Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 14:40

tweebelgen: ik wil geen recht hebben op zn gebouwen, paarden weide, huis of wat dan ook, ik wil alleen dat alles goed geregeld is als hij weg komt te vallen.
Dan zit ik namelijk alleen met zijn ouders, wie zegt ze dat er mij niet uitzetten met 4 kinderen?.
Ik wil daar iets meer zekerheid op hebben, ook heb je recht op bepaalde instanties als je weduwe bent.

En dat hij op een boerderij woont wil nog niet zeggen dat hij op en top boer is, hij is tenslotte opgegroeid in een woonwijk tot zn 12, en is daarna na het overleiden van zn opa op de boerderij ingetrokken, is op zn 20ste met 1 paardje begonnen en is langzaam hier in uitgegroeid. echt een boer kan je hem niet noemen, en daarbij wist ik niet waar ik aan begon, ik heb meerdere paarden vriendjes gehad maar kan mij niet bedenken dat ie zo waren ;) iets zacht aardiger waren ze wel.
Maar daar ging dit topic ook niet over, dat ik hij stug is, dat maak mij niks uit, dat er geen romantiek in zit, alleen een beetje wederzijds respect zou fijn zijn ;)

Maar ik denk dat ik mn hart gelucht heb, heb veel tips gekregen, ik ga een gesprekje aan met de therapeut voor mij zelf, en als ik goed in mn woorden kan uitdrukken ga ik met hem een gesprekje aan, om er samen uit te komen.

Iedereen bedankt voor het mee denken, mee leven. _/-\o_

Lanphis

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:46

Succes TS!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:48

Ik denk idd dat het verstandig is om met hem te gaan praten. En dan echt te praten. Iemand erbij lijkt me ook geen optie, omdat hij als een echte boer overkomt.

Maar voordat je een goed gesprek kunt beginnen,moet je eerst zelf de dingen op een rij zetten. Wat is voor jou het belangrijkste en hoe (op welke manier) is dat haalbaar.
Ga je ineens over vanalles beginnen en ga je hem dingen vetwijten,dan gaat het niet werken. Ook om bij de eerste vraag een oplossing voor te leggen dat bijv het weg doen van zijn paarden betekend,dan ga je er ook niet uit komen.

Kijk wat je wil en wat voor hem het probleem daarvan is.
Zoals de sloten - voor hem is het gesprek met zijn moeder het probleem
Dus wat jij moet zien te creeren is iets positiefs. Denk aan minder werk voor je schoonmoeder met wassen en opruimen,de rust die het haar kan geven en ook voor jullie gezin, dus een winwin zegmaar.
En met alles op papier zetten, dat heeft voor hem ook veel voordelen. Je hebt nu namelijk zeker wel rechten op ook zijn eigendommen doordat jullie zo lang samen zijn.
Belangrijk is om met de notaris te bespreken wat er mogelijk is om vast te leggen en wat er zou gebeuren als hij weg zal vallen door een ongeluk. hij zal toch niet willen dat jullie het slecht krijgen....denk dat je meer moet voorkauwen om hem te laten zien dat het belangrijk en haalbaar is zonder grote gevolgen. (ruzie)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:48

Boos worden is natuurlijk makkelijk. Hij wordt boos, einde discussie. Soms is het goed om eens goed boos te worden en een ander eens goed boos te laten zijn. Het brengt inzicht. Misschien niet direct maar het zet wel aan tot denken.
Zoals het nu klinkt houden jullie elkaars gedrag in stand. Jij gaat de confrontatie uit de weg. En als het hem te lastig wordt wordt hij boos. Dus jij maakt het hem niet lastig.
Mensen veranderen zo ook jij. Je bent niet meer de "penny" van 18. Het is ook jou huis en vooral thuis. Je hele leven is veranderd dus ook je doelen en behoeftes. Zoals ik het lees heb je nu behoefte aan een volwassen relatie en gezinssituatie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:54

Sorry maar het excuus hij is boer slaat nergens op, ik werk dagelijks met boeren, heb een agr opleiding en heb op diverse melkveebedrijven gewerkt. Dat iemand een boer is betekent niet dat hij zich zomaar ongeïnteresseerd en egoïstisch/verwend mag gedragen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:59

Die boer van mij is gelukkig een stuk invoelender...en hij wilde perse het bedrag wat ik in een grote verbouwing heb gestoken in de boeken hebben :) En nee, ik heb geen 'recht' op een deel van het bedrijf, maar we hebben wel een bepaald bedrag vast laten leggen. Zo kan het dus ook.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:02

Ik begrijp dat je zekerheid wil, daar heb je gelijk in. Hoe oud zijn je schoonouders?
Stel dat er iets gebeurt, dan hebben jou 4 kindjes nog altijd het recht op zijn erfdeel. En zo vlug ben je niet uit huis gezet. Jou domicilie staat er toch wel?
Bedenkt wel dat je vriend tussen 2 vuren inzit. Zijn gezin en zijn ouders, gemakkelijk zal het niet zijn voor hem.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 15:09

mn schoonouders zijn beide in de 60.

Ja mn woonadres is hier, en dat is ook bekend.

Het erf deel wat naar de kids gaat, kan ik de kinderen niet van onderhouden,. een vriend van mij is weg gevallen ik heb gezien waar zij nu recht op heeft, omdat de dus het 1 en ander hadden besproken, ze krijg 300 per maand aan pensioen en 500 euro aan subsidie omdat dus de weduwe is.
Dat is toch even 800 per maand, dat is mooi mee genomen, vooral als ik achter zou blijven met 4 kids.
Dit is geen hebberigheid maar ik zie het voor me dat hij er niet meer is, en dat er niks beschreven staat.
in mijn situatie lijk mij dat helemaal geen gek idee., weet dat het bedrag per situatie anders is.

als mn vriend tussen 2 vuren zit zou iedereen dat moeten zijn, omdat iedereen met ouders te maken heeft.
Hij heeft er voor gekozen om met mij een gezin te stichten, ik vind dat hij daar ook voor op moet komen.
En dat laat hij afweten, ik kan het hem slecht vertellen omdat ik snel ben van jij dit jij dat en je moeder dit en je moeder dat!.
Ik wil dat ik het anders leer vertellen, en daarom is een therapeut erg handig.
Ik wil dit zeker gaan proberen zonder dat hij hier vanaf weet, en dat ik samen met de therapeut de boel op een ritje, en papier ga zetten, en dan met hem een gesprekje aan te gaan, zonder therapeut.
Ik weet dat ik van mij zelf een slechte prater ben, niet zo zeer een stille, maar altijd dingen verkeerd brengen ruzie krijgen, en dan niet oplossen waar het om gaat. 4 maand verder leven, en dan weer het zelfde.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:11

wat ik mis in dit verhaal, hou je van je vent ?????????? het leven met kinderen heeft een beste invloed op jezelf en je relatie. ik woon in principe net als jij, alleen hebben we wel allemaal een eigen huis. ik moet zeggen dat ik het prima vind. oma heeft veel opgepast, waardoor ik lekker mijn eigen ding kon doen. opa is helaas overleden, maar die vond het geweldig.

ik denk dat je eerst moet uitzoeken wat je zelf wil, en laat je niet teveel opjutten, daar gaat het echt niet beter van worden.

pak een palen boor en een bult palen, creeer je eigen tuin, samen met je kinders ( al vraag ik me dan weer af wat je met een tuin moet op een boerderij :+

maak een romantisch avondje en vraag of hij met je wil trouwen, weer een stukje probleem opgelost

en je weet, boer zijn boer blijven ( ook als je niet als boer geboren bent )

succes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:17

MarjanB schreef:
Sorry maar het excuus hij is boer slaat nergens op, ik werk dagelijks met boeren, heb een agr opleiding en heb op diverse melkveebedrijven gewerkt. Dat iemand een boer is betekent niet dat hij zich zomaar ongeïnteresseerd en egoïstisch/verwend mag gedragen.

klopt, maar achtergrond is wel degelijk belangrijk om iemand te begrijpen. Dit kun je gebruiken in het gesprek, hoe de persoon denkt en daar je draai aan geven om zo je doel te bereiken en hem ook nog een goed gevoel te geven.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 15:20

sassenfas: haha jij verteld het wel heel makkelijk, nou een tuin op een boerderij vind ik zelf erg fijn, aangezien er geen hek is op ons erf, en je dus zo de straat op kan. de kinderen lopen overal, ik kan zelf niet stil zitten als ze buiten zijn omdat ik niet kan zien wie wat waar is, een stukje omheining maakt het veiliger als er ineens iemand het erf op komt jagen, met een tank, trekker of een auto of iets. Ook vind ik het een fijn idee, dat de kleintjes niet het weiland in kunnen.
Je hoort zo vaak dat de opa, vader, iemand ze onder gereden hebben omdat ze ineens achter de trekker stonden,

Trouwen wil hij niet, heb hem zo vaak gevraagd, maar nope, na zoveel pogingen doe ik het niet meer ;) Was wel mn meisjes droom, heb het maar laten varen haha.
Laatst bijgewerkt door Sccount123 op 20-09-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:20

Sccount123 schreef:
En dat laat hij afweten, ik kan het hem slecht vertellen omdat ik snel ben van jij dit jij dat en je moeder dit en je moeder dat!.
Ik wil dat ik het anders leer vertellen, en daarom is een therapeut erg handig.
Ik wil dit zeker gaan proberen zonder dat hij hier vanaf weet, en dat ik samen met de therapeut de boel op een ritje, en papier ga zetten, en dan met hem een gesprekje aan te gaan, zonder therapeut.

Ik weet dat ik van mij zelf een slechte prater ben, niet zo zeer een stille, maar altijd dingen verkeerd brengen ruzie krijgen, en dan niet oplossen waar het om gaat. 4 maand verder leven, en dan weer het zelfde.

Goed bezig ts!
_/-\o_ _/-\o_

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:38

Sccount123 schreef:
tweebelgen: ik wil geen recht hebben op zn gebouwen, paarden weide, huis of wat dan ook, ik wil alleen dat alles goed geregeld is als hij weg komt te vallen.
Dan zit ik namelijk alleen met zijn ouders, wie zegt ze dat er mij niet uitzetten met 4 kinderen?.
Ik wil daar iets meer zekerheid op hebben, ook heb je recht op bepaalde instanties als je weduwe bent.

Misschien snap ik het niet helemaal, maar jullie wonen gratis in het huis dat betaald is en wordt door de schoonouders. Ik kan me voorstellen dat ie niets op papier wil hebben staan. Er zijn zat vrouwen die er nadat alles op papier staat, met de noorderzon en 50% van het geheel vertrekken. Ik kan me ook voorstellen dat de ouders er niet echt op zitten te wachten om jou na het overlijden van je vriend nog hele dagen te moeten dulden. Zorg er eens voor dat je op papier zet wat je in dit geval wel wilt en wat je niet wilt:
a) Geen aanspraak maken op huis, paarden, geld etc bij scheiding / uit elkaar gaan
b) Bij overlijden zorgen dat ik (jij dus) met de kinderen een goed onderkomen hebben
c) Bij overlijden worden de paarden verkocht en zijn de opbrengsten voor mij en de kinderen (ik kan nu niet werken en kan dus geen kapitaal opbouwen. We kunnen samen dit kapitaal opbouwen omdat ik voor de kinderen zorg en jij de tijd krijgt om te werken en de paarden te doen)
d) Openen van een overlijdensrisicoverzekering, met mij als begunstigde, zodat je in ieder geval iets hebt
e) Bij overlijden max 6-12 maanden (ik noem een dwarsstraat) hier in huis blijven wonen om vervangende ruimte te zoeken (ik neem toch eigenlijk wel aan dat je na overlijden van vriendlief geen zin meer hebt om hele dagen bij schoonmams te zitten)

Sorry dat ik het zeg, maar ondanks dat je jouw vriend als stugge man neerzet, kan ik best begrijpen dat je vriend vindt dat je zeurt. Ik zeg NIET dat je geen goede dingen hebt om niet mee eens te zijn, maar in dit 11 pagina's grote topic is al door meerdere mensen gevraagd wat je nou wilt. Ik vind dat je heel erg om de pot heendraait en niet duidelijk kunt maken wat je nou wilt. Elke keer haal je er van alles bij en ik zie (na die paar dagen dat ik je topic volg) de bomen door het bos niet meer. Je vriend maakt lange dagen, heeft een zwangere vrouw en krijgt kennelijk ook een heleboel tegenstrijdige dingen. Ik zou je (als ik je vriend zou zijn) ook een zeur vinden.

Dus nog een keer. Zet eens feitelijk (!!) op een rij wat je wilt. Ik geef kort voorbeeld:

1) ik wil meer privacy,
2) ik wil meer ruimte in het huishouden.
3) ik wil meer eigen tijd voor mezelf.
4) ik wil een eigen paard, zodat ik niet het gevoel heb alleen voor zijn dieren te zorgen
5) wens nummer 5,
6) wens nummer 6,
7) wens nummer 7,
8) wens nummer 8

Daarna kun je bijvoorbeeld oplossingen erbij zetten:
Opl 1: dit kan door sloten op de deuren
Opl 2: Ik kook, we kopen een afwasautomaat, hij ruimt die 's avonds in dan kan ik in die tijd de kinderen op bed leggen
Opl 3: Dit kan door op plaats X een stukje omheinde tuin te maken. Kan dit niet met een echte omheining, dan doe ik dat voorlopig met schriklint van de paarden (zodat de kinderen niet weg kunnen lopen). Dat stukje ga ik voor mezelf en de kinderen leuk maken met plantjes, bloemetjes en een zandbak
Opl 4:
Opl 5:
Opl 6:
Opl 7:
Opl 8:
En dan wil ik bij deze geen “ja maar dan word tie boos, jamaar dat wil hij niet, ja maar dan zeur ik, jamaar hij wil niets uit handen, ja maar mijn schoonmoeder wil het niet, etc etc etc lezen.

Wees eens feitelijk, want mij heb je, ondanks de grote lappen tekst van je, nog niet kunnen vertellen wat je wilt.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:41

Hmm in België is het dan toch beter geregeld kwestie pensioen, wezengeld etc.....
Paniekkeer nu nog maar niet, tijd brengt raad, hij zal heus wel voor je zorgen want je bent toch de moeder van zijn kindjes . Maar dram niet zo door, dat geeft een tegendraads effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:45

Sccount123 schreef:
joolien: ze vraagt toch of hij want spontaans doet?. dat doet hij niet, maar dat vind ik niet erg staat er bij, en als er geen ruzie is, is het een schat van een vent, Staat er toch ook ?.

Dani: Het is een lieve man, troosten kan hij wel erg goed, maar heeft hij de laatste tijd niet gedaan. Het eten is eten en verder niks zeggen, vaak als hem iets opvalt zegt hij het wel, te zuur(sla) of te zout op het vlees, als ik er naar vraag, heeft het gesmaakt, of vind je dit vlees lekker, zegt hij ja dit is echt lekker, of juist niet.
Hij is eerlijk, maar zal het ZELF niet zo gauw zeggen, maar dat is hij, heeft hij nooit gedaan.
Hij is niet de man die thuis komt, een kus geeft en vraagt hoe mijn dat is geweest.
Ik moet aan hem vragen hoe was je dag en dan krijg ik 9 van de 10 x het zelfde antwoord, ohw altijd het zelfde.
ik moet vragen of hij deze week op de zelfde plek zit of dat hij naar een ander adresje verhuist, hij zit namelijk in de bouw.
Er word nooit gevraagd hoe was mijn dag, wel als ik bij de verloskundige ben geweest, dan vraagt ie was alles goed met de baby.?
In de avond kunnen we heerlijk knus op de bank liggen, als hij niet slaapt, en kan hij mij kroelen door het haar, dit zijn op zijn manieren de gebaren.
hij heeft gewoon z'n eigen ritueel die niet te door breken is.
De laatste maanden is hij overal te moe voor, hij komt thuis gooit zn tas in de hoek, praat met de kinderen, en ploft op de bank, ik sta dan vaak in de keuken en word alleen hallo gezegd, dan gaan we eten en ik klets met hem waarop hij een antwoord geeft.
Dan ruim ik de boel op, speelt hij soms met de kinderen maar vaak ploft hij op de bank, ik was af, droog af, en smeer zijn brood en zet alles klaar voor de volgende dag.
Dan ga ik de kinderen douchen, pap klaar maken voor de jongsten, samen met de kinderen het speelgoed opruimen, en omkleden, verschonen tandenpoetsen, als alles klaar is, maak ik mn vriend wakker om de kids een kus te geven.
ik lees ze dan een verhaaltje voor en dan is hij vaak buiten om de paarden te voeren, als ik klaar ben help ik hem met de paarden, dan gaan we rond de klok van 21:00 naar binnen en drinken we koffie ik ga tv kijken en hij ploft achter de laptop, of valt in slaap.
Vooral de laatste dagen slaapt hij.
Echt een gesprek zit er niet bij, we kletsen wat de kinderen gedaan hebben, maar daar houd het bij op.
Ik kan het niet anders maken Joolien.
dit is het ritueel wat wij leven dag in dag uit.

Evelijn: Ik smeer zijn brood omdat ik zelf niet werk, en hij dat gewoon dom weg verwacht van iemand die niet werkt.
Het is gewoon niet normaal dat hij zo vertroeteld is door zn moeder.
Waar is de opvoeding van leren opruimen? leren nee aan te horen? met die problemen zit in nu, en dat komt omdat er altijd ja en amen tegen hem is gezegd, hij mag alles, en hij kon alles.
En daarbij moet zn moeder zeker een stapje terug doen, ik kom ook niet aan hun kant, en vooral niet als ze er niet zijn. dat vind ik zeker een breuk in mn privacy, zou jij dat wel fijn vinden? dat je schoonmoeder in de kasten zit, bloemen verzet, potjes uit het raam omwisselt voor wat anders! NEE dat is ongezond. Die nieuwsgierigheid & bemoeizuchtigheid is niet normaal..
en als ik daar op terug kom bij mn vriend moet je hem horen, hij vind dat wel normaal omdat hij dat gewent is.

Maar na deze ruzie, is schoonmoeders wel rustiger en kan ik eindelijk het deel opkomen zonder dat ze gelijk er bij staat te kijken wat we doen, dit heb ik aangegeven, en moet zeggen nu gaat het nog goed.
Maar dat is het altijd, maar een paar weken en dan komt ze weer in haar oude ritme.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het voornamelijk sneu voor je dat je in deze situatie zit. :(:)

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:05

Ik volg al een tijdje.
Respect voor wat je doet.

Ik heb misschien tips voor je om een gesprek aan te gaan met je vriend,
Zet eerst voor jezelf op een rijtje wat je dwars zit.

Je geeft zelf aan dat je in de 'jij' vorm praat als je in gesprek gaat met je vriend. Er is niets zo bedreigend als in de 'jij' vorm praten, over negatieve dingen, want de andere persoon voelt zich dan aangevallen en gaat zich verdedigen en loopt uit op ruzie. Probeer het op een positieve manier te brengen, dus in de 'ik' vorm.
bv:
Ik vind het vervelend dat mijn schoonmoeder zich bemoeit met de opvoeding van de kinderen, omdat.........
Ik vind het vervelend dat ze in mijn spullen neust, omdat.......
Ik voel me niet gewaardeerd, omdat ..................

Benoem waarom jij het zo ervaart, dit komt minder bedreigend over.
Geef duidelijk aan dat je het deze manier niet vol blijft houden

Wat betreft dingen op papier zetten, vind ik een normale zaak. Probeer hem duidelijk te maken wat je dwars zit. Dus dat je nog eens geen eten kunt kopen voor de kinderen, als er iets met hem gebeurt (bedrijfsongeval of wat dan ook), laat staan een dak boven je hoofd, "dit wil ik niet". Weer in de 'ik' vorm praten.

Probeer dan met oplossingen te komen en maak duidelijke afspraken, ook met je schoonouders.
Laat je schoonouders bv een dagdeel per week echt voor de kinderen zorgen, kun jij je ergens anders op richten en hun voelen zich ook gewaardeerd
Ik heb in het begin gelezen dat je een betere band hebt met je schoonvader, probeer anders met hem in gesprek te gaan.
Vraag aan hem of hij een weekend de paarden wil verzorgen, zodat jullie een weekendje met je gezin of samen weg kunnen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:15

ik ga praten met een therapeut om alles op een rijtje te zetten, voor mij zelf, en ook de wensen die ik heb.

Alles loopt hier door elkaar, zowel de privcay als de verbouwing, de communicatie, dat ik zelf niet eens meer weet wat ik wil, en waar ik moet beginnen, ik hoop daar samen met iemand uit te komen.

Rocamor: ik kan het namelijk niet begrijpen dat hij niks op papier wil, heb heb nu zeker 5 x gezegd ik niks met het huis te maken wilt hebben, alleen dat ik goed achterblijf, dus dat ik mn rechten heb qua subsidie en pensioengeld van mn overleden partner, ik hoef geen huis, geen schuren, geen paarden!.. ik kan dat toch niet allemaal opbrengen als ik alleen achterblijf met 4 kinderen.
Wil gewoon dan een stek voor mij zelf met de rechten die elke weduwe heeft.
zolang er niks op papier staat daar over heb ik ook geen recht, vriend overleden, weg pensioen geld, vriend overleden geen rechten waar staat het aangegeven dat ik samen met hem was.
Omdat gezeik na al het verdriet die je hebt er ook nog er bij te krijgen zit je niet op te wachten.
En dat is niet drammen het komt zo en nu dag boven op tafel, maar probeer dit al 7 jaar voor elkaar te krijgen, wanneer komt het moment dat je dan door pakt? Heb het al zo vaak geprobeerd, maar hij wil niet eens mee naar een vrijblijvend gesprek om aan te luisteren waarvoor een samenlevingscontract eigenlijk goed is.

Joolien: Oke, ik ga gewoon proberen om het positieve met de therapeut naar boven te halen, en de leuke dingen weer naar boven te halen, en vanuit daar, alles op een rijtje te krijgen.

Marine: Bedankt ga het proberen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:21

Je vraagt veel van je vriend maar stroop zelf eens de handen uit de mouwen, een stuk grond omheinen kun je zelf, een slot op de deur ook. Dat slot kun je dan gebruiken als je niet thuis bent. Eerst met een therapeut praten is het beste en mocht je tussendoor je schoonmoeder en vriend wat duidelijk willen maken praat dan inderdaad in de ik-vorm. Mocht alles uiteindelijk toch niets opleveren en je hebt er echt geen zin meer in dan heb je de keus, of je laat het zo of je vertrekt. Bespreekt jouw vriend ook alles met z'n mammie want dan kan ik me nog wel voorstellen dat hij niets wil wat betreft iets regelen. Een samenlevingscontract is toch wel het minste wat je kunt doen. Mocht het zover komen dat de boel toch in de soep loopt ga dan niet dreigen en vervolgens niet doen maar doe ook wat je dan zegt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:23

Zwanger en met 3 kleine kinderen waar je op moet letten een stuk grond omheinen? Het lijkt me niet zo eenvoudig als dat je het voorstelt. Bovendien ga je door dit soort dingen te doen manlief enkel meer op de kast jagen, denk ik.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:27

bigone: Ik wil heel graag een stuk omheinen, maar als jij weet hoe precies mn vriend is, durf je het niet meer, ik wil het wel, hier moeten nog kozijnen geverfd worden, tegels gevoegd worden, brand alarm op hangen, ik vraag aan hem, zou ik dat doen? welke kleur wil je de voeg hebben. Dat doe ik zelf wel zegt hij dan!.
die brandmelders liggen er nu 3 maand, heb vorige week gezegd moet ik dat blauwe er afhalen en kan ik zo boren.
Kreeg ik als reactie, waarom die haast laat mij dat nou maar doen, ik wil niet dat je overal in gaat boren..
ik WIL wel maar MAG niet.
en als ik het wel doe heb je ruzie.
Laatst bijgewerkt door Sccount123 op 20-09-13 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:27

Sccount123 schreef:
ik ga praten met een therapeut om alles op een rijtje te zetten, voor mij zelf, en ook de wensen die ik heb.

Alles loopt hier door elkaar, zowel de privcay als de verbouwing, de communicatie, dat ik zelf niet eens meer weet wat ik wil, en waar ik moet beginnen, ik hoop daar samen met iemand uit te komen.

Rocamor: ik kan het namelijk niet begrijpen dat hij niks op papier wil, heb heb nu zeker 5 x gezegd ik niks met het huis te maken wilt hebben, [b]alleen[/] dat ik goed achterblijf, dus dat ik mn rechten heb qua subsidie en pensioengeld van mn overleden partner, ik hoef geen huis, geen schuren, geen paarden!..Denk je dat ik dat allemaal kan opbrengen als ik alleen achter zou blijven?.
Wil gewoon dan een stek voor mij zelf met de rechten die elke weduwe heeft.
zolang er niks op papier staat daar over heb ik ook geen recht, vriend overleden, weg pensioen geld, vriend overleden geen rechten waar staat het aangegeven dat ik samen met hem was.
Omdat gezeik na al het verdriet die je hebt er ook nog er bij te krijgen zit je niet op te wachten.
.

dat zou ik ook willen, goed achterblijven als er iets met mijn vent zou gebeuren en wij 4 kinders zouden hebben (geef het je te doen). Maar zoals ik al aangaf, je vliegt zo van de hak op de tak en haalt er telkens van alles bij (dingen die geheel niet relevant zijn) dat ik me kan voorstellen dat dit soort dingen in eindeloze non-discussies verzanden. Jij niet blij, hij niet blij en je komt nergens.

Niemand kan jou helpen met wat je wilt. je zult zelf achter een vel papier moeten gaan zitten en moeten opschrijven wat JIJ graag wilt. Wat is belangrijk voor jou. Welke issues. Ga grouperen. Wat wil je met je privacy. PUNT. Wat wil je met verbouwing. PUNT. Wat wil je met de paarden. PUNT. Neem voor elke groep een eigen blad. Lekker overzichtelijk houden.

Je gaf aan goed met je schoonvader te kunnen praten. Nodig hem eens uit voor een bakkie leut en kijk eens in hoeverre hij jou begrijpt of kan ondersteunen. En blijf dan vooral in de ik-zinnen praten en vermijd de "hij wil dit niet-hij kan dat niet of dat kan niet of dat mag niet zinnen"....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:30

Super dat je met een therapeut gaat praten. Ik hoop dat je snel ergens terecht kan.
Zou er wel open over zijn naar je vriend toe... dat je met iemand gaat praten omdat je je nu niet gelukkig voelt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:35

Hmmm, als je diep in je hart kijkt, blijf je dan bij je vriend omdat hij zo'n super partner is en je nog helemaal verliefd bent?

Of blijf je daar vanwege de mogelijkheden met de paarden, de angst voor zijn reactie als je zou vertrekken, je niet weet waar je heen moet / angst voor het onbekende, "vul zelf maar in"....

Als ik tussen de regels doorlees,......

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:45

Sccount123 schreef:
bigone: Ik wil heel graag een stuk omheinen, maar als jij weet hoe precies mn vriend is, durf je het niet meer, ik wil het wel, hier moeten nog kozijnen geverfd worden, tegels gevoegd worden, brand alarm op hangen, ik vraag aan hem, zou ik dat doen? welke kleur wil je de voeg hebben. Dat doe ik zelf wel zegt hij dan!.
die brandmelders liggen er nu 3 maand, heb vorige week gezegd moet ik dat blauwe er afhalen en kan ik zo boren.
Kreeg ik als reactie, waarom die haast laat mij dat nou maar doen, ik wil niet dat je overal in gaat boren..
ik WIL wel maar MAG niet.
en als ik het wel doe heb je ruzie.

Heb je écht al een keer een klusje gewoon zelf gedaan en ruzie gekregen?
Want heel eerlijk gezegd: als je aan mij zou vragen of de brandmelders opgehangen kunnen worden als dat blauwe er af gehaald is, dan zou ik óók zeggen dat ik het zelf wel doe (en ik ben geeneens een man). Waarom? Omdat het zeker bij die kleine klusjes meer tijd kost om uit te leggen hoe het moet dan om het gewoon even zelf te doen.
De oplossing: google en youtube. Dikke kans dat je ergens op youtube gewoon een filmpje kunt vinden over hoe je die brandmelders moet installeren.
En de kleur van de voegen zou ik ook niet vragen. Jij ben uiteindelijk degene die het meest thuis is, dus kies gewoon een kleur en voeg die tegels. Verreweg de meeste mannen die ik ken, zijn echt niet in staat om antwoord te geven op de vraag welke kleur de voegen van de tegels bij hun thuis hebben. En die paar die het antwoord wel kennen, hebben bijzonder veel gevoel voor stijl en niks met vrouwen :+ .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:51

Als je de staatsloterij zou winnen; Zou je dan blijven of vertrekken?