Belachelijk hoge eindafrekening Essent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Re: Belachelijk hoge eindafrekening Essent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 12:50

Op dit moment gebeurt er even niet zo veel. Ik heb eind januari het verweer van de deurwaarder ontvangen waarin eigenlijk staat dat het mijn eigen schuld is want ik ben een contract aangegaan met Essent en dat ik dat in mijn eigen verweer ook niet ontken. Ik heb tot 13 maart om mijn verweer daarop weer in te dienen. Daar loop ik nu een beetje op te kauwen omdat die rottige deurwaarder zich zo prima heeft ingedekt.

De afspraken die met Essent gemaakt zijn heb ik alleen maar mondeling, ze staan wel opgeslagen in de logs van het callcenter maar de deurwaarder is de enige die dat kan opvragen. Daar had ik al naar geïnformeerd. De bandjes van de gesprekken bestaan helaas niet meer, die worden na een jaar verwijderd.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:01

Hoezo zijn de afspraken alleen maar mondeling? Je hebt toch nav die afspraken een creditnota ontvangen? Dan staat er toch op dit moment niks meer open?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:14

Is het toch niet een idee om hier nog een advocaat naar te laten kijken?
Wat een gedoe man, vind dit ook echt niet voor Essent pleiten!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:58

Hoi EvaC, zijn er nog verdere ontwikkelingen? Ik hoop dat het eindelijk naar wens is opgelost!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 13:32

We hebben de zaak gierend verloren. Ondanks de creditnota. Deze ging over de voorschotten die al in rekening waren gebracht voor het dan komende jaar, maar dat stond niet op de credit. En ook het rapport van een installatiebedrijf waarin duidelijk naar voren kwam dat er een lek in de geiser zat. Oordeel van de rechter: eigenlijk heb je mot met je ex-huurbaas en niet met Essent. Naar aanleiding van die uitspraak heb ik nog contact gezocht met een advocaat huurrecht, want ik was absoluut niet bereid om dit bedrag uit eigen zak te betalen, maar deze vertelde mij dat zijn arbeidsloon even hoog zou zijn als het bedrag dat we terug zouden willen van onze ex-huurbaas dus dat het hem niet verstandig leek.

Dus helaas hebben we ons er maar gewoon bij neer moeten leggen dat ons deze ellende is overkomen, dat we het zelf moeten betalen en dat je het gewoon niet wint van zulke grote jongens als GGN en Essent ook als ze zelf zeggen dat je het bedrag niet moet betalen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:34

-O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:36

-O- -O- -O- Dat is wel enorm balen zeg :(

Hadden jullie geen recht op toevoeging/ rechtsbijstand?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 13:39

Daar wees hij mij inderdaad ook op, maar daar hebben we helaas geen recht op. We zitten er net wat overheen met onze jaarsalarissen samen. Ik heb eerst het juridisch loket gebeld en zij verwezen mij door naar deze advocaat, want niet alle advocaten werken met die procedure geloof ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:41

Nee dat klopt en via het JL krijg je nog korting als je op zo'n manier aan een advocaat komt. Jemig, wat zonde!! :(

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:10

He jakkes TS wat naar zeg! Bah bah