Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:07

Maar Shadow0, denken in oplossingen begint toch ook voornamelijk bij jezelf? Een ander kan wel tig oplossingen aandragen, zoals hier in dit topic, maar dit ligt toch echt bij de TS zelf en hier zal ze dus inderdaad in moeten participeren om wat voor elkaar te krijgen. Volgens mij is reizen met het OV (al dan niet met "reisbuddies") makkelijker haalbaar dan in 2 weken tijd even een "bezuinigingsplan" van de kaart af schuiven..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:09

Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom de TS haar dochter niet meer naar school kan brengen....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:11

Liezel1 schreef:
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom de TS haar dochter niet meer naar school kan brengen....

Ze heeft haar nooit naar school gebracht want ze ging met de taxi

Maar kan genoeg redenen bedenken waarom dat niet zou kunnen. :)

-ouders moeten werken
- geen auto
- ouders kunnen haar misschien ook niet ophalen door de schooltijden
Enz enz

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:13

Jawel hoor Quera:

marleen_usar schreef:
Ik heb mijn kinderen jaren zelf gereden en dat was toen ze nog in de buurt zaten, het zijn 2 zorgen kinderen.

Celiien

quera schreef:
Liezel1 schreef:

Ze heeft haar nooit naar school gebracht want ze ging met de taxi

Maar kan genoeg redenen bedenken waarom dat niet zou kunnen. :)

-ouders moeten werken
- geen auto
- ouders kunnen haar misschien ook niet ophalen door de schooltijden
Enz enz

Goed lezen, dit heeft ze vroeger wel altijd gedaan gaf ts aan :)
Ts, hoe staat man/vader in dit verhaal :) ?
Laatst bijgewerkt door Celiien op 11-12-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:14

Shadow0 schreef:
Natuurlijk is dat wel een oplossing :) Misschien niet de oplossing die jij graag ziet, maar het is wel een oplossing. Belangrijker: het probleem waarvoor 'in oplossingen' gedacht moet worden zie ik niet. Het is kunstmatig gecreeerd. IK ben van mening dat er geen probleem is en dat de bezuiniging op het leerlingvervoer stom en onnodig is. Ik zie wel oplossingen, maar op hele andere plekken, namelijk daar waar de problemen ontstaan. Dus bij de crisis en de veroorzakers van de crisis.

Het afschuiven van het eigen falen (regering, financiele wereld) op de zwaksten, DAT vind ik nog eens niet in oplossingen denken.

Waarom is dat beter? Ik vind dat een verkeerd uitgangspunt. Ik vind het belangrijk dat de overheid de zwakkeren helpt en zorgt dat kinderen goed onderwijs kunnen krijgen op een passende manier, en ook in staat zijn om daar veilig te komen.

Natuurlijk niet :) Denk in oplossingen! Participeren (leugenachtige term voor egoistisch 'zoek het lekker zelf uit') is niet een vaststaand gegeven maar een modeterm. Daar hoef je je echt niet zomaar bij neer te leggen. En dus denk ik dat het belangrijk is om aandacht te vragen voor de problemen die ouders ondervinden hierbij, en hoe schadelijk dat kan zijn voor kinderen met ontwikkelingsproblemen.

Sorrie Shadow, maar tegen zo een egoistische kijk op de wereld kan ik niet tegen op. Het is iedereen anders diens fout, en iedereen moet maar meer inleveren zodat ik kan houden wat ik heb?

Zo werkt het niet in de echte wereld, en het blijkt dat dit voor sommige mensen een hele harde leerschool is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:14

Vjestagirl schreef:
Wat wil je dan? We kunnen het als samenleving niet meer betalen, zoveel is duidelijk.

Dat is mij niet duidelijk.

Citaat:
We hebben met z'n allen deze regering gekozen, en deze regering heeft besloten dat dit iets is wat we niet meer kunnen betalen.

Ten eerste geloof ik niet dat mensen dit werkelijk gekozen hebben. Tenslotte bleken veel uitspraken voor de verkiezingen keiharde leugens. Maar de mensen kozen voor die uitspraken, niet voor het huidige beleid.

Daarnaast staat een regering niet garant voor automatisch goed. Dat de groei in Nederland zo achterblijft is rechtstreeks een gevolg van deze regering. Als we het niet kunnen betalen is dat deels door de slechte keuzes van de regering. Denken in oplossingen is dan: kijken hoe we dat kunnen verbeteren, ipv volhardend op dezelfde domme weg verder te blijven gaan, en en passant de zwaksten nog een gerichte trap na geven.

Citaat:
Daar kun je tegen blijven schoppen, en schoppen en schoppen, maar dat heeft geen zin, het gaat er gewoon uit.

Protesteren heeft wel degelijk zin hoor :j Op z'n minst kan het wat tijdwinst opleveren, zodat er een betere overgang gezocht kan worden. Maar bovendien zorgt het ervoor dat de groep niet vergeten worden. Je laten horen is enorm belangrijk en helpt. Al heel wat van dergelijke regelingen zijn door met goede voorbeelden en plannen te komen afgezwakt of teruggedraaid, omdat duidelijk is dat het niet goed is

Bovendien is er zelfs vanuit financieel oogpunt een goede reden om dat te doen. De kans is namelijk groot dat deze bezuinigingen op iets langere termijn tot gevolg hebben dat kinderen met veel ernstigere problemen uitvallen. Ze staan teveel onder druk, net als hun ouders. Gevolg: probleemgedrag, gezondheidsproblemen, meer kinderen uit huis, etc. En dat kost onze samenleving alleen maar meer.

Zulke simpele dingen (dat een leerling die het nodig heeft zonder al te veel problemen naar een passende school kan) kunnen op langere termijn zoveel uitmaken. Geef nu een beetje meer speelruimte en je krijgt er op langere duur veel voor terug.

Citaat:
Ja, met een beperkt kind heb je meer kosten. Dat is zo, maar je wist dat die kans erin zat toen je aan kinderen begon. Je kunt er niet vanuit gaan dat de gemeenschap alle kosten van jouw 'ongeluk' opvangt. Hoe naar dat ook is.

Ik zou eigenlijk neit weten waarom je daar niet vanuit kunt gaan? Waarom heb je meer recht op geld en goede omstandigheden als je toevallig mazzel hebt? Waarom zouden we juist niet een beetje proberen om geluk en pech een beetje te middelen, juist omdat het geluk en pech is?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:16

Liezel1 schreef:
Jawel hoor Quera:

marleen_usar schreef:
Ik heb mijn kinderen jaren zelf gereden en dat was toen ze nog in de buurt zaten, het zijn 2 zorgen kinderen.

Mijn excuus :)

Maargoed uit dat bericht haal ik uit dat ze nu een stuk verder zitten..
En misschien lukt het dan niet qua tijd,geld,andere baan noem maar op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:17

Maar ook omdat het geluk én pech is, zal je je soms even neer moeten leggen.

Wat ik al zei, ik denk dat het niet realistisch en haalbaar is om binnen 2 weken tijd een bezuiniging van de kaart te schuiven.

Niemand geeft de zwaksten nog een trap na. Maar iedereen moet een beetje inleveren. Dat dit voor de "zwaksten" hard aankomt, daar kan niemand wat aan doen. Iedereen moet inleveren.

Goed, degenen die in de regering zitten niet, want die hebben het altijd luxe :+ Maar ook de "gewone" burger heeft pech.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:18

chelle_dora schreef:
Volgens mij is reizen met het OV (al dan niet met "reisbuddies") makkelijker haalbaar dan in 2 weken tijd even een "bezuinigingsplan" van de kaart af schuiven..

Mijn advies is dan ook om daar hulp bij te vragen. In eerste instantie schuif je natuurlijk niet het hele bezuinigingsplan van de kaart. In eerste instantie ga je (met hulp dus) aantonen dat het niet haalbaar is om in februari alleen naar school te gaan, en dat het ook niet haalbaar is om even van school te veranderen, en dat je dus toch om leerlingvervoer verzoekt, omdat je daar goede redenen voor hebt.

Maar als meerdere mensen dat doen, blijkt daaruit wel welke problemen er ontstaan door zo'n regeling in te voeren. En dat kan wel leiden tot het heroverwegen van zo'n regeling.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:19

Shadow0 schreef:
Citaat:
Ja, met een beperkt kind heb je meer kosten. Dat is zo, maar je wist dat die kans erin zat toen je aan kinderen begon. Je kunt er niet vanuit gaan dat de gemeenschap alle kosten van jouw 'ongeluk' opvangt. Hoe naar dat ook is.

Ik zou eigenlijk neit weten waarom je daar niet vanuit kunt gaan? Waarom heb je meer recht op geld en goede omstandigheden als je toevallig mazzel hebt? Waarom zouden we juist niet een beetje proberen om geluk en pech een beetje te middelen, juist omdat het geluk en pech is?

Omdat het een gok is die jij genomen hebt toen je aan kinderen begon. Tuurlijk iedereen hoopt dat ie een gezond kind krijgt. En stiekem ga je daar ook vanuit. Maar je wéét dat je een kind kunt krijgen wat niet gezond is, wat meer tijd, geld en aandacht nodig heeft dan een gemiddeld kind. Dat is onderdeel van jouw keuze. En de maatschappij stopt daar al wel veel geld in, denk aan het PGB, denk aan de extra kosten voor speciale scholen, denk aan de kosten die zorgverzekeraars betalen. En dat is allemaal prima, dat is middelen tussen pech en geluk.

Maar ergens, ergens zal je als ouder toch ook de kosten moeten dragen die voortvloeien uit jouw keuze. En ja, op dit moment worden die kosten hoger, want als maatschappij hebben we blijkbaar besloten dat we hier het geld niet meer voor hebben... En dat zal voor de een beter uitpakken dan voor de ander, dat is altijd zo met keuzes.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:19

chelle_dora schreef:
Niemand geeft de zwaksten nog een trap na. Maar iedereen moet een beetje inleveren. Dat dit voor de "zwaksten" hard aankomt, daar kan niemand wat aan doen. Iedereen moet inleveren.

Dat is dus niet waar. Niet iedereen moet inleveren. Het is nogal verdeeld en de manier waarop het verdeeld wordt (sommige groepen die te maken krijgen met heel veel inleveren, en andere groepen die vrijwel niets hoeven in te leveren en er soms zelfs op vooruit gaan), daar leg ik me niet bij neer.

En 'daar kan niemand wat aan doen' is ook niet waar. We kunnen ervoor kiezen om daar wel wat aan te doen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:22

Kan je mij een groep aanwijzen die niet in hoeft te leveren, behalve het koninklijk huis dan?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:23

@ Vjestagirl ik geloof dat ik t wel met jou eens ben..

De maatschappij hoeft niet OVERAL voor op te draaien, mensen hebben OOK een eigen verantwoordelijkheid. En nee, dat is niet altijd even leuk, maar er wordt al zoveel voor deze mensen betaald, door de werkende mensen, dat dat nog wel eens vergeten wordt.

Ik heb inderdaad gekozen met verkiezingen en sta er ook nog altijd achter. Ook als dat bezuinigingen inhoudt. Nagenoeg iedereen moet bezuinigen dus ook de zwakke mensen.

En ja bij de zwakke mensen zal de klap harder aankomen als bij de mensen die ruimer bedeeld zijn. Maar hey gaan we dan ook het geluk en pech middelen met mensen / kinderen die elders in de wereld niet eens te eten hebben ??

Het is tenslotte maar geluk en pech.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:23

Iedereen moet inleveren, de koopkracht daalt toch? Het valt misschien op maar ook de mensen met wat meer geld moeten inleveren :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:24

Ceriadwen schreef:
Kan je mij een groep aanwijzen die niet in hoeft te leveren, behalve het koninklijk huis dan?

Iedereen moet inleveren alleen de hele rijke mensen voelen er weinig tot niks van terwijl de kwetsbare groepen het meest ervan voelen. En dat zou wel meer in een goede verdeling mogen komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:25

Shadow0 schreef:
chelle_dora schreef:

Dat is dus niet waar. Niet iedereen moet inleveren. Het is nogal verdeeld en de manier waarop het verdeeld wordt (sommige groepen die te maken krijgen met heel veel inleveren, en andere groepen die vrijwel niets hoeven in te leveren en er soms zelfs op vooruit gaan), daar leg ik me niet bij neer.

En 'daar kan niemand wat aan doen' is ook niet waar. We kunnen ervoor kiezen om daar wel wat aan te doen.

Nou sorry, we moeten toch echt allemaal wat inleveren.
We kunnen er met z'n allen vast wel wat aan doen, maar de TS moet daar dus ook wel in meegaan. En door op alles alleen maar te roepen 'kan ik niet, wil ik niet, wil zij niet, en is te ver weg' verander je echt niks.

En ja, sorry maar echt iedereen moet inleveren.
Ik heb te maken met een UWV wat vind dat ik prima kan werken. Zou graag willen weten welk bedrijf mij aan gaat nemen, aangezien ze bij veel sollicitatiegesprekken vragen naar medische problemen. Sorry, voor mij niet zo'n geweldige binnenkomer, hartpatient en binnenkort een operatie, dus een tijd niet in te zetten. Nou gekke henkie die mij aan gaat nemen hoor, maar volgens het UWV moet ik maar gewoon gaan werken en krijg ik dus ook helemaal niks. Geen aanvulling, geen uitkering, helemaal niks want ik kan prima ergens een "zitbaantje" vinden.
Het vinden lukt ook wel, maar niemand die je aanneemt. Maar daar ben ik al tegenin gegaan, maar je kan d'r weinig aan doen.

In plaats van af te geven op alle "gezonde" mensen die allemaal maar zo "makkelijk" praten, en roepen dat er maar gewoon geprotesteerd moet worden, is het handiger, fijner en rustiger om te kijken naar wat nu wel kan. Want je moet toch echt wel een plan B hebben, lijkt mij, voor als het schoppen en boos worden niet lukt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-13 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:25

quera schreef:
Ceriadwen schreef:

Iedereen moet inleveren alleen de hele rijke mensen voelen er weinig tot niks van terwijl de kwetsbare groepen het meest ervan voelen. En dat zou wel meer in een goede verdeling mogen komen

Voelen er weinig van, dat klopt maar die dragen wel heel, heel veel bij.

Ik mocht willen dat ik 100.000 euro per jaar aan belasting mocht betalen! Doet net zo veel pijn als 10 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:26

Wat ik nu hier neerzet vind niet iedereen leuk maar toch.
We zijn met zijn allen de laatste 20 jaar godsgruwelijk verwend geweest.
The Sky is the limit. No way.
Pot is leeg en dat geldt voor alles. Nu moet er op werkelijk alle fronten bezuinigd worden en Vervoer is er een van. Wajong gaat op de schop, de AWBZ, ons Pensioen en ga zo maar door.
We zullen met zijn allen een manier moeten gaan vinden om bepaalde zaken weer ingevuld te krijgen en dat vergt energie. Succes TS met je zoektocht naar een oplossing. Ik heb diverse cliënten weg zien gaan omdat die bewuste pot inderdaad leeg is.
Ik word daar erg verdrietig van maar kan er niets aan veranderen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:29

quera schreef:
Ceriadwen schreef:

Dat ben ik deels met je eens, maar dat kan je niet in een paar jaar tijd veranderen...
Je kan niet verwachten dat mensen die keihard gewerkt hebben om veel geld te hebben dan practisch alles maar af moeten geven om taxibusjes als deze in stand te houden. Dat is natuurlijk ook niet reeel. Het is hartstikke banketstaaf dat zij rijk zijn en wij niet, maar zo is het leven nou eenmaal.

Ik ben zelf student en werk me uit de naad om alles te kunnen betalen. Reiskosten, collegegeld, levensonderhoud... Dus dan vind ik eigenlijk dat ik ook wel recht heb op een schooltaxi.... Maar ja, zo werkt het helaas niet.
We moeten allemaal consessies doen. Alleen als je al amper rond komt, dan komt de klap harder aan dan wanneer je je kont kan afvegen met briefjes van 100 en dan nog geld over houdt...

Maar veel van die rijke stinkers hebben of hard gewerkt, of waren zo snuggen om goed te beleggen... Nou ja, hebben zij even mazzel... :)

Wat ik alleen niet begrijp is dat de loterij kanjes dinges op 24 komma nog wat miljoen staat... 10 miljoen lijkt me meer dan genoeg, en dan kunnen we de rest toch ergens anders voor gebruiken?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:32

eilleen333 schreef:
Maar veel van die rijke stinkers hebben of hard gewerkt, of waren zo snuggen om goed te beleggen... Nou ja, hebben zij even mazzel... :)

Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:34

Vanillia schreef:
eilleen333 schreef:

Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor ;)

En eigenlijk is het al raar dat ze meer dan 50% van hun verdiensten al af mogen dragen... Maar goed, dat is weer een hele andere discussie ;) . Terug naar de taxibusjes :

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:36

Wat mij opgevallen is tijdens mijn werk bij een taxibedrijf die schoolroutes verzorgde was dat redelijk wat ouders het als een recht zien dat hun kind op kosten van de maatschappij naar school gebracht wordt. Ik vind dat als je in deze situatie zit je zelf je kind naar school moet brengen en halen, het is jouw kind! Er zijn genoeg kinderen die niet in een personenauto oid naar school gebracht kunnen worden dus per busje gebracht worden maar ik vind niet dat je je eigen probleem dat van een ander moet laten worden. Maw vind ik best dat er bezuinigd kan worden op dit vervoer, er is een hoop misbruik gemaakt hiervan en dit is in het algemeen, en ik ben het met Morganfiefay eens, the sky was the limit.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 11-12-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:37

eilleen333 schreef:

En eigenlijk is het al raar dat ze meer dan 50% van hun verdiensten al af mogen dragen... Maar goed, dat is weer een hele andere discussie ;) . Terug naar de taxibusjes :

Precies, die mensen zitten dus de helft van hun tijd op hun werk, moeilijke dingen te doen om ons allemaal van voorzieningen te voorzien die ons alleen maar verwend hebben gemaakt.

Moet je je voorstellen hoe gelukkig je dan bent met je 60 urige werkweek, wetende dat je er 30 draait voor de gemeenschap, en dan ook nog eens als klap op de vuurpijl rijke stinkert genoemd te worden die ook nog eens egoistisch en asociaal is.