Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:18

ben net gelijk maar weer even heel geïnspireerd aan het oefenen geslagen via die site. Maar nu ik weer die grammatica zit te lezen denk ik echt wat doe ik mezelf aan, heb al een hekel aan nederlandse grammatica. Dus nu maar even lekker woordjes stampen, hoef ik wat minder na te denken. Mezelf kennende blijft het weer bij een avondje en heb ik dan geen zin meer. :o

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:35

knuffeldier schreef:
Ik heb zelf een poosje turks geoefend via de site lesexpres.nl (maar laat het momenteel erg sloffen) Vind het zelf wel een erg fijne methode om mee te oefenen. Je kan via deze site ook engels, frans, duits, tsjechish, portugees, spaans of italiaans leren.

Of duolingo! Maar wel een beperkt aantal talen, ik geloof Frans, Duits, Spaans en nog wat.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:52

Ik zal eens kijken op lesexpres.nl, ik ben al een tijd aan het proberen italiaans te leren, maar na een paar dagen stop ik er weer mee omdat ik geen motivatie heb. Wie weet kan zo'n site me wel motiveren.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 15:58

ja vroeger was ik ook echt goed in talen, maar door mijn drukke afwisselende baan en nog hobby's (paard) weet ik soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen...

had gisteren trouwens nog een grappig vertaling van hem te pakken haha.
Wij zijn superblij dat we binnenkort gaan samenwonen dus zei hij " Ik ben spannend"
Dus vertaald vanuit het engels I am excited haha.
Toch maar even uitgelegd dat hij dat maar niet overal moet gaan zeggen :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:50

Hehe leuke verspreking inderdaad. Mijn vriend haalt 'ik heb' en 'ik ben' ook nog wel eens door elkaar. Kan erg grappig zijn.

Vanmorgen deed hij honing in mijn thee en vroeg "Heb jij een spoeltje?"
Ik kwam er na drie keer vragen achter dat hij een 'lepeltje' bedoelde :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:19

haha nog zo 1 die dat doet. Die van mij zegt ook heel vaak ik ben spannend. Ook al paar keer uitgelegd dat je dat beter niet buiten de deur kan zeggen :D

Zeker omdat wij een mix van engels/nederlands spreken lig ik met enige regelmaat dubbel. Zoals een poosje geleden : that's because of youre onhandignes. Whaha onhandig kent ie dan wel weer, zeker als het op mij van toepassing is. Maar omdat je in het turks achter woorden een persoonvormsplakt doet ie dat in het nederlands ook regelmatig.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:22

Haha knuffeldier, dat klinkt bekend.. Ik vertaal vaak "that doesn't make sense" naar "dat maakt geen..", en dan kom ik er achter dat dat helemaal niet kan. :')

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:42

Haha herkenbaar :D Wij praten vooral een mix van Nederlands en Engels (vooral omdat vriendjelief steeds meer Nederlands zou moeten gaan spreken en omdat ik nu echt talen af en toe door elkaar haal ook al is mijn Engels prima.. :P ), moet voor de mensen in de supermarkt/op straat erg leuk zijn om te horen :P

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:16

Wat een leuk topic! Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb sinds vorig jaar een relatie met mijn vriend. Hij komt uit griekstalige deel van Albanië en woont al 20 jaar in Griekenland. Ik woon sinds vorig jaar bij hem, op het eiland Zakynthos.
Ik kan het Grieks inmiddels redelijk volgen, maar praten is erg lastig. Met mijn vriend spreek ik altijd Engels, maar ik wil meer Grieks met hem spreken zodat ik het ook leer. Hij kan wel wat Nederlands, maar niet zo veel. Meer standaard dingen die hij van toeristen heeft geleerd. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:24

Wat leuk Mel! Hoe lang woon je daar nu al en ben je van plan daar te blijven?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:24

Ik woon er nu sinds Augustus. Ik ben wel 2 maanden in NL geweest met kerst. Ik werk in het hotel dat hij runt. Vanaf volgende week gaat het hotel weer open, dus dan krijgen we het weer giga druk. :j

Tot nu toe gaat alles goed tussen ons. Hij is wel wat ouder dan ik ben, maar we vullen elkaar super aan en hebben het heel fijn met elkaar. Als het aan hem ligt gaan we dit jaar al trouwen, maar ik doe het liever wat rustiger aan haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:08

Klinkt leuk Mel. Je bedoeling is vooralsnog om daar te blijven dus?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:02

Mijn vriend had het gisteren vol overtuiging over een 'botervlieg'....
Juist, een vlinder..... :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 15:44

oh die is ook erg leuk! Haha

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:20

Wat ik ook leuk vind van een vriend met een andere nationaliteit is de keuken en de toch net iets andere gerechten die je er weer bij leert ter variatie in de keuken.
Gisteren bijvoorbeeld Kartoffelpuffer met appelmoes gegeten, mmmm :9 (soort aardappel-pannenkoekjes)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:22

Wat apart Omaro! Lijkt me best lekker. :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:37

Ik meld me ook ff :)
Hou echt van het lezen van jullie ervaringen :)
Zelf heb ik een liefje gehad uit Israël vorige zomer.
Maar de afstand en de cultuur is nogal verschillend om het bij te houden :')

Over talen leren probeer eens livemocha.com is handig!
Soms heb ik zin om een taal te leren en start ik maar stop ik na een dikke 2 weken ook weer :p

Heb nooit echt een klik met Belgische kerels. 1 Belgisch vriendje gehad maar is toch niet wat ik zoek, haha.
Nu stiekem een oogje op een Spaanse fransman, we zien wel hoe dat loopt. Maar heb eerlijk gezegd wat last met de cultuurverschillen, vooral dat typisch franse :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:37

Omaro schreef:
Wat ik ook leuk vind van een vriend met een andere nationaliteit is de keuken

Na mijn "zal-ik-een-konijn-slachten-en-bereiden-verhaal" kwam mijn vriend gisteren weer met een nieuw idee:
"Schat, ik zag op de markt kippenharten. Zal ik die volgende week halen met wat kippenlever en een lekker gerecht voor je maken?"

Zucht...... :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:41

Ha ha, laat maar!

De Ierse keuken is niet zo heel anders dan de Nederlandse. Maar ik sta in ieder geval niet voor dat soort verrassingen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:14

Goof schreef:
Omaro schreef:
Wat ik ook leuk vind van een vriend met een andere nationaliteit is de keuken

Na mijn "zal-ik-een-konijn-slachten-en-bereiden-verhaal" kwam mijn vriend gisteren weer met een nieuw idee:
"Schat, ik zag op de markt kippenharten. Zal ik die volgende week halen met wat kippenlever en een lekker gerecht voor je maken?"

Zucht...... :')

Oooh ik heb vorig jaar ook kippenharten moeten proeven. Qua smaak niks mis mee maar je hebt echt zo'n hartje met de aanzet van de aorta er nog aan.. heb me er maar even overheen gezet maar voor mij hoefde het niet nog eens haha :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:00

Hahah, oh neee.
Dat klinkt echt akelig _O-

En dan vond ik die koreaanse sla al vies. (Die wat ze een hele tijd laten 'rotten' zeg maar). En dan een sausje overheen gieten. Ik kan het niet hoor.

Nieuwe gerechten/culturen zijn over het algemeen uiteraard wel heel leuk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:08

Tja.... ik heb gezegd dat ik ervoor open sta om het te proberen, maar dat hij niet beledigd moet zijn als ik het niet blijk te lusten.....
Maar eigenlijk twijfel of ik überhaupt wel een kippenhart in mijn mond wil stoppen :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:18

Haha, het is het idee hè. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:50

Bah, bij het idee alleen al een kippenhart te eten... Nee, dat zou ik gewoon niet weg krijgen.. :')

Doe mij dan maar "gewoon" lekker Italiaans eten. :j

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:08

Mij lijken "refried beans" al heel goor, laat staan orgaanvlees. En anders een fijne mac n cheese haha