Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liezel1 schreef:Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom de TS haar dochter niet meer naar school kan brengen....
quera schreef:Liezel1 schreef:Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom de TS haar dochter niet meer naar school kan brengen....
Ze heeft haar nooit naar school gebracht want ze ging met de taxi
Maar kan genoeg redenen bedenken waarom dat niet zou kunnen.![]()
-ouders moeten werken
- geen auto
- ouders kunnen haar misschien ook niet ophalen door de schooltijden
Enz enz

? Shadow0 schreef:Natuurlijk is dat wel een oplossingMisschien niet de oplossing die jij graag ziet, maar het is wel een oplossing. Belangrijker: het probleem waarvoor 'in oplossingen' gedacht moet worden zie ik niet. Het is kunstmatig gecreeerd. IK ben van mening dat er geen probleem is en dat de bezuiniging op het leerlingvervoer stom en onnodig is. Ik zie wel oplossingen, maar op hele andere plekken, namelijk daar waar de problemen ontstaan. Dus bij de crisis en de veroorzakers van de crisis.
Het afschuiven van het eigen falen (regering, financiele wereld) op de zwaksten, DAT vind ik nog eens niet in oplossingen denken.
Waarom is dat beter? Ik vind dat een verkeerd uitgangspunt. Ik vind het belangrijk dat de overheid de zwakkeren helpt en zorgt dat kinderen goed onderwijs kunnen krijgen op een passende manier, en ook in staat zijn om daar veilig te komen.
Natuurlijk nietDenk in oplossingen! Participeren (leugenachtige term voor egoistisch 'zoek het lekker zelf uit') is niet een vaststaand gegeven maar een modeterm. Daar hoef je je echt niet zomaar bij neer te leggen. En dus denk ik dat het belangrijk is om aandacht te vragen voor de problemen die ouders ondervinden hierbij, en hoe schadelijk dat kan zijn voor kinderen met ontwikkelingsproblemen.
Vjestagirl schreef:Wat wil je dan? We kunnen het als samenleving niet meer betalen, zoveel is duidelijk.
Citaat:We hebben met z'n allen deze regering gekozen, en deze regering heeft besloten dat dit iets is wat we niet meer kunnen betalen.
Citaat:Daar kun je tegen blijven schoppen, en schoppen en schoppen, maar dat heeft geen zin, het gaat er gewoon uit.
Op z'n minst kan het wat tijdwinst opleveren, zodat er een betere overgang gezocht kan worden. Maar bovendien zorgt het ervoor dat de groep niet vergeten worden. Je laten horen is enorm belangrijk en helpt. Al heel wat van dergelijke regelingen zijn door met goede voorbeelden en plannen te komen afgezwakt of teruggedraaid, omdat duidelijk is dat het niet goed isCitaat:Ja, met een beperkt kind heb je meer kosten. Dat is zo, maar je wist dat die kans erin zat toen je aan kinderen begon. Je kunt er niet vanuit gaan dat de gemeenschap alle kosten van jouw 'ongeluk' opvangt. Hoe naar dat ook is.
Liezel1 schreef:Jawel hoor Quera:marleen_usar schreef:Ik heb mijn kinderen jaren zelf gereden en dat was toen ze nog in de buurt zaten, het zijn 2 zorgen kinderen.
Maar ook de "gewone" burger heeft pech. chelle_dora schreef:Volgens mij is reizen met het OV (al dan niet met "reisbuddies") makkelijker haalbaar dan in 2 weken tijd even een "bezuinigingsplan" van de kaart af schuiven..
Shadow0 schreef:Citaat:Ja, met een beperkt kind heb je meer kosten. Dat is zo, maar je wist dat die kans erin zat toen je aan kinderen begon. Je kunt er niet vanuit gaan dat de gemeenschap alle kosten van jouw 'ongeluk' opvangt. Hoe naar dat ook is.
Ik zou eigenlijk neit weten waarom je daar niet vanuit kunt gaan? Waarom heb je meer recht op geld en goede omstandigheden als je toevallig mazzel hebt? Waarom zouden we juist niet een beetje proberen om geluk en pech een beetje te middelen, juist omdat het geluk en pech is?
chelle_dora schreef:Niemand geeft de zwaksten nog een trap na. Maar iedereen moet een beetje inleveren. Dat dit voor de "zwaksten" hard aankomt, daar kan niemand wat aan doen. Iedereen moet inleveren.
Ceriadwen schreef:Kan je mij een groep aanwijzen die niet in hoeft te leveren, behalve het koninklijk huis dan?
Shadow0 schreef:chelle_dora schreef:Niemand geeft de zwaksten nog een trap na. Maar iedereen moet een beetje inleveren. Dat dit voor de "zwaksten" hard aankomt, daar kan niemand wat aan doen. Iedereen moet inleveren.
Dat is dus niet waar. Niet iedereen moet inleveren. Het is nogal verdeeld en de manier waarop het verdeeld wordt (sommige groepen die te maken krijgen met heel veel inleveren, en andere groepen die vrijwel niets hoeven in te leveren en er soms zelfs op vooruit gaan), daar leg ik me niet bij neer.
En 'daar kan niemand wat aan doen' is ook niet waar. We kunnen ervoor kiezen om daar wel wat aan te doen.
quera schreef:Ceriadwen schreef:Kan je mij een groep aanwijzen die niet in hoeft te leveren, behalve het koninklijk huis dan?
Iedereen moet inleveren alleen de hele rijke mensen voelen er weinig tot niks van terwijl de kwetsbare groepen het meest ervan voelen. En dat zou wel meer in een goede verdeling mogen komen
quera schreef:Ceriadwen schreef:Kan je mij een groep aanwijzen die niet in hoeft te leveren, behalve het koninklijk huis dan?
Iedereen moet inleveren alleen de hele rijke mensen voelen er weinig tot niks van terwijl de kwetsbare groepen het meest ervan voelen. En dat zou wel meer in een goede verdeling mogen komen
eilleen333 schreef:Maar veel van die rijke stinkers hebben of hard gewerkt, of waren zo snuggen om goed te beleggen... Nou ja, hebben zij even mazzel...
Vanillia schreef:eilleen333 schreef:Maar veel van die rijke stinkers hebben of hard gewerkt, of waren zo snuggen om goed te beleggen... Nou ja, hebben zij even mazzel...
Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor
. Terug naar de taxibusjes : eilleen333 schreef:Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor
En eigenlijk is het al raar dat ze meer dan 50% van hun verdiensten al af mogen dragen... Maar goed, dat is weer een hele andere discussie. Terug naar de taxibusjes :