tata's be like vind ik niet bepaald grappig, ik snap driekwart nieteens
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
PocoGaucha schreef:[ Afbeelding ]

slotje

Kinke schreef:vuurneon schreef:Ik vind het woord 'tatta's' gewoon dom. Daardoor kan ik er al gewoon niet om lachen, straattaal vind ik echt vreselijk...
Ben te ouderwetszelfspot vind ik heerlijk, daar kan ik smakelijk om lachen
Inderdaad. Dat is volgens mij de grootste grap, straattaal uitslaan en dit stoer vinden. Ik denk dat er andere bevolkingsgroepen zijn die dat juist de grootste grap vinden, blanke derderangs rappers proberen te zijn
NeverGiveUp schreef:x_Rebecca schreef:Ik vind het niet heel leuk, de grapjes op zich nog redelijk - het straattaalgebeuren vind ik nergens over gaan en het jammere er aan vind ik vooral, als je kijkt naar de mensen die er dingen op plaatsen; het grootste deel is toch echt geen Nederlander.
Op die manier kan ik het niet zien als zelfspot.. natuurlijk, elke Nederlander weet dat ze typische trekjes (tradities) hebben zoals kaas, worst en bitterballen bij een feestje en het typische kringetje. Vind het best leuk om daar over na te denken of een grapje te zien er over, maar niet op een naar mijn idee 'neerbuigende' manier omdat wij zo saai alleen kaas en worst op een bordje leggen...
Dat maak je er toch écht zelf van hoor..

Esmeej333 schreef:x_Rebecca schreef:Hoezo maak ik dat er zelf van dan?
Als ik dingen die ik als 'typisch turks' zou classificeren en het ergens neer zou zetten is het discriminerend. Nu zie ik voldoende mensen van turkse/antiliaanse/weetikveelwelke afkomst die typisch Nederlandse dingen neerzetten en dan is het leuk? Ik snap het verschil er niet in
Sowieso erger ik me al aan de benaming 'Tatta's'. De grapjes op zich kan ik nog wel waarderen..
Dat betekent toch niet dat JIJ/WIJ geen zelfspot kunnen hebben. Maakt het nou uit wat een ander doet?
Overigens is er ook een mocro be like meme, en en nigga's be like meme, dus het valt vast wel mee.
AnneOmie schreef:Kruip weer even onder mijn steen vandaan... maar wat betekent meme in godsnaam???