Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:44

*uhge* 9 van de tien keer pinnen die oudjes niet bij een automaat :')

Okee nee, dat klopt! maar heb toch echt een paar keer gehad, dat een oudje kwam, afrekende met een briefje van 50, en 'oooh ik ben wat vergeten'. Vervolgens nog iets, wil ze weer afrekenen met een 50.. en dan ook gewoon glashard zeggen, als ik ernaar vraag of mevr. het toevallig kleiner heeft, 'Nee dat heb ik niet'... :')

Amandavd

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:47

Ik heb ooit een keer gehad dat ik achter de kassa stond, winkel was net een half uur open, iemand iets van 10 euro kwam afrekenen met 500 euro. Ja dan sta je ook even te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:47

MarlindeRooz schreef:
eclair98 schreef:
En dan met een BMW voor de deur staan toeteren haha :))

BMW is wel even wat hogere prijsklasse dan 20.000+ :')

Ja en dat heet claxoneren hoor. :roll:

:Y) :') :') :')

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:03

Kirsha schreef:
SuperAssie schreef:
Zoiets over het budget van klanten inschatten hebben mijn ouders ook ooit meegemaakt. Mijn vader is daar gelukkig heel simpel in haha.

Pap en mam gingen bij een autodealer op zoek naar een nieuwe auto. Ze waren een beetje rond aan het neuzen, komt er een verkoper op ze af, vraagt of hij ze kan helpen waarop mijn vader zegt dat ze aan het kijken zijn voor een auto(joh, wat zou je anders doen bij een dealer :') ), meneer antwoord daarop: "Ja maar meneer, de occasions staan buiten, deze liggen buiten uw budget."
Note, mijn vader was dus gewoon in z'n alledaagse werkkloffie(werkbroek, houthakker-lookalike-bloes en jasje, werkschoenen met stalen neuzen en vieze handen oid), waarop hij dus heel gevat zei "Dat is dan jammer voor je bonus deze maand, maar dan koop ik mijn NIEUWE auto wel bij de buurman. Fijne dag nog!".

Ze hadden dus serieus een splinternieuwe auto willen kopen van 20.000 +, maar meneer de verkoper schatte mijn ouders verkeerd in, iets waar vaderlief een hekel aan heeft dus die is serieus naar de buurman-verkoper gegaan en heeft daar zijn nieuwe auto gekocht x'D

Toen mijn ouders een nieuwe auto gingen kopen ging de verkoper er ook al direct vanuit dat ze wel een financieringsregeling nodig zouden hebben. Mijn ouders zijn direct vertrokken en hebben de auto ergens anders gekocht :=

Ik heb dat ook gehad toen ik zelf een nieuwe auto wilde kopen, de verkoper wilde geen tijd voor mij maken. Toen hij uiteindelijk wel naar mijn auto wilde kijken die ik in kwam ruilen stelde hij een belachelijk bedrag voor. Een paar weken later met mijn nieuwe auto van de concurrent even langs gereden om te zeggen dat ik geen interesse meer had :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:04

Wat zijn jullie een stelletje zeikerds {:)-:( O:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:00

eclair98 schreef:
Wat zijn jullie een stelletje zeikerds {:)-:( O:)

_/-\o_

Sommige vind ik echt onder de noemer een grapje moet kunnen.

Kijk zeggen dat iemand te dik is voor een jurk en hem daarom niet van de pop willen halen gaat te ver.
Ik had gewoon gezegd. Prima ik zal hem er voor je af halen, maar hij valt wel wat klein.
Als hij dan niet past voelt een klant zich ook niet meteen dik.

Zelf heb ik wel een hekel aan supermarkt medewerkers die stront chagrijnig zijn. Ik doe dan expres extra vrolijk en vriendelijk.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:19

Ik was laatst bij de cranenbroek. Dat is echt een grote winkel en daar hebben ze echt alles. Van kleding, tot zwembaden, tot dierentoebehoren tot fietsen en nog veel meer.
Het lampje van mijn scooter was kapot en laat ik nou echt geen idee hebben welk lampje daarop moet. Dus ik ben daar in de winkel aan het zoeken in het rek van de lampjes. Maar ik kon er niet zo een vinden. Dus ik loop naar een medewerker toe en vraag: Weet u toevallig waar ik zo'n zelfde lampje kan vinden?(ik had het lampje meegenomen en liet het hem zien) Zegt ie 'Bij de lampjes'.
Haha ja zover was ik ook al wel.. Hij heeft toen een andere medewerker geroepen die er meer verstand van had haha.

Over de opmerkingen die jullie hebben meegemaakt. Ik vind dat een medewerker altijd zijn/haar mening voor zich moet houden. Je staat daar namelijk als visite kaartje van het bedrijf.
Ik heb hier regelmatig gelezen dat mensen bij een bepaalde winkel niet meer komen vanwege de ervaring. Dit kost je gewoon je klanten..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:50

Helemaal gelijk Marleen. Veel winkelpersoneel realiseert zich ook niet dat de lichtelijk irritante pubers van nu de koopkrachtige twintigers van de toekomst zijn... Erg zonde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:56

YellowGray schreef:
Ja, dat snap ik ook, maar we moeten elke zoveel tijd een koker met geld afschieten richting de kluis, en dan houden we meestal zo'n 50 a 60 euro over en wat kleingeld. Als iemand dan gelijk een doosje schroefjes komt halen van 1,60 en betaald met een briefje van 100, ja, dan kan ik daar toch echt niks mee :P

Vroeger, bij de plaatselijke AH, hadden ze doorzichtige buizen.. En als er dan een koker afgeschoten werd... _/-\o_ Ik vond het AAAAAAAWESOME!!! _/-\o_

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:58

Janine1990 schreef:
YellowGray schreef:
Ja, dat snap ik ook, maar we moeten elke zoveel tijd een koker met geld afschieten richting de kluis, en dan houden we meestal zo'n 50 a 60 euro over en wat kleingeld. Als iemand dan gelijk een doosje schroefjes komt halen van 1,60 en betaald met een briefje van 100, ja, dan kan ik daar toch echt niks mee :P

Vroeger, bij de plaatselijke AH, hadden ze doorzichtige buizen.. En als er dan een koker afgeschoten werd... _/-\o_ Ik vond het AAAAAAAWESOME!!! _/-\o_

Mensen schrikken zich bij ons altijd rot als zo'n ding in een keer afschiet :')
Ben je rustig met een klant bezig, misschien een praatje aan het maken onder het scannen en dan vliegt dat ding ineens omhoog uit een kassa naast je en die mensen helemaal in paniek wat er nu weer gebeurt xd
Maakt ook best veel kabaal bij ons moet ik zeggen, echt een hard zuigend geluid en dan een knal dat ie omhoog schiet en door die kokers knalt xd

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:02

Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat, heb dat nog nooit ergens gezien. :')
Wij hebben gewoon cashboxen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:08

Wat zijn cashboxen? Bij ons heten ze heel toepasselijk airpboxen haha, rot geluid als ze weggezogen worden.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:14

Ik werk bij de AH maar heb echt geen flauw idee waar het over gaat :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:19

'Vroegaaah' hadden ze bij de Albert heijn van die blauwe bussen. Daar ging dan t geld in en werd omlaag of omhoog geschoten oid. Moet zeggen dat ik t bij onze AH ook niet meer zie :=

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:22

Onze airboxen worden wel weggeschoten naar de kluis, maar niet dat je het kunt zien ofzo

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:23

Ik werk bij de digros achter de kassa en bij ons zijn die buizen en kokers er nog gewoon hahah maar t maakt best wel veel herrie als zo een koker met geld naar beneden stort. Vind het altijd wel leuk om te zien hoe de klanten schrikken hahah.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:27

Celiien schreef:
'Vroegaaah' hadden ze bij de Albert heijn van die blauwe bussen. Daar ging dan t geld in en werd omlaag of omhoog geschoten oid. Moet zeggen dat ik t bij onze AH ook niet meer zie :=

Ah dat zal dan inderdaad van voor dat ik bij de AH werkte zijn :+

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:28

Cashbox hebben wij ook.
Zijn van die zware boxen naast je kassen en eind van de dag wordt die leeggehaald

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:29

Ja dat hebben wij ook, maar er wordt niks met veel lawaai geschoten :')

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:30

Nee gelukkig niet zou me elke keer kapot schrikken haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:32

NienkeV1994 schreef:
Celiien schreef:

Ah dat zal dan inderdaad van voor dat ik bij de AH werkte zijn :+

Ik denk dat ik een jaar of 3/4 zal zijn geweest, dus bijna 20 jaar geleden...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:35

Dat verklaart het, toen lag ik nog in de wieg

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:47

Ik kan het me ook nog herinneren en ik ben bijna 21, hoe dan :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:54

Hier op het dorp hebben wij een soort van sportzaak, maar verkopen ook de wat duurdere merkkleding erbij. Mij is het nog steeds een raadsel dat die zaak nog steeds bestaat en dat er mensen zijn die er graag komen. Ik rij liever een stuk verder weg dan dat ik daar heen moet.

De eigenaar van de winkel luistert nooit naar wat je vraagt of zegt.

Zoonlief (die was toen 5 of zo) z'n gymschoentjes waren te klein geworden dus ik dacht ik loop even daar snel naar binnen.
Hij vraagt netjes of hij ons kan helpen, en ik leg uit dat ik opzoek ben naar gymschoentjes. Niet van die hele duren want het over een maand zomer vakantie en hij groeit de laatste tijd flink hard.
Kwam hij met schoenen aan van € 50.-. Ik aangegeven dat ik die te duur vind.
Begint hij een heel gesprek tegen m'n zoontje van "vind je deze niet super mooi, dan heb je de stoerste schoenen van de hele klas". Doe ff normaal, ik ga geen Nike Air Max kopen als gymschoenen.
Ben zo de winkel uit gelopen.
Maar gewoon zo op het gevoel van een kind inspelen om maar dure gymschoenen te kunnen verkopen.

Later er nog 1x geweest met mijn man die nieuwe schaatsen wilde.
Ik had weinig zin om nog bij die winkel naar binnen te gaan, maar m'n man haalde me over.
En ja hoor daar kwam de eigenaar weer, kan ik jullie helpen.
M'n man zei dat hij noren wilde.
Eigenaar: heeft u voorkeur voor een merk? Hoge of lage?
Man: Lage maar geen voorkeur voor een merk. Prijs max € 100.- voor die andere halve keer dat ik schaats.

De eigenaar kwam met schaatsten aan, maar mijn man vond die niets omdat het hoge noren waren.
Toen kwam hij met schaatsten die wel lekker zaten maar mijn man vond die te duur, waren € 250.-
En dat ook gezegd.
Ohhh dan heb ik voor u de schaats die u zoekt. Ik ging alweer lichtelijk het kookpunt bereiken, want vent luister eens wat er gezegd word.
Nou deze schaatsen waren het helemaal. Aan de manier hoe hij de doos al anders neerzette voelde ik al nattigheid (en nee, niet in een wak gevallen met schaatsen haha) dus ik liep om hem heen en keek op de doos. Ik lag zowat gestrekt, schaatsen van € 450.-
Ik zei tegen m'n man, kom we gaan want er word gewoon niet geluisterd. Die kijkt mij aan en zegt "hoezo"?
Nou als wij schaatsen vragen van max € 100.- komt hij met schaatsen van € 250.- als we zeggen dat we die te duur vinden, komt hij met schaatsen van € 450.-

Toen we de winkel wilde uitlopen liep hij maar te mekkeren over hoe goed die schaats was. Werd ook gebruikt bij wedstrijden (één of ander model klapschaats).

Maar later had ik hem zelf als klant in de winkel, tja en toen vond hij mij de rare verkoper _O-
Want ik wilde hem geen blik verf vergoeden waarvan hij vond dat de kleur afweek.
Tja dat is logisch als je een muur gaat bijwerken waarvan het schilder werk er al langer dan 3 jaar opzit.
Nee hij wilde z'n geld terug, maar de pot muurverf van € 11.- was leeg.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:59

Heb je hem geen dure pot verf aangeraden die hij er overheen kom smeren? :D