Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 13:24

kuzznathalie schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Weet je, dan heb je al een "oudje" soms voel je je als jongere vrouw nog steeds volwassener als hem :')

Dit dus :') Erg herkenbaar.

Erg he?
Of samen disneyfilms gaan kijken in een volle bioscoopzaal met kinderen en hun ouders is ook leuk maar dan zitten we op hetzelfde niveau :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:38

kuzznathalie schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Weet je, dan heb je al een "oudje" soms voel je je als jongere vrouw nog steeds volwassener als hem :')

Dit dus :') Erg herkenbaar.

Hahaha herkenbaar! _O-
Wij als twintig- en dertigplussers houden ook van animatiefilms, haha!

Floepie86

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:02

Ikzelf ben 20 jaar. Mijn vriend is 28 jaar.
Tosn ik hem leerde kennen, was ik 18 en bang dat mijn ouders hem veel te 'oud' vonden.
Eenmaal kennis gemaakt en na een paar dagen vonden ze hem geweldig.
Inmiddels woon ik bij hem :)

Het ligt aan een heleboel factoren vind ik.
Hoe ben je als je 19 bent, ben je volwassener als dat je daadwerkelijk bent? Ben je nog een opstandige puber die denkt dat ie alles kan of kun je ook zelf verder in de toekomst kijken? Realistisch kijken.
Hoe is hij etc etc etc

Ik weet nog dat een vriendinnetje van mij een vriend kreeg, zij was net 18 en hij bijna 30.
Ik vond het niet kunnen eigenlijk.
Achteraf zit ik in precies dezelfde situatie.

Ik wil geen jongen van onder de 20 of net 20 jaar. De meesten zijn nog zo kinderlijk en onvolwassen.
Geldt niet voor alle jonge jongens hoor, zijn er genoeg die wel 'serieus' zijn op die leeftijd.

Mijn vriend kan ook nog zo kinderlijk zijn, lekker onvolwassen en ondoordacht bezig zijn :')
Maar zo te lezen is hij niet de enige

Mowoah

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:11

Levensfasen (of leeftijdsfasen, hoe je het ook wilt noemen ;) ) hangen wel degelijk samen met de leeftijd, vooral op jonge leeftijd. Je kunt mij niet vertellen dat een meisje van 14 emotioneel gezien net zo ontwikkeld is als een jongen van in de twintig, óók al kunnen jongens enorm kinderlijk zijn.

Een extreem voorbeeld, dat weet ik. Maar ook vind ik dat leeftijdsverschillen er zeker minder toe doen als je ouder wordt. Als je bijvoorbeeld allebei (op zoek bent naar of) een baan hebt is het al anders. Feit blijft namelijk: de gemiddelde jongen/meisje op de middelbare school is met andere dingen bezig dan iemand die bijvoorbeeld een serieuze baan heeft en op zichzelf woont.

En ja, er zijn zéker uitzonderingen en ik ben er ook absoluut niet tegen. De situatie van bijvoorbeeld Hazira vind ik absoluut niet 'ongezond' klinken! :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:29

Mijn vriend is 25 en werkt fulltime normaliter, ik ben 19 en net in het eerste jaar van mijn HBO opleiding. Ik ben degene die hem steeds op zijn kop geeft omdat 'ie weer te laat is met iets of iets is vergeten bijvoorbeeld. Toen ik laatst voor de grap zei dat ik wel een stuk volwassener dan hij ben knikte hij heel hard ja :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:41

Mowoah schreef:
Levensfasen (of leeftijdsfasen, hoe je het ook wilt noemen ;) ) hangen wel degelijk samen met de leeftijd, vooral op jonge leeftijd. Je kunt mij niet vertellen dat een meisje van 14 emotioneel gezien net zo ontwikkeld is als een jongen van in de twintig, óók al kunnen jongens enorm kinderlijk zijn.

Wel eens met 10-14 jarigen in een midden- of zuid Amerikaans land gesproken? Of in een Aziatisch land?
Heck, zelfs onder de Europeanen heb je pubers die allang een zwaar leven achter de rug hebben en echt niet te vergelijken zijn met een kind.
Dat vind ik dus ook van het achterlijke idee dat je geen moeder kunt zijn als je 16 bent ofzo. Dan ga je ook alleen van je eigen omgeving uit.

Daarbij ook als je niet zo emotioneel ontwikkeld bent als je partner, moet dat dan meteen een obstakel zijn? Iemand kan zich gewoon ontwikkelen binnen een relatie en iemand kan zijn eigen dingen blijven doen binnen een relatie.

Het loopt pas fout als de oudste niet de taak op zich neemt om zo goed mogelijk er mee om te gaan, maar de situatie misbruikt. Maar "toxic relations" zie je ook bij stellen van gelijke leeftijd...

Het is ook nog eens zo dat iemand van 14 niet snel zal beslisen om te gaan samenwonen en gezin te begin ofzo, je hebt het dan vaak overt een tijdelijke verkering en ik denk dat je aan elke relatie wat hebt, ook als die van korte duur is. Al is het maar om in te zien dat het nog niet echt iets is dat je wilt.

Los van het feit hoe een en ander biologisch in elkaar zit en ontwikkeld is, is je hele leven gewoon een aaneenschakeling van ervaringen opdoen en daar is niks mis mee.

Ik denk dat je als tiener meer hebt aan een oudere partner van het goede soort, dan aan een puber die zijn verantwoordleijkheden niet kent.