Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:24

@Victory Boy, voor iedereen is de knapheid anders hoor, waar de een valt op uiterlijk, kan de ander vallen op uitstraling.
Liefde op het eerste gezicht gaat alleen om uiterlijk, dat denk ik in eerste instantie wel inderdaad, maar dat gaat ook wel eens goed hoor.
Maar uiteindelijk wil ik mijn partner qua uiterlijk wel aantrekkelijk vinden, ik moet er immers mee het bed in en als ik iemand niet aantrekkelijk vind, tja dan wordt dat niets hoor :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:25

Bellona_K schreef:
Ik denk dat het bij de twijfelaars - waaronder ik - vooral meespeelt wat de rest, de maatschappij, er van vind. Terwijl je daar gewoon geen f*ck om zou moeten geven.

Toch zit er ergens wel de gedachte dat, wanneer ik met hem over straat zou lopen oid, mensen raar gaan kijken en opmerkingen maken.

Een lange vent voor bescherming heb ik niet nodig; ik heb het gevoel prima mijzelf te kunnen beschermen. Daarnaast maakt lengte niet uit als het op beschermen aankomt: Iemand van bijv. 1.70m kan sterker zijn dan iemand van 1.90m

Je moet je echt niets aantrekken van wat anderen ervan vinden hoor! :(:) Makkelijk gezegd, iknow..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:27

Bellona_K schreef:
Ik denk dat het bij de twijfelaars - waaronder ik - vooral meespeelt wat de rest, de maatschappij, er van vind. Terwijl je daar gewoon geen f*ck om zou moeten geven.

Toch zit er ergens wel de gedachte dat, wanneer ik met hem over straat zou lopen oid, mensen raar gaan kijken en opmerkingen maken.

Een lange vent voor bescherming heb ik niet nodig; ik heb het gevoel prima mijzelf te kunnen beschermen. Daarnaast maakt lengte niet uit als het op beschermen aankomt: Iemand van bijv. 1.70m kan sterker zijn dan iemand van 1.90m

Denk niet dat dat bij mij een rol speelt. Maar dat is misschien ook: Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Als ik een stel zie lopen waarbij de vrouw langer is dan de man, dan denk ik daar waarschijnlijk niet eens over na.

Maar een man die kleiner is dan ik, kan ik een leuke vent vinden. Maar dan is dat ook echt leuk in de zin van: Gezellige gozer, kan je leuk mee op stap. Ik zou er niet verliefd op kunnen worden. Hooguit denken: "Jammer dat je niet langer bent dan dit."
Enkel en alleen omdat ik me er niet prettig bij zou voelen, zoals ik hier al eerder heb gelezen.

Fysiek in staat zijn om jezelf te beschermen, heeft natuurlijk ook niets te maken met geborgenheid en aantrekkingskracht. Ik kan mezelf ook prima beschermen, geen enkel probleem lijkt me :D

Magrathea

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:33

Maar heeft geborgenheid te maken met een enorme kerel?

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:33

Bellona_K schreef:
Ik bedoel de vraag wel degelijk serieus.

Zal ook uitleggen hoe dat komt. Ik zit nl. momenteel zelf in zo'n situatie. Ik (1.83m, 24j) heb in het verleden altijd lange, grote jongens als vriendje gehad. Maar nu heb ik iemand leren, die ik steeds leuker begin te vinden. Hij is alleen wel een stukje kleiner dan ik (1.77m). Vandaar dat ik hier over nadenk en benieuwd ben naar wie zoiets nog meer heeft meegemaakt.

Ik had nooit verwacht van mezelf dat ik zou kunnen vallen op iemand die kleiner is dan ik, maar dat is toch echt gebeurd ;) Ook zie ik in mijn omgeving steeds vaker stellen waarvan de vrouw langer is dan de man.

Ik ben 1.81 en had een vriend die 4 jaar ouder was maar uhmm wel een lengte van 1.64 had! Na een jaar is het wel uitgegaan maar overigens niet om die reden. Ik moet zeggen, kreeg er erg veel commentaar op en soms was dat wel beetje ongemakkelijk maar ach zolang je gek op mekaar bent moet je dat maar voor lief nemen toch? ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:34

Magrathea schreef:

Waar haal je dat nu vandaan?

Het heeft in mijn ogen alleen te maken met je prettig voelen bij iemand.
En dat doe ik niet bij een partner die kleiner is dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:37

Magrathea schreef:

Voor de een wel en voor de ander niet. Ik heb liever een grote kerel achter me staan, omdat ik me daar veiliger bij voel, wat een ander liever heeft, dat maakt me niet uit. Daar oordeel ik niet over, ik vind dat een ander dat bij mij ook niet hoeft te doen.

Ik vind het vreemd dat men zich moet verdedigen, omdat men niet op de kleinere mannen valt. Ik voel me ook niet aangetrokken tot dikke mannen. Moet ik dan ook zeggen, ach hij zal wel lief zijn? Nee, ik val daar gewoon niet op.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:40

Victory-Boy schreef:
Ik heb geen idee eigenlijk, kijk niet zo vaak in profielen. :o Mijn "eisen" zijn met de jaren veranderd, niet zozeer omdat ik minder keuze zou hebben, maar door ervaring. Daarom ging ik er voor het gemak even vanuit dat de meeste mensen die zo zwaar aan uiterlijk tellen (niet specifiek jou) dat ze een potentiële partner er voor laten lopen nog vrij jong zijn. Mijn fout. :o

Ik geloof sowieso niet in liefde op het eerste gezicht, tenminste ... niet voor een partner. Liefde op het eerste gezicht gaat imo alleen om uiterlijk, immers je ziet op het eerste gezicht niet iemands innerlijk.
Heb het zelf wel gehad ... tot over mijn oren verliefd op een mooie jongen en dan blijkt dat ie zooo tegenvalt als je hem langer kent. Hoeft niet natuurlijk, maar het "juiste" uiterlijk of lengte is natuurlijk geen garantie voor een leuke jongen. Bij een goede (juiste) partner voel je je gewoon lekker op je gemak, kan je jezelf zijn en wordt verliefdheid houden van. Ongeacht het uiterlijk. Als ie dan ook nog aan een eisenpakket qua uiterlijk (gedeeltelijk) voldoet is dat natuurlijk mooi meegenomen. :P

Maar goed, iedereen heeft zijn/haar eigen eisen natuurlijk en sommige zijn er moeilijker in dan anderen of hechten meer waarde aan het oordeel van een ander. Het boeit mij totaal niet wat andere mensen van mijn partner vinden, zolang ik er maar gelukkig mee bent. Trouwens ... wat de één mooi vind, vind de ander spuuglelijk.

Ik vergelijk het voor het gemak maar even met een paard. Je kan een heel eisenpakket hebben qua uiterlijk, maar "a good horse is never a bad colour". En toch zijn er nog mensen die perse geen schimmel of vos of weet ik wat willen hebben, want dat is niet mooi. :D Al speelt daar grootte nu juist wél weer mee. ;) :D :+

Ik zou bij voorbaat iemand laten lopen vanwege de geringe lengte, niet als ik hem al langer ken en de verliefdheid groeit denk ik. Al is dat mij nog nooit overkomen, ik ben eigenlijk altijd op slag verliefd geweest en nog nooit verliefd geworden op iemand die ik al langer ken :o.

Om even het voorbeeld van een paard te nemen, ik zou waarschijnlijk alleen bij paarden gaan kijken die me puur op basis van kleur, uiterlijk, blik etc (ik geef bijvoorbeeld niets om afstamming) aanspreken. Staat daar dan toevallig eentje op stal die totààl niet past bij wat ik zoek qua uiterlijk maar toch verliefd op word, laat ik zo'n paard natuurlijk niet lopen ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 20-11-13 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:43

Ik hoef ook echt geen jongen die kleiner is als ik ben, jammer dan, dan spreek ik er maar niet mee af, wordt ik ook niet verliefd. Ben nu wat 't sjansen met een jongen van mijn lengte, maar als ik met hem praat ga ik automatisch scheef staan zodat ik een stuk kleiner ben, wat vind ik dat verschrikkelijk, een jongen recht in de ogen aan kunnen kijken zonder dat ik mijn killerheels aan heb vind ik echt brr, krijg ik echt zo een zus-van gedachte bij, alsof ik naar mijn broertje kijk.

En niet alleen dat, ik vind langere jongens vaak een mooier lichaam hebben als het een beetje afgetraind is, in tegenstelling tot kleinere jongens, en nahja, een jongen zijn lichaam moet (vind ik) toch wel aantrekkelijk zijn, een leuk innerlijk hebben wel nog meer jongens. :o

Edit: Heb er overigens niks op tegen als er bij andere stellen de man kleiner is, als zij maar happy zijn toch?
Zoals de persoon boven mij zegt, als ik voor een paard ga kijken ga ik ook eerst op uiterlijk selecteren, als ik alles en iedereen een kans moet geven... poeh _O-

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:54

Ik ben 1.83,5, hij is 1.77

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:01

xSlvna schreef:
Ik hoef ook echt geen jongen die kleiner is als ik ben, jammer dan, dan spreek ik er maar niet mee af, wordt ik ook niet verliefd. Ben nu wat 't sjansen met een jongen van mijn lengte, maar als ik met hem praat ga ik automatisch scheef staan zodat ik een stuk kleiner ben, wat vind ik dat verschrikkelijk, een jongen recht in de ogen aan kunnen kijken zonder dat ik mijn killerheels aan heb vind ik echt brr, krijg ik echt zo een zus-van gedachte bij, alsof ik naar mijn broertje kijk.

En niet alleen dat, ik vind langere jongens vaak een mooier lichaam hebben als het een beetje afgetraind is, in tegenstelling tot kleinere jongens, en nahja, een jongen zijn lichaam moet (vind ik) toch wel aantrekkelijk zijn, een leuk innerlijk hebben wel nog meer jongens. :o

Edit: Heb er overigens niks op tegen als er bij andere stellen de man kleiner is, als zij maar happy zijn toch?
Zoals de persoon boven mij zegt, als ik voor een paard ga kijken ga ik ook eerst op uiterlijk selecteren, als ik alles en iedereen een kans moet geven... poeh _O-

Nooou dat ben ik het niet helemaal met je eens :')
Ik ken een heel aantal lange jongens die echt in de puberteit zo'n vreselijke groeispurt hebben gehad, waardoor alles een beeeetje uit verhouding is _O- Die dan heel hard proberen te trainen, maar nooit breed worden. Nee, daar heb ik niet zoveel mee.

Ooit eens gescharreld met een jongen met een fantastisch lichaam, en mooi lang, maar een poedersuiker karakter van heb ik jou daar, vieze stalker was het nadat ik hem de deur had gewezen. Bleeegh...

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:14

Voor mij zal absoluut afknapper zijn als een jongen kleiner dan mij is :j ben zelf maar 1.55 en wil toch echt wel graag met me hakken naast iemand lopen en dat de persoon dan nog groter dan mij is :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:18

Mijn nicht heeft nu ondertussen 3 jaar ( of langer ) met haar vriend die bijna een kop kleiner is als haar! Scheelt zeker 10cm als het niet meer is en zij trekken zich er niks van aan.
Ik zelf zou me er ook niet meer door laten tegen houden. Zolang het innerlijk goed zit maakt lengte helemaal niks meer uit

Succes!!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:20

Ik ben 1.91 en mijn vriend is 1.74. We zijn praktisch vanaf het eerste moment dat we elkaar kennen onafscheidelijk geweest en zijn nu 15 maanden samen. Ik draag sinds ik hem heb ook voor het eerst hakken, ik ben toch al een flink stuk langer dus dat kleine beetje extra maakt ook niet meer uit :-)

Wij hebben er geen problemen mee, ik vind het zelf wel leuk (heb graag iets aparts haha)!

Andere mensen hebben er meer ''moeite'' mee, ik krijg geregeld de opmerking dat het toch echt niet staat of een ''Hee, jouw vriend is kleiner dan jij!'' (dat je denkt... nee echt??) of dat mensen er ''echt niet aan kunnen wennen''. Lekker hun probleem, hij is toch echt mijn grote liefde :-)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:21

Janine1990 schreef:
Nooou dat ben ik het niet helemaal met je eens :')
Ik ken een heel aantal lange jongens die echt in de puberteit zo'n vreselijke groeispurt hebben gehad, waardoor alles een beeeetje uit verhouding is _O- Die dan heel hard proberen te trainen, maar nooit breed worden. Nee, daar heb ik niet zoveel mee.

Ooit eens gescharreld met een jongen met een fantastisch lichaam, en mooi lang, maar een poedersuiker karakter van heb ik jou daar, vieze stalker was het nadat ik hem de deur had gewezen. Bleeegh...

Oh ik heb ook niks op die iele jongens, een kast vind ik ook niks, maar ze mogen best een leuk figuur hebben, heb ik ook, mag ik dat ook best van een jongen eisen. Toch? _O-

Geluk hier is dat het best allemaal samen kan, leuk karakter, mooi lichaam en leuk gezicht... en já, dat gaat mij echt voor een ukkie, een jongen uit verhouding od.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:23

Maeve schreef:
Ik ben 1.91 en mijn vriend is 1.74. We zijn praktisch vanaf het eerste moment dat we elkaar kennen onafscheidelijk geweest en zijn nu 15 maanden samen. Ik draag sinds ik hem heb ook voor het eerst hakken, ik ben toch al een flink stuk langer dus dat kleine beetje extra maakt ook niet meer uit :-)

Wij hebben er geen problemen mee, ik vind het zelf wel leuk (heb graag iets aparts haha)!

Andere mensen hebben er meer ''moeite'' mee, ik krijg geregeld de opmerking dat het toch echt niet staat of een ''Hee, jouw vriend is kleiner dan jij!'' (dat je denkt... nee echt??) of dat mensen er ''echt niet aan kunnen wennen''. Lekker hun probleem, hij is toch echt mijn grote liefde :-)

Dat vind ik echt raar, dat andere mensen er moeite mee hebben, er opmerkingen over maken enz. :') Ik wil zelf ook geen kleiner persoon, maar zie niet in waarom het raar oid zou zijn als iemand een kleinere vriend heeft :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:28

xSlvna schreef:
Oh ik heb ook niks op die iele jongens, een kast vind ik ook niks, maar ze mogen best een leuk figuur hebben, heb ik ook, mag ik dat ook best van een jongen eisen. Toch? _O-

Geluk hier is dat het best allemaal samen kan, leuk karakter, mooi lichaam en leuk gezicht... en já, dat gaat mij echt voor een ukkie, een jongen uit verhouding od.

Mag je best van een jongen eisen, vind ik :P
Ik vind het ook belangrijk dat een man voor zichzelf en zijn gezondheid kiest. Trainen is gezond toch? :D
Hoef niet van die vreselijk dramatisch gespierde mannen, daar hou ik dan totaal weer niet van...

Maeve: Wereldopmerking om te maken: No oliebol, Sherlock :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:29

@ Maeve, hahaha, ik ga toch ook niet tegen iemand zeggen 'Hee, jouw vriend is dikker dan jij!' :')

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:31

Ik zou persoonlijk zelf echt nooit daten, op stap gaan, of wat dan ook, met een kleinere jongen. Ik zelf ben 1.80, en heb al wat moeite met hakken dragen (omdat ik anders zo lang ben) dat ik geen 2 koppen groter wil zijn dan mijn vriend. Ik wil lekker kunnen schuilen, geborgen voelen bij een lekkere grote man.. :+: Nee, kleinere mannen..... Ze zullen ongetwijfeld net zo leuk zijn, maar ik ga toch voor de grotere. 8-)

Het is me trouwens ook nog nooit overkomen dat ik verliefd ben geworden op een kleinere jongen. Wel op 'even lang', maar ook dat vond ik niet zo ideaal.. :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:35

Ik val er niet op, ik ben al klein dus als een man nog kleiner zou zijn heeft ie een groeiachterstand of kleine genen. Dus nee bedankt :D (zou mooi zijn als ik de hopelijk toekomstige kinderen ook een beetje meer lengte in de genen kan geven :') )

Mijn nicht is erg lang, dus bij haar was de kans ook groter dat zij een kleinere man tegen het lijf zou lopen, zoveel mannen van boven de 1.92 zijn er niet. Dus dat vind ik ook niet zo vreemd dat zij nu een wat kleinere man heeft :)

Maar ik vind het voor mijzelf een afknapper.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:40

Bellona_K schreef:

Goeie gedachte!
Als ie leuk is, issie leuk, ook als hij 10 cm kleiner is dan jij! :D
Gewoon zien wat er van komt, en voelt het niet goed, dan kap je ermee!
Je hoeft volgende week nog niet met hem te trouwen toch ;-)

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:41

Mijn vriend is niet heel veel kleiner als ik, volgens mij zijn we even groot. Het enige wat ik wel jammer vind, is dat als ik mijn favo hakken aan wil doen, meneer een kop kleiner word.. Dat is echt het enige wat ik jammer vind. Maar verder is er niks mis mee hoor :)

Heb trouwens altijd geroepen dat ik een grote vent wil ipv een kleintje.. :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:42

Magrathea schreef:
@ Maeve, hahaha, ik ga toch ook niet tegen iemand zeggen 'Hee, jouw vriend is dikker dan jij!' :')

Of, Jeetje, jij weegt meer dan jouw vriend! Vinden jullie dat niet raar?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:47

Niet helemaal praktisch: ja. Raar: misschien. Erg: nee :D

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

Magrathea schreef:
Niet helemaal praktisch: ja. Raar: misschien. Erg: nee :D

Een heel groot verschil is misschien niet praktisch, maar als je bijna even groot bent vind ik het eigenlijk wel handig :D