetje pissig van), volgens mij ben je geen mod in dit topic en bepaal jij niet wanneer er wat wordt besproken, dus telkens reacties als: STOP hiermee, en 'deal ermee, punt' hebben wat mij betreft vrij weinig zin.

*Rant off*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:36

Jodie, ik denk dat je geen punt hebt begrepen van wat ik gemeld heb. Dat is in ieder geval duidelijk.

Maar een nieuw topic... top. Ga ik direct maken!

Allegra, fijn dat je het begrijpt! :D

Spoiler:
En hier dan het topic:
[LZP] Militaire partners - De voordelen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-16 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:46

Ik denk persoonlijk dat jij niet echt begrijpt waarom mensen hier juist wel graag op deze manier dingen bespreken. Ik probeer telkens uitgebreid op jouw en andere verhalen in te gaan, maar krijg niet-onderbouwde oneliners terug. Zo valt er geen discussie te voeren natuurlijk, en dat zou ik bij deze dan graag even bespreekbaar maken, als je het op die manier prettiger vindt.

Ik bedoel overigens geen heel nieuw topic, maar gewoon een sub-topic binnen dit topic. Ik zou zeggen, typ een bericht wat jij de voordelen vindt en vraag aan anderen wat zij de voordelen vinden? Ik denk dat daar ook genoeg mensen wat over te zeggen hebben, maar het is tot nu toe of iig de laatste paar posts niet echt ter sprake gekomen.

Overigens om even wat diepte in mijn situatie te scheppen: mijn relatie met mijn vriend is absoluut fantastisch, we wonen inmiddels samen, wat voor ons beide erg fijn is omdat je elkaar nu ook ziet zonder dat je hoeft af te spreken als het ware. Hij is de meest geweldige vent die ik ken en ik zou (bijna) niks aan hem willen veranderen. Ik vind het fijn dat hij militair is om hoe hij er in staat, hij heeft ambitie en dat vind ik super, ik ben onwijs trots op wat hij heeft bereikt en waar hij mee bezig is, ondanks dat hij nog relatief jong is. Het salaris is uiteraard altijd leuk meegenomen, en ik zie hem ook grrrraag in uniform! <3 Ik vind defensie ook (vanuit huis al) erg interessant, wat er ook voor heeft gezorgd dat ik zelf een hele master ben gaan doen om er meer van te begrijpen. Dus ik ben niet alleen maar met de negatieve kanten bezig, integendeel. Als mensen in mijn persoonlijke kring me ernaar vragen komt er nooit wat negatiefs over uit. Dat gezegd hebbende, ondervind ik in het echte leven ook gewoon nadelen, vind ik die niet zo zwaar wegen dat ik mijn relatie ervoor zou opgeven uiteraard, maar vind ik het wel heel fijn dat ik die kanten met andere mensen kan bespreken, zonder dat ik het gevoel heb dat ik me daarvoor moet verantwoorden (wat ik inmiddels wel aan het doen ben haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:35

Tegenover mij hoef je je niet te verwoorden hoor :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:16

Fijn dat je nu een eigen topic hebt Nikki, kunnen wij hier lekker zeuren en klagen over onze mannen waar we veel van houden maar van hun werk soms wat minder

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:16

Urona447 schreef:
Fijn dat je nu een eigen topic hebt Nikki, kunnen wij hier lekker zeuren en klagen over onze mannen waar we veel van houden maar van hun werk soms wat minder

amen _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:17

Dankjewel, hopelijk zie ik jullie daar ook wat positieve punten toevoegen :D

Sloffiee, niet te veel online he ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:27

Ik heb hier zo van genoten vannacht en dan nu dit :')