Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:15

loveulla94 schreef:
Ik ben weer aan het aftellen,
Vrijdag zie ik hem eindelijk weer na dik 2 weken.

Hoi ellen!
Ben je nu naar hem verhuisd? En niet meer bij (je?) Familie?
Ik hoop voor je dat het emigreren toch gaat lukken voor jou en je vriendje, maar ik hoop voor mezelf en je familie/vrienden van niet :$ hij moet hier maar komen hihi

Ja zit nu bij hem en niet meer bij familie. Moeten een jaar samenwonen willen we voor sponsorship kunnen gaan maar omdat ik nog niet weet of ik kan blijven weet ik nog niet hoe we dat gaan doen...
Haha komen jullie maar hierheen :p hij komt mee naar Nederland in december dus als je in de buurt bent... :)

Sheran

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:22

Ik ben 26, hij 30. Hij komt over 4 jaar weer terug :(

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:41

Skype is gewoon gratis hoor. Alleen als je naar vaste en mobiele nummers wilt bellen, kost dat geld. Maar Skype naar Skype is gratis, ook internationaal. Ook beeldbellen.

Vriendje is 22, ik ben 23 :)

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:42

Ik heb net geboekt, ik zie m weer in de kerstvakantie! Nog maar 5,5 week wachten! *\o/*
en dan lekker samen kerst en oud en nieuw vieren! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:02

Rebel_Jits schreef:
Skype is gewoon gratis hoor. Alleen als je naar vaste en mobiele nummers wilt bellen, kost dat geld. Maar Skype naar Skype is gratis, ook internationaal. Ook beeldbellen.

Vriendje is 22, ik ben 23 :)

Vrije software is net hetzelfde als gratis software. Bij vrije software zijn de broncodes openbaar en aanpasbaar :)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:07

Ik ben 19 en vriendlief 22. toen we samen kwamen was ik 15 en hij 18 :+ Maar we gaan na de winter ons eigen leven opbouwen!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:27

Ik kan me hier (helaas) ook aanmelden :D
Me vriendje woont namelijk in Australië. Ik heb hem in maart leren kennen toen ik stage liep down under en ik was meteen helemaal verliefd! Wist niet wat me overkwam want het was helemaal niet de bedoeling haha maar toch maar afgesproken en toen kon ik me gevoel niet meer stoppen! Hij reist een hoop voor zijn werk, dus zelfs in australie hadden we al last van een langeafstandrelatie, ik zag hem tot juni ongeveer één keer in de 4 weken, en dan waren we een weekend samen :) in juni is hij naar amerika gegaan (was allemaal al gepland voor ik hem kon) en het ergste was nog dat ik 18 aug naar nederland vloog en hij 8 aug in sweden was en toen 20 aug weer in australie! Nederland - sweden is nog goed te doen voor een weekend, maar ik heb hem dus net 2 keer gemist :(
Nu ga ik in december 3 weken naar hem toe! En hij heeft in juli daarna pas tijd om naar nederland te komen, maar we hebben al afgesproken dat 6 maanden (wat het straks dus is) echt te lang is en we dat geen 2de keer doen! Nog even een oplossing bedenken dus. Verder zien we wel hoe het loopt allemaal :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:39

Jaaa jackieboy met jou kan ik praten! :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:41

[/quote] Zie je elkaar echt elk weekend ? Dat is indd wel heel fijn anders :j Ik zie mijn vriend (140 km verderop) van de 4 weekenden, er maar 3 -O-
En ik moet nog net zo lang als jou aan de studie, pfff wordt er nu al gek van omdat het zo lang duurt :')[/quote]

Ik word van me studie ook gek maar ik wil hem niet naar Rotterdam laten komen. Hij is vrachtwagen chauffeur en de baas die die nu heeft is een hele fijne baas.
Ik zou gek worden als ik me vriend zo weinig zou zien dus ik heb respect voor je!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:44

Ik wordt helemaal een beetje jaloers van de meiden die hun vriend 'maar' 2 weekenden in de maand zien. Ruilen? :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:46

Ik heb respect voor jullie hoor. Ik zou dat denk ik niet volhouden :o

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:59

Wat ik het meeste mis of eigenlijk wat ik jammer vind, is dat het enige contact nu praten is. En dit klinkt misschien een beetje stom :+ maar gewoon tegen hem aanzitten op de bank, samen een filmpje kijken, eigenlijk het samen zijn zonder dat het perse gepraat hoeft te worden. Gewoon het genieten van elkaar. Soms als we ook aan het skype zijn wil ik gewoon naar hem kijken en dan hoeft hij niet eens wat te zeggen, maar er komt al een lach op me gezicht :P niet dat we uitgepraat zijn hoor, haha lange na niet. Als het qua tijdsverschil kan praten we de hele dag, maar toch is het anders.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:05

Zo idd.. En ik ben al bang hoe ik dat moet gaan regelen mocht ik niet hier kunnen blijven en terug moeten naar NL. En dan is Canada ''maar'' 8 uur ofzo terwijl Australie toch al snel 24u is.
Maar ik weet wat je bedoeld. Wel altijd grapjes gemaakt oa over ''een rijke NLe boer zoeken'' (ik ben praktisch met het tegenovergestelde ''thuisgekomen'' lol alhoewel hij gelukkig wel een echte countryboy is die een hobbyfarm wil) en meedoen met AYNIL en blablabla maar nooit echt te serieus mee omgegaan. Totdat je hem ineens tegen het lijf loopt en iets voelt wat je nog nooit before hebt gevoeld.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:14

En het zou geen optie zijn dat hij naar nederland komt Blacky94?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:25

Niet voor langere tijd iig. Naast dat hij hier een goed betaalde baan heeft weet ik zeker dat ie helemaal gek wordt in Nederland. Hij werkt 12u diensten dus van elke 14 dagen is hij er 7 vrij maar zelfs als hij maar 2/3 dagen achtereen aan het werk is (hij werkt vlakbij Toronto) wordt hij al gek van het cityleven.
En eerlijk gezegd denk ik dat ik ook langszaam ''gek'' ga worden als ik thuis kom. Ik vind het land en de mensen hier echt geweldig en ben verre van een citygirl dus hier midden in de country is heerlijk. Op zich zou ik het net redden omdat je als NLer voor 6 maanden Canada in mag als toerist maar het probleem is dan dat ik 6 maanden niet kan werken... Ik zou wel kunnen kijken of ik volgend jaar rond deze tijd een baan kan vinden die me kunnen helpen met mijn Young Professional permit en dan een vol jaar hierheen terug kunnen als het nu niet lukt en dan zouden die 3/4 maanden in NL ook nog wel te overbruggen zijn... Het enige is dat terugvliegen in die tijd er waarschijnlijk niet zomaar inzit omdat het dan vanwege de zomer stervensduur is en ik dat geld dan beter kan gebruiken voor de tijd dat ik hier weer zit. I don't know... We zien wel hoe het loopt...

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:33

Ja het is ook lastig allemaal, en Canada is qua visums dan ook niet het meest ideale land. Gelukkig zit je wel lekker op je plekje daar! Ik zou ook geen moeite hebben om nederland te verlaten, altijd al zo geweest hoor. Mijn vriendje kan qua werk ook niet deze kant op komen, hij is cowfitter (zegt het iemand wat?:D) en daar is gewoon veels te weinig werk in hier. Wel heb ik altijd nog willen reizen na me studie waar ik hopelijk in mei mee klaar ben, en hij reist veel voor zijn werkt. Misschien sla ik daar wel 2 vliegen in één klap mee :) ik ga nog nergens van uit in ieder geval!

Ik snap het heel goed van die tickets. Ik vlieg nu de 29ste naar huis want of ik voor of na oud en nieuw vloog scheelde me 500 euro!!! Dat is alweer bijna de helft van een hele andere ticket! Nou dan weet ik het wel, oud en nieuw vieren we wel een ander jaar samen :) een kus om 00:00 kan ik hem ook een andere dag geven haha

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 04:25

Haha I know..
Voor ik überhaupt naar Canada vertrok riep ik al dat ik waarschijnlijk naar Canada of Friesland zou verhuizen, waar ik in Nederland woon is best okee, maar ik ben echt gewoon een stadsmeisje en de attitude van veel Nederlanders heb ik eerlijk gezegd ook niet zoveel mee :')
Het zou wel heel gaaf zijn als je daarna met hem mee zou kunnen zeg!!

Ja inderdaad, ik heb ongeveer hetzelfde. Ik vlieg met hem 6 dec naar Nederland t/m de 15e vanwege een bruiloft van een vriendin. Ik betaalde volgens mij zo'n 570 euro maar zelfs maar 1 dag later terugvliegen werd het volgens mij al bijna 1000 euro van. En ookal is kerst 10 dagen later, heb weken terug al met mijn moeder geregeld dat ze moest regelen dat we met de hele familie uit eten gaan (we gaan anders namelijk altijd gourmetten bij mijn opa en oma met alle ooms en tantes enz...) en dan kunnen we het net zo gezellig hebben als met kerst of oud en nieuw :) maar het scheelt me inderdaad wel rustig 500-1000 euro. En voor 500 euro kan ik heen en weer vliegen dus dan doe ik dat veel liever een keer extra dan dat ik per se met een feestdag ofzo ''thuis'' wil zijn :) Het is alleen zo jammer dat je in de zomer een maand of 4 rustig het dubbele al dan niet meer betaald vanwege de zomervakantie...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:12

Gelukkig zijn er op 'mijn' reis geen hoge of lage prijzen... het kost altijd rond de 700 euro. Schiphol --> Chicago ---> Houghton. Op het laatste traject vliegt maar 1 maatschappij, en die heeft ook geen concurrentie. Ik zou graag vaak willen gaan, maar als studente heb ik er echt geen geld voor. En ook als ik bedenk wat ik allemaal zou kunnen doen voor 700 euro (zoals een half jaar mijn paard onderhouden) dan weet ik verstandelijk dat ik het niet zou moeten doen voor die 2 weekjes :n. Maar ik wil er wel een keer heen, gewoon om te zien hoe hij daar woont.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:13

Respect hoor, voor de mensen met een vriend in het buitenland.
Dat zou ik echt niet trekken!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:32

Jeetje wat een geld, die vliegtickets! Hier kost het, als je vroeg boekt, soms maar 50 euro voor een retourtje.. Met de feest dagen en in de zomervakantie wel wat duurder, maar vroeg boeken is het belangrijkst. Soms boeken we wel vooruit voor 4 bezoekjes :o Ik ga over 9 dagen weer die kant op heb hem dan 5 weken niet gezien, cant wait :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:38

Ik wilde even zeggen dat ik het superknap van jullie allemaal vind. :j +:)+
Ik ben net weer single na ruim 10 maanden een lange afstandsrelatie gehad te hebben. Als ik bij mijn ouders was hadden we al een afstand Friesland-Delft, maar ik studeer dan ook nog in Schotland.. Afgelopen week heb ik de relatie helaas beeindigd. Hoop dat het voor jullie allemaal beter afloopt! :)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:03

Pfff. vliegtickets zijn inderdaad ontzettend duur, groot gelijk dat voor de meeste van jullie de feestdagen opeens een stukje minder belangrijk worden ;-)
Zeker als je zo vaak heen en weer vliegt lijkt me dat je best wel bezig bent met de kosten van een ticket.
Blacky, je klinkt alsof je helemaal je plekje gevonden hebt in Canada, ik hoop zo voor je dat alles lukt en je daar voor langere tijd kunt blijven.
Jackie, ik begrijp je helemaal. Lijkt me lastig dat hij voor zijn werk zoveel op reis is, heeft hij tijdens zijn reizen wel nog genoeg gelegenheid om met jou te skypen? Waar in Australië woont hij eigenlijk?
Jouw stukje over het missen van de kleine dingen als lekker naast elkaar op de bank zitten begrijp ik helemaal, dat is ook wat ik het meeste mis op dit moment.
Sheran, wel lekker rustig dat een vliegticket altijd hetzelfde kost, beetje jammer dat dan gelijk zo'n enorm hoog bedrag is.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:28

@ Sheran, ik heb hetzelfde hoor, als studente kan ik echt niet elke 3 maanden zo maar 1200 euro ophoesten! Al zou ik dat natuurlijk wel graag willen! Verder kan ik met school niet elke keer zo maar 3 weken missen

@Lien_ wat jammer dat het geen stand gehouden heeft. Is dit vanwege de afstand geweest?

@Roulette_ We skype als hij thuis is, helaas niet vaak genoeg. Gelukkig heeft hij als hij in australie zelf reist altijd internet, als hij in het buitenland zit werkt hij op wifi. Nu heeft hij ook een week geen wifi want hij zit in nieuw-zeeland in the middle of no where en bellen we dan elke 2 dagen met elkaar. De 15de is hij weer thuis en gaan we weer skype! :D nu al zin in haha hij woont in Gerringong, dat is zo'n 1,5 uur onder Sydney vandaan :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:11

Ja maar daar zit ook het verschil. Ben een keer voor 100 euro retourtje rome en volgens mij had een vriendin van mij midden in de zomervakantie een keer een deal op 75 euro naar milaan. Wel een enkeltjes volgens mij maar toch, voor midden in de zomer niet duur.
Helaas werkt dat voor landen als Amerika, Canada en Australië toch anders :(
En 500 euro is idd heel veel maar het minimum loon systeem werkt hier in Canada anders dan in NL en verdien hier rustig twee keer zoveel als dat ik thuis zou doen. Dat maakt het momenteel voor mij een stuk makkelijker om iig voorlopig wat makkelijker/sneller op te sparen voor een ticket :)
En ik heb het idd heerlijk naar mijn zin hier :) over het algemeen zijn de mensen zoveel vriendelijker en ik vind het land echt prachtig. Ben afgelopen week een aantal keer mee geweest te jagen en heb verschillende herten op 5-10m afstand van me zien staan. Prachtig vind ik dat. Je ziet hier nog zoveel wildlife in het dagelijks leven wat mij veel meer het gevoel geeft dat alles leeft. Zou ook nooit permanent in de stad kunnen wonen :)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:57

Ik kan me hier ook soort van aanmelden,

Sinds begin september contact op Facebook met een oud klasgenoot van de HAVO, wat dus erg goed bleek te klikken. Op de HAVO heeft hij heel lang met dezelfde meid gehad en ik vond hem altijd al leuk. Dus toen hij contact op zocht op Facebook was ik aangenaam verrast. Nu is het probleem dat hij al sinds maart in Japan zit. Nu komt hij gelukkig in januari weer naar Nederland en blijft hij dan ook hier. Het wijkt dus ook wel af van wat de meeste hier hebben gezien wij maar 1 keer met dit dilemma zitten. Al moet ik zeggen dat het niet altijd makkelijk is. Zeker gezien we elkaar dus nog niet in het echt gezien hebben met deze gevoelens. Het scheelt wel dat ik hem ken maar het is wel heel erg apart en had nooit gedacht dat mij dit zou overkomen. We praten elke dag en proberen ook vaak te skypen en kijken allebei uit naar het moment dat hij weer hier is. Je moet elkaar wel echt vertrouwen wil je het stand laten houden maar ik zou nu al niks anders willen.