Sccount123 schreef:joolien: ze vraagt toch of hij want spontaans doet?. dat doet hij niet, maar dat vind ik niet erg staat er bij, en als er geen ruzie is, is het een schat van een vent, Staat er toch ook ?.
Dani: Het is een lieve man, troosten kan hij wel erg goed, maar heeft hij de laatste tijd niet gedaan. Het eten is eten en verder niks zeggen, vaak als hem iets opvalt zegt hij het wel, te zuur(sla) of te zout op het vlees, als ik er naar vraag, heeft het gesmaakt, of vind je dit vlees lekker, zegt hij ja dit is echt lekker, of juist niet.
Hij is eerlijk, maar zal het ZELF niet zo gauw zeggen, maar dat is hij, heeft hij nooit gedaan.
Hij is niet de man die thuis komt, een kus geeft en vraagt hoe mijn dat is geweest.
Ik moet aan hem vragen hoe was je dag en dan krijg ik 9 van de 10 x het zelfde antwoord, ohw altijd het zelfde.
ik moet vragen of hij deze week op de zelfde plek zit of dat hij naar een ander adresje verhuist, hij zit namelijk in de bouw.
Er word nooit gevraagd hoe was mijn dag, wel als ik bij de verloskundige ben geweest, dan vraagt ie was alles goed met de baby.?
In de avond kunnen we heerlijk knus op de bank liggen, als hij niet slaapt, en kan hij mij kroelen door het haar, dit zijn op zijn manieren de gebaren.
hij heeft gewoon z'n eigen ritueel die niet te door breken is.
De laatste maanden is hij overal te moe voor, hij komt thuis gooit zn tas in de hoek, praat met de kinderen, en ploft op de bank, ik sta dan vaak in de keuken en word alleen hallo gezegd, dan gaan we eten en ik klets met hem waarop hij een antwoord geeft.
Dan ruim ik de boel op, speelt hij soms met de kinderen maar vaak ploft hij op de bank, ik was af, droog af, en smeer zijn brood en zet alles klaar voor de volgende dag.
Dan ga ik de kinderen douchen, pap klaar maken voor de jongsten, samen met de kinderen het speelgoed opruimen, en omkleden, verschonen tandenpoetsen, als alles klaar is, maak ik mn vriend wakker om de kids een kus te geven.
ik lees ze dan een verhaaltje voor en dan is hij vaak buiten om de paarden te voeren, als ik klaar ben help ik hem met de paarden, dan gaan we rond de klok van 21:00 naar binnen en drinken we koffie ik ga tv kijken en hij ploft achter de laptop, of valt in slaap.
Vooral de laatste dagen slaapt hij.
Echt een gesprek zit er niet bij, we kletsen wat de kinderen gedaan hebben, maar daar houd het bij op.
Ik kan het niet anders maken Joolien.
dit is het ritueel wat wij leven dag in dag uit.
Evelijn: Ik smeer zijn brood omdat ik zelf niet werk, en hij dat gewoon dom weg verwacht van iemand die niet werkt.
Het is gewoon niet normaal dat hij zo vertroeteld is door zn moeder.
Waar is de opvoeding van leren opruimen? leren nee aan te horen? met die problemen zit in nu, en dat komt omdat er altijd ja en amen tegen hem is gezegd, hij mag alles, en hij kon alles.
En daarbij moet zn moeder zeker een stapje terug doen, ik kom ook niet aan hun kant, en vooral niet als ze er niet zijn. dat vind ik zeker een breuk in mn privacy, zou jij dat wel fijn vinden? dat je schoonmoeder in de kasten zit, bloemen verzet, potjes uit het raam omwisselt voor wat anders! NEE dat is ongezond. Die nieuwsgierigheid & bemoeizuchtigheid is niet normaal..
en als ik daar op terug kom bij mn vriend moet je hem horen, hij vind dat wel normaal omdat hij dat gewent is.
Maar na deze ruzie, is schoonmoeders wel rustiger en kan ik eindelijk het deel opkomen zonder dat ze gelijk er bij staat te kijken wat we doen, dit heb ik aangegeven, en moet zeggen nu gaat het nog goed.
Maar dat is het altijd, maar een paar weken en dan komt ze weer in haar oude ritme.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het voornamelijk sneu voor je dat je in deze situatie zit.