.Roken doen mijn ouders beide en ben wel altijd gewaarschuwd ervoor, maar toen ik op mijn 18de thuis een sigaretje opstak is dat nooit een probleem geweest.
Op mijn 11de kreeg ik met kerst mijn eerste breezertje en die vond ik zo lekker dat ik hem bewaarde voor de volgende dag
. Alcohol is dus ook nooit een issue geweest en op mijn 14de was ik al in de kroeg te vinden en braaf aan de fris.Tot mijn 16de haalde mijn vader me op uit de plaatselijke kroeg. Dit betekende dat hij mij tegemoet liep. Op mijn 18de kreeg ik pas huissleutels en voor die tijd belde ik mijn ouders wakker om de deuren open te doen voor me. Maakte niet uit hoelaat.
Eerlijkheid is bij ons in het gezin ook heel belangrijk en ik denk doordat ik altijd eerlijk ben geweest mijn ouders nooit ergens een probleem van hebben gemaakt. Heb hun vertrouwen nooit geschaad.
Drugs is hier wel een echte no go. Ook voor mezelf. Interesseert mij niet en wil het ook niet proberen.
Harddrugs zouden ze echt niet accepteren. Dan heb ik een grooot probleem.
misschien ook net wat je voorkeur is, maar allebei zijn gewoon genotsmiddelen, waarvan alcohol dan verslavender en slechter voor je
). Groepsdruk? Nooit last van gehad, tuurlijk is mij wel eens een jointje aangeboden, maar dat hoort erbij (pass die jonko) en wil je niet? No problemo, meer voor de rest
Mensen durven er dus niet voor uit te komen, maar je zal verbaasd staan hoeveel mensen er blowen. Zo bleek mijn buurman, toevallig nu net met pensioen, maar altijd leraar geweest en echt een boekenworm, ook graag een jointje te roken. Niet veel later gaf zijn vrouw toe dat ze het ook wel eens deed, gewoon, even ultiem relaxen. Echt te grappig! Ik denk dat er ook een groot verschil zit in de reden waarom mensen gebruiken, slikkers/snuivers zoeken vaak een "rush" (bijv. tijdens feesten) en ik heb gezien dat die mensen snel op iets sterkers overgaan zodra ze bijv. aan dat pilletje zijn gewend. Ik vind ze vaak ook heel opgefokt en ik word ook een beetje bang van mensen die iets sterkers hebben gebruikt (heb dat op Lowlands een paar keer meegemaakt). Mensen die blowen willen over het algemeen juist relaxen, lekker chillen, een beetje dat "aangeschoten gevoel" krijgen. Sommigen vallen in slaap, sommigen krijgen een vreet- of lachkick, maar alles is heel chill en vredig. Ik ken ook veel mensen met ADHD, pijnklachten of slaapproblemen, die heel veel baat hebben bij een jointje. Mensen die dus blowen om die state of mind te krijgen, zullen niet zomaar een pilletje nemen, omdat ze daar niet mee bereiken wat ze zoeken.

maar goed ik ben zelf ook 18.