Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:30

Ja dat! De zeikerds die om de één of andere vreemde reden ook nooit een ban of zelfs OW krijgen, daar waar andere die al lang gehad hebben.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:33

Mensen die op een roze wolk zitten en daarom niet willen begrijpen dat wat ze doen levensgevaarlijk is, of onverantwoord, of sneu voor het dier, of oneerlijk tegenover het dier. Als ik mijn dier niet zou begrijpen zou ik dat hier graag horen en daar van leren, niet beginnen te schreeuwen dat de wereld zo oneerlijk is en dat iedereen jou altijd moet hebben.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:33

IMJ schreef:
Ja dat! De zeikerds die om de één of andere vreemde reden ook nooit een ban of zelfs OW krijgen, daar waar andere die al lang gehad hebben.

Of die het wel krijgen, maar dat het niet opgemerkt wordt :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:47

IMJ schreef:
Wat mij stoort aan een enkele bokker (en het zijn vaak steevast dezelfde):
De 'zeikerige-ik-weet-het-altijd-beter-dan-jij-en-daarom-vertoon-ik-denigrerend-gedrag-naar-iedereen-omdat-ik-wil-laten-zien-dat-ik-het-het-beste-weet' bokker :+ Dit soort praat ook graag in 'vakjargon' zodat het niet voor iedereen begrijpelijk is.. Jip en Janneke taal wordt steevast afgebekt door dit soort bokker.
Ja, en dat de boodschap dus ook nooit overkomt als je er wat van zegt op een rustige toon.. 'de bord-voor-de-kop-bokker' dan dus misschien ook wel! :D

Maar vakjargon is toch bijna onvermijdelijk op een paardenforum?
Voor veel paardentermen weet ik echt alleen het paardenjargon :o
(bv: croupevorm, troontredendheid, koehakkigheid etc, etc)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:50

NatasjavE schreef:
IMJ schreef:
De 'zeikerige-ik-weet-het-altijd-beter-dan-jij-en-daarom-vertoon-ik-denigrerend-gedrag-naar-iedereen-omdat-ik-wil-laten-zien-dat-ik-het-het-beste-weet' bokker :+ Dit soort praat ook graag in 'vakjargon' zodat het niet voor iedereen begrijpelijk is.. Jip en Janneke taal wordt steevast afgebekt door dit soort bokker.
Ja, en dat de boodschap dus ook nooit overkomt als je er wat van zegt op een rustige toon.. 'de bord-voor-de-kop-bokker' dan dus misschien ook wel! :D

Maar vakjargon is toch bijna onvermijdelijk op een paardenforum?
Voor veel paardentermen weet ik echt alleen het paardenjargon :o
(bv: croupevorm, troontredendheid, koehakkigheid etc, etc)

Klopt, maar je kunt iets uitleggen met benamingen in latijn of gewoon de nederlandse vorm.
Daarnaast zijn er echt mensen die een termen gebruiken waar je u tegen zegt.
Is toch helemaal niet handig op een forum waar mensen van 8-80 gebruik van maken?

vb: Patella fixatie of een knie die op slot zit. Een pododermatitis of een hoefzweer. Snap je?

Lante

Re: Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:37

Ach, lang leve google toch, zoek je het even op en voila; heb je weer wat geleerd. ;)
Eén dag niet geleerd is één dag niet geleefd! :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:52

NatasjavE schreef:
Shirley schreef:
Omdat ze wel genoeg energie hebben om erachter te typen ( " weet niet hoe je dat schrijft" of "als ik het zo goed schrijf" ) en niet de leergierigheid of aangeboren nieuwsgierigheid hebben om het even op te zoeken ;)

Dat kort samengevat kan als luiheid bestempeld worden :j

Ik zie dat soort berichten zelden.

Maar ik zie wel mensen die zich ergeren aan spelfouten/taalfouten(oa in dit topic) en in die zelfde zin een echte taalblooper maken...

Ja sorry,...maar daar zakt mijn broek vanaf. :')

Zoals ik op pagina 2 geloof ik _/-\o_ :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:57

Cowgirl schreef:
Zoals ik op pagina 2 geloof ik _/-\o_ :D

Ja die ja :D

(onder andere.... ;) )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:02

Types die, ongehinderd door enige vorm van kennis, tóch op een rattige manier hun gram proberen te halen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:49

Mensen die je een pb sturen, en dan die pb weer verwijderen voor dat hij afgeleverd kan worden.

dus dat je een melding in je inbox krijgt: deze persoon heeft het bericht verwijderd voordat het afgeleverd kon worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:53

carr_friesje schreef:
Mensen die je een pb sturen, en dan die pb weer verwijderen voor dat hij afgeleverd kan worden.

dus dat je een melding in je inbox krijgt: deze persoon heeft het bericht verwijderd voordat het afgeleverd kon worden.

Ik heb dat ook gedaan hoor, omdat de ontvanger zo lang niet online geweest was dat ik het zat was dat dat 1'tje er stond bij postvak uit, dat ik hem gewoon heb verwijderd.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:57

Ja dan snap ik het, maar ik ben gewoon online...
Had nog geen pb, refresh de pagina heb ik ineens een pb, dus ik klik er gelijk op en dan is ie al verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:58

Oh ja da's wel poedersuiker.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:16

Sorry maar je kunt ook overal een probleem van maken, misschien was dat wel gewoon een foutje :+

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:20

Kirsha schreef:
Sorry maar je kunt ook overal een probleem van maken, misschien was dat wel gewoon een foutje :+

Wie zegt dat ik er een probleem van maak :')

Dit is een topic over irritante dingen aan bokkers, nou ik vind dat dus irritant :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:25

Tja als het één keer gebeurt vind ik het een beetje overdreven om over 'irritante dingen aan Bokkers' te spreken, maar goed, da's mijn mening he :D

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:41

Iets als goed of zgan verkopen op de bokt markt en dat het dan gewoon onbruikbaar is...
Heb nu een halster met gebroken clipje, deze was er terug in geduwd maar ook verbogen dus nu helemaal door.
Hv polo shirtje met een gaatje erin en verwassen..
En een deken waarvan de borstclipjes missen en de buiksingels zijn de ijzeren gaatjes niet groot genoeg geboord dus deken kan niet dichtgehaakt worden...
Gaat dus lekker..
Alles zag er op de fotos goed uit en ik vraag ook altijd naar de staat.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:21

Bokkers die zich in elk topic aangesproken voelen en die zich onnodig gaan verdedigen met allerlei argumenten. Bijvoorbeeld gaat het over de onnodigheid van peesbeschrrmers en je krijgt dan tig bokkers die een speciaal geval op stal hebben die echt peesjes moet om wat voor reden dan ook en dat dsn met 500 woorden gaan uitleggen terwijl dat helemasl het doel van het topic niet ids. Sorry van devspelfouten trouwens, ben niet dyslectisch maar zit op mijn foon.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:25

Ik weet niet of die al geplaatst is hoor... Maar hij viel me net in :D

Als een bokker een topic opent met 'Mijn zadel past niet' inc toelichting word er super vaak reageert met : 'Zadelmaker erbij halen.' Verder helemaal niks van toelichting of WAAROM de topicstarter er een zadelmaker bij moet halen.

Inhoudsloze reacties zijn in mijn ogen nog wel de meest irritante dingen van allemaal.. Reageer dan niet denk ik dan :roll:

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:33

piezze schreef:
Bokkers die zich in elk topic aangesproken voelen en die zich onnodig gaan verdedigen met allerlei argumenten. Bijvoorbeeld gaat het over de onnodigheid van peesbeschrrmers en je krijgt dan tig bokkers die een speciaal geval op stal hebben die echt peesjes moet om wat voor reden dan ook en dat dsn met 500 woorden gaan uitleggen terwijl dat helemasl het doel van het topic niet ids. Sorry van devspelfouten trouwens, ben niet dyslectisch maar zit op mijn foon.

soms word het hele topic zelfs overgenomen... probleem van de TS hebben anderen ook in veel ergere mate en oorspronkelijke probleem van de ts word niet meer over gepraat

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:25

of inderdaad in een topic:

"Sorry voor de off-topic reactie, MAAR:..."

Zeg dan gewoon niks! _O-

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:29

IMJ schreef:

Goh, ik heb zo'n vaag vermoeden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:14

Ik vind het ongelofelijk vervelend dat bijna alle manegeruiters worden behandeld alsof ze niet kunnen rijden, en elk paard verpesten. Er zijn er ook bij die wel normaal kunnen rijden!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:53

Dat mensen reageren op je advertentie, je er moeite voor gaat doen en dat ze dan niet meer reageren. Hoeveel moeite om even te zeggen ik heb geen interesse meer.. En dat gebeurd heel veel.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:57

Mariposa11 schreef:
Dat mensen reageren op je advertentie, je er moeite voor gaat doen en dat ze dan niet meer reageren. Hoeveel moeite om even te zeggen ik heb geen interesse meer.. En dat gebeurd heel veel.

Ja maar als iemand wel afmeldt dan is het ook een raar mp persoon, dus het is nogal wispelturig hier en nooit goed, als het persoon het product niet koopt