Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:38

Dat had ik laatst ook. Stond een vp bij van €50. Ik ga akkoord

Dus gegevens gevraagd.
Als je even 86,75 overmaakt en je adres geeft.

Eh pardon? Stond €50 bij.

Nee was een foutje. Ik wist zelf ook wel dat €50 een belachelijk lage prijs zou zijn.
Eh ?? Nou daag ..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:40

Daar kan ik mij dan ook aan ergeren. Ik ben een tijd op zoek geweest naar zadels, en dan zie ik een zadel wat naar mijn smaak is met een goede prijs. Klik je de advertentie open staat er een ander zadel voor die prijs en het zadel wat ik graag wilde voor een veel hoger bedrag in dezelfde adv.. Nou dikke doei, laat maar.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:14

Zo stond er laatst ook een Barefoot-zadel op Marktplaats. Stond er 50 euro als vraagprijs bij de advertentie. Dus ik aanklikken (onder het mom van, dat kan nooit), stond er iets anders voor 50 euro en het zadel voor 250 :P Alsof mensen dat verschil niet zien :P

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:39

pff... een koper, die wilt meerdere spullen afnemen, dus ik zei; ja bij afname van meerdere spullen wil ik wel een mooie prijs maken.

alle spullen die ze wilde samen waren 65 excl,
krijg ik een bod van 50 incl. :')

Meestal doe ik niet zo moeilijk over 22 euro, maar ik had al aangegeven dat de prijzen verlaagd waren en dat ik dan eventueel een mooie prijs wilde maken. maar dit is gewoon uitmelken... |o

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:48

Maar die lui die op MP dat soort trucjes net als met dat Barefoot enzo uithalen, kan je die niet aangeven bij MP? Want het is misleiding volgens mij.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:49

Ja dat weet ik dus eigenlijk niet, want in de advertentie zelf staat verder wel de vraagprijs, alleen dus pas in de tekst en niet waar je de prijs invult. Ik geef eigenlijk nooit wat aan, klik het gewoon weg :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:01

Volgens mij zijn er veel mensen die wel dingen aangeven.

Vaak zat als ik bezig ben met de advertenties vernieuwen en ik vergeet meteen de oude advertenties te verwijderen.

Poef marktplaats: verwijderd ivm dubbel plaatsten.

Zucht.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:03

Tsja Upendo, denk dat je mij bedoelt? Beetje laag om zo te reageren ;)
De vraagprijs kan best lager zijn dan de prijs waar je het uiteindelijk voor verkoopt. Inderdaad om mensen te trekken. En waarom? Omdat je anders sowieso weet dat niemand naar je advertentie kijkt omdat ze zelf al aannames nemen.

Dat jij het niet kan hebben dat ik jou een artikel niet voor veel minder dan de waarde verkoop, dat is natuurlijk niet mijn probleem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:09

Nou nou marjoow, effe dimmen zeg... er is niets "laag" aan hoe ze het neergezet heeft, gewoon een algemene reactie over wat haar stoort. En dit begrijp ik ook wel een beetje. Als iemand een vraagprijs neerzet, is dat wat er voor willen hebben. "Lokkertje", zoals je het zelf ook zegt, zijn heel vervelend en niet fair. Iedereen weet dat een vraagprijs is dat, wat de ts er voor wil hebben. Dan zeggen dat je meer wilt, slaat eigenlijk nergens op. Dus krijg je geirriteerde "klanten" ja. Daar vraag je dan om.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:12

GamblersCup schreef:
Nou nou marjoow, effe dimmen zeg... er is niets "laag" aan hoe ze het neergezet heeft, gewoon een algemene reactie over wat haar stoort. En dit begrijp ik ook wel een beetje. Als iemand een vraagprijs neerzet, is dat wat er voor willen hebben. "Lokkertje", zoals je het zelf ook zegt, zijn heel vervelend en niet fair. Iedereen weet dat een vraagprijs is dat, wat de ts er voor wil hebben. Dan zeggen dat je meer wilt, slaat eigenlijk nergens op. Dus krijg je geirriteerde "klanten" ja. Daar vraag je dan om.

Als ik een artikel voor 21 euro nieuw koop, het binnen krijg en totaal niet pas, het vervolgens op internet zet met een vraagprijs van 10 euro omdat ik weet dat er anders sowieso niemand kijk, noem jij dat een lokkertje? Prijs staat erbij omdat het moest, ik wilde liever gewoon vrij bieden inzetten.

En als je dan zelf niet snapt dat zoiets niet voor 15 inclusief verzenden weg gaat, ja ga dan niet zo'n steek onder water hier neerzetten.

Voor 21 inclusief wil ikhet dan best nog verkopen, maar geen 10 euro exclusief. Lijkt mij heel duidelijk maargoed.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:12

Zeg Marjoow, doe dat lekker via pb, wil je? Upendo noemde nergens een naam of wat dan ook, maar een MP-irritatie. Daar is dit topic voor, weet je wel ;) Trouwens, een andere (lagere) prijs neerzetten dan je uiteindelijke vraagprijs, dat vind ik pas laag.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:14

@ Marjoow: Upendo noemt geen namen, dus waarom reageer je zo fel?
Zoek dat ff lekker via pb uit als je je aangesproken voelt!
Lokkertjes hou ik ook niet van: gewoon artikel en vraagprijs, klaar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:15

Kirsha schreef:
Zeg Marjoow, doe dat lekker via pb, wil je? Upendo noemde nergens een naam of wat dan ook, maar een MP-irritatie. Daar is dit topic voor, weet je wel ;) Trouwens, een andere (lagere) prijs neerzetten dan je uiteindelijke vraagprijs, dat vind ik pas laag.

Nee, niet als er zo'n steek onder water geplaatst word op een openbaar forum waar je ook nog vrijheid van meningsuiting hebt.

Een vraagprijs staat bij mij meer gelijk aan een minimum prijs dan een maximum prijs. Ik zie werkelijk jullie probleem niet in een verschil van 5 euro in hetgeen wat ik ervoor minimaal wil hebben. Kijk, als het om iets gaat wat uiteindelijk 100 euro duurder lijkt te zijn, ja dan snap ik je. Maar dit? Nee dit slaat nergens op om daar een issue van te makken en het over lokken te hebben óf om het een irritatie opsich te noemen ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:16

ik knap al af op advertentie's met die zogenaamde lokkertjes... zet gewoon je minimale prijs neer en klaar

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:17

Als ik een advertentie zie met een prijs en dan vervolgens een hogere prijs moet betalen dan in de advertentie staat, dan wil ik niet eens meer zaken doen. Gewoon niet moeilijk doen, zet je prijs erin en doe niet zo stiekum.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:17

SharonIndezz schreef:
ik knap al af op advertentie's met die zogenaamde lokkertjes... zet gewoon je minimale prijs neer en klaar

Ja minimale prijs, dan is er toch nergens een lokkertje aan? Maar jullie zijn dus zo heilig dat je niet een artikel langer laat staan voor bieders? Dat je het direct aan de eerste de beste die je minimumprijs bied verkoopt? Zijn er zát die het niet doen.

Het ís geen lokkertje, het is een minimumprijs (zoals ik hierboven al zeg :Y) )

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:18

Als er een vraagprijs staat ga ik er ook van uit dat het voor dat bedrag weg gaat of minder.. maar toch zeker niet meer

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:19

Marjoow schreef:
Kirsha schreef:

Nee, niet als er zo'n steek onder water geplaatst word op een openbaar forum waar je ook nog vrijheid van meningsuiting hebt.

Een vraagprijs staat bij mij meer gelijk aan een minimum prijs dan een maximum prijs. Ik zie werkelijk jullie probleem niet in een verschil van 5 euro in hetgeen wat ik ervoor minimaal wil hebben. Kijk, als het om iets gaat wat uiteindelijk 100 euro duurder lijkt te zijn, ja dan snap ik je. Maar dit? Nee dit slaat nergens op om daar een issue van te makken en het over lokken te hebben óf om het een irritatie opsich te noemen ;)

Als jij een vraagprijs neerzet, is het niet zo gek dat je daar reacties inclusief verzenden op krijgt. Zou ik namelijk ook doen. Als jij het voor 21 euro inclusief verzenden wil verkopen, dan is je uiteindelijke prijs die je ervoor krijgt 15 euro. Als je 10 euro neerzet als vraagprijs en het daarvoor vervolgens niet wil verkopen, dan is dat een lokkertje en daarmee een irritatie ja. Maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over.

En steek onder water, tja, het is maar hoe je het opvat. Het had net zo goed iemand anders kunnen zijn, maar JIJ voelt je aangesproken en dat zegt dan meer over jou, als je het mij vraagt. Tuurlijk, vrijheid van meningsuiting, maar dat geldt dan ook voor iedereen en dan hoef je niet zo fel te reageren omdat iemand een algemene opmerking plaatst die jij vervolgens meteen op jezelf betrekt.

Wat wil je nou, je gelijk halen? Je kunt ook gewoon je schouders ophalen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:19

dodyg schreef:
Als er een vraagprijs staat ga ik er ook van uit dat het voor dat bedrag weg gaat of minder.. maar toch zeker niet meer

Nouja daar heb ik dus een hele andere gedachtegang in. Minimum betekent namelijk vanaf, niet minder.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:20

Dus jij wil dat mensen meer betalen dan jouw minimumprijs? Zet dan gewoon je vraagprijs in de advertentie en doe niet zo moeilijk..

ElfiL92

Marjoow schreef:
Kirsha schreef:

Als het toch maar om €5 gaat, zet dan meteen de goede prijs erin. Dan maakt t toch niks uit volgens jou :')

Jadeleigh263

je naam was niet genoemd, dus ga hier aub niet zijken.
Anders moet je upendo sturen en zelf de eer eraan houden.
wat je nu doet vind ik namelijk weer heel laag. +:)+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:21

Mayflower_ schreef:
Dus jij wil dat mensen meer betalen dan jouw minimumprijs? Zet dan gewoon je vraagprijs in de advertentie en doe niet zo moeilijk..

Nee ik verkoop mijn producten voor een zo hoog mogelijke prijs.

Ga nog even de betekenis van het woord "minimum" opzoeken anders... Je verwart het met "maximum" namelijk.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:21

Marjoow: bij de meeste is dat dus een max prijs waarmee je lokt. Dus zet gewoon de vraagprijs of wat hoger neer. Met lager wek je nou eenmaal irritaties op, waar je imo dan zelf om vraagt en dus niet moet zeuren. Ik ben het dus ook zeker met Upendo eens. Kan je wel roepen dat we zelf moeten snappen dat het ècht niet voor bedrag x weggaat, maar er zijn geregeld mensen die het wèl voor dat bedrag weg doen omdat ze er vanaf willen. Dus eerlijkheid werkt het beste.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:22

friendly schreef:
Marjoow: bij de meeste is dat dus een max prijs waarmee je lokt. Dus zet gewoon de vraagprijs of wat hoger neer. Met lager wek je nou eenmaal irritaties op, waar je imo dan zelf om vraagt en dus niet moet zeuren. Ik ben het dus ook zeker met Upendo eens. Kan je wel roepen dat we zelf moeten snappen dat het ècht niet voor bedrag x weggaat, maar er zijn geregeld mensen die het wèl voor dat bedrag weg doen omdat ze er vanaf willen. Dus eerlijkheid werkt het beste.

Nou zeker niet bij de meeste, want er zijn er ook een heleboel die het wel zo doen. Niet minder dan = vraagprijs = minimumprijs.
Dus lekker bieden.