ruitje schreef:En ook dat is gewoon niet waar... Ik ben in een bio-industrie varkensstal geweest dit jaar en ik eet nog steeds mijn speklap... Het is een illusie als je denkt dat dit soort media aandacht ervoor zal zorgen dat niemand meer bont/angorawol/vlees zal kopen.
Dat het geen illusie is, blijkt uit het feit dat zowel in nl als in zweden al heel wat enorme winkelketens de angora-artikelen uit het assortiment halen en niet meer inkopen.Dat blijkt ook uit het feit dat cosmetica in europa nu dierproefvrij dient te zijn. Denk je werkelijk dat het zover was gekomen, als de consument niet wist wat er achter zijn lippenstift zat?
Er zijn heel wat mensen die overgaan op biologisch vlees of vegetariër worden aan de hand van de info ( ik ben daar een voorbeeld van, maar er zijn er veel en veel meer, getuige ook het steeds grotere assortiment aan eco producten en vegetarische producten in een gewone supermarkt. Dat zou niet gebeuren als er niets aan te verdienen is, dus mag je rustig concluderen dat er een grote markt voor ontstaat)
Ik beweer niet dat niemand meer vlees mag eten. Mijn echtgenoot en zoon eten ook vlees. Maar het is niet verkeerd om te weten waar het vandaan komt; hoe het traject is tussen beest en lap vlees/jas etc. Dan kun je iig een besluit nemen gebaseerd op de werkelijkheid.
Ik heb gewoon teveel problemen met de hele gang van zaken en voor mij hoeft geen dier dood te gaan. Maar ieder zijn eigen beslissing, zolang maar niet alles wordt gebagataliseerd.
pardon? Als ze het al beter hebben zijn het nog steeds ellendige omstandigheden en het zijn een stuk meer dieren die ervoor moeten lijden. 

Biologisch vlees komt bijvoorbeeld kwa dierenlied totaaaaaal niet in de buurt van bont. 

)