Wie ook thuisstudeerder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Wie ook thuisstudeerder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:18

Ik kan je zeggen dat het mij ook een bepaald moment de keel uit kwam :o Vandaar dat ik voor de opfriscursus gekozen heb. Ik heb geen dyslectie maar misschien hebben ze wel extra opties voor je.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:19

Bij het NCOI ligt de norm ook best hoog hoor bij eindopdrachten :j
Daar wordt je wel afgerekend op spel/grammatica fouten.
Maar ik vind dat ook logisch voor een HBO opleiding.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:21

Tazzey schreef:
Ik kan je zeggen dat het mij ook een bepaald moment de keel uit kwam :o Vandaar dat ik voor de opfriscursus gekozen heb. Ik heb geen dyslectie maar misschien hebben ze wel extra opties voor je.

Uhu het is een optie, niet bij alles kan ik de dyslectie de schuld van geven ;) maar goed als ik een thuisstudie wil gaan doen dan doe ik dat om mijzelf te ontwikkelen als ik bv. even tijd geen baan heb maar ook wel groot gedeelte voor mijn plezier. := En opfris cursus grammatica valt daar nou niet bepaald onder hahah.

xApple schreef:
Bij het NCOI ligt de norm ook best hoog hoor bij eindopdrachten :j
Daar wordt je wel afgerekend op spel/grammatica fouten.
Maar ik vind dat ook logisch voor een HBO opleiding.

Uhu ik doe op dit moment ook een HBO opleiding en vind ook normaal dat dit wordt gedaan, het moet gewoon goed zijn als HBO student. Maar toch bij mijn opleiding zijn de docenten vaak soepeler dan de eisen die ik soms zie staan in de studiehandleiding waaraan ze zich moeten houden. Verslagen hoeven bv, niet bij meer dan 3 spelfouten worden nagekeken, toch doen docenten dit vaak wel en moet je hem daarna nog aanpassen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:38

NHA MBO4 gehandicaptenzorg vraagt ook of ik de spellingscontrole er even overheen wil gooien. Naar mijn idee stellen zij momenteel basiseisen aan de spelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:14

Hallo, sorry dat ik hier kom binnenvallen maar ik had een vraagje. Mag je met 17 ook al thuis studeren? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:30

Beloven schreef:
Hallo, sorry dat ik hier kom binnenvallen maar ik had een vraagje. Mag je met 17 ook al thuis studeren? :)

Ligt eraan :)
Heb jij je startkwalificatie? Dan wel. Zo niet? Dan niet en ben je verplicht volledig dagonderwijs te volgen. Daar vallen thuisstudies niet onder.

Kwalificatieplicht: uitgangspunten

Jongeren tussen 16 en 18 jaar moeten onderwijs volgen tot zij een startkwalificatie hebben. Een startkwalificatie is (minimaal) een havo-diploma, vwo-diploma of een mbo-diploma op niveau 2 of hoger.

De kwalificatieplicht is 1 van de maatregelen van de Rijksoverheid om schooluitval van jongeren tegen te gaan. Ook moet de maatregel de kansen van startende jongeren op de arbeidsmarkt vergroten. Jongeren moeten de kwalificatieplicht vervullen door volledig dagonderwijs te volgen. Volgt een leerling de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in het mbo? Dan kan hij leren en werken combineren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:51

*\o/* Eerste cijfer is binnen! Een 7!!!!! *\o/*

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:11

Woehoeeee!

Weet toevallig iemand hoe ingewikkeld de multipel choice testen zijn van de O.U

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:19

@Wendybrian: ik denk niet dat je een voldoende haalt als je de stof niet kent... Vooral het boek "Inleiding in de Psychologie" waar je mee begint is meteen al behoorlijk veel om te leren. Bij dat basisboek hoort ook een ander boek waarmee je die vragen kunt oefenen.
Ik haalde het trouwens in 1 keer met een 7 en degene die bij het examen zat vertelde me dat er heel wat waren die het niet in 1 keer haalden... Daar komt bij dat het boek voor 2 modules telt, extra veel dus. Het voordeel is wel dat het in het Nederlands is, veel van de modules hebben engelstalige boeken.(Amerikaans engels of "Engels" engels)

Als je de stof wel kent, vind je de tentamens denk ik wel meevallen... Ik was tenminste binnen een half uurtje klaar voor 1 module en binnen een uur voor 2... Terwijl je 3 uur per tentamen de tijd hebt, meen ik.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:39

Ik ken idg de stof die behandeld is goed voordat ik naar het volgende hoofdstuk ga,
Het gaat nu gelukkig een stuk sneller nu ik mijn aantekening verminder maar alleen de globale info eersr leek het meer op een kopie leek van het boek :')

Hoe lang heb jij over de inleiding gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:49

Hmm, dan moet ik dus nog een jaartje gaan wachten, heel misschien zou ik nog met leerplicht zelf kunnen overleggen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:52

Ik vind de multiple choice vragen van de OU pittiger dan die ik op de VU kreeg. Als je de stof niet beheerst zul je het niet halen. Vooral ook goed lezen! De antwoord alternatieven lijken heel erg op elkaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:55

Beloven schreef:
Hmm, dan moet ik dus nog een jaartje gaan wachten, heel misschien zou ik nog met leerplicht zelf kunnen overleggen :)

Je bent niet leerplichtig meer, dat was je tot je 16 was ;)

Je moet gewoon dagonderwijs volgen tot je 18 wordt (er zijn uitzonderingen voor diegene die door omstandigheden geen regulier onderwijs volgen. Is een hele procedure) of je startkwalificatie haalt. Ach, voor je het weet ben je 18 denk ik dan maar :)

Je kan uiteraard wel gewoon cursussen volgen :) Maar t is geen vervanging voor je dagonderwijs.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-02-14 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:00

Nouja, ik heb nu al even l*llig gzegd 2 jaar verkl**t. En er kan denk ik wel een uitzondering voor mij gemaakt worden dat ik geen regulier onderwijs hoef te volgen. :). Dankjewel voor de info!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:25

Wendybrian schreef:
Woehoeeee!

Weet toevallig iemand hoe ingewikkeld de multipel choice testen zijn van de O.U

Ik beheerste de stof goed, maar liep stuk op de examenvragen. Moest die eerst naar ' normaal' Nederlands vertalen en de antwoorden ook, dus dat kostte ontzettend veel tijd en inspanning, waardoor ik het tentamen niet haalde.

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:44

Ik wacht ondertussen al anderhalve maand op mijn nieuwe lespakket van NHA. Periode 1 afgerond.. Ruim vantevoren aangegeven dat ik lespakket 2 nodig had. Elke keer als ik bel krijg ik te horen dat het er volgende week is, niet dus. :')

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:14

Daarom ben ik ook wel heel erg blij date r bij de modules van de ou 3tentamens bij zitten,
Hopelijk heb ik die niet nodig, maar toch handig!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:46

Purny gefeliciteerd met je cijfer!!

Wendybrian, als je niet alle tentamen mogelijkheden opmaakt kun je ze ook gebruiken voor een ander vak waar je er misschien meer dan 3 nodig hebt.
Welke studie doe je aan de OU?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:40

aan het vak te zien doet Wendybrian psychologie :+
Heel knap als je de inleiding in 1x haalt en dan ook nog met een 7!
Het is binnen de opleiding een zogenaamd "struikelvak", velen moeten herkansen. Super goed leren dus en veel oefenen met dat werkboek. (Mijn mams is daar docent... vandaar :o )

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:28

Ik volg idd psychologie, goh ik wist niet dag je je tentamen kansen mee mocht nemen!
Handig!

Thnx voor de tips! Ik ben echt heel erg benieuwd naar het eerste tentamen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:06

Ik dacht gister nog... laat ik maar rustig aan doen anders heb ik niks meer te doen. Tot er vandaag weer een dik pakket in de bus lag.... :+

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:09

Pff ik ben nu ongeveer 2 weken bezig met mijn thuisstudie juridisch medewerker van het LOI en aanbeland bij het hoofdstuk 'Staatsrecht'. De afgelopen 2 hoofdstukken vond ik erg interessant, maar dit hoofdstuk kan me simpelweg niet boeien. :n Hoe doen jullie dat, als je vast zit in een hoofdstuk wat je niet bepaald leuk vind?

Ik vind het lastig om mijzelf gemotiveerd te houden en de saaie, lange teksten te blijven lezen. Ook moet ik de klassieke grondrechten gaan leren, wat ik best lastig vind. Zo krijg ik steeds opdracht vragen als 'Wat is er geregeld in art. 14 Gw?' en 'Wat zegt art. 130 Gw?' Hoe moet ik al die grondwetten [edit: artikelen bedoel ik dus :')] uit elkaar gaan houden? :=
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 21-02-14 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:16

Ik ben bezig met de module Staatsrecht van de OU. Niet de leukste maar gewoon stampen. Ik weet niet hoe diep jouw stof gaan maar het is op zich best te doen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:12

Mindmappen?
Saaie gedeelten inderdaad gewoon stampen, stampen, stampen. Na elke stamp-uurtje beloof ik mezelf iets leuks/lekkers of wat dan ook (warme douche, koekje bij de thee, of bij het einde van een huiswerkles een luxe toetje ofzo). Dat motiveert om er nog eventjes tegenaan te gaan.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:02

Misschien het beeldend maken voor jezelf? Dus voorbeelden uit de praktijk zoeken hoe in praktijk in zijn werk gaat (althans als dat kan met dat, geen idee waar je het over hebt ^^'') ? Misschien gaat het dan meer 'leven' en wordt het wat boeiender.