Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Salsa schreef:Oei ik schrik van sommige meningen van bepaalde mensen. Alsof je 50 jaar terug in de tijd gaat maar goed ga me daar ook niet in mengen wat het is een discussie waar je niet uitkomt.
Brainless schreef:Salsa schreef:Oei ik schrik van sommige meningen van bepaalde mensen. Alsof je 50 jaar terug in de tijd gaat maar goed ga me daar ook niet in mengen wat het is een discussie waar je niet uitkomt.
Ik denk niet dat hier mensen 50 jaar terug gaan in de tijd.
Vroeger moest je thuis blijven als moeder en had je geen keus.
Tegenwoordig mag je kiezen, en dat is het verschil met vroeger.

Salsa schreef:Ik doel op uitspraken die gerelateerd zijn aan dat een vrouw thuis blijft om voor de kinderen te zorgen. Iets wat toch de vrouwen emancipatie een paar stappen terug zet imo. En denk dat er stiekem nog een hoop vrouwen op die manier denken/moeten van hun echtgenoot.
lieveli schreef:Mijn grootouders hadden vroeger kindermeisjesHet was in die kringen een trend om je kinderen een paar keer per dag te zien en verder niet te veel met de opvoeding te bemoeien. Afschuwelijk lijkt me.
Salsa schreef:Is ook niet voor iedereen hoor Brainless ik denk alleen dat het vaker voorkomt dan je denkt. Zeker dat moeders er voor kiezen onder het mom `beter voor de kinderen´ Deze laaste mening deel ik niet.
Ik ken ook dames die FT thuis zijn (van bokt) die een enorm vol leven hebben en dit wel op een imo goede manier doen. Meiden die bijvoorbeeld de luxe hebben zoals paarden en beesten aan huis ed en vaak thuis ook nog van alles ondernemen op zzp gebied. Dan wordt het alweer een ander verhaal.
Maar als je gewoon in een dorp/stad met een minimaal inkomen moet leven lijkt me daar niks leuks aan om dan FT thuis te blijven

Sees schreef:Hm nee dat ben ik niet met je eens. Mensen < 25 zijn IMO nog niet echt volwassen
. Zijn vaak nog erg zoekende, staan feitelijk pas aan het begin van hun volwassen leven, hebben doorgaans nog niet alles zo op de rit als mensen van ± 28+. Mensen van 28+ hebben iig vaak een eigen huis en geen starterswoninkje. Ze hebben meer spaargeld, betere banen, meer te besteden, zijn evenwichtiger, hoeven niet zo nodig meer, hebben zich al bewezen.
Overigens is er IMO niks mis met op vakantie gaan zonder kind. Als het maar niet 6 weken en niet 10x per jaar is.

Salsa schreef:Wat ik bijna zelf vergeet: Bedenk je ook hoe het is FT thuis te zijn met alleen kind (eren) om je heen en verder weinig contacten aangezien immers iedereen bijna werkt en je qua geld het een stuk minder breed hebt om dingen te ondernemen en dingen zoals een tweede auto oid.
Ik heb nu zwangerschapsverlof en vind het heerlijk hoor maar merk meteen hoe klein je wereldje wordt.
Om mezelf een beetje gelukkig en geestelijk gezond te houden en dus ook beter voor mijn kinderen te kunnen zorgen moet ik soms echt wel meer uit me leven haal dan kleurplaten kleuren, sesamstraat, kinderboerderij, speeltuin en luiers verschonen
Op de dagen dat ik thuis ben heb ik dan ook alle energie en aandacht voor mijn kinderen
Salsa schreef:Nadia: Maar uit je verhaal begrijp ik dan dat je thuis je kinderen scholing geeft, wat mij toch ook echt een volwaardige baan lijkt al krijg je er niet voor betaald, en ook een kindje hebt die wat speciale aandacht nodig heeft. Daarnaast zijn 5 kinderen ook iets anders dan 1 a 2 kinderen zoals TS bedoeld.
Misschien heb ik het wat verkeerd verwoord maar ik bedoel niet dat FT thuismoeders per definitie geen vol leven hebben maar dat IK persoonlijk en denk vele me mij in dezelfde situatie er geen vol leven aan ervaren.
Denk dat het heel situatie afhankelijk is maar ik kijk vooral naar mijn eigen situatie die voor Nederlandse begrippen heel standaard is. Twee kinderen, modaal inkomen, koophuis, auto, sociaal leven, bepaalde nl levens standaard. Dan is het op één normaal salaris lastig rondkomen met deze vaste lasten zonder dat je iets geks doet of terugvalt op ouders oid voor veel mensen mits je heel erg schaaft aan je luxe, vakantie en uitjes enz. En ja mijn wereldje zou dan wel klein worden gezien de rest werkt en er geen geld overblijft voor clubjes, uitjes enz.
Salsa schreef:Nadia: Maar uit je verhaal begrijp ik dan dat je thuis je kinderen scholing geeft, wat mij toch ook echt een volwaardige baan lijkt al krijg je er niet voor betaald, en ook een kindje hebt die wat speciale aandacht nodig heeft. Daarnaast zijn 5 kinderen ook iets anders dan 1 a 2 kinderen zoals TS bedoeld.
Misschien heb ik het wat verkeerd verwoord maar ik bedoel niet dat FT thuismoeders per definitie geen vol leven hebben maar dat IK persoonlijk en denk vele me mij in dezelfde situatie er geen vol leven aan ervaren.
Denk dat het heel situatie afhankelijk is maar ik kijk vooral naar mijn eigen situatie die voor Nederlandse begrippen heel standaard is. Twee kinderen, modaal inkomen, koophuis, auto, sociaal leven, bepaalde nl levens standaard. Dan is het op één normaal salaris lastig rondkomen met deze vaste lasten zonder dat je iets geks doet of terugvalt op ouders oid voor veel mensen mits je heel erg schaaft aan je luxe, vakantie en uitjes enz. En ja mijn wereldje zou dan wel klein worden gezien de rest werkt en er geen geld overblijft voor clubjes, uitjes enz.