Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:21

Rowdine schreef:
Maar stel je man werkt 5 dagen in de week: betekent dit dat hij minder van de kinderen houdt, en hij deze minder graag ziet?

Voor mij zou het echt genoeg zijn als mijn kinderen doordeweeks met vriendjes en vriendinnetjes spelen. Ik hoef niet ook nog eens in het weekend al dat lawaai aan mn hoofd :) Ik wil ook graag eens gezinstijd hebben :)
Niks ontnemen :)

Mijn vriend werkt 5 dagen in de week, dat kan ook omdat ik de zorg voor de kinderen op me heb genomen en voor hem is dat fijn omdat hij het moeilijk heeft om thuis de boel te organiseren. Als ik ook erbij zou moeten werken dan zou ik idd gaan voor een optie als beide 4 dagen werken zoals sommige koppels doen. Als hij dat zou weigeren 'omdat hij liever werkt' ofzoiets, dan zou ik ook stellen dat hij zijn prioriteiten verkeerd heeft liggen :j . De kinderen zijn door ons beiden gemaakt, hij is evenzeer papa als ik mama ben dus we moeten daar beiden een werkbare situatie voor creëren waarin ze niks tekort komen. Gelukkig is dat niet aan de orde omdat wij het op deze manier kunnen regelen.

En als er geen doordeweeks is, dan is het jammer voor hun? Of regel je dan iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:22

Sophie2013 schreef:
Rowdine schreef:
Enfin, ik vraag me eigenlijk in het bijzonder af hoe thuisblijf moeders het doen als hun kinderen naar school gaan? Wat doe je dan al die uren? Slaat de verveling niet ontzettend toe?

Dat is voor mij pas over 4 jaar, maar ik ben van plan mijn studie dan op te pakken of een parttime baan te nemen want ik denk dat bij mij de verveling dan wel toe slaat ja.

Ook ben ik van plan (maar dat is een droompje, eerst zien dan geloven haha) om dan indien het kan weer de paardensport op te pakken en weer te kijken voor een eigen paardje, dus dan denk ik dat ik mezelf prima bezig kan houden tijdens de school uurtjes, naast een parttime baan of thuis studie.

Lijkt me heerlijk, weer wat tijd voor jezelf en verder gaan met jezelf ontwikkelen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:22

Eigenlijk ben je hoe dan ook veel aan het regelen; of je nou werkt of thuismoeder bent.

Zijn er wel (vrijwillige) thuisvaders? Of is dat nog steeds een zeldzaam ras?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:23

vuurneon schreef:
Avondbewaking klinkt ook best naar :=
Is het een naschoolse opvang met activiteiten?

Ze zitten dan onder toezicht van een juf te tekenen of te puzzelen, de grotere kinderen maken daar vaak ook hun huiswerk al. Niet dat ze samen spelletjes doen ofzo, het is eigenlijk een soort vervolg op het klasje.
In de zomermaanden bij warm weer gaan ze trouwens wel naar buiten om te spelen, maar dat is maar een korte periode want het valt grotendeels in de zomervakantie natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:24

Urielle schreef:
vuurneon schreef:
Avondbewaking klinkt ook best naar :=
Is het een naschoolse opvang met activiteiten?

Ze zitten dan onder toezicht van een juf te tekenen of te puzzelen, de grotere kinderen maken daar vaak ook hun huiswerk al. Niet dat ze samen spelletjes doen ofzo, het is eigenlijk een soort vervolg op het klasje.
In de zomermaanden bij warm weer gaan ze trouwens wel naar buiten om te spelen, maar dat is maar een korte periode want het valt grotendeels in de zomervakantie natuurlijk.

Beetje zoals het Duitse principe zo te lezen :j
Meer gericht op educatie als verlengstuk van school.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:25

mamamier schreef:
De tijd van rijtjes schoolbankjes waarin je de hele dag stil moest werken, is al eventjes voorbij hoor.

Hier niet hoor, mijn dochter zit gewoon in de rijtjes schoolbanken ;) Dat is hier ook de cultuur.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:25

Jammer dat er toch nog zoveel gedacht wordt dat thuisblijvende moeders geen bal doen op een dag.. Er is nog zoveel meer dan werken allen! Kijk om je heen!
En tuurlijk zit ook gewoon om 10 uur, gezellig samen met m'n kleine meid, aan de kop koffie. En tuurlijk heb ik wel eens een luie dag. Maar he, is dat verkeerd dan? Maakt het je een slecht mens? Zijn we gemaakt om ons uit de naad te werken? Voor welk doel?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:26

Sommigen vinden dat de TBM aanvallend zijn naar de werkende, maar hoe is het andersom?
wij worden als aarts luie mensen gezien die teren op de zak van hun man.

Zoals al vaker gezegd, in mijn geval zou ik graag 2 dagen willen werken, maar dan komen we net een loonschaal hoger te zitten waardoor het grootste gedeelte naar de belastingdienst gaat, het kdv en dan moet ik nog een auto aanschaffen om op het werk te komen. Tja na een goede berekening kwam ik dan elke maand 100 euro te kort . Daar bovenop bracht ik mijn zoontje iedere dag huilend weg toen ik nog 2 dagen werkte, omdat hij echt behoefte heeft aan rust en geborgenheid. Hij speelt graag met anderen maar heeft het ook nodig om even rustig te kunnen zitten en de dag te verwerken. dat was iets wat op het kdv niet kon.

En niet alle ouders zullen gestresst zijn, sorry als ik iemand beledigd heb, maar zo zie ik het bij school.
De kinderen moeten altijd maar hier komen spelen zodat de ouders even tijd voor zichzelf hebben.
Daarin tegen ken ik ook mensen die gek zouden worden als ze thuis zitten en waar de kinderen ook alle kanten op waaieren. nou prima dan.

Gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat ze willen wat betreft werken of thuis blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:26

Urielle schreef:
Rowdine schreef:
Maar stel je man werkt 5 dagen in de week: betekent dit dat hij minder van de kinderen houdt, en hij deze minder graag ziet?

Voor mij zou het echt genoeg zijn als mijn kinderen doordeweeks met vriendjes en vriendinnetjes spelen. Ik hoef niet ook nog eens in het weekend al dat lawaai aan mn hoofd :) Ik wil ook graag eens gezinstijd hebben :)
Niks ontnemen :)

Mijn vriend werkt 5 dagen in de week, dat kan ook omdat ik de zorg voor de kinderen op me heb genomen en voor hem is dat fijn omdat hij het moeilijk heeft om thuis de boel te organiseren. Als ik ook erbij zou moeten werken dan zou ik idd gaan voor een optie als beide 4 dagen werken zoals sommige koppels doen. Als hij dat zou weigeren 'omdat hij liever werkt' ofzoiets, dan zou ik ook stellen dat hij zijn prioriteiten verkeerd heeft liggen :j . De kinderen zijn door ons beiden gemaakt, hij is evenzeer papa als ik mama ben dus we moeten daar beiden een werkbare situatie voor creëren waarin ze niks tekort komen. Gelukkig is dat niet aan de orde omdat wij het op deze manier kunnen regelen.

En als er geen doordeweeks is, dan is het jammer voor hun? Of regel je dan iets?

Maar volgens mij ben jij degene die stelt dat je thuis wil blijven omdat je van je kinderen houdt etc. Nu blijkt dus dat je vriend werkt en net zoveel van de kinderen houdt. Dat is dus een vreemde stelling :)

Anyway, je moet het zo regelen, zoals je je er prettig bij voelt. Er is wat mij betreft geen goed of fout. Opvang is een sociale activiteit, evenals tussen de middag, in pauzes of na school met vriendjes spelen.
Stel je voor zeg, dat je een kind 24/7 moet entertainen door er zelf mee te spelen of door het met vriendjes te laten spelen? Zulke vriendinnen (volwassen!) heb ik nu ook; die kunnen geen moment alleen zitten. Verschrikkelijk.

Ik vind het niet prettig dat je doet overkomen alsof een kind altijd maar sociaal bezig moet zijn. Het kan gerust eens zelf spelen of een puzzel oplossen, daar is niet altijd iemand bij nodig.

Wat bedoel je precies met als er geen doordeweeks is?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:27

Mijn oudste 3 zijn overigens in de leeftijd dat er best te praten valt over dit soort dingen. Ik bedoel, het is vrij simpel. Mama kan ook niet of minder gaan werken, maar dan is er minder geld. Dus kunnen we niet op vakantie, geen pony onderhouden, minder leuke dingen doen. Ze weten dat ze best verwend zijn, ze weten ook dat mama niet altijd tijd voor ze heeft. Ze kunnen daar prima over mee praten en hun mening nemen we ook echt wel serieus. Ze hebben hele leuke herinneringen aan de buitenschoolse opvang en vinden het prima om nu 2 middagen alleen thuis te zijn omdat ik dan nog aan het werk ben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:28

vuurneon schreef:
Eigenlijk ben je hoe dan ook veel aan het regelen; of je nou werkt of thuismoeder bent.

Zijn er wel (vrijwillige) thuisvaders? Of is dat nog steeds een zeldzaam ras?

Geen thuisvader, maar mijn vriend en ik hebben al besproken dat ons duivelsgebroed fijn met hem naar z'n werk gaat. Ik sta straks voor de klas, hij heeft dan zijn eigen winkel, een heerlijke plek voor kinderen om op te groeien. Alleen het borstvoedingsverhaal wordt een beetje moeilijk.

Anoniem

Suusenmalvin schreef:
Jammer dat er toch nog zoveel gedacht wordt dat thuisblijvende moeders geen bal doen op een dag.. Er is nog zoveel meer dan werken allen! Kijk om je heen!
En tuurlijk zit ook gewoon om 10 uur, gezellig samen met m'n kleine meid, aan de kop koffie. En tuurlijk heb ik wel eens een luie dag. Maar he, is dat verkeerd dan? Maakt het je een slecht mens? Zijn we gemaakt om ons uit de naad te werken? Voor welk doel?

Maar leg dan even uit wat je zoal doet :) Dat helpt misschien! Ureille (spel ik dat goed?) gaf daarvan al een leuk voorbeeld :)

Anoniem

@Rowdine, kijk daar ook wel een beetje naar uit hoor ;) al vind ik dit ook heerlijk, lekker met mijn popje bezig zijn, maar dat kan t.z.t. buiten schooltijd ook vast genoeg ;)

@Vuurneon, ja dat denk ik ook! Mijn man wilde eerst thuisvader worden, tot hij dus even in de WW zat, na 3 dagen kon hij niet wachten om weer aan de bak te gaan haha. Maar ik ken wel wat gevallen met een thuisvader, super tof!

Wat werkende ouders betreft, ik ben er niet zo op tegen. Wel zou ik zelf niet voor 2 fulltime werkende ouders kiezen, gezien ik zelf een kind ben geweest die van het ene opvang adres ging naar het andere... heb het alles behalve leuk gevonden en heb de aanwezigheid van mijn ouders heel erg gemist. Gelukkig is dat niet mijn hele jeugd zo geweest :)
Maar om die reden zou ik zelf niet meer dan 2 a maximaal 3 dagen willen werken als ze straks naar school gaat. Beetje de gulden middenweg ofzo :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:34

voorbeeld normaal dagje? Even voor zwangerschaps"rust" (heb nu extra hulp met de paarden omdat ik een periode bedrust heb gehad vanwege complicaties) en met man aan het werk

een maandag (geen hulp bij de paarden)
Man zit 6:30 in de auto
7:30 dochter wakker, opstaan, aankleden (zelf kleren uit willen zoeken en dan aankleden), eten klaarmaken en samen eten en drinken (duurt lang voordat dat drinken eindelijk op is...)
Haren doen, ergens tussendoor tas inpakken (fruit klaarmaken en drinken in beker) voor peuterspeelzaal

8:15 paarden even snel voeren en dan snel de auto in want half negen redden we anders niet.
9:00 terug van dochter naar peuterspeelzaal brengen.

paarden uitmesten, stal opstrooien, hooinetten vullen en aanvegen

Ergens tussen 10 en 10:30 klaar met de paarden, tijd voor thee/tussendoortje
afwasmachine leegruimen en/of vullen, opruimen speelgoed wat vorige avond is blijven liggen of 's ochtends na het opstaan weer neergelegd is. Mail checken en evt. even op bokt kijken.

11:05 weer in de auto dochter ophalen bij peuterspeelzaal
11:30 weer thuis, evt. was in de wasmachine doen en als er nog een was hangt die opvouwen en opruimen zodat het rek leeg is voor de nieuwe was. Dochter speelt dan ook boven, anders beneden, evt. even tv kijken.

12:00 samen met dochter broodje eten en drinken opdrinken, boekje lezen aan tafel, kletsen of spelen aan tafel

ergens tussen 12:30 en 13:00: paarden voeren en mest even weghalen uit de stallen, dochter gaat mee "helpen" of blijft binnen even spelen of tv kijken.

13:00 tot 15:00 afwisselend huishoudelijke klusjes doen (wasmachine klaar?), dochter aandacht geven/samen spelen of knutselen, even buiten spelen of naar het buurmeisje om te spelen (soms spelen op tablet of tv kijken en dan gebruik ik die tijd om ook even te niksen, zwanger zijn is vermoeiend ;) )

ergens tussen 15 en 16:00 uur thee tijd, drinken met wat eten er bij, soms met/bij buurvrouw/buurkinderen, (samen aan tafel puzzelen, spelletje doen, boekje lezen, maar net wat ze mee aan tafel neemt)

Nog even tijd om te spelen of een klusje te doen, voor het donker paarden uit de bak of uit het land ophalen (ophalen achter uit landkost ongeveer 10/15 minuten), uitmesten stallen en paddock/bak en van voorjaar tot najaar de wei, mest wegbrengen, hooinetten bijvullen en klaarzetten en voeren (dochter ene keer mee andere keer binnen spelen of tv kijken afhankelijk wat ze zelf aangeeft)

Ergens tussen 17:00 en 17:30 beginnen met eten maken, moeilijke uurtje met dochter die moe is en zichzelf niet kan vermaken dus om je heen gaat hangen aandacht vragen terwijl je zelf echt even je handen vrij moet hebben.

Rond 18:00/18:15 eten op tafel, hopelijk hoeft man niet over te werken, was hij op tijd klaar en stond er geen file, dan kunnen we samen eten.

18:45, meestal klaar met eten, nog even knuffelen, spelletje spelen, samen met dochter speelgoed opruimen of onder de douche of in bad doen.
Als man er is ruimt 1 de tafel af en de afwasmachine in, tafel schoonmaken en stofzuigen en doet de ander wat met dochter en brengt naar bed (luier om, pyama aan, tanden poetsen, verhaaltjes voorlezen en dan tussen 19:15 en 19:30 ligt ze in bed.)
Evt. nog een natte was ophangen of een droge was opvouwen of opgevouwen was in de kasten opruimen
19:30 even uurtje bijkomen van de dag...

Als ik alleen thuis ben en haar alleen naar bed moest brengen moet ik nu nog opruimen, afruimen, afwasmachine inruimen en stofzuigen. Dan is het al snel na 20:00 uur voor ik kan zitten. Tijd voor een kop thee...

Te moe om te rijden of vies weer in de winter O:) dus uitrusten voor tv, of iets anders rustigs doen. Administratie, foto-album/plakboek, tijdschrift, bokken, bijkletsen met echtgenoot ;)...

's Zomers meer energie om nog wat met paarden te doen als dochter slaapt en dan komt de tuin er regelmatig nog even bij (onkruid wieden, grasmaaien, zandbak opruimen en speelgoed buiten opruimen) man is dan ook vaak buiten bezig of in de garage

Ergens tussen 22:00 en 24:00 uur paarden voeren en laatste mest opruimen uit paddock en stallen, opstrooien, waterbak bijvullen en voer klaarzetten voor volgende ochtend en dan naar bed...

Met wat mazzel slaapt dochter in 1 ruk door, met pech wordt ze ergens tussen 2 en 4 uur wakker en wij dus ook en als we pech hebben en ze slaapt niet vlot weer in, houdt ze ons dan meerdere uren wakker.

pff, zo gaat het toch wel enkele dagen per week. maandag en vrijdag ochtend peuterspeelzaal, dinsdag woensdag paar uurtjes gastouder, do meestal hele dag thuis of de middag ergens heen om te spelen.
Vaak op vrijdagmiddag of zaterdagochtend de grote boodschappen voor de hele week (kost ongeveer 1,5 uur plus nog half uur reistijd retour)

Soms een middagje (meestal die donderdag, lekker rustig) naar de kinderboerderij om te spelen, vooral bij slecht weer in de speelhal uitleven.

Zaterdagmiddag vaak met zijn allen in en om het huis klussen en schoonmaken, evt. wat meer tijd aan de paarden besteden, zondag vaak ergens heen met elkaar, iets leuks doen, familie bezoeken etc.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-02-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:35

Rowdine schreef:
Maar volgens mij ben jij degene die stelt dat je thuis wil blijven omdat je van je kinderen houdt etc. Nu blijkt dus dat je vriend werkt en net zoveel van de kinderen houdt. Dat is dus een vreemde stelling :)

Anyway, je moet het zo regelen, zoals je je er prettig bij voelt. Er is wat mij betreft geen goed of fout. Opvang is een sociale activiteit, evenals tussen de middag, in pauzes of na school met vriendjes spelen.
Stel je voor zeg, dat je een kind 24/7 moet entertainen door er zelf mee te spelen of door het met vriendjes te laten spelen? Zulke vriendinnen (volwassen!) heb ik nu ook; die kunnen geen moment alleen zitten. Verschrikkelijk.

Ik vind het niet prettig dat je doet overkomen alsof een kind altijd maar sociaal bezig moet zijn. Het kan gerust eens zelf spelen of een puzzel oplossen, daar is niet altijd iemand bij nodig.

Voor mijn vriend ligt het anders want hij is autistisch dus hij wordt stapelgek van de chaos als hij langere tijd thuis is :)

Ik bedoel met als er geen doordeweeks is: als jij tot 17 uur moet werken en je werkt ver weg, dus je kunt je kind pas om 18 uur of 18.30 ophalen. Dan heb je neem ik aan geen kinderen te spelen, dan is het eten, helpen bij het huiswerk en naar bed. Dus je kinderen hebben alleen school, de opvang (klassysteem) en het weekend. Zou je dan vasthouden aan je 'weekend is voor het gezin' of neem je dan bijv. eens vriendjes mee, bezoek je nog vrienden of familie die ook kinderen hebben waarmee gespeeld kan worden, mogen ze op zaterdag op een clubje,..?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:35

Mijn man heeft 2 jaar thuis gezeten toen de tweeling een jaar of 2 was en de oudste nog geen 5. Hij had kanker en moest 3 keer geopereerd worden. Hij kon verder wel gewoon alles, was verder niet ziek. (alleen ten tijde van de operaties heb ik een paar weken zorgverlof gehad omdat hij het toen natuurlijk niet kon). Ik werkte in die tijd een stuk meer omdat hij thuis was. Hij vond het heerlijk. Nu is hij bijna altijd weg, maar we kunnen de rollen ook makkelijk omdraaien. Denk wel dat hij minder moeite heeft met fulltime thuis zitten dan ik. Ik vind het echt niks, hij kan er echt van genieten. (en zo hoort het ook)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:37

Mijn babysitkinderen hebben geen klassysteem in de naschoolse opvang, die mogen spelen, er worden activiteiten gedaan, vanaf het droog is mogen buiten in de speeltuin spelen.
Er is wel een huiswerkopvang, waar de kinderen hun huiswerk al kunnen maken, maar dat is iets appart.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:38

Rowdine schreef:
Suusenmalvin schreef:

Maar leg dan even uit wat je zoal doet :) Dat helpt misschien! Ureille (spel ik dat goed?) gaf daarvan al een leuk voorbeeld :)

Ha, buitenom mijn paard die iedere dag z'n natje en z'n droogje moet hebben, een autistisch kind heb waarvoor we wekelijkse afspraken hebben, ikzelf mijn medische afspraken heb, zorg ik dat ik klaarsta voor vriendinnen en mensen in onze buurt die dat nodig hebben. Ik ben actief op school en heb 1 keer in de week een oppaskind.
Een blik op a.s. donderdag;
Kinderen naar school
Meid naar psz
9,30 les met paard
11,00 naar psz meid ophalen
12,00 pleinwacht
13,00 lunchen, vaatwasser, was, opruimen, zuigen en dweilen, hond uitlaten, kozijnen verven etc.
15,00 kinderen uit school
16,00 taxi spelen voor vriendin
16,45 ouder gesprek school
17,00 ouder gesprek school
Koken
Eten
Kinderen naar bed
Was vouwen
Hond uitlaten
Hardlopen
En dan wellicht nog even tv hangen..

En dan idd nog zonder de bekers limonade over de vloer, de puberende 2-jarige 20 keer achter het behang plakken, de eeuwige jondenharen die ik maar blijf vegen, het plas beddengoed wat steeds weer terugkomt, etc. Etc. Etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:41

Urielle schreef:
Rowdine schreef:

Voor mijn vriend ligt het anders want hij is autistisch dus hij wordt stapelgek van de chaos als hij langere tijd thuis is :)

Ik bedoel met als er geen doordeweeks is: als jij tot 17 uur moet werken en je werkt ver weg, dus je kunt je kind pas om 18 uur of 18.30 ophalen. Dan heb je neem ik aan geen kinderen te spelen, dan is het eten, helpen bij het huiswerk en naar bed. Dus je kinderen hebben alleen school, de opvang (klassysteem) en het weekend. Zou je dan vasthouden aan je 'weekend is voor het gezin' of neem je dan bijv. eens vriendjes mee, bezoek je nog vrienden of familie die ook kinderen hebben waarmee gespeeld kan worden, mogen ze op zaterdag op een clubje,..?

Ah zo; ik zou niet per definitie zeggen het gehele weekend is voor het gezin/familie. Dus er kan heus wel af en toe in het weekend worden gespeeld, maar niet ieder weekend!
Overigens heeft het weekend bij ons altijd in het teken gestaan van teamsporten; ook een sociale activiteit!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:41

Rowdine schreef:
Suusenmalvin schreef:

Ik denk dat Urielle wel een mooie standaard dag zoals alle dagen beschreven heeft.
ik wil mijn dag ook wel beschrijven hoor.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:42

Dat doe ik ook allemaal, maar moet dat in mijn 2 vrije dagen plakken. (paard, regelmatig terugkerende medische afspraken voor mijzelf en 3 van de 4 kinderen: ortho 2 kids, opticien en oogarts 2 kids, fysio en osteo mijzelf en 1 kind, ggz vanwege kind met "handicaps", consternatieburo natuurlijk voor de kleinste) Ook het taxi-en, vrijwilligerswerk op school en sportschool van de kinderen. Huishouden en zelf sporten, klussen in huis. Ik ben gelukkig een avondmens want ik sta rustig om 23:00 nog te stofzuigen....
Laatst bijgewerkt door mamamier op 04-02-14 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:43

Rowdine schreef:
Suusenmalvin schreef:

Ik zal even een dagje hier mee geven :)
Om half 6 (mijn ukkepuk weet geen normalere tijd te kiezen lol) komt madam voor d'r ontbijt, laat ik de honden even er uit en daarna gaan we weer direct naar bed tot een uurtje of 9.
Daarna is ze weer wakker en krijgt ze wat sap en gaat ze lekker spelen, hondjes weer er uit, beginnen met opruimen. Vaak even stofzuigen om te beginnen (dagelijks terugkerend met een bijna kruipende uk en 2 honden) en daarna beginnen we zoetjes aan aan het fruithapje.

Daarna is mevrouw weer moe en gaat ze na wat spoken (ze komt moeilijk in slaap dus dit duurt iets van 10 tot 30 minuten) vaak lief slapen. Dan dweil ik even en hoop ik dat het droog is voor ze weer wakker wordt want anders kan ik dat weer opnieuw doen ;) en als ik het red ga ik dan snel douchen anders 's avonds als mijn man er is.

Dan gaan de hondjes nog even naar buiten, lekker ravotten op het veld hier pal voor de deur. :D

Dan is het alweer lunch tijd dus gaan we samen lunchen. Trek daar ook gerust een uur voor uit voor ze al haar brood op heeft, haar halve flesje naar binnen werkt en de nodige boeren heeft gelaten :+

Daarna weer lekker spelen, waar ik dan even bij blijf omdat ze dan op de grond ligt om het kruipen te stimuleren en met 2 honden/kabels/scherpe dingen etc. laat ik haar dan niet alleen.

Daarna nog even in de box zodat ik de was kan verzamelen, sorteren en aan kan zetten, was ophangen en droge was mee naar beneden nemen. Dan ga ik de was vouwen/strijken en als mevrouw moe is leg ik haar in bed, en maak de was daarna verder af.

Daarna begin ik met afstoffen en poetsen. We hebben een best stoffig huis en ik ben OCD netjes, mijn huis is bijna altijd spik en span ;)
De badkamer, wc etc. doe ik ook grondig uit indien de tijd het toe laat. Minstens 3 x per week.
En uiteraard nog maar eens de honden uitlaten.

Dan is het 4 uur en wordt mijn dame weer wakker. Om half 5 krijgt ze haar warme hap, met sap en een toetje (fruit of yoghurt of kwark) en daarna speelt ze in de box en begin ik aan eten.

Nadat manlief en ik gegeten hebben gaat ze naar bed en is mijn dag ongeveer om. Manlief doet de afwas en ik ga dan vaak nog even dat kleine beetje werken wat ik er dan naast doe, vaak een uurtje.

Oh en de honden tussendoor nog eens natuurlijk.

Daarna tijd voor manlief, samen een filmpje kijken o.i.d. of hij gaat gamen en ik ga ook maar achter de pc zitten.

Om half 10 de laatste fles voor mevrouw, die doet manlief dan omdat hij dat graag wilt, ik laat de honden dan nog eens er uit en om 10 uur liggen we vaak allemaal in bed, op naar de volgende dag.

Eer keer per week doen we de boodschappen, die doen we met z'n drietjes :)

Dus ja, ik krijg mijn dagje wel vol. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-14 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:45

Rowdine schreef:
Ah zo; ik zou niet per definitie zeggen het gehele weekend is voor het gezin/familie. Dus er kan heus wel af en toe in het weekend worden gespeeld, maar niet ieder weekend!
Overigens heeft het weekend bij ons altijd in het teken gestaan van teamsporten; ook een sociale activiteit!

Dat is toch ook leuk lijkt me? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:46

Oef ik zou daar helemaal kriegel van worden! Sorry, te weinig intellectuele uitdaging.
Wat bespreek je ook in hemelsnaam met je man als je alleen maar thuis bezig bent met de honden en de kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:46

Urielle schreef:
Rowdine schreef:

Dat is toch ook leuk lijkt me? :)

Ja, hartstikke leuk :)