Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IMJ schreef:Wat mij stoort aan een enkele bokker (en het zijn vaak steevast dezelfde):
De 'zeikerige-ik-weet-het-altijd-beter-dan-jij-en-daarom-vertoon-ik-denigrerend-gedrag-naar-iedereen-omdat-ik-wil-laten-zien-dat-ik-het-het-beste-weet' bokkerDit soort praat ook graag in 'vakjargon' zodat het niet voor iedereen begrijpelijk is.. Jip en Janneke taal wordt steevast afgebekt door dit soort bokker.
Ja, en dat de boodschap dus ook nooit overkomt als je er wat van zegt op een rustige toon.. 'de bord-voor-de-kop-bokker' dan dus misschien ook wel!
NatasjavE schreef:IMJ schreef:Wat mij stoort aan een enkele bokker (en het zijn vaak steevast dezelfde):
De 'zeikerige-ik-weet-het-altijd-beter-dan-jij-en-daarom-vertoon-ik-denigrerend-gedrag-naar-iedereen-omdat-ik-wil-laten-zien-dat-ik-het-het-beste-weet' bokkerDit soort praat ook graag in 'vakjargon' zodat het niet voor iedereen begrijpelijk is.. Jip en Janneke taal wordt steevast afgebekt door dit soort bokker.
Ja, en dat de boodschap dus ook nooit overkomt als je er wat van zegt op een rustige toon.. 'de bord-voor-de-kop-bokker' dan dus misschien ook wel!
Maar vakjargon is toch bijna onvermijdelijk op een paardenforum?
Voor veel paardentermen weet ik echt alleen het paardenjargon![]()
(bv: croupevorm, troontredendheid, koehakkigheid etc, etc)

NatasjavE schreef:Shirley schreef:Omdat ze wel genoeg energie hebben om erachter te typen ( " weet niet hoe je dat schrijft" of "als ik het zo goed schrijf" ) en niet de leergierigheid of aangeboren nieuwsgierigheid hebben om het even op te zoeken
Dat kort samengevat kan als luiheid bestempeld worden
Ik zie dat soort berichten zelden.
Maar ik zie wel mensen die zich ergeren aan spelfouten/taalfouten(oa in dit topic) en in die zelfde zin een echte taalblooper maken...
Ja sorry,...maar daar zakt mijn broek vanaf.
carr_friesje schreef:Mensen die je een pb sturen, en dan die pb weer verwijderen voor dat hij afgeleverd kan worden.
dus dat je een melding in je inbox krijgt: deze persoon heeft het bericht verwijderd voordat het afgeleverd kon worden.
piezze schreef:Bokkers die zich in elk topic aangesproken voelen en die zich onnodig gaan verdedigen met allerlei argumenten. Bijvoorbeeld gaat het over de onnodigheid van peesbeschrrmers en je krijgt dan tig bokkers die een speciaal geval op stal hebben die echt peesjes moet om wat voor reden dan ook en dat dsn met 500 woorden gaan uitleggen terwijl dat helemasl het doel van het topic niet ids. Sorry van devspelfouten trouwens, ben niet dyslectisch maar zit op mijn foon.
IMJ schreef:Wat mij stoort aan een enkele bokker (en het zijn vaak steevast dezelfde):
Mariposa11 schreef:Dat mensen reageren op je advertentie, je er moeite voor gaat doen en dat ze dan niet meer reageren. Hoeveel moeite om even te zeggen ik heb geen interesse meer.. En dat gebeurd heel veel.