Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:57

livelovelife schreef:
maaike5581 houd* Dat kan, zou je problemen met jezelf moeten hebben of niet? (of mag ik dit opnieuw niet zeggen...) In ieder geval: graag weer ontopic :)

Dit is één van de 20 (?) reacties waarvan ik echt schrik. Ga jij irl ook zo tegen je klanten doen? Sorry hoor, maar dan ga je niet veel klanten over houden vrees ik.

En ja, dit zal voor jou waarschijnlijk wel weer off topic zijn, maar we willen je alleen maar helpen hoor.

Goed rijden, goede instructie,... allemaal heel fijn. Maar je moet ook wel kunnen omgaan met je klanten. Dat is misschien nog het belangrijkste.

bromfiets

Re: Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:00

Als je mensen gaat verbeteren qua spelling moet je eerst bij jezelf beginnen, heb al meerdere fouten voorbij zien komen :=

Ik denk dat je er wel komt met deze instelling :+ Succes met je onderneming +:)+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:01

TS. Wat moet de ruiter kunnen dan? Volgens jou?
Is een L1 ruiter voldoende die toch wel richting het Z2 wil werken?
Of een B ruiter die het prima vind om winst te rijden en die wet ziet tot waar het niet meer gaat?
Of toch die Z2 ruiter die niet verder komt?

Zo ken ik namelijk iemand die heel graag sprong en SGW rijdt. Maar 1 pony in de cross toch onzeker werk maar wel haar pony verder opgeleid heeft tot het Z2...

Sorry voor de andere bokkers als ik nu l*llig over kom. Zo bedoel ik het niet. Ik wil graag van TS weten wat ze wil en zoekt.

Excuses voor mijn spelfouten, zit regelmatig mobiel :+ En pas een nieuwe telefoon...

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:04

Jeetje wat een verhalen hier allemaal.
Ts super dat je de mogelijkheid hebt om van je passie je werk te kunnen maken.
Ik denk dat we allemaal wel zulke ouders willen hebben.
Jij bent nu eenmaal in het voordeel dat je ze ook daadwerkelijk hebt.

Ik snap jou kant van het verhaal heel goed. En ik weet ook dat de (internationale) paarden handel zeker nog niet op zijn gat ligt en dat amerikanen, japanners en saudia arabiers nog dik geld voor paarden betalen. Want zij kopen paarden met het motto "als het niet duur is zal het wel niks wezen".
En ik denk als (je zoals je zelf zegt te hebben) naams bekendheid hebt je je het beste op deze markt kunt storten.

Maar vergeet alsjteblieft niet dat de nederlandse nuchterigheid een hele ander aanpak verreist.
We nederlanders zijn van de motto's: Niet banketstaaf maar pellen en een dubbeltje op de eerste rang.
Ik wil je adviseren om niet prat te gaan op je prestaties maar probeert door middel van les geven andere te overtuigen dat je ook daad werkelijk les geeft voor het geld wat je wilt vragen.
Neem een Adelinde Wat is het momenteel 150 euro geloof ik?
Je wilt niet weten hoeveel buitenlanders bij haar de staldeuren er uit lopen die daar voor langer tijd komen trainen.

Maar het is maar een klein wereld hier in Nederland want die bedragen betaalt om elke week/elke maand een uurtje te kunnen lessen.

Ik denk dat je er verstandig aan doet om je prijs wat lager te zetten totdat je een goede klanten kring hebt opgebouwd zodat je eerst genoeg klanten hebt. Je kunt dan altijd langzaam aan gaan selecteren op de ruiters/paarden waar je toekomst in ziet. Een prijsverhoging kun je altijd nog doorvoeren.

Wat mij alleen mij een klein beetje tegen staat is je houding tegen over de bokkers hier. Als je zo ook in Real-life met mensen omgaat weet ik niet of je les klanten ook wel bij jou willen blijven lessen.

Ik betaal zelf momenteel 60 euro voor een les en ben heel teverden met mijn instrutrice. Mijn paard heeft talent (ik minder) maar ze geeft mij tijdens de les het gevoel alsof we Anky en Bonfire zijn. Dit is waar ik het voordoe, ik rijd momenteel geen wedstrijden maar ik hoef i.i.g geen auditie te doen bij mijn instructrice.

Ik wens je heel veel succes met je carriere maar ik hoop ook dat je stiekum toch een klein beetje leert van de reacties hier op bokt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:07

Maar wat is je doelgroep dan TS? Die D-ponyruiters? Is je doelgroep dan niet te klein om goed van te kunnen leven?
Of wil je je vooral focussen op het trainen en opleiden van paarden en je eigen sport met behulp van sponsors met zo nu en dan een lesklant?

edit: Ik denk dat er genoeg ouders veel willen betalen voor een goede instructrice voor zijn/ haar dochter. Maar dan moet de naamsbekendheid etc. zoals jij zegt dat die er is er ook echt zijn. Anders gaan ze denk ik eerder naar bekendere namen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:32

ruitje schreef:
Daarnaast koopt diegene met die shet misschien later een paard van 10.00000 of is haar buurmeisje de nieuwe Anky, door 'mindere' klanten te weigeren loop je misschien wel goede klanten mis....

Zo is het maar net. Die simpele B-ruiter met haar "manegeknol" kan een beste vriendin of buurmeisje of nicht hebben die wel Inter rijdt met een goed paard ;) 't paardenwereldje is en blijft heel klein, ons kent ons, en slechte verhalen blijven langer hangen dan de goede!

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:00

x_Jeanine_x schreef:
TS. Wat moet de ruiter kunnen dan? Volgens jou?
Is een L1 ruiter voldoende die toch wel richting het Z2 wil werken?
Of een B ruiter die het prima vind om winst te rijden en die wet ziet tot waar het niet meer gaat?
Of toch die Z2 ruiter die niet verder komt?

Zo ken ik namelijk iemand die heel graag sprong en SGW rijdt. Maar 1 pony in de cross toch onzeker werk maar wel haar pony verder opgeleid heeft tot het Z2...

Sorry voor de andere bokkers als ik nu l*llig over kom. Zo bedoel ik het niet. Ik wil graag van TS weten wat ze wil en zoekt.

Excuses voor mijn spelfouten, zit regelmatig mobiel :+ En pas een nieuwe telefoon...

Ik "zoek" iemand die er echt voor gaat om zichzelf en zijn paard te verbeteren, op wedstrijd of gewoon recreatief, dat maakt niet uit. Maar die de tips echt oppakt en er wat mee gaat doen. Niet alleen het paard moet aanleg hebben, maar ook de ruiter. Hiermee bedoel ik niet dat je als anky weg moet rijden, maar als je alles goed oppakt kom je erg ver! Dan maakt het niet uit of je B rijd, Z, of subtop. Zolang je er lol in hebt en alles goed oppakt, en je paard niet overvraagt voor wat hij kan, vind ik het leuk om je les te geven (houdt in: als ik per week zie dat je er echt wat mee gedaan hebt, en niet de andere dagen hele andere dingen hebt zitten doen). Maar ik denk dat iedereen wel snapt dat het voor mij op gegeven moment klaar is om iemand te helpen met het overpushen van zijn paard, terwijl ik zie dat het niet werkt. Dan zou ik zeggen: misschien dat het bij een ander wel werkt, maar dit is het maximale wat ík er nu uit heb kunnen halen. Dan is het voor mij ook niet leuk meer om les te geven, en krenkt dat waarschijnlijk ook nog mijn naam als de ruiter zo eigenwijs is om tóch subtop te gaan starten, terwijl het paard het niet aan kan/ er niet klaar voor is. Dat soort dingen overleg ik graag met klanten, zodat we samen tot een oplossing komen.

En ook denk ik dat iedereen wel snapt dat als ik een houten plank aan het lesgeven ben met een ruiter erop, en ik zie na een tijd nog geen verschil... Dan is de lol er wel een beetje af? Het ene paard heeft nou eenmaal meer talent dan het andere, maar menig paard kan toch wel (hoe ze nu gefokt worden) de subtop goed meerijden!

Ook mensen met een gericht probleem lesgeven vind ik erg leuk, zo begin je gericht op één punt, en kun je later de focus verbreden. Dit houdt ook springruiters in die graag willen omscholen, wat de meeste paarden ook wel goed oppakken!

Zo nu heb ik er eens de tijd voor genomen, omdat ik die had :) Hoop dat het duidelijk is!

Voor meer "als nodig geziene" vragen over dit soort "off topic" dingen graag een PB bericht, maar deze vond ik wel leuk om uit te schrijven :)
Laatst bijgewerkt door livelovelife op 02-10-13 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:12

Ik vind hem duidelijk.
Thanks! !

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:14

Zo is het al een stuk duidelijker, succes!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:15

Ik vind het ook wel duidelijk maar niet reëel. Als je aan het eind van de maand nog een boterham over wilt houden moet je echt wel concessies doen. Maar dat is wat ik denk, ik vind het knap als het je zou lukken :j

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:20

Jiill_ schreef:
Ik vind het ook wel duidelijk maar niet reëel. Als je aan het eind van de maand nog een boterham over wilt houden moet je echt wel concessies doen. Maar dat is wat ik denk, ik vind het knap als het je zou lukken :j

Ja, ik moet ook gaan selecteren. Maar als ze vragen wat ik accepteer dan is dit toch wel de "doorlatingsgrens" (wie heeft er nou de luxe om zo te selecteren). In ieder geval zou ik er nooit iemand uitgooien, tenzij hij/zij dat zelf wil. Maar als er zich 2 mensen aanmelden, voldoen beide aan de norm, ja dan ga ik toch voor degene waarbij ik het gevoel heb dat ik er de "top" van die combinatie uit kan halen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:27

Ik vind je toon nu wel een heel stuk gematigder :o

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:32

Urielle, ik had eens tijd, en een stressvolle periode net afgesloten dus wat wil je als iedereen gaat zeuren :) (niet banketstaaf bedoel hoor haha)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:33

Jiill_ schreef:

Tja, daar ben ik ook bang voor. Zeker in het begin. En inderdaad, je kunt je ook vergissen in de mogelijkheden van paarden en/of ruiters.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:34

vur schreef:
Jiill_ schreef:

Tja, daar ben ik ook bang voor. Zeker in het begin. En inderdaad, je kunt je ook vergissen in de mogelijkheden van paarden en/of ruiters.

Nu is het wéér niet goed...;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:35

livelovelife schreef:
Urielle, ik had eens tijd, en een stressvolle periode net afgesloten dus wat wil je als iedereen gaat zeuren :) (niet banketstaaf bedoel hoor haha)

Nee begrijpelijk :) maar je berichtje hier net boven over je lesklanten komt een stuk sympathieker en reëler over.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:36

Urielle schreef:
livelovelife schreef:

Nee begrijpelijk :) maar je berichtje hier net boven over je lesklanten komt een stuk sympathieker en reëler over.

Dankjewel! Had ook wel wat meer tijd, eindelijk eens een rustig avondje :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:55

slotje voor overleg

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:47

Omdat dit topic is geopend door een niet goedgekeurd schaduw account blijft het slotje er definitief opstaan.