Vrouw als object

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:32

Geryon schreef:
Ik dacht eerder dat SA bedoelde dat de ruil 'onbewust' gebeurd. Dat is in ieder geval wel hoe ik het ook een beetje zie, kijkend naar waar een vrouw naar verlangd (over het algemeen!) en naar waar een man naar verlangd. Maar niet zo dat je afspreekt van oke ik heb seks met je als jij dit en dat betaald :') Dat wil je alle twee lijkt mij :D

Dat indd :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:33

Peppertree schreef:
Ik snap niet goed wat je bedoelt SA? Dat als ik gelukkig ben, ik vanzelf zin zou krijgen in seks of...?

Dat als je tevreden bent, of gelukkig bent, je over het algemeen in bed actiever en gezelliger bent dan wanneer je ongelukkig of ontevreden bent.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:34

Dat een vrouw het een wil en een man het ander en dat dat elkaar perfect aanvult? Mannen en vrouwen denken gewoon anders.. niet minder of niet meer.. maar wel anders ik zie niet in wat er zo vrouw- of manonterend is aan de beschrijving die Shamal maakt.

Bovendien zijn er in sommige landen wel degelijk huwelijken die ‘bewust’ gesloten worden op die manier. :j (al speelt sociale status ook wel vaak een rol)

Wat dat betreft is gisteravond eigenlijk de perfecte film op tv geweest :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-11-13 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree

Re: Vrouw als object

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:35

The invention of lying :-P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:07

Agree dat je fijner seks hebt als je gelukkig bent, maar de reden waarom je gelukkig bent, kan van alles zijn.

Huwelijken zijn toch sowieso bedacht als zakelijke overeenkomst. Zijn het overigens nog steeds. Ja, er is een romantisch verhaaltje omheen verzonnen, maar pur sang gaat het om je zaakjes goed regelen.

Ik ben het er gewoon echt mee oneens dat je zegt dat mannen en vrouwen gewoon anders denken. Generaliserend kun je idd beweren dat bepaalde eigenschappen vaker bij mannen of bij vrouwen voorkomen, maar er is geen harde grens. Mensen zijn divers, zo ook mannen en vrouwen en zo heb je zogenaamde mannelijke vrouwen en vrouwelijke mannen. Dit zijn ook mannen en ook vrouwen, alleen passen niet in die vastomlijnde gedachten.

Sammie schreef:
Gekoppeld staat tussen aanhalingstekens. Ik doel dus op iets anders als waar jij opdoelt. Dat staat er ook achter. Nl. Mensen hebben seks voor de fun (vast met een reden). De meeste andere dieren hebben alleen seks in hun vruchtbare periode. Mensen kunnen prima seks hebben buiten de vruchtbare periode van de vrouw om. Vandaar de aanhalingtekens. :) Dat we nu de pil en/of de het condoom hebben heeft er niet voor gezorgd dat wij daar anders tegen aan kijken of anders zijn gaan gedragen daarin. (al is er vanuit moralistisch oogpunt wel een verandering geweest, maar in ‘vroegere tijden’ en in landen waar deze spullen niet voorhanden liggen gedragen de meeste zich precies zo)

Die laatste opmerking heb ik verder helemaal niet ter sprake gebracht, weerlegd of onderbouwd.

Uh, oke? Jij haakte in op dat ik schreef dat het sociale vangnet ruis veroorzaakt. Daar haakte ik weer op in.

Ik had de aanhalingstekens gezien, maar kon daaruit niet opmaken wat je dan wel precies bedoelde. Het verschil waar ik in eerste instantie op doelde (waar jij op reageerde, dus ik dacht dat we het over hetzelfde hadden), is eigenlijk niet heel veel anders. Dat je voorheen óók seks kon hebben voor de fun, maakt niet dat de grote kans op zwangerschap dit niet enorm beperkte. Ik zie ook echt niet hoe je kunt ontkennen dat onze gedragingen omtrent seks veranderd zijn, dankzij de komst van anticonceptie. Zou jij veel one night stands hebben (weet niet of je daarvan bent, maar stel je vindt dat leuk), als een groot risico daarvan is dat je zwanger raakt? Dat risico beperkt je enorm in hoe je met seks kan omgaan en hoeveel lol je eraan kan beleven. Seks hebben in niet vruchtbare perioden is verre van zaligmakend. En los van de betrouwbaarheid wat dat betreft, ben je dan dus ook beperkt door bepaalde perioden en moet je het bijhouden.

Sammie schreef:
Ik denk dat je iets te simplistisch denkt :+ Je kunt alleen al denken aan innestelen en vasthouden (stress, lichamelijke gesteldheid enz. enz.). Niet pur sang aan de eisprong. Het lichaam van de ‘ubergeile’ vrouw zal ook meer moeten doen dan alleen een ei afschieten :)

In theorie dan.. want ik kan mij even niet voor de geest halen of er onderzoeken zijn (geweest) die dergelijke beweringen onderbouwen of ontkrachten..

Wat mij betreft gaan we hiermee te veel de speculerende kant op. Er is een onderzoeker geweest in Amerika die heel fanatiek geprobeerd heeft dit te bewijzen. Er worden echter vraagtekens geplaatst bij zijn methodieken. Ik weet niet meer hoe hij heet, zou het wel kunnen vinden, maar het boeit mij niet zo heel erg, dus heb me er sowieso niet erg in verdiept.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:30

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:27

ShamalArabs schreef:
Het zien van vrouwen als lustobject is nooit anders geweest, het komt nu alleen veel meer openbaar. En ik vind niets mis met het gebruiken van je vrouwelijkheid. Wij kiezen of kijken minstens ook sneller voor/naar de man die zijn kracht gebruikt of voor een vrouw opkomt. De luie kerel die moeite heeft met een vuilniszak zullen we niet snel kiezen als partner.

En ik ben ook van mening dat het makkelijke qua relaties wisselen en de moeilijkheid om ze vast te houden etc vooral komt omdat wij vrouwen meer zijn gaan zeiken. Vroeger was men meer bereid water bij de wijn te doen en vrouwen zeikten een stuk minder.
Nu willen vrouwen alles, gelijke rechten, gelijke behandeling...

Ik snap dat niet, ik zou liever huisvrouw zijn en voor een kerel zorgen zoals een vrouw dat kan. Ik ruil daarvoor de ruimte om mijn hobby te kunnen doen en mooie kleding te kunnen kopen. Ik zoek een man die nog echt man kan zijn, die voor je opkomt en de waarde van een vrouw kent, die weet dat zonder haar zijn leven leeg zou zijn, zijn huis ongezellig, zijn vrienden niet voorzien van lekkernijen tijdens de poker/voetbalkijkavonden etc.
Een relatie is een ruil, een schoon huis, schone kleding en seks en eten in ruil voor je vrijheid en geborgenheid, bescherming en stabiliteit, in ruil voor je hobby en kunnen shoppen. Uiteindelijk is dat wat voor vrouwen belangrijk is: geborgen en beschermd en stabiel. En voor mannen seks en eten en gezelschap.

Vreselijk... :o... Huisvrouw :n .

Dit is zéker niet wat voor mij belangrijk is in een relatie hoor ;). Stabiel ja, maar bescherming? Waartegen :D ? Nee hoor, ik heb veel liever; jezelf kunnen zijn, vrijheid, een gelijkwaardige partner, gezelligheid, uitdaging etc. Ik hou er niet zo van als er voor me gezorgd wordt en ben sowieso graag financieel onafhankelijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:29

Wat ShamalArabs zegt vind ik ook vreselijk, zou niks voor mij zijn! Alleen al bij het stukje over z'n vrienden voorzien gaan m'n nekharen overeind staan :') Ik zou ook echt nooit van m'n leven zo'n relatie willen.

Magrathea

Re: Vrouw als object

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:54

Ik maak met liefde hapjes voor zijn vrienden, gewoon omdat ik dat leuk vind, niet omdat het van mij verwacht word :j

Snap het punt van SA wel, maar het gaat erom dat je je relatie invult op een manier waar beide partijen zich goed bij voelen. Is dat op een manier dat SA beschrijft: prima. Andere manier: ook goed! Zolang man en vrouw er evenveel over in te brengen hebben is er niks aan de hand toch?