brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:07

Ik doe het trouw elke ochtend :D
Ik sta om kwart voor 6 op dan maak ik zn brood en als hij dan beneden komt gaat hij direct weg.
Ook in het weekend ontbijt op bed :o

Moet er wel bij zeggen dat ik niet werk en hij 6dagen pw werkt.
Hij is zzp-er en werkt rond de 10uur per dag.
Dus wij zijn heerlijk ouderwets :D

En ik vind het ook gewoon fijn om hem te verwennen :o

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:07

GamblersCup schreef:
Geryon schreef:

Emancipatie wanneer het de vrouw uit komt :P Want er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.

Nee, ik doe alles zelf ;)
Maar ik doelde meer op kerels die er een beetje vanuit gaan.

Die van mij dus eigenlijk :D . Geen problemen mee trouwens.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:08

En die cursussen zijn er ook gewoon, jij maakt een geintje, ik zeg: voor alle kneuzen van vrouwen wat klussen betreft: leer het eens zelf, is nog best leuk ook hoor, zelfstandig zijn en niet te hoeven miepen bij elk klusje wat niet met een bezem, dweil, afwasborstel of wasmachine te maken heeft! :D

Ik kan ook niet alles zelf, door een blessure. Maar goed, er zijn zat kerels die ook niet alle zware klussen kunnen door lichamelijk ongemak. Maar even onder de motorkap kijken van je auto om te zien waar het probleem kan liggen (en anders is er nog een garage waar je heen kunt), een fietsband plakken, een gat boren of een kastje in elkaar zetten moet toch geen probleem zijn...

Selka

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:11

Was inderdaad een geintje! Stiekem kan ik alles zelf (van auto tot huis verbouwen), maar dat doe ik liever niet :P Dus dat mag hij mooi doen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:14

:D :D :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:15

Mijn vriend en ik wonen dan nog wel niet samen, maar ik smeer wel eens zijn brood wanneer hij op zaterdag ochtend moet werken en we gelijk weg moeten wanneer hij thuis komt. Geen enkel probleem omdat te doen.

Wanneer we samen gaan wonen, ben ik niet van plan omdat elke ochtend voor hem te doen, maar zo af en toe, waarom niet...?

In het weekend doen we elke ochtend ontbijt in bed. De ene keer maakt mijn vriend het en het de andere keer ik.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:16

Zo houden wij elkaar bezig hahaha }>

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:16

Rienn schreef:
Mijn vriend en ik wonen dan nog wel niet samen, maar ik smeer wel eens zijn brood wanneer hij op zaterdag ochtend moet werken en we gelijk weg moeten wanneer hij thuis komt. Geen enkel probleem omdat te doen.

Wanneer we samen gaan wonen, ben ik niet van plan omdat elke ochtend voor hem te doen, maar zo af en toe, waarom niet...?

In het weekend doen we elke ochtend ontbijt in bed. De ene keer maakt mijn vriend het en het de andere keer ik.

Is die laatste zin nou het antwoord op de 'waarom niet'? :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:17

kimmie261 schreef:
ik zou zelf ook niet willen dat mijn brood klaar gemaakt werd hoor,wil graag zelf kiezen wat erop gaat :j ,dat is hetzelfde met koken,ik kook altijd,en dat is vooral omdat ik dan zeker weet dat ik het ook ga lusten...

Ondanks dat mijn vriendje mijn brood klaarmaakt heb ik zeker wel wat te zeggen over wat er op gaat hoor. Hij vraagt regelmatig wat ik er op wil, of ik geef het zelf aan. Andersom gaat dat net zo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:19

Firefly4 schreef:
Ik doe het wel, maar wil liever dat hij het zelf doet... maar dat krijg je er toch niet in ;)
En als ik het niet doe, gaat hij zonder eten naar werk en dan voel ik me schuldig...

Om die reden zou ik het al helemaal niet doen. Dat hij het anders vergeet is omdat jij het regelt voor hem en hij dat wel makkelijk vindt :+
Laat hem maar 3x zonder eten gaan, dan doet hij het de 4e x echt wel zelf :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:22

Selka schreef:
Was inderdaad een geintje! Stiekem kan ik alles zelf (van auto tot huis verbouwen), maar dat doe ik liever niet :P Dus dat mag hij mooi doen :)

Nuja, dat. En dat maakt mij relatief onhandig. Ik kan de boor wel ter hand nemen hoor, heb wel altijd opgelet en 'lessen' van pa gehad. Maar handig en snel zal ik niet zijn.

Ik heb nu al meerdere keren zelf winter/zomerbandjes verwisseld, ik vond het goed om dat te leren. Een wijze les, ik kwam er rap achter dat als ik een lekke band zou hebben, ik hulpeloos zou falen langs de snelweg.
Laatste keer auto grote beurt gegeven maar dat was toch vooral pappa en ik er wat bijstaan, al kwamen mijn kleinere handen wel van pas zo nu en dan.

O, ik heb onlangs zelf ook een kroonsteentje ergens tussen gehangen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:32

ik hoef helemaal niet te leren boren oid :n

daar heb ik nou een vent voor :D 1x vragen en er komt een gaatje als ik dat wil...er moet nog wel íets zijn natuurlijk waar ie een beetje vent voor kan zijn :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:34

kimmie261 schreef:

daar heb ik nou een vent voor :D 1x vragen en er komt een gaatje als ik dat wil...er moet nog wel íets zijn natuurlijk waar ie een beetje vent voor kan zijn :j

Ik vind het ook heerlijk hoor. Zou dan ook echt niet totáál geemancipeerd willen leven. Vind het juist aantrekkelijk dat een man zijn mannendingen heeft :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:37

:)) ja ik ook hoor,maar goed ik ben op een allerlaatste plaats geemancipeerd...het gaat hier zoals het gaat,ieder doet zijn ding,en ja ik meer de huishoudelijke kanten en hij de mannenklussen :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:37

Geryon schreef:
kimmie261 schreef:

Ik vind het ook heerlijk hoor. Zou dan ook echt niet totáál geemancipeerd willen leven. Vind het juist aantrekkelijk dat een man zijn mannendingen heeft :+

Dat ook ja.. Zie het al voor me.. ik lekker met de boor in de weer en meneer staat met een schortje aan te boenen.. Nahhh niet erg sexy..

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:40

Mijn vriend doet het zelf smeren
Alleen als die te laat is voor ze werk dan doe ik het voor hem

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:41

@ Selka,hahah ja zoiets...

nou moet ik zeggen,van het weekend heeft mijn vriend takken lopen zagen,maaien,onkruid weg schrapen,nog bergen hout lopen verplaatsen...nah hij liever als ik hoor...

kan me dan heel goed neerleggen bij een zakje brood maken voor hem :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-09-13 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:42

Maar dat is dan weer wél sexy Kimmie :D :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:42

<<) <<)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:45

kimmie261 schreef:
:)) ja ik ook hoor,maar goed ik ben op een allerlaatste plaats geemancipeerd...het gaat hier zoals het gaat,ieder doet zijn ding,en ja ik meer de huishoudelijke kanten en hij de mannenklussen :)

Dat zal hier ook wel een beetje zo gebeuren als we samen wonen.

Selka schreef:
Geryon schreef:

Dat ook ja.. Zie het al voor me.. ik lekker met de boor in de weer en meneer staat met een schortje aan te boenen.. Nahhh niet erg sexy..

_O- :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:48

Ik maak elke ochtend ons ontbijt en als ik thuis ben smeer ik ook de broodjes voor de lunch.
Hij heeft de avond butler dienst hier in huis en zet elke avond zo veel kopjes thee als ik maar wil.

Koken doen we samen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:04

Ik moest wel leren boren enzo, want mijn broertje is meer van het klussen met computers en sinds mijn ouders zijn gescheiden is het niet meer zo simpel om het even aan pa te vragen. :')

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:06

Ik sta altijd eerder op dan mijn vriend en als ik zijn brood niet smeer, eet hij rustig de hele dag niks tot we gaan avondeten. Omdat ik weet dat dat gewoon heel slecht is, smeer ik zijn brood. Hij eet het dan met liefde op ;)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:11

Ja ik doe het elke dag trouw ben er gewoon mee opgeroeid.
Al smeerde mijn vader de boterhammen voor mij als ik naar school ging mijn moeder nooit.
En het verschilt nog al soms is het gewoon wat lekkers of warm eten (werken beide in diensten)
Mijn vriend wil nooit dat ik mee op sta maar het is dan toch steeds leuk als ik dan een sms krijg dat de bammetjes lekker waren <3
Maar als ik druk ben en heb middagdienst dan maakt hij wel een lekker broodje of zo voor mij of zorgt dat de tafel gedekt is met een broodje en een kop soep.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:12

O, ik kan ook boren, vloeren leggen etc. Maar ik werk 'maar' fulltime terwijl vriendlief nog wel eens 70 uur in de week maakt.

Hij heeft ook geen kantine (die heb je niet op de vrachtwagen) dus is voorgesmeerd brood enorm veel goedkoper dan benzinepompen.
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 23-09-13 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt