Heeft iemand Nova gekeken (Anky contra Aalderen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:45

Bij het verhaal van Tom L kan ik me helemaal aansluiten.
Elk paard zijn manier van trainen.
Voor de 1 is te veel hoog niet goed, voor de ander te veel diep.
Maar is dat niet alles met het word te ervoor?

En dat er nu ineens gezegd word dat het paard niet aan de wens voldeed door de lage punten?
Denk dat je dat meer bij de amazone moet zoeken, want het paard heeft voorheen genoeg bewezen.
Ik weet dat als ik Bonfire ga rijden dat geen goud haal op de OS, ligt niet aan Bonfire lijkt me dan Lachen

Ook het systeem aanklagen vind ik erg raar, want ze heeft zelf al zzo gtraind.
En als je zeker weet dat het zo slecht voor een paard is, geef je aan een slecht paard geen geld uit. En al helemaal niet als we het over een flink bedrag hebben.

En wat ik oook al aangaf in dit topic (of was dat het andere wat over hetzelfde gaat) is dat ik niet kan snappen dat er gezegt word dat er niet geleverd is.
Ik betaal nog geen 4000 euro voor een paard wat niet gekeurd is en waarvan ik geen papieren heb.
Pas als de papieren en alles wat afgesproken afgehandeld is, komt er pas geld op tafel.
Zo heeft dat neem ik altijd gewerkt, bij een paard van 4000 euro en bij een paaard van een paar nullen meer. Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:19

In dit topic heb ik al eens geschreven wat de punten zijn die naar mijn mening van belang zijn in deze zaak. Naar aanleiding van elk punt kun je vragen gaan stellen. Bijv. of Idool wel een geschikt YR-paard was? werd hij wel correct gereden? heeft de koop wel op correcte wijze plaats gevonden? enz. Inmiddels ben ik een boel informatie rijker wat betreft deze zaak, maar eigenlijk ben ik nog steeds van mening dat het rijtje a t/m o op p. 4 van toepassing is. Alles wat er verder bij wordt gehaald heeft niets meer met de zaak te maken. Dan gaat het niet meer om het terug krijgen van het geld of het verkrijgen van een ander paard. Dan gaat het er alleen nog maar om om A&S zwart te maken.
Daarmee bedoel ik dat het wat mij betreft niet relevant is hoe Idool getraind werd wanneer de aanklacht luidt: vA heeft I gekocht, de koop is niet correct afgehandeld en het paard overleed binnen 2,5 maand en nu wil vA zijn geld terug. Maar zo luidt de aanklacht mijns inziens niet. De advocaten hebben de zaak zo gedraaid dat zij zeggen dat I overleed als gevolg van het trainingssysteem van A&S. Om dat te bewijzen is het nodig om grooms, leerlingen, trainers en andere medewerkers van A&S onder ede te laten getuigen voor de rechter. Daar zal inderdaad wel informatie bij bovenwater komen die niet geheel past in het ideale plaatje. Maar het is niet nodig voor vA om deze zaak te winnen. Het is slechts nodig om A&S op hun meest gevoelige plek te pakken, de discussie over het LDR-systeem hoog te doen oplaaien en hiermee te voorkomen dat Anky de kans krijgt om een medaille te veroveren in Athene. Haat en nijd heet dat, en daar bulkt het van in de dressuurwereld........ Misselijk
Iedereen die na deze mediastunt ineens het LDR-systeem volledig en ten alle tijde afkeurt, laat zich wel heel erg kennen. Voor mij vallen zij onder de noemer 'inwoner van de 22ste eeuw'. Dat wil zeggen; ze laten hun mening volledig bepalen door de media, ze geloven niet in zichzelf, niet in hun eigen gevoel en durven hun eigen indeeën niet te steunen. Dat vind ik ronduit zwak.
Het paard bepaald hoe hij gereden dient te worden. A&S kiezen daarom paarden uit die in het LDR-systeem gereden dienen te worden. Johann Hinnemann werkt daarom eerder met paarden die het klassieke systeem past, enz. enz.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:06

Aimee schreef:
In dit topic heb ik al eens geschreven wat de punten zijn die naar mijn mening van belang zijn in deze zaak. Naar aanleiding van elk punt kun je vragen gaan stellen. Bijv. of Idool wel een geschikt YR-paard was? werd hij wel correct gereden? heeft de koop wel op correcte wijze plaats gevonden? enz. Inmiddels ben ik een boel informatie rijker wat betreft deze zaak, maar eigenlijk ben ik nog steeds van mening dat het rijtje a t/m o op p. 4 van toepassing is. Alles wat er verder bij wordt gehaald heeft niets meer met de zaak te maken. Dan gaat het niet meer om het terug krijgen van het geld of het verkrijgen van een ander paard. Dan gaat het er alleen nog maar om om A&S zwart te maken.
Daarmee bedoel ik dat het wat mij betreft niet relevant is hoe Idool getraind werd wanneer de aanklacht luidt: vA heeft I gekocht, de koop is niet correct afgehandeld en het paard overleed binnen 2,5 maand en nu wil vA zijn geld terug. Maar zo luidt de aanklacht mijns inziens niet. De advocaten hebben de zaak zo gedraaid dat zij zeggen dat I overleed als gevolg van het trainingssysteem van A&S. Om dat te bewijzen is het nodig om grooms, leerlingen, trainers en andere medewerkers van A&S onder ede te laten getuigen voor de rechter. Daar zal inderdaad wel informatie bij bovenwater komen die niet geheel past in het ideale plaatje. Maar het is niet nodig voor vA om deze zaak te winnen. Het is slechts nodig om A&S op hun meest gevoelige plek te pakken, de discussie over het LDR-systeem hoog te doen oplaaien en hiermee te voorkomen dat Anky de kans krijgt om een medaille te veroveren in Athene. Haat en nijd heet dat, en daar bulkt het van in de dressuurwereld........ Misselijk
Iedereen die na deze mediastunt ineens het LDR-systeem volledig en ten alle tijde afkeurt, laat zich wel heel erg kennen. Voor mij vallen zij onder de noemer 'inwoner van de 22ste eeuw'. Dat wil zeggen; ze laten hun mening volledig bepalen door de media, ze geloven niet in zichzelf, niet in hun eigen gevoel en durven hun eigen indeeën niet te steunen. Dat vind ik ronduit zwak.
Het paard bepaald hoe hij gereden dient te worden. A&S kiezen daarom paarden uit die in het LDR-systeem gereden dienen te worden. Johann Hinnemann werkt daarom eerder met paarden die het klassieke systeem past, enz. enz.

Amen OK dan!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:06

Tom en Kawa hebben gelijk.
Aimee slaat de spijker precies op zijn kop:

Jaloezie heerst tijdens dit zwartmaken van Anky en Sjef!
Ik herken dit uit eigen ondervinding.

En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag:
was dit paard niet verzekerd?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:13

Natasha schreef:
En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag:
was dit paard niet verzekerd?
je vraag is al een aantal keren beantwoord, maar ik geloof in het oude, gesloten topic.

Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:07

niet verzekerd.. niet te doen bij dit soort bedragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:32

Over de verzekering: ik heb vandaag gesproken met iemand die een aantal [top]sportpaarden in eigendom heeft. Bij dergelijke paarden bedraagd de premie 9 tot 10% van de verzekerde waarde. Dat is dus bijna niet op te brengen.

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 08:02

aimee, het laatste wat je schreef over haat en nijd is helaas maar al te waar.
Ook het overige over de aangedragen reden dat I door het systeem zou zijn overleden vind ik een hele goeie. In mijn ogen hebben ze nu eenmaal vette pech gehad. Pech die wellicht voorkomen had kunnen worden door het paard te laten keuren ( en dan niet alleen een buigproef Knipoog )
Verder is de koop inderdaad niet netjes verlopen, maar of dit nu ten koste zal gaan van A&S Verward Wat ik begrepen heb, is dat van Aalderen al wel een paar keer met dat paard op concours is geweest. Als dat waar is, waarom hebben ze dan niet het paard op proef gehad? (het blijft bij A&S op stal, een gedeelte van het bedrag wordt overgemaakt (borg oid) en als de combinatie niet matcht kan worden afgezien van de koop.
Maar goed dat is allemaal achteraf. Misschien een tip voor de volgende keer dat ze bij van Aalderen een paard aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:47

Natasha schreef:
Jaloezie heerst tijdens dit zwartmaken van Anky en Sjef!

Volgens mij gaat het om een financele strop van 325.000 euro.
Persoonlijk zou ik ook alles doen om zo´n bedrag terug te halen als het paard er na 2,5 maand dood bij neer viel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:39

Ik denk dat er nog veel meer aan de hand is, maar wat niet bekend wordt gemaakt. Tenminste dat gevoel heb ik.............waar rook is, is vuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:49

Dat denk ik ook Pipo, maar wel vanuit beide partijen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:49

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de uitspraak!!!!!Dit kan toch wel een flinke deuk betekenen in de glanscarriere van Anky.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:52

runningkawa schreef:
Dat denk ik ook Pipo, maar wel vanuit beide partijen.

Absoluut, alleen wat Ilindra al ze: het gaat hier om HEEL veel geld. En ik denk dat ik ook alles uit de kast zou trekken om dat terug te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:00

Ook als je zo stom bent om te betalen zonder keuring?
Vind ik ook wel een beetje eigen schuld dat je dan je geld kwijt bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:20

Kimmes schreef:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar de uitspraak!!!!!Dit kan toch wel een flinke deuk betekenen in de glanscarriere van Anky.

Wat dacht je van de carriere van Danielle van Aalderen? Ik vraag me af of iemand ooit nog een paard aan haar en haar opa durft te verkopen namelijk... En als ze dat al voor elkaar krijgt dan moet ze ook nog iemand bereid vinden om haar te trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:26

Inderdaad zeer stom om te kopen zonder keuring. Er word gezegt, of dat waar is weet ik niet......dat het op advies van S en A is gebeurd. In goed vertrouwen dus. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat er bij wordt gehaald dat niet meer een paard durft te verkopen en dat ze geen trainer meer kan vinden. Dus je moet altijd maar eens zijn met de heersende top? Ja en Amen zeggen tegen je trainers? Denk het niet!!!!

Is sowieso iets wat er niets mee te maken heeft, en helemaal niet relevant voor de zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:30

Of nu anky en sjef goed te vertrouwen zijn of niet, vind ik niet relevant.
Ook hun hebben geen rontgen ogen, dus met elk paard kan wat mis zijn. Ook al zie jet het nog niet.
Ik vind het toch aan de koper om een keuring te willlen voordat je betaald.
En dat maakt niet uit of je het over een paard in goedkope of dure prijsklasse praat.
Voor mij is 3000 euro misschien net zo hard sparen en werken dan voor een ander 3 ton.
Maar er gaat nooit geld over de tafel zonder keuring.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:32

als je alles zo bij elkaar hoort, heeft ze geen poot om op te staan. maar ja, alles om dat geld terug te krijgen, zou ik ook doen.

Aan de andere kant is het onbedoelde effect van deze hele affaire toch wel dat die manier van rijden weer eens in het nieuws komt, wat toch wel een goede zaak is. Misschien een keer een duidelijk onderzoek naar haar paarden. Ik snap toch echt niet, dat als er maar een kleine twijfel is dat jou manier van trainen niet goed is voor je paarden, dat je daar geen onderzoek naar laat doen. Verward Zeker omdat iedereen het nog aan het na doen is ook....
die vaagheid over haar manier van trainen zet haar niet echt in goed daglicht, ze kwam bij nova niet echt goed over.

Wat ik me nou afvraag, als het nou bewezen zou worden dat die manier van rijden inderdaad niet goed is, zou van aalderen dan wel winnen?? ik kan het me niet voorstellen, maar het zal wel anders zou ze daar niet zo op doorgaan. Ik bedoel, ze heeft het dan toch nog steeds zelf gedaan? Is er iemand die meer van recht weet en daar iets zinnigs over kan zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:36

runningkawa schreef:
Of nu anky en sjef goed te vertrouwen zijn of niet, vind ik niet relevant.
Ook hun hebben geen rontgen ogen, dus met elk paard kan wat mis zijn. Ook al zie jet het nog niet.
Ik vind het toch aan de koper om een keuring te willlen voordat je betaald.
En dat maakt niet uit of je het over een paard in goedkope of dure prijsklasse praat.
Voor mij is 3000 euro misschien net zo hard sparen en werken dan voor een ander 3 ton.
Maar er gaat nooit geld over de tafel zonder keuring.

Goed te vertrouwen is niet het juiste woord denk ik, ten goede trouw meer..............VA was ten goede trouw naar S en A.

Verder dat keuren ben ik het mee eens. Maar ik heb zeer sterk het gevoel dat dit maar 90% van het verhaal is. De rest is gissen, en niet bekend.

A en S geven geen discussie over de trainingsmethode, ze roepen alleen, maar wij zijn olympisch kampioen dus.........daarmee plaatsen ze zichzelf op een voetstuk, en is geen enkele discussie meer mogelijk. Geen argumenten worden er gegeven over de trainingsmethode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:44

Idd een goed onafhankelijk onderzoek naar het LDR rijden kan zeker geen kwaad.

Dat anky idd zegt ik heb het bewezen is idd waar, maar als je er zelf van overtuigd bent dat het goed is vind ik het ook vreemd dat er geen goede uitleg over dat systeem komt.

Verder vind ik het er niet mee te maken hebben of van Allderen daarmee zijn geld terug moet krijgen.
Ze waren bekend met het LDR rijden.
Ze trainde zelf zo en kochten een paard waarvan ze wisten dat het altijd zo getraind werd.
Is dit niet jou manier van trainen, dn koop je dat paard toch niet?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:50

idd, het heeft verder niet zoveel met de zaak te maken, lijkt mij.
maar toch komt het die zaak niet echt ten goede. Als je zo overtuigd bent van je eigen methode, en je bent 100% zeker dat die paarden perfect gezond zijn, waarom laat je dan geen onderzoek doen, kap je alle discussie erover af (met toch wel een beetje een loos excuus), en wil je het liefst je paarden niet laten keuren. Misschien is ze toch niet zo heel erg zeker....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:55

Het gaat in deze zaak niet meer om het terug krijgen van 3,5 ton. Het gaat er om A&S te 'pakken'. Dat kan het beste door hun trainingssyteem aan te vechten, of vA daar nou de rechtszaak door kan winnen of niet. Want stel hij kan bewijzen dat het systeem niet goed is voor een paard, wil dat nog niet zeggen dat te bewijzen valt dat Idool daar aan is overleden. Maar dan zijn A&S wel volledig kapot gemaakt en hun positie en aanzien in de dressuurwereld is teruggebracht naar nul. Dát is het doel van vA en dat komt idd omdat er meer aan de hand is Pipo. Wát dat is zal wel nooit bekend zijn bij het grote publiek, voor een ieder die een beetje bekend is in paardenland weet dat niet altijd alles braaf en wit wordt afgehandeld. Ook niet bij A&S of welke andere topruiter dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:00

Aimee schreef:
Het gaat in deze zaak niet meer om het terug krijgen van 3,5 ton. Het gaat er om A&S te 'pakken'. .

Maar hoe weet je zo zeker dat het zo is om A&S te "pakken"? Je denkt het, vermoed het..enz.......maar zeker weten, dat weet niemand.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:03

Naar mijn idee oordelen jullie nog te veel n.a.v. de Nova-uitzending. Anky heeft Nova een uur te woord gestaan, daarvan is misschien één minuut uitgezonden. Weten jullie wat ze in de rest van de tijd heeft gezegd?
Verder zijn er meerdere onderzoeken gedaan naar de LDR-methode, waaronder een onderzoek dat uitwijst dat het systeem een positief effect heeft op een paard. Dat is het onderzoek waar A&S vanuit gaan.

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:05

sanne83 schreef:
Aan de andere kant is het onbedoelde effect van deze hele affaire toch wel dat die manier van rijden weer eens in het nieuws komt, wat toch wel een goede zaak is.

Het is maar wat je een goede zaak noemt Verward Zo positief vind ik alles niet in het nieuws komen.
Zoals al door meerdere mensen is geschreven (waaronder ikzelf) is het systeem niet heilig. Het paard is heilig! Het systeem is dan ook niet zo simpel te toetsen. Het is een algemene methodiek die op de volgende zaken zijn gericht (zoals Zwelgje ook al vermeldde): rechtgerichtheid, takt, losgelatenheid (schwung). Ook de klassieke methode is hierop geënt.
Dus de einddoelen zijn bij beide systeemen gelijk! Het is dus niet nodig om welk systeem dan ook af te kraken. Het is bewezen (door behaalde resultaten) dat beide systemen werken. En als de vermelde entpunten ook jou eindoel(len) zijn zal je dus ook zeker letten op de jusite uitwerking van de gevolgde weg op je paard. Deze zal hier dus niet(s) onder lijden. Als je echter klakkeloos alles "in de krul" "trekt" zal je paard er natuurlijk (Duh) wel onder te lijden hebben.
Maar daar gaat het bij deze kwestie eigenlijk niet eens om. Het is met modder gooien om de eigen stommiteit te verhullen (imho). Het te goeder trouw kopen van een prijzig (of ten minste voor mijn portemonnee) paard zonder dit te laten keuren.
Aimee, dat is misschien ook een opmerking richting jouw lijstje van feiten: het is veeeel te lang Tong uitsteken