Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:39

Wat zou er gebeuren als iemand een topic zou openen '.... erg aangekomen'?

Wie zijn wij om yolanthes gewicht te be- of verordelen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:39

Resistance; jij bent ook nog hartstikke jong, kan zijn dat als jij boven de 20 komt moeder natuur ook andere plannen voor jou heeft. Dat verbaasde mij ook enorm hoe een lichaam simpel verandert door ouder te worden :') (hoeft niet, maar de kans is zeer groot)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:41

vuurneon schreef:
Resistance; jij bent ook nog hartstikke jong, kan zijn dat als jij boven de 20 komt moeder natuur ook andere plannen voor jou heeft. Dat verbaasde mij ook enorm hoe een lichaam simpel verandert door ouder te worden :') (hoeft niet, maar de kans is zeer groot)

Mijn moeder is 53, en bijna net zo slank als ik! :) Mijn zus is 26, en heeft ook 34.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:43

Precies Resistance, ik krijg ook vaak het gevoel dat stevigere/vollere/dikke mensen vaak afgeven op slanke mensen (zie 'botten zijn voor watjes, vlees voor echte mannen' foto's op fb), puur om hun eigen eetgedrag en omvang goed te praten.. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:44

Resistance schreef:
vuurneon schreef:

Mijn moeder is 53, en bijna net zo slank als ik! :) Mijn zus is 26, en heeft ook 34.

Dan zal je inderdaad niet heel veel bijkomen. Je zult hooguit naar maat 32 gaan, gezien de huidige trend... Vrouwen kopen liever een kleinere maat, dus houden merken ze voor de gek. Wat nu maat 38 is, was een aantal jaren terug 40. En die trend zet gewoon door...

Neemt niet weg dat je lichaam nog wel veel kan veranderen hoor. En dat waarschijnlijk ook wel gaat doen. Al zal dat waarschijnlijk niet met vet te maken hebben.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:44

Tiggs schreef:

Precies! Dat is wat bij mij niet door de beugel kan :n Afgeven op dunne mensen no problem, maar kritiek hebben op dikke mensen? Nou maak je borst maar nat..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:45

Liesje1611 schreef:
Precies Resistance, ik krijg ook vaak het gevoel dat stevigere/vollere/dikke mensen vaak afgeven op slanke mensen (zie 'botten zijn voor watjes, vlees voor echte mannen' foto's op fb), puur om hun eigen eetgedrag en omvang goed te praten.. :n

Dat is andersom niet anders.......
Het is maar net waar je jezelf op aangesproken voelt. Hou me moeder er altijd mee voor de gek. 1 x blazen en je bent weg.
Mensen moeten eens niet zo zwaar tillen aan wat een ander denkt. Niet als je dik bent en niet als je slank bent. Als je maar tevreden bent met jezelf.

geerke

de zwaartekracht gaat er aan trekken...ook als je dun bent.Dan blijven er lege theezakjes over :+

Janine1990

Liesje1611 schreef:

Dat lijkt me niet zo zeer een gevoel... Dat lijkt me meer een feit!

Dan denk ik altijd: Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet....

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:46

Liesje1611 schreef:
Tiggs schreef:

Precies! Dat is wat bij mij niet door de beugel kan :n Afgeven op dunne mensen no problem, maar kritiek hebben op dikke mensen? Nou maak je borst maar nat..

mwah ik kan genoeg bekendheden noemen die kritiek gehad hebben op dik zijn/dik worden/aangekomen/jojo-en etc

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:49

geerke schreef:
de zwaartekracht gaat er aan trekken...ook als je dun bent.Dan blijven er lege theezakjes over :+

Alles gaat naar het zuiden :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:49

geerke schreef:

Gelukkig zijn daar oplossingen voor _O-

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:50

Sorry hoor maar ik vind dit niet normaal. Ik heb maatje 40, bij sommige merken 38 of 42 maar ik kan toch echt wel met overtuiging zeggen dat ik niet te dik ben. Stel je voor dat iemand dit leest die heel gevoelig is? Dan zijn jullie degene die gezorgd hebben voor anoraxia, bravo hoor.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:52

naomi_g1998 schreef:
Sorry hoor maar ik vind dit niet normaal. Ik heb maatje 40, bij sommige merken 38 of 42 maar ik kan toch echt wel met overtuiging zeggen dat ik niet te dik ben. Stel je voor dat iemand dit leest die heel gevoelig is? Dan zijn jullie degene die gezorgd hebben voor anoraxia, bravo hoor.

zo dat is even kort door de bocht...

je krijgt echt geen anorexia door het lezen van een opmerking hoor... ook niet als je er gevoelig voor bent
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 17-01-14 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:52

naomi_g1998 schreef:

Zo werkt een psychische stoornis niet. Dat is veel complexer dan je het voorstelt.

Dan zou ik ook kunnen zeggen; dames die ongezond zwaar zijn, moeten afvallen. Zou wat zijn als dat direct werkt en door mijn ene zin de dames ook gaan afvallen :+

fourseasons

Re: Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:54

Misschien kort door de bocht ja maar toevallig weet ik heel goed hoe die stoornis werkt. Ik ken zelfs iemand die door zulke uitspraken boulimia kreeg dus ik vind er niks kort door de bocht aan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:55

vuurneon schreef:
Dan zou ik ook kunnen zeggen; dames die ongezond zwaar zijn, moeten afvallen. Zou wat zijn als dat direct werkt en door mijn ene zin de dames ook gaan afvallen :+

Dan moet je eigenlijk gewoon het hele internet vol spammen met iedereen moet een vetpercentage binnen de norm krijgen, hele volksgezondheids crisis opgelost *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:56

naomi_g1998 schreef:
Misschien kort door de bocht ja maar toevallig weet ik heel goed hoe die stoornis werkt. Ik ken zelfs iemand die door zulke uitspraken boulimia kreeg dus ik vind er niks kort door de bocht aan.

Als je het goed weet, dan weet je ook dat het niet door 1 simpele opmerking komt. Het is een zeer complexe stoornis, daarom is het behandelen ook zo ongelooflijk moeilijk.

Janine1990

liedje89 schreef:
vuurneon schreef:

Dan moet je eigenlijk gewoon het hele internet vol spammen met iedereen moet een vetpercentage binnen de norm krijgen, hele volksgezondheids crisis opgelost *\o/*

Nou dan stel ik toch voor dat je dan opschrijft:
"Als je dit leest val je af tot je ideale gewicht."
Of voor mensen die het probleem andersom hebben: "Als je dit leest, kom je aan tot je ideale gewicht."
Dat zou wel zoooooooooooo ideaal zijn.

Nog snellere oplossing van obesitas.

PocoGaucha

ik las 'is ernstig gevallen'

Heb de paginas niet doorgelezen, maar dit een een advertentie van vroeger:
Afbeelding
en zo zijn er nog duizenden haha. Vind het zonde hoe ze er nu uitziet. Haar gezicht is niet eens mooi meer.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:57

Nee zo zwart wit werkt het niet nee maar daardoor ging ze wel.denken dat ze echt dik was. Vinden jullie het nou echt normaal om iedereen met maatje 40 maar dik te noemen? Sorry maar ik vind dat echt niet normaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:58

Ja, maar in die tijd was roken ook gewoon seks :D

Wel grappig dat tijden veranderen en dat het ook telkens gaat van slank... Rubens... Slank... Rubens...twiggy... Rubens.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:58

naomi_g1998 schreef:

ik krijg echt de kriebels bij het woord 'toevallig' in dit zinsverband, zal wel mijn allergie voor eigenwijsheid zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:00

Er worden tegenwoordig ook al weer modellen dikker geshopt hoor. Ofja ze houden het wel dun, maar als je dan de ribben bijv kan zien dan shoppen ze de ribben weg :(:) . Ook gaan veel grote modehuizen steeds vaker naar plussize modellen (en word er dan vaak eigenlijk nog gezeurd dat de modellen niet dik genoeg zijn). Dus goed nieuws voor de mensen die denken dat eetstoornissen dan vast uitsterven :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:01

vuurneon schreef:
Ja, maar in die tijd was roken ook gewoon seks :D

Wel grappig dat tijden veranderen en dat het ook telkens gaat van slank... Rubens... Slank... Rubens...twiggy... Rubens.

Rubens in het kwadraat bedoel je zeker? :P