Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:09

Celiien schreef:
Hmm naja sowieso stel pa komt met zoon kopen, eigenlijk moet ook zoonlief zn id laten zien... Alhoewel het natuurlijk anders is als mams met 3jarige zoon boodschappen doet en er een fles wijn tussenzit :')

Maar straks is het niet voor zoonlief en moet hij alleen maar even meehelpen met de boodschappen??
Ik noem even wat :) Hoe kun je ooit bepalen of het voor een minderjarige zoon/dochter is of voor zichzelf?

zap

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:10

Ja niet inderdaad. En daarbij vind ik het ook de verantwoording van de ouders, niet die van ons als cassière.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:16

Nouja, als een ouder met kinderen van een jaar of 14 is en tussen de flessen rode wijn en de aparte biertjes zitten twee breezers dan lijkt het me duidelijk, maar dan nog is dat niet mijn zaak vind ik. :n

Wij hebben dat checkding ook, waardeloos apparaat. Werkt voor geen meter :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:25

ElenaJuna schreef:
zap schreef:
Wat vinden jullie van de nieuwe alcholwet? Schijnbaar moeten wij ook verbieden als ouders alcohol komen kopen en duidelijk is dat het voor de (minderjarige) zoon of dochter is. Tja...is dat aan mij als cassière. Evenals dat we geen alcohol mogen verkopen aan dronken mensen. Als iemand van ruim 50 zich straal bezopen wil zuipen, moet hij dat toch echt lekker zelf weten? En hoe kan ik bepalen voor iemand dat hij of zij genoeg heeft gehad? Echt raar en reden voor dikke discussies aan de kassa!

Mmm, 16 was beter, 16-jarige kan je veel makkelijker dan inschatten 18-jarige vind ik. Nu moet je iedereen tot 25 aan legitimatie vragen, dat betekent dus dat ik aan bijna elke klant hun ID moet gaan vragen want het zijn bijna allemaal studenten. Wij hebben een ID-checker, dat is nieuw, dan moet je de ID er doorheen halen en als t groen is t legaal en rood is illegaal. Heb k 1x geprobeerd maar dat ding deed t niet eens :') . Ook heb ik een alcoholtest moeten doen van de digros zelf, met 100% geslaagd. Nouja, we zullen zien.

Bedoel je daar iets mee? HM??? >;)

:))

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:48

SuperAssie schreef:
Oh en deze!
[ Afbeelding ]
Standáárd.

ja deze is leuk maar onzin vind ik, dan moeten ze maar bij de deur gaan staan een kwartier voor sluitingstijd en vragen of je een kleine boodschap komt doen.
je mag gewoon winkelen daarvoor is de supermarkt open... :?
de winkel is tot bijv 8 uuur open en ik kan prima binnen 10 min winkelen en afrekenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:51

Jij wel, maar niet alle mensen kunnen dat :')
Ik heb ook al meegemaakt dat er iemand 5 minuten voor sluitingstijd binnenkwam en een half uur rondliep in de winkel om vervolgens met twee plantjes naar buiten te gaan... :') Terwijl ik al 3x had omgeroepen dat we gingen sluiten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:03

Ik heb ooit een keer gehad op zondag, 5 minuten voor sluitingstijd,( 5 uur ) komen mensen binnen, die vervolgens op hun dooie gemak tot half zes! bleven winkelen. Al 5 x omgeroepen, iedereen was verder weg, en ik maar wachten. Toen heb ik ook geen goedemiddag meer gezegd.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:27

xx_Horsiex schreef:
Ik heb ooit een keer gehad op zondag, 5 minuten voor sluitingstijd,( 5 uur ) komen mensen binnen, die vervolgens op hun dooie gemak tot half zes! bleven winkelen. Al 5 x omgeroepen, iedereen was verder weg, en ik maar wachten. Toen heb ik ook geen goedemiddag meer gezegd.

Ook al snap ik dat je je vreselijk opwindt erover, ik vind wel dat je klantvriendelijk moet zijn.
Ik vind het apart dat jij helemaal alleen bleef in die winkel? Wie sloot de winkel dan af enzo?
Bij ons mocht er nooit maar 1 achterblijven, voor het geval er wat gebeurde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:30

Ik werkte in een hele kleine supermarkt (2 kassa's, 3 gangpaden), maar ik mocht bij sluitingstijd ook nooit alleen in de winkel zijn. Nooit eigenlijk zelfs..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:31

Sammylover schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ook al snap ik dat je je vreselijk opwindt erover, ik vind wel dat je klantvriendelijk moet zijn.
Ik vind het apart dat jij helemaal alleen bleef in die winkel? Wie sloot de winkel dan af enzo?
Bij ons mocht er nooit maar 1 achterblijven, voor het geval er wat gebeurde

De eigenaar zelf was er nog, alleen niet meteen in het zicht. Er was hun meerdere malen verzocht om zo vriendelijke te zijn om naar de kassa te gaan, maar dan nog voor de kassa uitgebreid in de koopjeshoek te gaan kijken. Sorry maar dan kan er bij mij geen gedag meer af.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:06

Of van die mensen die tijdens het scannen op je vingers gaan kijken en op het scherm in de gaten houden of je alles wel goed doet. Als ie ddan per ongeluk 2x piept meteen schreeuwen dat ze dat product Maar 1x hebben. Jaa relaxed Johh!! Ik kan niet heksen.. geen paniek..
En dan als alles klaar is en je het bedrag noemt, herhalen ze het bedrag en gaan dan pas opzoek naar hun portomonee. :')

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:19

Het meeste waar ik me aan dood erger is dat mensen na het afrekenen meteen op hun bonnetje gaan kijken of alles klopt. En dan meteen roepen: DE KORTING IS HIER EN HIER NIET AF GEGAAN.
Ja mevrouw.. dat staat onderaan het bonnetje.
Oh sorry.

>;)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:19

Op 1 of andere manier heb ik het idee dat de mensen die bij ons 5 minuten voor sluitingstijd nog even op hun gemak langs komen,
vaak de mensen zijn die zelf lopen te mopperen als ze eens 5 minuten langer op kantoor moeten blijven :')
Maar ow wee, als jij dan bedenkelijk kijkt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:26

SuperAssie schreef:
Moet weer denken aan toen ik nog in de dierenwinkel werkte. Vond het súper leuk en gezellig, de meeste klanten waren leuk alleen was er één vrouw, als die kwam ging ik spontaan het magazijn opruimen xD
Ook zo eentje waarbij we áltijd mee moesten lopen naar haar huis omdat ze te lui was de kattenbakvulling zelf te dragen. Ach, vind t nog altijd heel jammer dat ik daar weg ben, voelde me daar echt thuis.

Tijdens mijn stage brachten we ook vaak kattenbakvulling of brokken thuis inderdaad.
Ik kan me van toen nog wel een vrouw herrinderen die hondenkoekjes kocht uit de schepbak, koekjes gewogen, gestickerd en afgerekend, niets aan de hand..
Kwartiertje later komt ze terug, spreekt de eigenaresse aan; ja zij (wijzend naar mij) doet een verkeerde sticker op de koekjes! Ik heb ze hier vorige week gehaald en toen waren het andere koekjes?! Dus zij heeft het gewoon verkeerd gedaan en dat komt wel vaker voor! (Pardon?! Ik had mevrouw nog nooit gezien)
Eigenaresse kijkt naar de koekjes, nou mevrouw zij (wijzend naar mij) heeft ze wel degelijk goed gestickerd, dan zal er de vorige keer iets fout gegaan zijn, dat is heel vervelend maar deze koekjes zijn goed gestickerd.
Ik heb even een glimlach naar mevrouw gegeven, die verliet met een rood hoofd de winkel..

Verder in die tijd iemand die ratten spaarde.. Wij hadden ook Voederratten zitten en daar stond duidelijk bij dat ze niet geaaid mochten worden, zij deed dat wel elke keer als ze er was, we hadden haar er al een paar keer op aangesproken maar ze ging gewoon door, nou ja eigen risico dan maar.
Tot ze op een dag idd flink gebeten werd en stond te janken in de winkel.
Ja we hadden je gewaarschuwd..
Mevrouw kocht dus ook wel eens een 'gewone' rat bij ons, tot we een telefoontje kregen dat ze met spoed de ratten weg moest doen want ze had er te veel, of wij ze over konden nemen, toen zagen we pas hoeveel ratten ze had.
(We hebben er een deel van meegenomen om haar te helpen)

Verder baalde ik altijd als mensen sprinkhanen wilden hebben en daarvoor bij mij kwamen, konden zij niks aan doen natuurlijk maar ik vond ze echt verschrikkelijk, en als ze begonnen te springen dan schrok ik me elke keer kapot.
Had dan altijd een periode dat ik ze meteen doorverwees naar een collega, maar op een gegeven moment wilde ik me er toch overheen zetten en dacht ik bij mezelf 'stel je niet aan, dood ga je niet' maar zodra ik dan mijn hand in het terrarium stak en ze begonnen te springen dan was ik daar weer een tijdje van genezen.
Dat de eigenaar dan ook nog zegt 'ja ze kunnen wel steken, heb ik wel eens gehad' als je voor het eerst aangeeft dat je ze toch wel eng/vies vind hielp niet echt mee.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:36

Bij ons zijn ze dan wel iets minder makkelijk wat betreft lang blijven hangen na sluitingstijd. Om 10 uur wordt er omgeroepen dat de winkel sluit en of iedereen zich naar de kassa wilt begeven. Mocht iemand blijven hangen dan wordt er toch wel vriendelijk verzocht of die persoon naar de kassa wilt gaan.

In principe krijg je 15 minuten de tijd om te sluiten, en daarin moet je nog de laatste kassa schoonmaken, kassa lades lopen, vuilnis weggooien en nog een soort bon uit de emballage apparaat halen. En kassa lopen mag uiteraard pas wanneer er geen klanten zijn en de duur dicht is. Dus een half uur doorwinkelen zit er bij ons niet in :')

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:47

Ach, er zijn ook veel leuke kanten aan achter de kassa zitten.

Vandaag had k een 16 jarige jongen die me zat aan te staren dus k gaf hem een blik van 'Wat?' Vervolgens zegt die 'ja ik kijk gewoon graag naar mooie meisjes'. Dus k kreeg de slappelach want hij was niet erg aantrekkelijk en de jongen achter hem zegt 'werd je nou versiert?' Dus k zeg 'ja, rare jongen' dus hij zegt 'is hij niet wat voor je dan' dus ik kijk hem aan met een dodelijke blik en hij helemaal de slappelach.

Dat soort dingen kan k echt heel erg om lachen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:04

Konstantine schreef:
Nouja, als een ouder met kinderen van een jaar of 14 is en tussen de flessen rode wijn en de aparte biertjes zitten twee breezers dan lijkt het me duidelijk, maar dan nog is dat niet mijn zaak vind ik. :n

Wij hebben dat checkding ook, waardeloos apparaat. Werkt voor geen meter :')

en wat as moeder dat lekker vind, of thuis nog ee 18 jarig kind woont
vind het belachelijk. dat een 15 jarige niks meekrijgt als hij alleen is, prima, maar als een volwassene erbij is, en die betaald en id kan laten zien....
zou wat zijn als ik straks boodschappen wil doen met een minderjarige en geen alcohol meekrijg

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:12

Als er bij de boodschappen gewoon wat zit is het bij ons idd geen probleem.

Soms komen er wel eens groepjes jongeren, waarvan een aantal dan geen id hebben. Regel dan even van te voren dat diegene die geen id bij zich hebben even buiten blijven wachten :'). Het is nou niet zo dat deze regel sinds een week is ingevoerd ofzo.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:21

Bij ons in de winkel kwam er altijd een hele rare enge man. Hij zag er zelf altijd een beetje vies uit. Haren als vette slierten.
Maar ojee als hij zijn portemonnee opendeed, jee wat een meur kwam daar uit. Al zijn geld stonk een uur in de wind naar au de cologne.... En als je dan later je kassa la open deed dan kwam die walm je tegemoet..... blehhhhh als ik daar nu weer aan denk word ik er weer misselijk van

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:27

Ooooo jeetje zo hadden we er ook een. Lang letten als haar maar bovenop een kale ronde plek :=
En dan ook nog altijd in een 'wit helmpje' en compleet met bilspleet. Echter een hartstikke vriendelijke man! Was wel een ramp in de zomer.. Die man had iets waardoor hij overmatig zweette :(:) fris was t niet nee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:47

ElenaJuna schreef:

Vandaag had k een 16 jarige jongen die me zat aan te staren dus k gaf hem een blik van 'Wat?' Vervolgens zegt die 'ja ik kijk gewoon graag naar mooie meisjes'. Dus k kreeg de slappelach want hij was niet erg aantrekkelijk en de jongen achter hem zegt 'werd je nou versiert?' Dus k zeg 'ja, rare jongen' dus hij zegt 'is hij niet wat voor je dan' dus ik kijk hem aan met een dodelijke blik en hij helemaal de slappelach.

Oh dat doet me ergens aan denken. Ik stond een keer in de rij bij de kassa en voor me was er een man aan het afrekenen. Alleen was ik vergeten om zo'n bar tussen mijn boodschappen en die van hem te zetten. Dus caissière was klaar met zijn boodschappen en pakte iets van mij en zei tegen die man "is dit ook van u?". En hij "nee haha voor zover ik weet wonen wij niet samen." *kijkt naar mij* "of wil je dat misschien? ". Nou ik stond er met een verbijsterde whatthef.uck blik "oh ik ben zeker niet goed genoeg voor je".

Toen ik aan de beurt was kreeg ik een "ikleefmetjemee"blik van de caissière. :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:48

Celiien schreef:
Ooooo jeetje zo hadden we er ook een. Lang letten als haar maar bovenop een kale ronde plek :=
En dan ook nog altijd in een 'wit helmpje' en compleet met bilspleet. Echter een hartstikke vriendelijke man! Was wel een ramp in de zomer.. Die man had iets waardoor hij overmatig zweette :(:) fris was t niet nee :=

Dat vond ik nog het minst erge dat hij zo stonk, stond toch aan de andere kant van de balie, en dan kon je redelijk anders staan dat je er bijna geen last van had.
Maar die meur van z'n geld kon je niet ontlopen.....
Gevolg:
Goed inademen, la open en snel wisselgeld eruit, opzij draaien naar de klant.... pfff gelukkig kon je dan weer ff andemen, inademen geld in de la en la weer dicht..... snel omdraaien en weer ademen....
Gelukkig kwam hij meestal een kwartiertje voor sluitingstijd

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:53

Bizzybijtje schreef:
ElenaJuna schreef:

Oh dat doet me ergens aan denken. Ik stond een keer in de rij bij de kassa en voor me was er een man aan het afrekenen. Alleen was ik vergeten om zo'n bar tussen mijn boodschappen en die van hem te zetten. Dus caissière was klaar met zijn boodschappen en pakte iets van mij en zei tegen die man "is dit ook van u?". En hij "nee haha voor zover ik weet wonen wij niet samen." *kijkt naar mij* "of wil je dat misschien? ". Nou ik stond er met een verbijsterde whatthef.uck blik "oh ik ben zeker niet goed genoeg voor je".

Toen ik aan de beurt was kreeg ik een "ikleefmetjemee"blik van de caissière. :')

Hahah geweldig, mannen in de supermarkt zijn echt slijmballen. Ik heb al zo'n 200keer gehoord dat mijn naam 'Elena' mooi is. En bijv. dat als er iets afvalt van de band van een vrouw dan pakt de man achter haar het op en legt het neer en gaat dan altijd helemaal uitsloven.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 02:50

Bizzybijtje schreef:
Jij wel, maar niet alle mensen kunnen dat :')
Ik heb ook al meegemaakt dat er iemand 5 minuten voor sluitingstijd binnenkwam en een half uur rondliep in de winkel om vervolgens met twee plantjes naar buiten te gaan... :') Terwijl ik al 3x had omgeroepen dat we gingen sluiten.

Zulke mensen dirigeer ik gewoon naar de kassa :')
"Mevrouw we zijn tot 8 uur open, wilt u naar de kassa gaan? Ik wil ook graag naar huis"

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 04:19

Ik werkte bij de BoerenBond, kassa en info ineen.
Een meneer die vroeg hoe sterk het touw was en ik vroeg hem wat het plan met het touw was. Dan kon ik het immers inschatten. Hij antwoordde heel serieus; om mezelf op te hangen....

Dit blijft wel het toppunt van wat ik heb meegemaakt. Ook wel eens zowat over de balie heen getrokken, omdat niet iedereen de lettertjes leest... ik moet me eraan houden en dan komt de baas en geeft toe en sta ik voor jan joker, vond ik ook vreselijk.